Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Menu's

Verassingsmenu 3-gangen

Als u dit menu reserveert, kunt u ter plaatse dit menu bestellen of, als u van gedachten verandert, à la carte bestellen.

Driegangen verrassings menu

Dit menu bestaat uit 3 gangen

Over restaurant Betty's

Altijd spannend om als vlees- of visliefhebber een vegetarisch restaurant binnen te stappen. Bij Betty’s kun je deze uitdaging gerust aangaan. Het driegangen verrassingsmenu is tongstrelend. Verse, biologische ingrediënten vol kleuren, smaken en geuren. Gastheer Gido vertelt je graag wat je krijgt geserveerd. De prachtige wijnen maken de smaakbeleving compleet. Als toetje kies je zelf welke huisgebakken taart je wilt. Deze gezellige avond sluit je met een volle buik af.

Meer informatie over restaurant Betty's

Maandag en dinsdag gesloten
    Woensdag t/m zondag 17:30 - 22:30

Eten8,4/10
    Service8,7/10
    Decor8,2/10
    • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
    Onvergetelijk lekker gegeten, prachtige smaken door gebruik van heerlijke specerijen. Met liefde en passie gemaakt, gevarieerd en gewoon comfort-food. Ook de wijn is altijd geweldig lekker. Was hier met 2 vriendinnen (geen van ons vegetarisch) maar dit is echt top!
    Amajou2 . Gastronoom (20 recensies) 7 /10
    • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
    wat mij is opgevalen is prijs kwaliteit verhouding klopt niet want de portionering zijn kleine, het is wat ik had verwacht, sommige gerechtjes zijn vlak en flauw andere zijn net niet op goed smaak gemaakt, de bediening was aardig en correct , het is en leuk kleine zaak
    Jurgen69 . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
    • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
    Op 29/1/16 met mijn afdeling Corporate Finance en Tax bij Betty's gegeten voor mijn afscheidsdiner. Ik kan niet anders dan op alle fronten Betty's met het predikaat uitmuntend beoordelen. Een vegetarisch restaurant dat zich met recht tot de top van Nederland mag rekenen. De creatieve combinatie van gerechten, biologische ingrediënten en smaken is oog- en tongstrelend. De sfeer en inrichting is gemoedelijk, huiselijk en ook zeer geschikt voor een zakelijk diner. De eigenaar is zeer kundig en onderhoudend met de toelichtingen op de verschillende gerechten. Maar wat mij het meeste aanspreekt is dat je fantastisch kunt eten zonder dat daar een enkel dier voor heeft hoeven lijden. Restarant Betty's bewijst voorgoed dat heerlijk en gezond eten geen vlees, vis of gevogelte behoeft!
    Nina V. Gastronoom (35 recensies) 8,5 /10
    • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
    Wat een knusse, warme inrichting en wat een leuke gekke rustgevende muziek! De gastheer was erg enthousiast en vertelde uitvoerig over alles wat wij op ons bordje kregen. Als voorgerecht een gedeeld plateau met allemaal kleine gerechtjes, stuk voor stuk erg smakelijk en vol groenten (en dat brood! super!). Als hoofd hadden we een soort curry, maar ook Marokkaanse worteltjes en Franse ratatouille-achtige groenten, ook weer erg smakelijk. Als toetje lieten wij de gastheer vier taarten kiezen voor ons. Dat waren geen kleine puntjes! En ze waren stuk voor stuk fantastisch. Enig minpuntje was de dure prijs (rond de 7 euro) voor een fles water. Ik had bij een restaurant als Betty's een karaf kraanwater verwacht, uit klantvriendelijkheid en duurzaamheid! Maar al met al een zeer geslaagde avond!
    Beste Nienpoek, goede dag. Dank je wel voor je mooie recensie. We vinden het heel fijn te lezen dat jullie zo'n prettige avond bij ons hebben gehad.
    Je schrijft ook over het water wat wij schenken. Dat punt willen wij graag verduidelijken of eigenlijk rechtzetten. De prijs voor het mineraalwater wat wij schenken, een 1 liter fles Sardijns mineraalwater, is 6,25 euro , zoals wij ook vermelden op onze website. En sinds jaar en dag serveren wij aan degenen die te kennen geven liever kraanwater te drinken, met alle plezier een karaf kraanwater. Aan jou de keuze wat je een eventuele volgende keer zou willen drinken. Vriendelijke groet, Gido en Caroline van Betty's
    Leah A. Gastronoom (44 recensies) 8,8 /10
    • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
    Hartelijk ontvangst, heerlijk eten. Ik ben een makkelijke eter, maar zelf zou ik niet snel voor een vegetarisch restaurant hebben gekozen. Ik werd meegenomen door een vegetarische vriendin. En dit viel niet tegen. Al het eten was perfect op smaak op een paar kleine dingetjes na. Hele aardige bediening. De sfeer is wel wat stijf binnen. Er wordt niet echt gelachen of geluid gemaakt, maar dat is misschien de stijl van het restaurant. Het restaurant is wel aan de dure kant.
    Laura K. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
    • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
    Het eten was heerlijk, van alles wat! De gastheer was erg vriendelijk en gastvrij. Hij vertelde bij elk gerecht waar het vandaag kwam. Vrouw carolien was druk bezig in de keuken. Topavond gehad!
    Brug50 . Fijnproever (8 recensies) 8,5 /10
    • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
    Prima restaurant, een echt uitje. Tip: blijf aandacht besteden aan details; zijn de geraspte worteltjes goed van kwaliteit en op smaak gebracht, zijn alle hapjes warm genoeg, Zijn die kekererwtjes niet wat te flauw..Wijn prima, groentes die een goede beet hadden, mooie collectie gebak....
    BasenSasAmsterdam . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
    • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
    Als vleesetende vriend van mijn vegetarische vriendin waren mijn verwachtingen niet al te hoog gespannen. Maar ze zijn ver overtroffen en we hebben werkelijk voortreffelijk gegeten. Alles op smaak en verrassend. De man des huizes verzorgt de bediening op een geweldige manier: iedere gang wordt tot in detail beschreven, de wijn is heerlijk, de achtergrond muziek is ontspannend, kortom een echte aanrader. Toen de keuken gesloten was nog gezellig kunnen nakletsen, alsof je er al jaren komt.
    Hartelijk dank, Bas en Sas
    • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
    Heerlijk gegeten: gevarieerd en als mezzes opgediende gerechtjes, dit keer met oosters/aziatisch getinte, maar oh zo mooi uitgebalanceerde, smaken. Prachtige wijnen en tot besluit lekkere zelfgemaakte taart met een fantastische thee van Trois The's uit Parijs.
    Janniet52 . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
    • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
    Gisteravond gegeten bij Betty's. Als vleeseter niets gemist!!! Wat een variatie aan heerlijk verfijnde smaken. Gastheer Gido kleedt het geheel aan met een gepassioneerde uitleg over producten en bereiding. Zelden zo lekker en leuk gegeten en over prijs-kwaliteitverhouding meer dan tevreden. Een absolute aanrader!
    Bora D. Gastronoom (23 recensies) 9 /10
    • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
    Wat hebben wij hier heerlijk gegeten! Er is goed rekening gehouden met aangegeven allergieën. Zo was er speciaal glutenvrij brood en een taart gebakken. Het fantastische eten werd geserveerd op een persoonlijke wijze. Deskundig en bijna poëtisch werd ons vertelt wat zich op ons bord of in ons glas bevond. Aanrader, wij komen zeker terug!
    Irene V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
    • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
    Eten bij Betty"s is een feest. We onthouden maar heel weinig, want we genieten. De venkelsoep is verrukkelijk. Een latke is bijzonder. Het wordt fantastisch uitgelegd. Ik heb een voedingsallergie en daar wordt voor meer dan 100% rekening meegehouden. De taart is goddelijk. Het lijkt misschien overdreven, maar dat ben ik niet. We komen er heel erg graag. En het zijn ook schatten van mensen.
    Bianca B. 1e beoordeling (1 recensie) 9,8 /10
    • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
    Een pareltje in de Rivierenbuurt. Klein, persoonlijk en bijzonder. Wat hebben wij gisteren heerlijk gegeten bij Betty's. Alsof culinaire engeltjes uit de hemel afdaalden op onze tong! Geen poespas, maar zulke bijzondere en heerlijke smaken. Er was één menu dat bestond uit een soepje en een assortiment aan hapjes als voorgerecht, daarna een heerlijk hoofdgerecht met o.a. bietjes (zo mooi, leek wel verse tonijn), pompoen met yogurt saus, citroenrijst en nog meer heerlijkheden als bijgerecht: salade met geitenkaas, vijgenworstjes, gegrilde bloemkool, boontjes met tomatensaus. Als dessert hadden we een assortiment van taartjes, wederom de één nog lekkerder dan de ander. We waren met een groep van 6 en iedereen vond het geweldig en voor herhaling vatbaar. Dit restaurant wordt omschreven als een vegetarisch restaurant, maar eigenlijk is het helemaal niet interessant dat er geen vlees en vis wordt geserveerd, je mist het geen moment en ik denk dat zelfs de verstokte vleeseter hier niet teleurgesteld zal worden. De eigenaren gaan 2 maanden per jaar dicht om zich te laten inspireren door andere keukens en uit alle windstreken bijzondere wijnen, kruiden, olie, recepten en ideeën mee te nemen. Kruiden die gebruikt worden, zijn ook te koop in het restaurant.
    Classic . Gastronoom (23 recensies) 9,5 /10
    • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
    Top! Een klein maar erg bijzonder restaurant! We kregen bij aankomst een lange uitleg over het eten van de vriendelijke bediening. We hebben lang en rustig getafelt en genoten van al de heerlijke hapjes! Echt een aanrader! Vegetarisch en goed eten. Ik had geen ruimte meer over voor een toetje, maar we hadden een mix van taartjes besteld, en heb toen toch nog eea naar binnen gewerkt. Zo lekker! Ik kom zeker nog eens terug. Complimenten en ga zo door!
    • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
    Hier eten is echt een feestje. Guido is ontzettend enthousiast en trots op zijn keuken, smaken en kruiden. Het eten is heerlijk, vers en gevarieerd en de wijn is prachtig. De smaken zijn rijk en gevarieerd en het menu is prachtig uitgebalanceerd.
    Marijke061953 . Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
    • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
    Het is een feestje om hier te eten. Elke hap is een smaak sensatie. De dranken zijn aan de prijzige kant, Een fles bronwater 6,50 vind ik veel geld.
    Irene L. Gastronoom (12 recensies) 9 /10
    • Datum van je bezoek: 15 okt. 2014
    Leuk vegetarisch huiskamerrestaurantje. Mooie aankleding met veel kruiden, oliën, etc. De eigenaar weet veel (details) te vertellen over alles dat met eten te maken heeft en legt uitgebreid uit wat er op je bord ligt. Hij is duidelijk trots! Ik ben veganist en ben hier gaan eten met 2 vleeseters en een flexitariër. Ook zij hebben genoten!
    Stijn C. Gastronoom (23 recensies) 9,5 /10
    • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
    We komen regelmatig bij Betty's en deze keer was een bevestiging dat we dat eigenlijk nog vaker zouden moeten doen. De kwaliteit van de ingrediënten staat hier altijd voorop. Dat proef je en dat merk je aan de gepassioneerde uitleg bij het eten. De recepten zijn meestal geïnspireerd door de culinaire reizen van eigenaars Gido en Caroline waardoor het menu je altijd nieuwe dingen laat proeven.
    Louis H. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
    • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
    Hoewel mijn vrouw en ik geen vegetariër zijn, eet mijn vrouw wel regelmatig vegetarisch waar zij altijd zeer enthousiast over is. Het leek ons daarom een leuk idee om hier eens te gaan eten. Aan tafel werd ons verteld dat er niet a la carte kon worden gegeten, maar dat er een vast menu werd geserveerd met allemaal lekkere hapjes. Leuk, we laten ons verrassen! Eerste gang: echt minimale porties, maar het smaakte mij prima en het was het voorgerecht. Tweede gang: idem dito: het waren minimale porties, maar smaakte uitstekend. Ik moet zeggen dat mijn vrouw (meer bekend met vegetarisch eten) niet erg enthousiast over het eten was. Vanwege de voorgaande kleine porties, was ik er stellig van overtuigd dat de tweede gang een tussengerecht was. Helaas! De tweede gang was het hoofdgerecht! Het was omdat het, overigens lekkere, dessert behoorlijk vulde, anders waren wij zeer zeker nog ergens anders wat gaan eten. Verder vind ik de prijs/kwaliteit verhouding niet goed. Relatief is het eten duur (een klein glas dessertwijn voor 8,25 ???)
    JohanTerink . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
    • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
    Ik wilde iemand verrassen met een speciaal restaurantje. Omdat zij vegetarisch is, leek het mij een goed idee om een speciaal vegetarisch restaurant op te zoeken. Na alle restaurants te hebben overwogen, besloot ik hier te reserveren.

Tijdens het reserveren was ik vergeten te vragen om een roos op tafel te zetten, en probeerde ik, amper twee uur van tevoren nog te bellen, in de hoop nog een roos op tafel te krijgen. Een klein gebaar, maar toch een beetje speciaal.

Toen we naar binnen liepen, werden we verwelkomd door een aangename geur van kruiden, en een ontspannen, warme sfeer.
    Op de tafel stond een prachtige donkerrode roos, wat het nog mooier maakte.

De service was uitstekend en duidelijk naar voren kwam de liefde voor het vak. In de uitleg, de presentatie, de gerechten zelf, overal zat warmte.

Omdat het restaurant (terecht) al 25 jaar bestaat, was het een surprise-avond, wat inhield dat we een vaste gang kregen. Voor mij als niet-vegetariër wel fijn, mogelijkheden om verscheidene dingen te proberen.
    Het aanbod van voedsel was afwisselend en uit alle hoeken van de wereld, paddenstoelen, maar ook snijbonen, kapperappeltjes, dadels.
    Dit brede aanbod liet het wel iets ongeorganiseerd overkomen. Zoveel mogelijk verscheidene gerechtjes combineren maakt een diner nog niet goed. De kwaliteit van deze gerechtjes hebben dit overigens ruimschoots vergoed.
    Helaas waren we erg moe en was de eetlust niet heel hoog, waardoor het teveel voedsel was voor ons.

3 en een half uur, zittend in een klein, rustig, warm restaurantje aan de Rijnstraat te Amsterdam. Niet onnodig lastiggevallen, zoals ik soms heb ervaren, maar we konden gewoon praten. Even vergat ik dat we in een restaurantje zaten.

Een nadeel van Betty's is dat het wat uit de richting is, vanaf het centrum duurde het 20 minuten reizen met de tram. Echter, dit was alles waard.
    De gastvrijheid, de warmte, het eten, alles bij elkaar zorgt ervoor dat ik hier graag terugkom. En dat zeg ik als niet-vegetariër.