Betawi

Meer informatie over restaurant Betawi

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 22:00

Fons K.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Een heerlijke restaurant en mee neem gelegenheid. Je krijgt het gevoel dat je op visite komt. Het eten word er nog met liefde berijd. Met mooi weer heerlijk ontspannen in de tuin met de eigenaar een speciaal gezond sjekkie roken van pure tabak.
1 van de aanraders is een trio van Saté met hun speciale saus ( geen vette pinda smurrie)
Als je van geitenvlees houd moet je daar gaan volgens mij de beste van de stad.
Kortom heel leuk en lekker restaurantje zonder poeha.
Annelies B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gezien de eerdere recensies, eerst maar gereserveerd. We worden erop gewezen dat er een achteringang is en dat men daar veel beter kan parkeren dan aan de straatkant. Goeie tip.
Bij binnenkomst worden we direct getroffen door de Indische geuren. Alsof je een Toko binnenstapt. Heerlijk. De entourage is inderdaad pretentieloos, de informele sfeer prettig. Het voelt of je bij een bevriende familie op bezoek komt. Terwijl moeder aan een tafeltje de pangsit en loempiaatjes zit te vouwen, wordt onze bestelling opgenomen: 1x rijsttafel Betawi, 1 x rijsttafel Istimewa.
Er moet een bijzettafel aan te pas komen om alle gerechtjes kwijt te kunnen.
Van opor ayam, telor Bali tot ikan bumbu rudjak en udang goreng. Van ongseng-ongseng tot sambal goreng tempé. Alles is even verrukkelijk.
We smullen tot we niet meer kunnen. Wat over is wordt keurig in bakjes en zakjes ingepakt en krijgen we mee.
Aftoppen met Tjendol (waar vind je dat nog), koffie en spekkoek. Het enige aftrekpuntje, want de koffie is qua temperatuur ‚Italiaans’ en de spekkoek cake-achtig; weinig tot geen boter en daardoor droog. Misschien dat het per stad/streek verschilt, maar wij kennen het anders, veel vetter.
Alles bij elkaar; Betawi = een aanrader voor iedereen die van echt Indisch houdt.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Origineel Indisch eettentje, als je hiervan houdt - zeker een aanrader! Verwacht hier geen sjieke bedoening - het gaat vooral om het eten en het samen eten.
Het is een populaire spot, het hele restaurant zat vol. Met mijn vriend hier op een zaterdagavond gegeten. Vanwege de drukte van twee grote groepen die tegelijk binnenkwamen liep de service op ons een klein beetje achter. Maar wij kwamen vooral voor de sfeer en het heerlijke eten en dat is helemaal volgens verwachting geweest.
De makreel (Ikan makreel bumbu rudjak) smaakte fantastisch, ik zou vandaag nog terug gaan om deze nog eens te bestellen.
Pelu2712 .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Erg lekker gegeten met een groot gezelschap van 12 personen. Dat ging prima! Het is er niet groot, maar met de nodige creativiteit werd een gezellige tafel gedekt. De rijsttafel speciaal x 8 met wat extra's was voldoende qua hoeveelheid en superlekker! Wat mij extra goed beviel was de aanwezigheid van varkensvlees. Dat is tegenwoordig steeds zeldzamer in Indonesische eetgelegenheden. De babi pangang mera is heerlijk! Ook de tahu telor (één van onze extra's) is een absolute aanrader. De sfeer is perfect als je van ongedwongen en een tikkeltje familiair houdt. Past prima bij het eten dat smaakt als vroeger bij je Indische tante!
Anno1978 .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
12 jaar komen wij al met veel plezier bij Betawi, waar het altijd een gezellig gebeuren is en je echt heerlijk, goed kunt eten.
We hebben er nog nooit niet heerlijk gegeten al die keren.
Hou je van keurige, degelijke bediening, dan is dit niet het restaurant voor jou.
De bediening is hartelijk, joviaal met Amsterdamse humor, en vooral heel vriendelijk en attent.
Ouderwetse inrichting, helemaal weer hip dus.
In de tuin kun je gezellig zitten, omringd door bloemen.
En het eten is er goed, smaakvol bereid zoals ze dat kunnen hij Betawi.
Tot snel!
Michel V.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Advies van het personeel, is redelijk. Ze kopiëren de ongedwongen stijl van de eigenaar. Je moet dus zuren om de drank.
Rijst tafel +++ (medium is vrij pittig)
Extra sate: ++ Geit en Kip
Super vol naar huis, er was nog over...
Heerlijk rustig in de tuin gegeten, wel reserveren!

Michel smult
Thijs W.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Zeer geslaagd typisch Indisch eethuisje. Mooie tuin met bloemen.
Fantastisch eten! Zeer casual, zeer attent personeel. Bestaande uit een familie en de voormalige Marrokaanse buurjongen. Laatstgenoemde loopt daar met trainingsbroek en fitnessschoenen. De zoon des huizes praat de oren van je hoofd alsof je al jaren zijn beste teman laki-laki bent. Het afwaspersoneel staat heerlijk te zingen, het eten is zoals gezegd geweldig! Sfeer is echt jaren '60-'70 Indisch restaurant. Geschikt voor carnivoren, vegetariërs en veganisten! Aanrader! Top!
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Ik ken Betawi weer via een andere sate fijn proever, en hoe leuk om te ontdekken dat het de oude buren van je eigen familie zijn! In de zomer kan je er lekker buiten zitten in de tuin, en in de straat erachter kan je prima parkeren. Persoonlijk ben ik enorme fan van de sate ayam. Echt heerlijk. Naast de sate zelf is de satesaus is echt bijzonder lekker, ik ken geen betere in Amsterdam. Ik bestel regelmatig de gado gado met 10 stuks van het bruine goud (sate ayam). Dat blijft elke keer een klein feestje! Groetjes daar!
Han V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Betawi is zo ouderwets dat het alleen voor hele flitsende types hip is. Maar wat zijn de mensen er aardig en wat is het eten er lekker. Bijvoorbeeld alles van de kambing. We gaan hier vaak heen want Betawi maakt ons altijd blij.
Puli .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2014
Lekker eten is wat anders...voor een Hollander of Indische jongeren die de echte smaakt van het gerecht niet beter weet dan is het natuurlijk lekker. Maar voor mij.... geboren en getogen in Indonesië en een kook diploma ( Asia/Europa) in handen heb..... nou .... ik zeg het eerlijk... het is niet eten maar zoeten taart.... in Indonesië zeggen we... alle gerechten smaakt naar kolak!! Zoet...en nogmaals zoet...! Een keer daar gegeten.... nooit meer.
Saefu B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Ook hier is het decor gedateerd. De sfeer en het eten maken echter veel goed.
We hebben hier een rijsttafel genomen en een portie saté kambing. Deze was prima evenals de rijsttafel. De porties waren ruimschoots.
Wanneer het druk is is de service ook djam karet ( rekbare tijd), kom hier dus naartoe wanneer je de tijd hebt en je niet ongeduldig of onrustig wordt.
Eten was meer dan prima en wanneer ik in Amsterdam ben zal ik zeker nog eens hier langs gaan.
Nanette E.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Je stapt een compleet andere wereld binnen in Amsterdam West.Kunt zelfs op een terras zitten met uitbundig bloeiende planten.Vriendelijke bediening.
De kaart belooft veel maar uiteindelijk viel het allemaal een beetje tegen: We moesten erg lang wachten en kregen op een verschillend tijdstip ons eten.
Grote porties ( positief) maar die waren voordat je je bord leeggegeten had alweer afgekoeld.
De nasi rames was wat droog en erg zout.
Joachim V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
De kwaliteit van het eten is sterk wisselend. Ze serveren naast Indisch overigens ook Thais eten maar dat raad ik ten zeerste af (veel minder!). Bij Batawi kom je voor het Indische eten.

Als je eten afhaalt en warm wenst mee te nemen dan warmen ze het voor je op in de magnetron. Misschien begrijpelijk, maar toch zonde van de smaak.

Binnen is het wat gedateerd ingericht met plastic tafelkleedjes maar verder wek leuke wandschilderingen. De laatste keer zat ik buiten. Ze hebben een leuke tuin vol met bloemen waar je goed kunt vertoeven.

De bediening en service is de ene dag beter dan de andere. Bintang was helaas niet koud. Het eten was deze keer erg smakelijk. Alleen de Rendang viel kon beter (iets te veel vet).

Al met al is het een tentje waar ik regelmatig kom en zal blijven komen.
Poww .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Wij aten hier op een woensdagavond met een groepje van 3 personen. Konden op het terras zitten achter het restaurant. Heel aparte ervaring omdat je uitkijkt op een parkeerplaats voor omwonenden, dit draagt bij aan het gevoel dat je bij mensen thuis te eten bent. En paste goed bij de low key maar attente bediening en algehele sfeer. Leuk om weer s een Bintang te drinken, het bier was niet koud en ik kreeg op verzoek meteen ijsblokjes erbij - net alsof we weer in Indonesia zelf waren. Wij namen een lekker pittig soepje vooraf, en vervolgens de eenvoudigste rijsttafel. Die was overdadig genoeg, heerlijk gegeten, maar zoveel konden wij niet op - het personeel bood zelf aan de rest mee te geven, attent en respectvol naar het eten. Het decor binnen is nog echt een beetje tempo doeloe, met een fraai indisch berglandschap als muurvullende schildering. De mensen van Betawi zijn erg aardig en voor iedereen die lekker Indonesisch wil eten in het West is dit een aanrader. (overigens is er ook een keuze uit thaise gerechten).
Beste proever POWW,
Bedankt voor Uw recensie, we zijn blij verrast met Uw lovende woorden, we doen ons best, al meer dan 27 jaar, om onze gasten naar de zin te maken en hopen dat nog vele jaren te kunnen doen.
Groeten vanuit het warme keuken van Betawi
Erwin P.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2014
Ben inmiddels al een paar keer hier wezen eten, terwijl we dit restaurantje bij toeval ontdekten. De sotto van Betawi is de beste die ik ooit op heb. Geweldig! Ook de overige gerechten zijn van hoge kwaliteit. De menukaart biedt een ruime keuze aan gevarieerde gerechten. Naast de soto is de nasi rames één van mijn favorieten om hier te eten.

De service is werkelijk perfect, en de mensen herkennen hun klanten en onthouden de details (wat je had gegeten en zelfs aan welke tafels we eerder hadden gezeten). Iets wat knap is voor een zaak die toch zo druk is, en vakmanschap bewijst.

Achter de zaak is een prachtig terras waar het in de zomer goed toeven is. Daar dat aan een doodlopend hofje gelegen is zit je daar heel erg rustig. En dat toch in de drukke stad. Je kunt hier ook eten afhalen, en ook daarmee wordt je niet teleurgesteld. Het restaurant zelf straalt echt een Indische sfeer uit zonder dat het duur oogt, en dat is lijn met de prijzen die ook niet hoog zijn. Maar de kwaliteit van het eten en de bediening is wel van hoog niveau.

Dit is dus echt een aanrader om eens met een bezoek te vereren.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Dit is het enige eethuis waar ik eten afhaal. Verder doe ik dat niet. Maar dit Indisch eethuis serveert de lekkerste indische gerechten. Laatst ook een keer met mijn vriendin gegeten in het eethuis zelf. Dat was heel ok. De Indische rijsttafel genomen en dat was een traktatie! Het oogt allemaal wat primitief en rommelig maar het eten is werkelijk fantastisch. Een rijke assorti aan smaken passeerde de revue. Allemaal even lekker. Een pareltje in Bos en Lommer!
Hanneke B.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Zoals altijd warm welkom, keuze uit grote verscheidenheid aan héérlijke vegetarische gerechten. Het voelt als eten bij een zorgzame familie.
VosenSuus .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2013
Onlangs dit restaurant uitgeprobeerd. Hele vriendelijke bediening. We waren met z'n tweeën en bestelden een rames en een thaise curry, beide pikant. De rames was erg lekker, vooral de sperzieboontjes. De thaise curry was echter veel te zout. Na een opmerking hierover, bood de serveerster haar excuses aan en werd een nieuwe curry gemaakt, dit keer erg lekker. Foutje kan gebeuren, het werd netjes opgelost. Ik zou hier zeker nog een keer gaan eten!
Petra E.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2012
In het verleden altijd redelijk gegeten bij Betawi. De laatste keer was het echt niet goed. De bami en nasi waren uitgedroogd en oud, verder was het vlees taai. Denk dat het eten was van de vorige dag omdat we er al vroeg waren. Jammer ga er vanaf nu nooit meer eten.
Jeffrey_Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Een lekker indonesisch restaurant met een huiskamersfeer. Alles is smakelijk en vers en de porties zijn ruim voldoende. Met name de wantan soep is lekker kruidig en smaakt goed.
Toch niet zo'n hoog cijfer voor de bediening want hoewel ze vriendelijk zijn en het allemaal goed bedoelen komt het niet professioneel over. Het is moeilijk de aandacht te krijgen ook al is het een kleine zaak.