Bernisse Molen

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Af te huren , Terras
Gunnar .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Met 2 personen gebruik gemaakt van het 8-gangen arrangement. Nog voor we binnen waren werden we al hartelijk welkom geheten door onze tafelheer.

Buiten het 8-gangen diner om werden eerst 2 amuses geserveerd. De gerechtjes zijn klein, maar erg fijn. De opmaak is een plaatje. De smaak een tikkeltje flauw, maar niet storend. Ietsjes meer zout had echter wel gemogen. De bijpassende wijnen zijn lekker en eerlijk geprijsd. De bediening is zeer vriendelijk en oprecht.

Wij hadden een hele fijne avond en komen zeker nog eens terug.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Vanwege mijn verjaardag hier met vrouw en kinderen, afgelopen woensdagavond, heerlijk gedineerd! Lekker buiten op het terras kunnen zitten op deze warme & zonnige 31 augustus. Ontvangst was prima, je voelt je direct van harte welkom, en direct met een heerlijk glas Spaanse Rode wijn, met uitleg, getoast op deze dag. Daarna hebben we alleen maar echt lekker zitten eten en drinken. Van een kleine amuse van gorgonzola kaas met een flinterlicht stukje toast, naar een carpaccio van Tonijn, van een heerlijke Consommé (Runderbouillon) naar een malse Kalfs-entrecote, nog meer lekkere wijn(en) en als afronding een Sinaasappel dessert, het was gewoon allemaal heerlijk! Alle gerechten werden prima begeleid met een uitleg over wat je nu weer op je bord kreeg, altijd leuk en soms hard nodig! (was is het?). Heren, ga zo door en wij komen zeker weer eens terug!
Jofie .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
19 december gedineerd, gaststronomisch 8 gangen diner. Ontvangst ging wat knullig niemand aanwezig dus zelf maar onze jassen opgehangen. Bediening, die vriendelijk was, liet aan ons de keuze welke tafel wij wilde. Inrichting doet enigszins gedateerd aan. De amuse werd ook genoteerd als een gang, dus dat viel enigszins tegen. Mijn vrouw, houdt niet van vlees maar dat was geen probleem, binnen dezelfde prijssteling mocht zij 4 gangen omruilen voor vis, zeer correct. De gangen waren echter niet alleen minimaal qua hoeveelheid, maar ook zeer vlak van smaak en weinig creatief in de presentatie. Kleine porties waarvan de sommige gerechten koud of lauw waren met weinig smaakvariaties. De bediening was zeer vriendelijk, beetje populair maar deden wel hun uiterste best elke gang met een enthousiaste toelichting uit te serveren. Wijn chardonnay was te doen maar ook niet van hoge kwaliteit. Dessert was een deceptie, twee ijsbolletjes waar geen smaak aan zat. Verontrustend was ook de wijze waarop de keukencrew bijna elke gerecht incl. het dessert met pompoen gelij/ saus of anderzijds presenteerde. Alles samenvattend viel het ons tegen. Redelijk smaakloos, rommelig en minimalistisch opgemaakt.
In prijs/kwaliteitverhouding asl aanbieding acceptabel, maar het gaat uiteindelijk om de kwaliteit van de gerechten die was niet goed. En 8 gangen waren het ook niet als je de amuse en twee zeer kleine desserts eraf laat, blijven er feitelijk 5 gangen over. De bediening maakte goed wat we misten in de gerechten. Neen Bernisse Molen, voor ons blijft het bij deze ene keer..
Martin B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Op 9 vrijdag 09-10-2015 plotseling met heerlijkdeal van 8 gangen diner genoten. Hotelletje in oostvoorne geboekt dus geervliet vlakbij. Boeken via site voor zelfde dag lukte niet maar na prettig telefonish contact toch gelukt om een tafel te reserveren. Auto makkelijk en gratis te parkeren. Allerhartelijkst ontvangst en begeleiding naar tafel. Uitleg over diner en of wij iets hiervan niet lusten en eventueel veranderd moest worden. Dit was niet nodig maar kwam zoals alles zeer prettig over. Van de quiche de mer met steak tartaar, gerookte makreel met pompoencreme, soepje van langoustine, gegrilde griez met wadabi beure blanc, duif metportsaus, entrecote blackAngus met rode wijnsaus 3 kleine desserts en last popcornijs, pistache creme en zoute drop waren allen zeer mooi opgemaakt en smaakten allen voortreffelijk. Het eten is hier een beleving. Na 3 1/2 uur gingen wij tevreden weg. De keuken en bedienend personeel zijn fantastich. Een ieder neemt de tijd voor uitleg praatje waardoor je je echt gast voelt. Een fles heerlijke rose kost slechts 26 euro eneen kop zeer goede koffie slechts koffie 2,40 een fantastisch restaurant waar wij snel terug zullen komen.een ritje vanuit Capelle a/d IJssel meer dan waard.wijlunnen u dit restaurant van harte aanbevelen!!
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
De keukenbrigade durft aparte combinaties te maken, bijzonder lekker. Beetje jammer vond ik de te uitgebreide toelichting van de service-medewerker.
RonaldvdH .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Heerlijke avond gehad in de Molen. Buiten gestart op het terras. Hartelijk ontvangst. Ongedwongen sfeer. Mooie en lekkere amuses. Het 5 gangen menu genomen, waarmee rekening werd gehouden met 1 persoon met glutenallergie. Geen probleem. Zelfs heerlijk glutenvrij brood.
Op advies van Sander een heerlijke rode wijn bij de lamsrack. Al met al een topavond en aanrader!
Ed 59 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
We hebben ter gelegenheid van onze trouwdag hier gegeten.
Een geweldige avond! Zeer hartelijke, persoonlijke ontvangst, mooie inrichting.
Menu van de chef: verrassend en begeleid door perfecte wijnen.
Kortom: een absolute aanrader
Leah A.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Warme ontvangst in een ongedwongen ambiance. Het 5 gangen verrassingsmenu was een avondvullend diner, maar door de sfeer en voortreffelijke wijnen absoluut een genoegen.
Het diner was inderdaad verrassend, waarbij er rekening werd gehouden met persoonlijke smaken.
De brigade was geheel gestoken in nieuwe informele outfit, die de uitstraling van het restaurant goed weer geeft. Bernisse Molen is een smaakvolle en verrassende beleving en zeker een aanrader als je stijlvol, maar informeel wilt dineren.
MichaeldeSmit .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een avond lang tafelen in de Bernisse Molen was meer dan uit eten gaan. Dit is een beleving waar je met recht op de proef wordt gesteld in een authentiek decor van een voormalige korenmolen. Na ontvangst door 1 van de gastheren werd ons de mogelijkheid geboden om aan de gezellige bar in het 'hart' van de molen een aperitief te nemen. Vervolgens wachtte ons heerlijke amuses aan een stijlvol gedekte tafel. Wat opviel was dat het personeel vrij los met elkaar om ging, elkaar afwisselden en uitstekend de sfeer aan tafel aanvoelden. Dit zorgde voor een ontspannen sfeer in het restaurant, waar wij ons als gast op ons gemak voelden. Iedere gang (8!) werd vakkundig toegelicht, waarbij ook nog eens uitleg werd gegeven over de smaak. De opbouw, combinatie en samenstelling van de gerechten zijn niet voor de hand liggend, maar zijn een feest voor de smaakpapillen. Dit in combinatie met een wijnarrangement, waarbij we uit iedere windstreek een perfect passende wijn kregen geschonken maakte de avond tot een culinair hoogtepunt. Kort samengevat: Een aanrader voor diegenen die houden van uitgebreid en stijlvol dineren in een ongedwongen sfeer.
PiekB .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Vanavond genoten van een 8 gangen diner de 'molen'. Was ons 2e bezoek na lange tijd. Maar wat een verandering. De ontvangst was hartelijk en correct. De hele avond zijn we werkelijk verrast met mooie gerechtjes die heerlijk en puur smaakten. Gastheer Sander heeft alle aandacht voor je en begeleidt de gerechten van verrassende maar goed passende wijnen die met duidelijke omschrijving ingeschonken wordt. Een man met passie voor zijn vak.
Vanuit de keuken werden onze (vegetarische) smaakpapillen bij iedere gang gestreeld. De borden waren mooi opgemaakt en Michel kwam vanuit de keuken nog een en ander aan tafel vertellen over bereidingswijzen.
Kortom een fijne avond waarbij wij als vegetariers overtuigd zijn terug te komen.
Pascal D.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Verrassend leuke avond gehad met een maître die z'n vak verstaat! Ongedwongen sfeer, gastvrij ontvangst en heerlijke chateaubriand. Volgende keer terug voor het menu van de chef! Niet te stijf, geweldig eten. Zelfs bij de wijnkeuze werd alles uit de kast gehaald om het ons naar de zin te maken, kortom.... een aanrader!
André T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
De gerechten van 8 gangen menu waren klein en redelijk lekker, maar niet buitengewoon. Makreel gerecht was te veel graten en hierover was ik niet gewaarschuwd, ik was bijna verstikte. Jammer dat het duurde 3,5 uur voor 8 gangen menu terwijl de restaurant bijna leeg was, dus min punt. Prijs/kwaliteit verhouding was te duur.
Ieder menu duurde half uur, terwijl bij goede restaurant alleen tussen 15 tot 20 minuten duurde. De bediening was vriendelijk, maar hij was de enige persoon. De inrichting was eenvoudig en landelijk.
Marc N.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Zomaar spontaan naar De Molen geweest. Aangename verrassing, met name door horeca talent en leerling sommelier Arnold. Moet z'n opleiding nog afmaken, maar wát een passie heeft deze jongen voor z'n vak. Weet uit z'n hoofd de gerechten buiten de kaart te vertellen, observeert en luistert naar z'n gasten.

De tournedos was top gebakken en de bijpassende wijn was een goede tip!

Was gewoon een fijne avond!
Muiteten .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Heerlijk kerstdiner met verrassende gerechten, een fantastisch wijnpakket en een vriendelijke bediening, rustig aan met oog voor detail (en etiquette).
De sommelier verraste ons met heerlijke wijnen en vergaste ons op leuke verhalen.
Kortgezegd: perfect kerstdiner in goede atmosfeer
Ina V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Heerlijk gegeten vanavond, zeer verrassend menu van de chef.
Mooie wildterrine, waar je de diverse vleessoorten goed herkent. Mosselsoepje, mooi hoofd -en nagerecht.Het zag er ook nog eens prachtig uit. Mooi wijn arrangement.
Bijzonder aardig personeel, voor herhaling vatbaar of te wel een aanbeveling!
Gunnar .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2014
Zaterdag 22 november 2014 met 2 personen gedineerd bij de vernieuwde Bernisse Molen.

Al doet de binnenkomst anders vermoeden, de 'nieuwe' Bernisse Molen mag er zijn. Frisse, nieuwe stijl, die een gezellige sfeer uitademt. De binnenkomst in het kleine halletje mag echter wel wat verbeterd. Een ontvangst door een gastheer of -vrouw was er in ons geval niet bij. De kapstok (met gordijn) doet wat ouderwets aan en het tafeltje waar je bij binnenkomst bijna je knieën tegen stoot, mag gerust weg.

Ook in het restaurant zelf stond een 'verdwaald' klein tafeltje met een verdwaalde stoel die geen enkele functie leken te hebben. Dit doet wat afbreuk aan het verder keurige, frisse en gezellige interieur.

Beiden kozen wij het menu van de chef, hetgeen werkelijk voortreffelijk was. Een, naar onze mening, scherpe prijs (€46,50) voor een 5 gangen menu. Dat één van ons geen vlees eet, was geen probleem. Dit werd moeiteloos vervangen door een heerlijke heilbotfilet. De frites en begeleidende groenten bewijzen dat men echt verse producten gebruikt. Ook de door de sommelier gekozen wijnen pasten perfect bij de verschillende gerechten.

Al met al een top avond beleefd. Wij komen zeker (op korte termijn) terug.

Ron R.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Vorige week met twee jonge kinderen gegeten in De Bernisse Molen. Geen kinderstoel das jammer. Ook geen menuutje voor kinderen op de kaart maar een pannenkoek en patat met verse kibbeling was geen punt. Eten is echt prima, vooraf kalfswang, nog nooit op maar super lekker. Hoofdgerecht de fazant met zuurkool was echt lekker.
Prijs voor de kindergerechten en het bolletje ijs met beetje chocolade saus en het kaasplankje (11 euro) vond ik aan de hoge kant. Vergeten wijntje op de rekening was van de zaak. Kortom prima eten, aanrader.
Oleana .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2014
Door familie uitgenodigd voor een diner bij Bernisse Molen.
Was er nog nooit geweest en ik vond het restaurant prachtig en er goed verzorgd uitzien.
Enthousiaste bediening en een eigenaar die zegt erg zijn best te doen.
En een medewerker die prachtig kon vertellen over de wijnen geserveerd bij het diner.
Helaas ging er behoorlijk wat mis.
Ik moet glutenvrij eten en dat was ruim van te voren aangegeven en geen probleem volgens de eigenaar.
Bij binnenkomst werd er vrij luid pratend uitgelegd wat de bedoeling was van die avond{ het was en van te voren vastgesteld diner met een wijnarrangement} en nogal luid verteld dat mij met , glutenvrij , ook rekening was gehouden, had wel wat minder luid gekund, de hele zaak zat mee te genieten:(
Helaas ging het al mis bij de amuse, kleine kroketjes.
Omdat ik het niet vertrouwde reageerde ik meteen ,de eigenaar moest even bij de kok navragen of ze glutenvrij waren, dat waren ze helaas niet, ik verteld dat ik dan niets hoefde, geen probleem.
Maar nee, er werd verteld dat er voor mij een nieuwe amuse kwam...die helaas nooit is geserveerd.
Bij het soepje { overigens een heerlijk mosselsoepje met een heerlijke bijpassende witte wijn } werd brood geserveerd en mij vriendelijk verteld dat ik er niet van mocht eten...en dat was dat.
Geen alternatief{ terwijl ik weet dat er echt lekker glutenvrij brood verkrijgbaar is, maar daar was geen moeite voor gedaan} nee, niks.
Het hoofdgerecht was lekker, had een Tarbot, beetje kleine porties, niet erg handig als je grote eter bent, de groente was ook echt minimaal.
Nagerecht ging ook weer fout, een soort van mousse, met fruit, met verkruimelde bastogne koek er over.
Waarschijnlijk weet daar niemand dat er in koek ook gluten zitten?
Bij de koffie werd als afsluiting een schaaltje { je raad het al} overheerlijke koekjes geserveerd en bij navraag om iets anders voor mij werd er medegedeeld dat de chocola als alternatief op was.
Nou daar kan je het dus mee doen.
Ik kreeg echt het idee dat men daar absoluut niet weet wat glutenvrij inhoud.
Jammer, zo ruim van te voren besproken en dan zo slecht geregeld ..er is nog veel te leren voor de Bernisse Molen.