Berlage Kitchen and Bar

Kleine Berg 16 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant Berlage Kitchen and Bar

Kitchen and Bar Berlage is een plek midden in Eindhoven met voor ieder wat wils.
Koffie met gebak, een smakelijke lunch, gezellige borrel of een diner in de vorm van shared dining.

Centraal gelegen in de altijd bruisende Bergen van Eindhoven, is Grand Café Berlage al dertig jaar een begrip voor een groot en gevarieerd publiek. Berlage is meer dan eens uitgeroepen tot een van de beste cafés van Brabant en wordt geroemd om zijn uitstekend restaurant en prettige informele sfeer. In de lente- en zomermaanden is het goed toeven in de grote gezellige en in 2016 geheel nieuw aangelegde stadstuin.

Een oase van rust in de drukke binnenstad en een zeer geliefde plek om heerlijk buiten te lunchen, borrelen, dineren of een onvergetelijke verjaardag, jubileum, huwelijk of ander happening te vieren.

Meer informatie over restaurant Berlage Kitchen and Bar

Vanaf het NS station is Berlage nog geen 10 minuten lopen. U kunt ook een van de vele buslijnen nemen en uitstappen bij de halte 'Keizersgracht' of 'Vrijstraat'.
  • Kom je met de auto?
    Dichtbij parkeren kan bij het parkeerterrein op de Keizersgracht of in parkeergarage Hooghuis
  • : Betaald parkeren in de buurt.

zondag t/m donderdag

• Bar , Engels gesproken , Nederlands gesproken , Open op zondag

Jouw recensie over het restaurant Berlage Kitchen and Bar

Milou V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Lekker verrassingsmenu gehad. Miste alleen bij het hoofdgerecht echt iets van aardappelen / pasta. Alleen vis/vlees was een beetje jammer.
H. F.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
-In een groep van 8 of meer wordt het surprise-menu verplicht gesteld, bij reservering werd dit niet aangekondigd.
-Bijgerechten als frites of pasta moeten apart worden besteld tegen meerprijs bovenop de menuprijs.
-Geen karaf met kraanwater, alleen een glas op verzoek bij wijn of koffie.
-klantgerichtheid laat te wensen over, lange wachttijd tussen de gangen.
+eten is redelijk, porties matig.
Tineke V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Heerlijk gegeten in de prachtige tuin! Lekker zonnetje erbij, fantastisch
Hubert E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Voor 29 euro een 3 gangen menu van hoge kwaliteit. En daarbij uiterst divers van geweldige seranoham tot een malse bavette en ga zo maar door. Al met al een aanrader ....mooie ambiance,
Katrien S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Erg fijn om in de tuin te zitten en te genieten van een heerlijk rustige omgeving midden in de stad. Goede service en geweldige inrichting met typische aspecten uit Eindhoven mooi in kaart gebracht
J.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2018
samen met vrienden gaan we heel vaak uit eten. van twee sterren tot bruin cafeś. prijs kwaliteit verhouding vonden we niet ok. Te duur voor wat we hebben gegeten en vooral gedronken.
Els V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2018
Gezellige ontspannen sfeer. Complimenten voor de manier waarop men is omgegaan met mijn allergieën t.a.v. enkele voedingsmiddelen.
Angela S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Geweldig lekker gegeten. Hadden voor het vier gangen verrassingsmenu gekozen en het was allemaal super lekker. Goede wijn en fijn personeel! Top!
Brigitte T.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
De soep was lekker, maar verder vet en weinig smaak. De frietjes waren niet vers.
V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Super lekkere kaart en geweldig personeel! Met mooi weer heerlijk in de tuin ,maar terras voor is ook erg leuk.Zeker een aanrader ook om te borrelen
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Prima eten voor een goede prijs in een prettige omgeving en attente bediening. Helaas serveert men geen karaf kraanwater !
djansen1978 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Was een geslaagd diner we waren beide erg tevreden over het eten, kwaliteit en bediening. We raden het restaurant zeker bij vrienden aan.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Wat een mooie aankleding! In één woord: top!
Helaas werden we minder goed ontvangen dan verwacht. We kregen te horen dat we onze plek buiten in de tuin konden gaan zoeken (met het bordje gereserveerd). Dit vond ik een raar ontvangst. Je begeleid toch iemand naar zijn/haar plek?

De tuin, waren we zaten, was erg mooi ingericht. Is was al een aantal jaren niet meer bij Berlage geweest. De dame die ons hielp was erg vriendelijk.
Helaas duurde het lang voordat onze lunch bestelling werd opgenomen. We hebben zelf iemand "aan de mouw moeten trekken". Ook duurde het erg lang voordat we de lunch ontvingen.

Toen we eenmaal de lunch ontvingen, waren we helemaal blij. Het was heerlijk en smaakte erg goed. Dit maakte het minder goede ontvangst en de lange wachttijd goed.

We willen terug komen, maar dan moet de service wel verbeterd worden.
Aniek B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Prijs-kwaliteit verhouding niet goed. Bediening heeft wat steekjes laten vallen en deze niet opgelost. Eten was matig. Ik zou niet meer terug gaan
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2018
Leuke, ongedwongen sfeer. Kunt lekker buiten zitten op een groot terras. Vriendelijke bediening. Er kan meer geld verdiend worden als beter gelet wordt op het feit of klanten nog iets te drinken hebben.
Wies D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
We hebben gezellig en prima gegeten. Zeker aan te raden. We komen terug.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Voor herhaling vatbaar
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2018
Mooie ambiance, prima gerechten. Ik miste hospitality. Personeel kwam onervaren en niet altijd vriendelijk over (brak tot 2 keer toe midden in een toespraak in, slecht gevoel voor timing). Daarbij was men bij reservering vergeten te vermelden dat we met een groep niet van de kaart konden eten; we konden alleen het verrassingsmenu kiezen. Dit was vervelend, aangezien we een paar gasten hadden met specifieke wensen.
J. K.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Het restaurant ziet er goed en verzorgd uit. Wij hebben buiten in de tuin gezeten en hier was de sfeer heerlijk. Leuke bediening, lekker eten, alles goed verzorgd!
Joyce B.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Wij hebben onze high tea bij Berlage niet als positief ervaren, op verzoek van Berlage zelf hebben we een email met onderstaande feedback gestuurd maar nooit reactie gehad. Zodoende gaat onze feedback nu online in de hoop dat er alsnog wat mee gedaan wordt door Berlage.

Het personeel maakt vrijwel geen contact met de gasten. Bij binnenkomst zijn wij minutenlang genegeerd door vijf (!) personeelsleden die het niet druk hadden, ik heb zelf om aandacht moeten vragen om te melden dat wij een reservering hadden voor een high tea. Er wordt gedurende ons verblijf in Berlage geen oogcontact gemaakt, er is geen interesse in de ervaring van de gast en bij vertrek heeft niemand ons gedag gezegd, ondanks dat er minstens drie leden van jullie team op dat moment achter/bij de bar stonden. Een gevoel van gastvrijheid en gastgericht denken ontbrak volledig.
Wij hebben bij het maken van de reservering duidelijk gemeld dat er een klein kindje (2,5 jaar) aanwezig zou zijn. Helaas hebben wij na diverse malen vragen nooit de kinderstoel, of een kleine bestekset gehad.
De 'high tea' is geen high tea maar een lunch van drie gangen. Het eten was zeker niet verkeerd, maar voldoet niet aan de verwachtingen. De ronde 'zoetige en hartige lekkernijen' was een dessert waar de gemiddelde gast een etagère met scones, clotted cream en zoetigheden verwacht.
Wij hebben bij het maken van de reservering diverse malen zéér duidelijk vermeld dat één persoon diverse voedselallergieën heeft waar men serieus rekening mee dient te houden. Zij heeft hierover zelfs een email gestuurd met verduidelijking, hierop kreeg zij de reactie dat men dit erg waardeerde en de keuken zich degelijk kon voorbereiden. Tot onze grote verbazing werd ons aan tafel opnieuw gevraagd naar het bewuste dieet, en wat mevrouw dan wel of niet mocht eten. Wij hebben gewezen op de email, waarna even later werd gevraagd wanneer die verstuurd was omdat deze niet te vinden was. Wij hebben vervolgens zeker drie kwartier op ons eten moeten wachten. Alles wijst erop dat er dus geheel niks is voorbereid, ondanks gemaakte beloftes van uw kant. Het menu wat mevrouw heeft gehad was lekker (gazpacho, salade en yoghurt met fruit), maar viel in schril contrast met de gerechten die de rest van het gezelschap geserveerd kreeg. Dat strookt niet met wat zij voor een high tea betaalt en is geheel onnodig aangezien men zeker een week de gelegenheid had om een passend menu voor te bereiden.
Wij hebben meermaals bijzonder lang op onze drankjes moeten wachten, hebben na twintig minuten na het serveren van de thee zelf maar om theeglazen gevraagd en hebben zelf moeten informeren naar ons eten. Steeds werd ons verteld dat men ermee bezig was, dat het er zo aan zou komen, dat de glazen nog gespoeld moesten worden, dat een collega in overleg was met de keuken, etc. Er is geen enkele keer excuses gemaakt en er is niet met vooruitziende blik gereageerd op onze wensen. Bij het afrekenen werd er zelfs gezegd dat het allemaal erg lastig was omdat er één collega ziek was. Het verbaast mij dat u met vijf personeelsleden (één barman, twee runners en twee kelners/gérants) blijkbaar nog geen tien tafels van goede service kunt voorzien. De zieke collega voelde als het zoveelste smoesje en niet als een gerechtvaardigd excuus.

Wij hopen dat u onze feedback ter harte neemt en gebruikt om de kwaliteit van uw service te verbeteren. U creëert een bepaalde verwachting met de vele positieve reviews, een rating 8,5/10 op Iens en 4,5/5 op TripAdvisor die u in ons geval absoluut niet heeft waargemaakt. Hier en daar tref ik enkele reviews die een ervaring beschrijven die zeer vergelijkbaar is met de onze, wat wijst op een stelselmatig probleem. Wij hopen dat u de in het verleden gemaakte beloftes aan die gezelschappen waar maakt en daadwerkelijk verbeteringen doorvoert. Voor ons is de ervaring van ons bezoek aan Berlage dermate teleurstellend dat wij niet zullen terugkeren. Wat een gezellige middag had moeten zijn resulteerde in enkele uren ongenoegen, irritatie en het gevoel dat u uw gasten niet serieus neemt en hen met smoesjes wegwuift.