Berkenplas

31-519531570

Meer informatie over restaurant Berkenplas

Michel V.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Wat een mooie locatie is dit zeg! Midden in de duinen in een stukje bos aan een meertje. Ik had een broodje Berkenplas ( gehakt met ui en champignons) zeer smakelijk en mijn partner had een broodje tonijn met misschien iets teveel kappertjes. Een glaasje rosé en een Belgisch biertje erbij voor maar 15 Euro op zo'n toeristische plaats dat valt wel mee. Het was voor de jonge serveerster vandaag haar eerste werkdag, even wennen voor haar maar de service was gewoon goed .
Sophie T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Hier hebben wijn een goed lunch gegeten. Niks bijzonder maar goed bereid, lekker en snel klaar. Twee broodjes met 2 biertjes 20.- euros.
Y. G.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Hier lekker lunch gehad. De omgeving is natuurlijk prachtig. Het personeel is erg behulpzaam (bijvoorbeeld met het bijzetten van een kinderstoel en zelfs uit zichzelf een kussentje daarvoor aan te geven) en vriendelijk. Het was erg rustig, maar het is natuurlijk ook buiten het seizoen (wat er ook voor zorgt dat de openingstijden sterk verminderd zijn). De kaart is simpel, maar dat past ook erg goed bij het type bedrijf. Pannekoek en uitsmijter waren erg lekker. Minpuntje is dat de uitsmijter standaard op witbrood geserveerd wordt, zonder dat naar een voorkeur wordt gevraagd.
Xmichellmusic .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Super snelle bediening, lekker kop koffie en lekkere pannekoek. Kinderen kun lekker rustig spelen op het strandje wat bij de plas licht. Lekker aangenaam en super service!
Joy123 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Tijdens een kort verblijf op Schiermonnikoog hier gegeten en gedronken. Wat een heerlijk plek om te zijn! De locatie is geweldig, op het terras met zicht op de berkenplas. Kinderen kunnen daar heerlijk rondrennen en spelen, en de bediening is superaardig en kindvriendelijk.
We hebben een versierpannenkoek en een maaltijdsalade gehad. Extra brood bij de salade werd kostenloos gebracht. De pannenkoek was lekker en goed gaar, en de salade was supervers en een flinke hoeveelheid.
Daarnaast viel de prijs heel erg mee.
Volgende keer komen we hier weer naar toe!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
De Berkenplas. Wie kent het niet. Op Schiermonnikoog is het een begrip bij de kenners. Vanwege de ligging... aan een plas in de bossen. Vanwege het lekkere terras, de kindvriendelijkheid en de ongedwongen, gemoedelijke sfeer.
Hier gingen we dan ook met zeven personen lunchen. Na een forse fietstocht door de duinen waren we toe aan een lekkere hap. Een grote, halfronde tafel met stoelen en een bank stond voor ons klaar. Tja, en wat bestel je dan? We kozen de Berkenplas burger extra, de kroketten met brood, een tosti hawai en patat met frikadel. Gewoon, vullend voedsel zonder opsmuk. Niet spannend, niet spectaculair. Alleen de Monnikenlunch, bestaande uit een groot bord met drie sneetjes abdijbrood,belegd met Friese nagelkaas, rauwe ham en een Bourgondiër (!) kroket smaakte uitstekend. Helaas was de rauwe ham op, en vervangen door een onbestemde hamsoort. We betaalden voor het geheel, plus diverse (fris)drankjes 63 euro.
En dan de bediening. Een vriendelijk meisje werkte de verschillende bestellingen vlot af, ondanks het feit dat de zaak vrijwel vol zat. Efficiënt, attent en alert wist zij het ons naar de zin te maken. Haar collega's op de achtergrond deden evenzeer hun best, en dat alles met een voortdurende glimlach op het gezicht.
Ook al zijn er op Schier betere zaken te vinden voor een goede lunch, de locatie van de Berkenplas doet veel goed. Helemaal, wanner je buiten op het grote terras kunt zitten, genietend van het fraaie uitzicht op de plas. Hier komen we heus weer aanwaaien.