Bergzicht

6,7
Erg duur
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Wij komen hier al 25 jaar en het was altijd goed. De laatste 2 keer was het slecht. Veel te dikke pannenkoek, die niet gaar en koud was. Bord was ook steenkoud. Smaak was goed maar door de niet gaarheid, niet te eten. Is niet erg, dat de pannenkoek dikker is, maar zorg dan wel dat het gaar is. Jammer hoor. kwamen hier graag, maar nu dus niet meer.
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Komen al jaren in dit restaurant ( al voor de brand.) en de pannenkoek was altijd goed, maar de laatste 2 keer was het heel slecht. Pannenkoek was koud, op een koud bord en de binnenkant was niet gaar. Net een meelbal. Is niet erg , dat de pannenkoek wat dikker is, maar het moet wel warm en gaar zijn. Wij komen dan ook niet meer, ondanks de winteractie, dat de tweede pannenkoek gratis is. Jammer hoor, maar gaan nu ergens anders heen.
Leontine V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met een groep van 6 pers en 4 kinderen hier gegeten. Het was niet mogelijk op het terras een drankje te nemen en daarna binnen een pannenkoek te eten. Besloten om binnen te eten en werden geleid naar een ronde tafel met een vierkant tafeltje ernaast gezet, erg ongezellig en onpraktisch, je zit dan altijd tegen een paar ruggen aan te kijken. Op onze vraag of wij elders konden zitten werd snauwerig gereageerd, het restaurant was vol geboekt. Uiteindelijk toch een tafel in de serre gekregen. Achteraf was het restaurant helemaal niet vol en de tafel waarom wij gevraagd hadden bleef de hele avond leeg. Ook kregen alle kinderen na het betalen van de rekening een klein behendigheids-- spelletje mee, maar onze kinderen niet. Heel erg kleinzielig! We hebben er maar niets meer van gezegd... Pannekoek zelf flauw, smakeloos, niet goed doorbakken en karig belegd. Bij een spek kaas pannenkoek verwacht je spek en kaas over je hele pannenkoek en niet een met voor de helft kaas en de helft spek!
Rember .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We wilden met z'n vieren pannenkoeken en een boerenomelet eten. Het weer leek aardig, dus we namen plaats op het terras. Een serveerster stond (wat al te snel) bij het tafeltje om de bestelling op te nemen en we vroegen om nog even geduld. Even later kwam ze de bestelling opnemen. Nadat ze de drankjes had ingevoerd wilde ze alweer weglopen, terwijl we nog iets te eten wilden bestellen. Weinig attent.
Tijdens het wachten op het eten ging één van ons naar binnen en hoorde de serveersters zeggen dat het 'binnen 5 minuten zou gaan regenen'. Er werd echter geen actie ondernomen om de gasten op het terras hiervan te verwittigen.
Toen het eten kwam, bleek de boerenomelet met witbrood in plaats van bruinbrood, zoals we bij andere gasten op het bord gezien hadden. Het was echter geen probleem om dit te veranderen, maar het duurde uren. Ondertussen hadden we dit bij een andere serveerster gemeld die wél snel actie ondernam.
Ondertussen brak een bui los en rende iedereen met borden en al maar binnen. Dit had makkelijk voorkomen kunnen worden als het personeel wat attenter was geweest
Ook bij het afrekenen was het personeel weinig attent. Een klant die bij het pinautomaat stond werd stoicijns genegeerd door het personeel en wilde al weglopen, toen ze eindelijk geholpen wilde worden.
Het eten zelf was vlak en weinig inspirerend en zéér duur (een pannenkoek spek/kaas voor ruin 9 euro écht veel te duur).
Volgende keer niet weer!
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Tijdens een fietstochtje gestopt om een pannenkoek te eten. Voor de eerste en direct ook de laatste keer. Nog nooit zo'n slechte pannenkoek gezien en gegeten. Spek/kaas is hier een helft met twee plastic-achtige plakjes kaas en de andere helft met drie ronde plakjes spek. Het beslag is dik, taai en deels niet gaar. Dit eet je echt niet voor je plezier. Als je je afvraagt wat je allemaal kunt verpesten aan een eenvoudige pannenkoek zou je hier eens kunnen gaan eten. We hebben ter plekke aangegeven dat we zeer teleurgesteld waren over de kwaliteit. Ter compensatie hoefde we uiteindelijk maar 1 pannenkoek te betalen. Netjes afgehandeld door een vriendelijk meisje, dus over de bediening en service geen klachten.
Onno D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het weer was goed, en we zaten op het terras aan de rand van het bos; een mooie plek. Binnen vond ik het nogal koel en strak, en het terras aan de weg is... aan een weg. Hoewel het druk was werden we snel en vriendelijk geholpen.

De pannenkoeken vielen tegen. De pannenkoek zelf smaakte vlak, de substantie was wat dik en rubberig (niet taai, maar bijv. nergens knapperig), en de kaas smaakte nergens naar. Dat je nog herkent dat het een paar op de pannenkoek gelegde plakken zijn, maakt op mij ook altijd een wat gemakzuchtige indruk. Bij de spekpannenkoek van de kinderen lagen ronde speklapjes bovenop de pannenkoek. De paar happen die zij over hadden vond ik ook niet lekker. Ik kan me niet herinneren zo'n matige pannenkoek te hebben gegeten in een restaurant.
DeFijnProever66 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
We hebben bij Bergzicht gegeten op het terras. Ik nam pannekoek met spek en appel en mijn vrouw pannekoek met alleen appel. Wat opviel was dat op de ene helft spek lag en de andere helft appel. Voor mij geen probleem, andere mensen schijnen hier moeite mee te hebben. Ik was nieuwsgierig of de negatieve recenties van anderen zouden kloppen, maar dat valt erg mee. De bediening was snel en vriendelijk. We hebben lekker gegeten en de prijs en kwaliteit verhouding is wat ons betreft prima. Vooral een aanrader voor mensen met kinderen, omdat in de tuin ook een speeltuin aanwezig is.
Barbara W.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Afgelopen vrijdag een pannenkoek gegeten in Bergzicht. Een pannenkoekenrestaurant, gelegen in een mooie omgeving en met een mooie ambiance. We hadden de heidepannekoek en old Amsterdam. Naar onze smaak mocht hij iets meer doorgebakken, maar dat is iets om van tevoren aan te geven. Verder erg lekker en dikke plus is de stroop in een ouderwetse pot! Bediening is prima, echter onpersoonlijk. Bergzicht is naar mijn idee ingesteld op het snel verzorgen van eten en wegwezen. Ik kreeg er een beetje een fabriek-gevoel bij. Al met al wel lekker (snel) een pannenkoek gegeten!
Corina C.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
We dachten na een dagje piramide van Austerlitz lekker te gaan eten bij Bergzicht. Dat was dus eens maar nooit weer! Te dikke smaakloze pannenkoeken. Aangebrande shoarma. Kleffe poffertjes en lauwe radler. Bovendien was het eten en wegwezen. Het leek wel of het allemaal zo snel mogelijk moest. Kortom geen succes. Wij komen er niet meer!
Milaar .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
We aten met een groep bij Bergzicht met de aktie van de campina ( 2 pannekoeken halen, 1 betalen). Dit hadden we bij het reserveren aangegeven. Het was mogelijk maar dan moesten we aan 2 aparte tafels zitten, wat we geen probleem vonden. Toen we naar ( het met elkaar pratende) personeel toeliepen, kregen we 2 tafels toegewezen -> de eerste in de ene hoek en de andere er zover mogelijk vandaan in de andere hoek. Het was volgens de bediening niet mogelijk om wat dichter bij elkaar te zitten, terwijl er op dat moment maar 3 of 4 andere tafels bezet waren. Alles zou voor een later tijdstip gereserveerd zijn. Wij namen het zoals het was. De pannenkoeken waren aardig, maar dun belegd -> ik bestelde er één met 3 ingrediënten die vervolgens naast elkaar over de pannenkoek worden gelegd ( je betaald wel voor 3! terwijl het niet meer is dan wanneer je één ingrediënt besteld, het zijn alleen 3 verschillende soorten). Er kwamen nog wel een aantal mensen binnen die allemaal zelf hun plek mochten zoeken ( dus niet gereserveerd hadden) en er bleven veel tafels leeg.
Bij het afrekenen maakte ik de opmerking dat ik het jammer vond dat we als groep zo ver mogelijk uit elkaar waren gezet en ik me niet aan de indruk kon onttrekken dat er ruimte zat over was en het dus prima anders had gekund. Het verbaasde me dat ik wat snauwerig te horen kreeg dat ze anders teveel pannenkoeken gratis zouden moeten weggeven. Kennelijk had deze bediende het idee dat het uitmaakt aan welke tafel ze de gratis pannenkoek zou moeten geven???? Mijn opmerking hierover leek ze niet te begrijpen en vond dat ik blij moest zijn met de gratis pannenkoeken. Waarom doet Bergzicht mee als ze eigenlijk die gratis pannenkoek niet willen geven? Zo'n actie lijkt me een mooie mogelijkheid om nieuwe klanten kennis te laten maken met hun restaurant, kennis gemaakt heb ik, maar ik zal géén nieuwe klant worden!!
Bhouweling .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Ik heb er al veelvuldig gegeten, en het bevalt mij iedere keer wel, er is steeds een wisselende menu kaart, in tegenstelling tot er eerder geschreven wordt, vind ik dat de pannenkoeken van een goede kwaliteit zijn, niet te dik, maar ook niet te dun. Ook de poffertjes zijn bij hun erg lekker.
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Vond het niet te eten..

Pannekoek was ten eerste heel dik en niet warm.. Dan wil je gaan bestellen hebben ze geen prei en geen tauge..
Dan kies je voor de shoarma waar normaal niet veel mis mee kan zijn. Maar dit was alles behalve lekker. Zaten veel harde stukken in de shoarma en was heel mager belegd.
Dit was voor mij eenmalig en nooit meer en dan hou ik me nog in..
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Gekozen voor het pannenkoekenmenu. Voorgerecht zalmschelp. Kwaliteit was bedroevend. Veel grote bruine stukken aan de sla en garnering. Geen verse producten dus. Dat zo aan de gasten voorzetten is op zich al kwalijk. Erger wordt het dan nog als de serveerster vraagt of het gesmaakt heeft en ik feedback geef over de bruine stukken sla en de garnering en de medewerkster slechts antwoordt met oke. Nee, dat is niet oke, je hoort gaste van goede producten te voorzien. Blijft dit uit, dan dien je als medewerkster je excuus aan te bieden, aan te geven dat je het doorgeeft aan de kok o.d.
Pannenkoek ook niet erg smaakvol, bovenzijde pannenkoek lijkt bijna een plasticachtig laagje op te zitten. En de pannenkoek is veel te dik (op de dunste plek, gezien vanaf vingertop, dikker dan pinknagel en komt zelfs bijna bij het vingerkootje). IJs evenmin van goede kwaliteit. Serre om in te eten is leuk. Plus voordeel dat je eten kunt combineren met wandeling door het B's of over de heide.
Gijsbert K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2014
Vanwege een vakantie aan het Henschotermeer maakten we van de gelegenheid gebruik om een keer een pannenkoek te eten bij Bergzicht. Ik kende de locatie uit mijn jeugd als speeltuin Aart Jansen. Dus een beetje jeugdsentiment speelde zeker mee. De ligging is mooi. Vlakbij het Henschotermeer en de Piramide van Austerlitz. De inrichting is wat gedateerd en straalt niet de gezelligheid uit zoals je die vaak ziet bij Pannenkoeken restaurants. We bestelden 2 pannenkoeken, één kaas/spek/appel en één kaas/appel. De pannenkoeken waren bijzonder dun of beter gezegd mager belegd. Ook de grootte van de pannenkoek viel tegen. Gelukkig was de bediening redelijk goed, maar dit pannenkoeken restaurant is beslist geen aanrader.
Roland F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Voor het eerst sinds tijden een pannenkoekenhuis bezocht. Ik bestelde een spek appel pannenkoek. Je verwacht dan een combinatie van fris fruit en knasperige spek. Dat dus niet. Links drie rondjes spek, rechts drie dunne rondjes appel. De spek was zacht en vrij smaakarm, de appel te dun om te proeven. Teveel productie, te weinig aandacht.
Helen S.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
wij kunnen ons niet vinden in de slechte berichten op deze site. zondagmiddag een vroege lunch gebruikt op het terras. alles prima verzorgd en smakelijk, bediening zeer attent en vriendelijk. misschien ligt het aan het feit dat wij een salade met brood hebben besteld, en de pannenkoeken hebben gelaten voor wat ze waren?
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2014
Voor een echt lekkere authentieke pannenkoek moet je hier niet zijn. Massa, sfeerloos en weinig smaak (ook qua inrichting). Gemiddeld hoeft niet slecht te zijn. De borden zijn groot, de pannenkoeken ook. Inrichting is schoon maar had 10 jaar geleden al weg gemoeten, maar dat deert het publiek blijkbaar niet want het zit er op een zonnige zondagmiddag tjokvol. Sfeervol is het niet. Bediening is vriendelijk, niks op aan te merken. Blijkbaar veel oude bekende gasten want de bedrijfsleider lijkt iedere gast te kennen. Ik zou hier een volgende keer voorbij rijden. Er zijn betere pannenkoekenrestaurants.
Krista O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Toch nog maar even een recensie schrijven dacht ik en dat was even schrikken van de slechte recensies die hier staan! Ik deel die mening niet. Of in ieder geval niet volledig.
Wij reden hier rond een uur of vijf langs op een zonnige dag en besloten wat te gaan drinken op het terras. Ik zag ook een speeltoestel en dacht dat het een lekker plekje zou kunnen zijn voor ons en onze kids. Wij in de zon op het terras en zij in de tuin en op het speeltoestel. En zo was het ook. Na een drankje toch ook maar besloten om er wat te eten en dat viel helemaal niet tegen.
De pannenkoeken zijn wel anders dan op andere plekken. Het hield voor mijn gevoel meer het midden tussen een pannenkoek en een pitabroodje, maar ik had een hartige pannenkoek en daar paste het wel goed bij. Ik weet inderdaad niet of het met zoet lekker zou zijn, maar die van ons waren prima. Onze zoon vond de poffertjes niet lekker. Hij zei dat ze naar kaas smaakten en daar had het inderdaad van weg. Ik vond ze prima te eten, maar voor kinderen die aan de "gewone" smaak van poffertjes gewend zijn, zou het wel eens een teleurstelling kunnen zijn.
Binnen oogt het erg oubollig allemaal, maar toen wij vertrokken zat het er toch helemaal vol.
De zaak trekt blijkbaar toch een vaste clientèle aan, want ik kan me haast niet voorstellen dat dat allemaal net als wij toevallige passanten waren.
Persoonlijk zou ik er alleen maar naartoe gaan als het mooi weer was om even op het terras van de zon te genieten en eventueel een HARTIGE pannenkoek te bestellen.
Mark H.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Aardig ingericht restaurant. Pannenkoeken zijn lekker; niet heel bijzonder maar gewoon acceptabel. Jammer dat de serveerster een rekening presenteerde die 2x zo hoog was als ik zou verwachten. Het klopte echt volgens haar... Pas na aandringen bleek op een specificatie alles dubbel te zijn aangeslagen. Geen excuses helaas. Al met al geen hele fijne ervaring.
Test T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Zondag. Ik was hier op uitnodiging. De slimme uitbater heeft over klandizie niets te klagen. Gemengd publiek maar blijkbaar vrijwel allemaal met onontwikkelde smaakpapillen want slechts de stroop en de poedersuiker uit grote karakteristieke potten waren lekker. Hoe ze mijn pannenkoek met kaas en spek in elkaar gedraaid hebben is mij een raadsel. De onderkant was zacht en de bovenkant en delen van het midden zo droog als gort. Verfbrander misschien ? Uit deze trog kwam verder niet veel soeps en ik dacht heel weinig uit eigen keuken.De espresso was wel wat dun maar de smaak van de koffie was goed. Bij het verlaten van de zaak zag ik nog een uitsmijter klaar liggen om te worden geserveerd. Met twee uitgelopen eierdooiers. Op verzoek van de gast ? De herentoiletten waren schoon maar de damestoiletten waren erg smerig hoorde ik van mijn vrouw.Dat kan met zoveel gasten en op zondag maar het mag natuurlijk niet. Je zou kunnen zeggen dat de pannenkoek toch eigenlijk de Nederlandse pizza is. Als in Italie een Pizzeria een dergelijk slechte kwaliteit levert kan hij binnen de kortste keren zijn deuren sluiten. In Nederland niet. Daar hebben de goede restaurants het moeilijk. Foei, Bergzicht ! Leuke aardige bediening overigens. Zij hebben ook nog een zaak in Ede. Hopelijk is de kwaliteit daar beter.