Bergsdiep

Blokstallen 2 4611 WB Bergen op Zoom Nederland Kaart

Over restaurant Bergsdiep

Vis, vis en nog eens vis

Bergsdiep in Bergen op Zoom is een uitgesproken visrestaurant. Eigenaresse Desiree van Kleef-Schot woonde eerder op Tholen en voelt zich er verbonden met de zee. Dat zie je terug op de kaart met een enorme variatie aan vis, schelp- en schaaldieren. Proef de smaak van de Oosterschelde met het Bergsdiep plateau, maar ook de Fruits de Mer Royaal verdient een aanbeveling. Het sfeervolle interieur in de historische Blokstallen toont prachtige foto’s van de weervisserij. Kom ook genieten!

Meer informatie over restaurant Bergsdiep

Maandag 16:00 - 21:30
Dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 16:00 - 21:30

Duur
Lang
Beps B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Met familie 9 personen geweest voor mijn verjaardag op 10-09-2016.
Leuk restaurant, lieve bediening maar ze laten wel lang op het eten wachten zodat er meer gedronken zal worden, dit idee kreeg ik tenminste. Het is moeilijk als je met kleine kinderen lang op eten moet wachten en ze komen wel 3 á 4 keer vragen of je iets wilt drinken voor het voorgerecht en ook nog eens voor het hoofdgerecht.

Verder het eten was uitstekend toen we het eenmaal kregen. Het eten was allemaal vers en van goede kwaliteit. Ook vond ik het een verademing dat er warme groente op mijn bord lag i.p.v. sla. Ik vond de prijs wel hoog voor het nagerecht, maar we hebben het toch genomen en geen spijt gekregen omdat we zo genoten hebben. Al met al een aanrader voor sfeer, bediening en eten.
W. A.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
We waren met 4 aan een mooie grote ronde tafel waar met gemak 5 personen aan konden dineren. De sfeer was goed en alle tafels waren bezet. Mijn partner en ik hadden besloten om fruits de mer te gaan eten en vanwege de verwachte grootte bestelden wij geen voorgerecht. Dat deden onze vrienden wel. Het werd bij de een een vispallet (Hollandse garnalen, gerookte zalm, gerookte paling) en bij de ander gevulde vissoep. Zij gaan gemiddeld eens per week uit eten en ik hoorde alleen maar lof. Als hoofdgerecht kozen ze gebakken paling en gamba's a la pil pil. Opnieuw alleen maar positieve geluiden. Wij kregen 3 plateau's zeevruchten. De bovenste gevuld met gekookte mosselen, kokkels en scheermessen (alles warm), de middelste met verschillende soorten verse oesters (inclusief 3 gegratineerde in afwijking van het normale), en onderop een warme kreeft, een aantal grote warme gamba's, en de rest koud: langoustines, krabpoten en garnalen. Eigenlijk iets teveel ondanks dat we geen voorgerecht hadden genomen, maar super lekker gesmuld. Als dessert namen Peter en ik koffie met Armagnac en Gran Marnier en de dames ijs en merenque met verse aardbeien en frambozen. Vooraf hadden we nog geborreld aan de bar met een aantal gin-tonics en bier, verder aan tafel water en een fles wijn.... € 268,00 exclusief fooi. Prima prijs-kwaliteitverhouding!
RBeumer .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Laat ik beginnen dat de zaak op een sfeervolle locatie zit . Wij hebben buiten gegeten en het weer was prachtig. We begonnen met een voorgerecht , mijn partner makreel deze was goed en ik de garnalen croquetjes waren redelijk maar voor 15,50 € veel te duur voor wat er op het bord lag. Hierna het hoofd gerecht ik schol en mijn vrouw een stukje kabeljauw . Prima kwaliteit maar iets meer kabeljauw had wel gemogen. Op de borden lagen ook nog 2 worteltjes die niet goed waren schoon gemaakt en een hoopje zeekraal die overgaar was en dus futloos. alles vergezeld met een bakje harde friet ( zoals vaak in een puntzak naar onder zakt ) en een klein bakje sla zonder enige opmaak.
Maar dan het nagerecht , De nagerechten zijn stevig geprijsd. Mijn partner had 3 bolletjes eis en ik volgens de kaart merenque met aardbeien , het is tenslotte het aardbeien seizoen.
Ik kreeg een bordje met 2 platte onherkenbare dingen van ca 6 cm in het rond met een beetje saus erover en op een ieder EEN grote aardbei die in 6 kleine stukjes was gesneden. Prijs 8,50 € .
Toen ik daar een opmerking overmaakte was het excuses dat er een nieuwe medewerker was die nog niet de meregue goed kon opspuiten . Maar ik had gezien, dat tijdens mij eten al diverse dit dessert werd geserveerd aan andere. Maar geen probleem zonder dralen werd dit van mijn rekening verwijdert. Tijdens het verlaten van het terras passeerde mij toch weer twee ingezakte meregue. Dat in de zomer met groente en zeker aardbeien zo karig wordt omgegaan dat ben ik als ervaren horeca bezoeker nog niet veel tegen gekomen . De Rekening was net geen 100,- €
Ron D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Met z'n tweetjes nog laat een tafeltje kunnen bemachtigen. Zowel op het terras als binnen erg druk, maar dat hadden ze prima onder controle. Niet al te lang hoeven wachten op eten of drinken. Erg blij dat we hier hebben gegeten, het was meer dan prima! Heel veel moeite om te kiezen, had zin in vrijwel alles. Gekozen voor 2 spicy oesters, vitello tonato en kreeftensoep, erg smakelijk allemaal. Daarna heerlijke zeebaars met kokkels en lamsoor en een zeer rijk gevulde paella. We zaten direct in de keuken te kijken en kregen steeds meer respect voor de keukenbrigade. 2 man voor de voor- en nagerechten en 2 voor de hoofdgerechten. Leek ons weinig voor de hoeveelheid gasten, maar ze haden het perfect onder controle. Leuke zaak, lekker eten, aardige bediening, hier kun je gerust heen!
Shinshan .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Na thuiskomst vanaf vakantie hier onderweg een hapje gegeten. Wij waren redelijk laat en het was behoorlijk druk. Er kon ons alleen nog een tafel op het terras worden aangeboden, maar met een jasje was dit prima te doen.

Opnemen van het hoofdgerecht en de tijd tussen opnemen en opdienen waren echt te lang.

Gegaan voor de hele, gebakken schol. Deze was prima van smaak. Lekker met dikke friet, deze was goed heet. Hierbij ook nog wat salade. Als nagerecht de chocolademousse met aardbeien. Jammer dat de mousse meer pudding was dan chocolade. In verhouding met het hoofdgerecht is het dessert ook te duur.

Kortom, prima gegeten. Wij komen hier zeker terug.
Roos92 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Zaterdag zijn wij eens een hapje gaan eten bij bergsdiep!
Wat een aanwinst voor de stad!
Heerlijke verse vis, mooie gerechten en alles perfect op smaak!
Er is een open keuken en zo zie je dat er in de keuken ook keurig wordt gewerkt! Perfect!
We hebben genoten van onze gerechten.
En zeker niet te vergeten een prachtige zaak met een top team aan bediening! Onzettend vriendelijk, hebben ons goed geadviseerd in wijn en veel kennis heeft van producten,kaart en de etiquette voor in de horeca!
Ook zie je in dit restaurant dat het één team is, goede comunicatie en dat merk je aan de sfeer die je daar kunt proeven.
Dus in één woord onze avond was fantastisch!
Marty3 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
super verse vis, geweldige en betaalbare oesters, bijzondere combinaties bij de voorgerechten. Daarbij een goede - en zeer betaalbare huiswijn - en een prettige sfeer en service. Wij gaan zeker vaak terug komen..
ChrisV .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Nieuw restaurant. Toen wij er met familie gingen eten was het een week open.
De menukaart zag er veelbelovend uit. De gerechten waren van prima kwaliteit. Goede bouillabaisse en paling in het groen. Veel smaak en verse kruiden.
De service was helaas wat minder o.a. . glazen die we nog nodig hadden werden weggehaald, geen bordje voor schelpen e.d. , aardappels bij een gerecht vergeten, 2 kleine bekertjes friet voor 4 personen. We konden wel bijbestellen en hebben tijdens het eten aan de bediening doorgegeven wat er ontbrak. Hier werd werd verschillend op gereageerd.
We hebben goed gegeten en komen graag nog eens terug als de bediening wat meer ervaring heeft.