Beren eetcafé Gorinchem

7,1
7,2
Tasoula V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2016
Voor het eerst de spare ribs op. Heerlijk! En dat voor die prijs! Fijn dat je meerdere smaken hebt ook. Het is dat ik het lekkere toetje had anders had ik nog wel een derde rib gelusten ;) Het toetje was de aardbeien romanoff nieuw op de kaart. Ook heel lekker! Dat is trouwens ook goed: dat ze wisselen bij voor- en nagerecht en dat niet standaard hetzelfde is.

De bediening is niet "nep" aardig maar gewoon echt vriendelijk. Niet lang hoeven wachten ook terwijl de ribs eruit vlogen dus het vast erg druk was in de keuken. Maar wij waren vrij vroeg vijf uur wat op zich ideale tijd is.

De sfeer altijd goed. Bij het raam zitten leukst. Enige "nadeel" is dat de tafeltjes daar erg dicht op elkaar zitten.

Erg vooruitgegaan t.o.v. de opstart. Enige tip: Er mag misschien wat meer gebak voor overdag.

Verder zeer aan te bevelen!
Restaurant_proever .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Met een grote groep wezen eten.
De bediening was goed en vriendelijk.
Het is een prima restaurant waar ook goed rekening worden gehouden met kinderen.
De vleesgerechten zijn prima klaargemaakt voor een nette prijs. Het decor is robuust en prima.
Raymond L.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Toen wij op dinsdagavond over de markt liepen viel het restaurant op door de oranje belettering. We hadden zin een simpele lekkere hap en besloten hier naar binnen te gaan.

Binnen werden wij verrast door een prachtig decor, het zag er tot in de puntjes verzorgd uit. Er waren op dat moment nog 2 andere tafeltjes. Dat verbaasde ons niet omdat het immers dinsdag was. We werden netjes verwelkomd en mochten een tafeltje uitkiezen. Hier troffen wij mooi gedrukte placemats met een goed samengesteld menu en leuke dagaanbiedingen. Het meisje dat ons bediende was erg vriendelijk.

We hadden allebei trek in een lekkere burger en ik nam om te proberen de pittige ribben vooraf. De ribben kwamen van de grill, er zat genoeg vlees aan en waren smakelijk. De burgers waren van goed vlees en hadden een mooi gewicht. De broodjes waren lekker maar een klein beetje aan de droge kant. Het geheel werd geserveerd met friet, je kon kiezen uit kronkel-, ambachtelijke-, en franse frietjes. In een apart bakje kwam een klein beetje sla met een bol huzarensalade. De salade viel tegen.

Al met al redelijk goed gegeten tegen een prima prijs. In vergelijking met andere restaurants met een soortgelijke kaart is de prijs kwaliteitsverhouding zeer goed.

Willem1971 .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Afgelopen weekend een hele leuke avond gehad bij de Beren! Gelukkig hadden we gereserveerd want het was erg druk, en een beetje rumoerig maar daardoor ook wel gezellig. Het eten en de bediening waren top. We komen zeker een keer terug.
ChrisBn .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Gisteren lekker gegeten bij de Beren Gorinchem. Samen met de kinderen en kleinkinderen geweest. Het eten was goed. Wij kozen voor het drie gangen menu en de kids een kindergerechtje. De jongedame vroeg gelijk of de kinderen misschien hun eten met het voorgerechtje wilde. Super. Aan het einde kwam er zelfs een echte beer langs aan tafel. Helemaal geweldig voor de kinderen! Wij komen zeker nog eens terug!
Cornelis K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
gegeten bij de beren
met 6 personen spareribs gegeten helaas viel dit erg tegen eigenlijk een van de slechtste die ik wij ooit op hadden.
personeel was niet vriendelijk hadden woorden onderling. je word behandeld of je een nr bent was op dat moment erg druk rommelig en ongeorganiseerd.
Sander3282 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Afgelopen vrijdag uit eten geweest bij de beren te Gorinchem. Het eten was redelijk. Helaas viel de bediening zwaar tegen. Personeel was zeer onvriendelijk en totaal niet geïnteresseerd. De gasten naast ons kwamen later binnen maar kregen wel eerder hun eten. Zeer vreemd allemaal. Voor ons geen beren meer.
George D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Zaterdagmiddag buiten op de Markt gezeten. Mooi weer dus veel volk. Het personeel deed hun uiterste best om de bestellingen op te nemen en voor een sociaal praatje zijn de niet in de wieg gelegd. We bestelden 4x Saté menu met 4 stokjes voor €15,75. Na enige tijd lazen wij de aanbieding: "alleen dit weekend Saté menu €9,95 ( 3 stokjes) ". Toen wij de ober de vraag stelde waarom dit ons niet werd aangeboden, werd direct gemeld dat de rekening wordt aangepast. 4x de aanbieding en alleen extra kosten voor het 4e stokje.
Maar.......Eten bij de Beren kan zo veel leuker zijn met gezellig personeel.
RMA85 .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Het weekend wezen eten met 5 personen. Het was erg druk, maar hoefde niet lang te wachten op de gerechten. De prijs-kwaliteit is voldoende, alhoewel ik denk dat de prijs te laag is voor de ruime porties die je krijgt! Vriendelijke bediening, we komen hier graag nog eens terug.
Jeanne S.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Vanavond voor de eerste keer hier gegeten op het terras op het plein. De bediening was zeer vriendelijk, wachttijd vonden wij best lang, maar het was ook wel erg druk. We hebben gekozen voor het 3 gangen menu. Mijn man koos voor pastrami /gebakken schol / meringue citroen taartje en ik koos voor bruchetta met makreel / kipsate / meringue citroen taartje. Voorgerechten waren goed, hoewel de pastrami een wat flauw gerecht was, zou volgens de kaart gerookt moeten zijn, maar daar proefde je niets van. Het waren gewoon plakjes pekelvlees met een sausje en garnering. Door naar het hoofdgerecht, de kipsate was prima met een lekkere portie pittige satésaus, de schol van mijn man viel echter tegen, zou gebakken moeten zijn, maar leek meer gestoomd. Beetje papperig en plakkerig en zonder krokant korstje. Het nagerecht viel ronduit tegen, de meringue bleek gewoon een zachte klodder schuim op een penceekoek te zijn, het citroensorbet ijs was zo zuur dat het echt niet lekker meer was. Heel jammer.
Duif56 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Op 5 mei hier geluncht. Het restaurant is ruim voorzien van teddyberen. We kozen na de cappuccino voor een uitsmijter BB en een tosti met geitenkaas. Beide gerechten smaakten goed. De bediening was vriendelijk. De witte huiswijn was mij iets te zuur, maar dat is een kwestie van smaak.
Teresa1983 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
we hebben gezellig met zijn 5e gegeten en het was echt een Super service!! gewoon betaalbaar , en niet lang hoeven te wachten! het eten was Heerlijk! de bediening gaat leuk met elkaar om, en was ook erg beleefd ondanks de drukte! het is leuk om te zien hoe ze met kinderen omgaan en een grapje aan tafel kunnen maken. ze vullen elkaar goed aan , en kunnen lachen met elkaar dat vind ik altijd tof om te zien! verder hebben we het erg naar ons zin gehad en heerlijk gegeten! van binnen ziet het er ook super mooi uit! boven en beneden. wc's zijn ook schoon en dat op zo'n drukke koningsdag! we komen snel onbeperkt spareribs eten! want dat was maandag niet, ivm feestdag. maar dat is weer een goede reden om terug te komen! we hadden in ieder geval niets te klagen. we hebben het erg leuk gehad!
Chantal G.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
personeel onprofessioneel, ze hadden het drukker met elkaar dan de klanten. erg lang gewacht op simpele bestelling die vervolgens erg tegenviel. kroketten lauw, tosti had haast geen beleg....
dit doen wij dus nooit meer. restaurant heeft prima locatie maar weet niks waar te maken!
SmikkelGuru .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Prima gegeten. We zijn niet gegaan voor het standaar 19.50 keuze menu, maar we hebben besteld van de kaart. Uiteindelijk een klein beetje geschrokken van de rekening. Prijs kwaliteit verhouding was een beetje uit balans. Wel een groot compliment voor de bediening, die was geweldig!
Roelant K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Afgelopen zondag voor het eerst in een Beren restaurant gegeten. De plaats van het restaurant en de uitstraling zijn zeer netjes, alles lekker licht en leuke opstellingen qua tafels. Vooraf netjes gereserveerd en we zijn netjes naar een tafel voor 4 verwezen.
De bestelling opnemen van het drinken duurde vrij lang, terwijl het niet heel druk was. Tijdens de bestelling voor het drinken gelijk brood besteld en dit kwam vrij snel.
Bij het serveren van de drankjes, viel een en ander op het dienblad bij de serveerder, hierdoor lette hij niet meer op wat hij deed en gooide hete thee over een van ons, deze is direct naar de wc gegaan om te koelen. Ze hebben de tafel etc netjes opgeruimd, en de manager kwam direct. Helaas heeft hij geen excuses aangeboden en is er later niet meer gevraagd hoe het met mijn vriendin was door de bediening, slechts door 1 serveerder aan het einde van de avond die zich afvroeg of er bij ons thee over ons heen was gekomen. Jammer!
Toen wij vervolgens dezelfde drankjes nogmaals bestelde kreeg ik cola ipv cola light, toen ik dit aangaf was het bijna moeilijk om te wisselen, maar goed uiteindelijk is deze geruild.

Vooraf pulled pork op, was lekker. Wel jammer dat de serveerders zelf niet weten wat ze serveren, aangezien hij iets anders zei dan wat ik had. Broodje was wel aan de prijs!

Hoofdgerecht 4 verschillende spareribs op, was niet bijzonder. Eerder zelfs wat hard en de smaak was niet gevarieerd, veel van hetzelfde met een kleine twist.

Nagerecht een fruitsorbet op, die al voordat hij op tafel was volledig overlopen was en al druppend op tafel kwam.

Al met al redelijk gegeten, maar de service laat echt te wensen over. Wil de Beren punten scoren zullen ze echt meer moeten investeren in de service. Hier vallen punten te behalen!

Rekening voor 1x brood vooraf, 4x voorgerecht, 4x hoofdgerecht, 2x nagerecht en 10 drankjes was € 147,00. Geen fooi gegeven, omdat er niets was gezegd over het knoeien van hete thee, hiervoor ook geen drankje oid gehad.
Lahaye .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heerlijk eten! Waren met 12 personen en alles liep vlekkenloos! Super gezellige sfeer en personeel was super vriendelijk! Zeker voor herhalingvatbaar!!
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
Voor het eerst hier gegeten om even een lekker hapje te eten, en gekozen voor het 3 gangen menu. Gezien de prijs geen hoge verwachtingen. Vooraf breekbrood was erg lekker en niets op aan te merken. Hoofdgerecht voor varkenshaas saté gekozen en deze was boven verwachting erg smakelijk en goed bereid. Niet hoog culinair maar wel gewoon heel lekker. Toetje was re-de-lijk maar had weg mogen blijven. De bediening vriendelijk..misschien iets te vriendelijk. Kwamen net iets te vaak terug om te vragen of het smaakte of om een opmerking/grapje ("lekker he?") te maken. Werden wel snel bediend.
Al met al lekker gegeten voor een voordelige prijs. Voor een simpele smakelijke hap absoluut is dit prima.
Christinevanb .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
slechte bediening, neemt de bestelling niet goed op, laat je vervolgens heel lang wachten op het juiste gerecht. De rest van ons gezelschap was al klaar met eten toen het juiste gerecht kwam. Er is geen verontschuligingen aangebode.
Jdrv .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Welkome aanvulling op het restaurantaanbod in Gorinchem, wat ons betreft. Bekende berenmenukaart. De pompoensoep van de Berenproeverij vond ik niet echt lekker. Het maakte onderdeel uit van het driegangenmenu voor € 19,50, maar ik bestelde dit apart. Niet naar de prijs gevraagd: het was de € 9,90 echt niet waard. Hoofdgerecht vooral heerlijk (zacht) vlees. We kozen de berenspies en pittige kipstukjes. Klein bakje champignonsaus voor € 2 moet apart betaald worden. Was wel lekker. Het grand dessert was voor de helft lekker: ijs, fruit, slagroom, crème brûlée. De brownie was soort stevige boterkoek, de muffin veel te hard. Bij het afrekenen daarom wel drankje gratis gekregen. Bediening aardig maar één van hen gebruikte lachwekkend veel het woord 'lekker', soort Joke Bruys-typetje qua uitspraak.
Hsw D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Geluncht met een broodje carpaccio. Weinig smaak,saai broodje, voor €8,50(!) muziek stond te hard, bediening was vriendelijk maar niet correct.