Benkei

Denneweg 142 2514 CL Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Benkei

Genieten alsof je in Japan bent

Benkei is de uitgewezen plek om je een avond in Japan te wanen. Kom het meemaken en geniet van de lekkerste sushi, fijne grillgerechten en vriendelijke service. Iedereen is hier welkom en heeft meteen het idee in Japan te zijn geland. Laat je verrassen door de authentieke Japanse smaken in een sfeervolle omgeving.

Meer informatie over restaurant Benkei

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Iva B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het eten is zeer lekker, zoals altijd. Het leuke aan dit restaurant is dat je aan de plaat zit waar de kok kookt (max 6 personen als je in een groep gaat). Personeel en bediending heel vriendelijk. Zeker aan te raden!
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Al 40 jaar gevestigd op de Denneweg en een begrip in Den Haag. Met de AH bon toch eens kennismaken met dit Japanse restaurant. Een beetje vergane glorie is het wel bij binnenkomst, maar dat is ook wel weer de charme van het bedrijf. Zeer vriendelijke ontvangst en goede uitleg van de mogelijkheden. Na een keuze gemaakt te hebben gaat de show beginnen... De plaat wordt aangezet om voor te warmen. We krijgen eerst een selectie van hapjes, daarna een heerlijke bouillon en dan gaat de kok voor ons aan de slag op de Teppan Yaki plaat. Pal voor je neus wordt de vis en het vlees bereid, verser kan niet! Bij het hoofdgerecht gaat ook de vlam er nog eens in...een en al spektakel. We genieten. De smaak is hier en daar wat vlak, maar dat nemen we voor lief. Al met al was het een geslaagde avond en zijn we blij dit een keer te hebben mogen meemaken.
WimStal S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We waren de eerste gasten en werden door de gastheer en gastvrouw opgewacht, hetgeen een beetje onwennig en verlegen overkwam.
De inrichting is wat sjofel, maar dat drukte de beleving niet te zeer neer. Het voorgerecht met 2 soorten sushi, blokjes rundvlees en tofu vonden we redelijk lekker. Het rundvlees was precies zoals een Hollandse oma het zou maken, gaar, maar zonder oosterse smaak. De sushi was wel lekker en de tofu ook.
De visbouillon was best smakelijk, werd geserveerd in een imitatie laqué schaaltje dat ook nog vulling bevatte en dat met twee handen opgedronken diende te worden.
Wij hadden menu E met een mix van rundvlees, lam en eendenborst. Het werd vakkundig mooi rosé op de teppanyakiplaat gebakken en in hapklare brokjes gesneden. Het vlees was beslist van goede kwaliteit, maar ondanks de sausjes een beetje flauw.
We kregen een klein kommetje rijst erbij, een schaaltje zoetzure kool en de taugé werd door de kok op de plaat gebakken.
Het toetje bestond uit een bolletje vanille-ijs met slagroom, een cigare russe, een plakje meloen, sinaasappel en grapefruit. Wel wat eenvoudig.
De dranken zijn vriendelijk geprijsd.
De bediening was beleefd en vriendelijk.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten teppanyaki gegeten bij Benkei. Geen show van de chef, dat is ook helemaal niet nodig met zulke heerlijke gerechten.
Ying Kun Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik was hier komen eten met een groep van 4 personen, doordat de plaatsen rondom een grillplaat beperkt zijn zou ik hier persoonlijk niet met een grotere groep dan 6 personen komen eten, omdat je anders niet bij elkaar aan tafel zit.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam,
Eten is erg lekker en in goede hoeveelheid. Zeker aan te raden en kom zeker weten terug.
Rain .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het eten was heerlijk en de service was ook top.De prijs ligt wel op de hoge kant. Bovendien is niet zo geschikt voor iemand die een romantische diner willen, want je zit samen met andere klanten op een tafel.
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Voor het eerst, dankzij de AH zegelactie, bij Benkei naar binnen gestapt, waar we terecht kwamen in een aangename Japanse wereld met hete doekjes, buiginkjes en anderszins uiterst vriendelijke beleefdheid. Interieur niet overdadig, ook niet modern strak, eerder een beetje ouderwets met een zestal ruime Tepan Yaki tafels in U-vorm waaraan steeds zes personen konden zitten. We konden kiezen uit vijf menu’s die vooral qua hoeveelheid en samenstelling van vis, rundvlees en hapjes (waaronder sushi) bleken te verschillen. Dat één ervan gratis was, kon je niet merken aan de geserveerde hoeveelheid van het door ons gekozen “Special Combination” menu. Dat bestond uit een doos met hapjes, waaronder twee niet heel bijzondere sushi (komkommer en zalm), daarna een subtiele visbouillon, vervolgens een gang met voor onze ogen op de tafel gegrilde witvis, zalm en garnalen, en dan een gang met gegrilde fillet steak met eveneens op de tafel geprepareerde taugé. Behalve het flamberen van het rundvlees ging de bereiding niet met show gepaard, hoewel het fascinerend was om het precieze snij- en husselwerk en de timing van alle handelingen gade te slaan. De opmaak van de borden was nogal gewoontjes hoewel de kwaliteit van vlees en vis subliem was. Precies goed gegaard en op smaak, mede dankzij de kommetjes met sausjes erbij. Maar ja, het oog wil ook wat, en de hele kaart zou ook wel wat fantasierijker kunnen worden. Hij lijkt (getuige eerdere recensies) niet te veranderen. Het dessert was eenvoudig maar smakelijk met ijs en fruit, evenals de koffie met “huis-gemaakte” friandises. De losse glazen witte en rode wijn waren redelijk drinkbaar. De gerechten kwamen vrij vlot bij ons terecht. Al met al was de eetervaring goed, maar als de kaart niet spannender wordt, zullen we niet heel gauw weer terugkomen.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
gezellige sfeer doordat het een klein restaurant is. volgens mij een familie welke elke keer hun uiterste best voor je doen! altijd heerlijk eten! niets aan toe te voegen!
Damaris O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Door de ah actie ben ik hier terecht gekomen met mijn vriend. We hebben heerlijk gegeten. Qua prijs was het ook voordelig nu, maar we moesten dan wel allebei precies het zelfde menu kiezen. Het is leuk dat het eten voor je neus klaar gemaakt wordt door een kok. In eerste instantie was ik bang dat het lang zou gaan duren omdat er één kok is die iedereen één voor één af gaat, maar dat viel juist mee. Per gang zat er een prima tijd tussen. Wat wij jammer vonden, is dat wij zelf om nieuw drinken moesten vragen en dat er daarbij geen nieuw glas gegeven werd. Verder is ook het interieur gedateerd en niet heel erg uitnodigend. Toch was het al met al een goede ervaring.
Marit D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Erg sympathiek en authentiek Japans restaurant. Gegeten via AH actie en mochten kiezen uit bijna alle menu's van de kaart en die waren zeer goed. Presentatie ook erg leuk omdat je aan de plaat zit waar de kok kookt. Eigenaar zeer prettige gastheer. Aanrader! PS. van buiten niet goed te zien hoe het restaurant van binnen is.
GeCa V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Rustige omgeving en vriendelijke bediening. We gaan er zeker nog een keer eten.
Jallysa D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Gerechten worden mooi geserveerd en de Teppan Yaki is een spektakel aan tafel. Bediening is super vriendelijk en gepassioneerd. Verschillende menu's beschikbaar en bij alle gerechten en sausjes krijg je uitleg. Ons favoriete Japanse restaurant!
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We zijn gisteravond geweest en vonden wij het alles behalve goed. Slechte service, eten niet goed. Habachi moet een beetje een show zijn, maar werd het alleen op de plaat gemaakt. Super ongezellig.
I. V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Zeer aardige fijne bediening en personeel. Er werd gevraagd wanneer we de volgende gang wilden hebben, heel fijn als je rustig wil tafelen. Het eten is prima en we hadden een heerlijke avond.
Echter, helaas voor mijn portemonnee te duur en dan komt dit restaurant voor mij alleen in aanmerking bij (zeer)speciale gelegenheden. Deze keer kon ik gebruik maken van de AH restaurant actie, waardoor de rekening lager uitkwam.
Ton C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Op een woensdagavond met vrienden uit eten geweest en kan het restaurant aan een ieder aanraden, we hebben met zijn vieren heerlijk gegeten!!!
mirjamentim .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Benkei. De prijs was nu heel voordelig omdat we met de AH actie gingen, maar is normaal gesproken meer gemiddeld niveau en afhankelijk van welk menu je kiest. Ondanks de actie werd niet krenterig gedaan met de porties zoals bij sommige restaurants gebeurt. Kwaliteit prima en het flamberen op de teppanyaki plaat (ik weet niet zeker of het zo heet) zag er spectaculair uit. Wij komen zeker nog eens terug.
Choco72 J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
uitstekende service, zeer smakelijk gegeten aan de spectaculaire bakplaat. met ah bon echt prima prijs-kwaliteit verhouding
Tatsiana Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ah actie. Het was erg rustig bij Benkei. Wij waren echt snel klaar ( omdat wij de enige klanten er waren). Lekker gegeten. Bediening is goed. Eten is ok. Sfeer is beetje saai....
aekep .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Restaurant met échte Japanners! Het eten is behoorlijk lekker. De sushi smaakt (bijna) hetzelfde als in Japan. We hebben redelijk lang moeten wachten op het eten, maar de sfeer in het restaurant was goed genoeg om het niet onaangenaam te maken. Het eten leek op het eerste gezicht wat weinig, maar achteraf is het voldoende (al zit je niet helemaal vol). De 梅酒 (plum wine) is een echte aanrader, maar wel redelijk prijzig.

Prijzen van menu's variëren tussen de 25 en 45 euro.
W W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vers en heerlijk eten die professional is voorbereid. Prijs kwaliteit is top. En de sushis en Japanse amuses zijn apart en heerlijk. Ook mooi opgemaakt in een bento box. De eigenaars zijn echt Japanners