Benkei

Denneweg 142 2514 CL Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Benkei

Genieten alsof je in Japan bent

Benkei is de uitgewezen plek om je een avond in Japan te wanen. Kom het meemaken en geniet van de lekkerste sushi, fijne grillgerechten en vriendelijke service. Iedereen is hier welkom en heeft meteen het idee in Japan te zijn geland. Laat je verrassen door de authentieke Japanse smaken in een sfeervolle omgeving.

Meer informatie over restaurant Benkei

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten teppanyaki gegeten bij Benkei. Geen show van de chef, dat is ook helemaal niet nodig met zulke heerlijke gerechten.
Ying Kun Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik was hier komen eten met een groep van 4 personen, doordat de plaatsen rondom een grillplaat beperkt zijn zou ik hier persoonlijk niet met een grotere groep dan 6 personen komen eten, omdat je anders niet bij elkaar aan tafel zit.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam,
Eten is erg lekker en in goede hoeveelheid. Zeker aan te raden en kom zeker weten terug.
Rain .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het eten was heerlijk en de service was ook top.De prijs ligt wel op de hoge kant. Bovendien is niet zo geschikt voor iemand die een romantische diner willen, want je zit samen met andere klanten op een tafel.
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Voor het eerst, dankzij de AH zegelactie, bij Benkei naar binnen gestapt, waar we terecht kwamen in een aangename Japanse wereld met hete doekjes, buiginkjes en anderszins uiterst vriendelijke beleefdheid. Interieur niet overdadig, ook niet modern strak, eerder een beetje ouderwets met een zestal ruime Tepan Yaki tafels in U-vorm waaraan steeds zes personen konden zitten. We konden kiezen uit vijf menu’s die vooral qua hoeveelheid en samenstelling van vis, rundvlees en hapjes (waaronder sushi) bleken te verschillen. Dat één ervan gratis was, kon je niet merken aan de geserveerde hoeveelheid van het door ons gekozen “Special Combination” menu. Dat bestond uit een doos met hapjes, waaronder twee niet heel bijzondere sushi (komkommer en zalm), daarna een subtiele visbouillon, vervolgens een gang met voor onze ogen op de tafel gegrilde witvis, zalm en garnalen, en dan een gang met gegrilde fillet steak met eveneens op de tafel geprepareerde taugé. Behalve het flamberen van het rundvlees ging de bereiding niet met show gepaard, hoewel het fascinerend was om het precieze snij- en husselwerk en de timing van alle handelingen gade te slaan. De opmaak van de borden was nogal gewoontjes hoewel de kwaliteit van vlees en vis subliem was. Precies goed gegaard en op smaak, mede dankzij de kommetjes met sausjes erbij. Maar ja, het oog wil ook wat, en de hele kaart zou ook wel wat fantasierijker kunnen worden. Hij lijkt (getuige eerdere recensies) niet te veranderen. Het dessert was eenvoudig maar smakelijk met ijs en fruit, evenals de koffie met “huis-gemaakte” friandises. De losse glazen witte en rode wijn waren redelijk drinkbaar. De gerechten kwamen vrij vlot bij ons terecht. Al met al was de eetervaring goed, maar als de kaart niet spannender wordt, zullen we niet heel gauw weer terugkomen.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
gezellige sfeer doordat het een klein restaurant is. volgens mij een familie welke elke keer hun uiterste best voor je doen! altijd heerlijk eten! niets aan toe te voegen!
Damaris O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Door de ah actie ben ik hier terecht gekomen met mijn vriend. We hebben heerlijk gegeten. Qua prijs was het ook voordelig nu, maar we moesten dan wel allebei precies het zelfde menu kiezen. Het is leuk dat het eten voor je neus klaar gemaakt wordt door een kok. In eerste instantie was ik bang dat het lang zou gaan duren omdat er één kok is die iedereen één voor één af gaat, maar dat viel juist mee. Per gang zat er een prima tijd tussen. Wat wij jammer vonden, is dat wij zelf om nieuw drinken moesten vragen en dat er daarbij geen nieuw glas gegeven werd. Verder is ook het interieur gedateerd en niet heel erg uitnodigend. Toch was het al met al een goede ervaring.
Marit D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Erg sympathiek en authentiek Japans restaurant. Gegeten via AH actie en mochten kiezen uit bijna alle menu's van de kaart en die waren zeer goed. Presentatie ook erg leuk omdat je aan de plaat zit waar de kok kookt. Eigenaar zeer prettige gastheer. Aanrader! PS. van buiten niet goed te zien hoe het restaurant van binnen is.
GeCa V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Rustige omgeving en vriendelijke bediening. We gaan er zeker nog een keer eten.
Jallysa D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Gerechten worden mooi geserveerd en de Teppan Yaki is een spektakel aan tafel. Bediening is super vriendelijk en gepassioneerd. Verschillende menu's beschikbaar en bij alle gerechten en sausjes krijg je uitleg. Ons favoriete Japanse restaurant!
Esther P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
We zijn gisteravond geweest en vonden wij het alles behalve goed. Slechte service, eten niet goed. Habachi moet een beetje een show zijn, maar werd het alleen op de plaat gemaakt. Super ongezellig.
I. V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Zeer aardige fijne bediening en personeel. Er werd gevraagd wanneer we de volgende gang wilden hebben, heel fijn als je rustig wil tafelen. Het eten is prima en we hadden een heerlijke avond.
Echter, helaas voor mijn portemonnee te duur en dan komt dit restaurant voor mij alleen in aanmerking bij (zeer)speciale gelegenheden. Deze keer kon ik gebruik maken van de AH restaurant actie, waardoor de rekening lager uitkwam.
Ton C.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Op een woensdagavond met vrienden uit eten geweest en kan het restaurant aan een ieder aanraden, we hebben met zijn vieren heerlijk gegeten!!!
mirjamentim .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij Benkei. De prijs was nu heel voordelig omdat we met de AH actie gingen, maar is normaal gesproken meer gemiddeld niveau en afhankelijk van welk menu je kiest. Ondanks de actie werd niet krenterig gedaan met de porties zoals bij sommige restaurants gebeurt. Kwaliteit prima en het flamberen op de teppanyaki plaat (ik weet niet zeker of het zo heet) zag er spectaculair uit. Wij komen zeker nog eens terug.
Choco72 J.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
uitstekende service, zeer smakelijk gegeten aan de spectaculaire bakplaat. met ah bon echt prima prijs-kwaliteit verhouding
Tatsiana Z.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Ah actie. Het was erg rustig bij Benkei. Wij waren echt snel klaar ( omdat wij de enige klanten er waren). Lekker gegeten. Bediening is goed. Eten is ok. Sfeer is beetje saai....
aekep .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Restaurant met échte Japanners! Het eten is behoorlijk lekker. De sushi smaakt (bijna) hetzelfde als in Japan. We hebben redelijk lang moeten wachten op het eten, maar de sfeer in het restaurant was goed genoeg om het niet onaangenaam te maken. Het eten leek op het eerste gezicht wat weinig, maar achteraf is het voldoende (al zit je niet helemaal vol). De 梅酒 (plum wine) is een echte aanrader, maar wel redelijk prijzig.

Prijzen van menu's variëren tussen de 25 en 45 euro.
W W.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Vers en heerlijk eten die professional is voorbereid. Prijs kwaliteit is top. En de sushis en Japanse amuses zijn apart en heerlijk. Ook mooi opgemaakt in een bento box. De eigenaars zijn echt Japanners
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het eten was goed, maar het interieur was gedateerd. Na het afrekenen kregen wij te horen dat er vanwege het 40 jarig bestaan van het restaurant een speciaal menu te bestellen was. Teleurstellend dat het niet gelijk aangeboden werd. De bediening was goed, alleen moest je zelf aangeven wanneer je weer een drankje wilde.
Jordi070 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Weer eens gegeten bij Benkei. Van de buitenkant valt het restaurant weinig op en als je niet goed oplet zou je het ook voor een winkel kunnen aanzien. vooral de voorkant van het restaurant ziet er rommelig uit en lijkt meer op een woonkamer of winkel dan een restaurant. wat jammer is want het is een heel leuk restaurant! achterin kan je eten en het is dan net of je in Japan bent. heel leuk voor als je een keer in Japan geweest bent en even het gevoel wil hebben dat je weer in Japan bent. De bediening is heel vriendelijk en kalm maar wel vlot. het eten is heerlijk ookal vond ik het de vorige keer lekkerder. vooral het rundvlees en lamsvlees waren heerlijk mals.
CorrN .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Met de ah restaurantactie hier gegeten. Je kan uit een menu van de kaart kiezen. Wij hebben voor B gekozen, 1) voorgerecht met kleine hapjes, 2) soepje, 3) Vis gang: zalm, witvis en garnalen, 4) Vleesgang, biefstuk met rijst en een slaatje, 5) ijsje als toetje. Het eten was heerlijk en meer dan genoeg. De kok maakt het voor je neus klaar en maakt daar ook een show van. Het personeel was erg vriendelijk. Wij komen zeker een keer terug en dan met vrienden. Deze ervaring willen we graag met andere delen.