Benkei

Denneweg 142 2514 CL Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Benkei

Genieten alsof je in Japan bent

Benkei is de uitgewezen plek om je een avond in Japan te wanen. Kom het meemaken en geniet van de lekkerste sushi, fijne grillgerechten en vriendelijke service. Iedereen is hier welkom en heeft meteen het idee in Japan te zijn geland. Laat je verrassen door de authentieke Japanse smaken in een sfeervolle omgeving.

Meer informatie over restaurant Benkei

Dinsdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

7,2
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2017
Restaurant voldeed niet aan verwachtingen van een waar Japans restaurant qua hygiene, kwaliteit en smakelijkheid van de gerechten en service en vriendelijkheid van de bediening.
Elma L.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gisteren voor 2e maal hier gegeten. Vriendelijke correcte bediening, heerlijk eten, verse vis, voldoende groentes, goed van smaak. Alleen jammer dat de teryaki saus naast de vis werd geschept op ons bord, vanuit een viezig glazen bakje. Dat kan beter. Maar verder alleen maar lof.
Ria D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Zeer gastvrije ontvangst met 'n Japanse perfektie. Kwamen hier met de AH-restaurant-aktie. Zouden na 't diner naar het theater gaan, gevraagd of daar rekening meegehouden kon worden. Hebben 't menu van €40.- genomen. Heerlijk: eerst shushi's, daarna twee gangen van op de bakplaat aan onze tafel gegrilde groentes, eerst vis, daarna entrecôte. en kip. Toetje toe.
Genoten. En we kwamen op tijd in Theater Pepijn! We komen zeker terug.
Voortreffelijk: 'n pareltje op de Denneweg.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Tussen de trendy winkels en restaurants zou Benkei iets aan de inrichting moeten doen. De inrichting is al jaren hetzelfde en het gaat er nu echt oubollig en smoezelig uitzien.

We waren op dinsdag en de zaak zat vol, dus niet alleen wij zijn van mening dat het eten prima is. Waar de meeste Teppanyaki restaurants zijn verdwenen en vervangen door vieze all-you-can-eat sushi restaurants, hebben we bij Benkei genoten van erg goed eten.

Ook misten we toch een beetje de show. Natuurlijk heb ik helemaal geen behoefte aan eten dat naar je toegeworpen wordt, maar het gaat bij Benkei allemaal erg klinisch, stil en ook een beetje te snel. Voor Teppanyaki ga je ook voor het avondvullende programma.

Al met al lekker gegeten, maar we hadden er meer van verwacht. De rekening was 220 euro voor 3 volwassenen en twee tieners, al met al vonden we dat prijskaartje niet helemaal passend bij de uitstraling.
Madame J.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Authentiek Japans restaurant met heerlijk eten, elk cent waard tot aan de groene thee toe. Service was uitstekend. Helaas hadden we kaartjes voor een film die gauw begon waardoor we gehaast door moesten, maar hebben de gangen op verzoek alsnog in en enorm hoge tempo, kwaliteit en service ontvangen! We hebben beloofd gauw terug te komen en dit keer echt de tijd ervoor te nemen. Een pareltje in Den Haag.
Nic0le__ .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Het eten was heerlijk! Super vriendelijk personeel, er word goede uitleg gegeven bij wat je krijgt over hoe je het moet eten en wat het precies is.
Het interieur is wat ouwbollig maar wel erg knus!
Zeker een aanrader!
H D O.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Goede Japanse Teppanyaki menu..
Vriendelijk service. Zeer aan te bevelen.
Ewoud R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
We hebben gisteren voor het eerst bij restaurant benkei gegeten : het was een feestje !! Erg lekker eten en prime service. Echt een aanrader !!!!!
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2017
Woensdagavond op de 4-jarig jubileum van mijn vriendin en ik samen, zijn wij opzoek gegaan naar een gezellig traditioneel Japans restaurant om te vieren. Op internet stonden allerlei mooie recensies over Benkei en was de restaurant aangeraden door vrienden. Zonder verwachtentingen zijn wij naar binnen gestapt. Hier werden we van hartelijk verwelkomd door een gezellig, goed verzorgde oudere heer die uit oorsprong van Japans komt.

In onze ogen is Benkei echt een pareltje in Den Haag. Heerlijk eten, geweldige Saké, respectvolle bediening die de tijd voor je neemt (als het niet te druk is) en een mooi traditioneel Japans sfeer.

Dezelfde avond met vrienden afgesproken om binnenkort weer van Benkei te genieten.

Heer, als u dit leest, danku voor de gezellig avond en tot over twee weken voor mijn verjaardag.

Groeten,

Steven
Iva B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Het eten is zeer lekker, zoals altijd. Het leuke aan dit restaurant is dat je aan de plaat zit waar de kok kookt (max 6 personen als je in een groep gaat). Personeel en bediending heel vriendelijk. Zeker aan te raden!
BarbaraSl .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Al 40 jaar gevestigd op de Denneweg en een begrip in Den Haag. Met de AH bon toch eens kennismaken met dit Japanse restaurant. Een beetje vergane glorie is het wel bij binnenkomst, maar dat is ook wel weer de charme van het bedrijf. Zeer vriendelijke ontvangst en goede uitleg van de mogelijkheden. Na een keuze gemaakt te hebben gaat de show beginnen... De plaat wordt aangezet om voor te warmen. We krijgen eerst een selectie van hapjes, daarna een heerlijke bouillon en dan gaat de kok voor ons aan de slag op de Teppan Yaki plaat. Pal voor je neus wordt de vis en het vlees bereid, verser kan niet! Bij het hoofdgerecht gaat ook de vlam er nog eens in...een en al spektakel. We genieten. De smaak is hier en daar wat vlak, maar dat nemen we voor lief. Al met al was het een geslaagde avond en zijn we blij dit een keer te hebben mogen meemaken.
WimStal S.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
We waren de eerste gasten en werden door de gastheer en gastvrouw opgewacht, hetgeen een beetje onwennig en verlegen overkwam.
De inrichting is wat sjofel, maar dat drukte de beleving niet te zeer neer. Het voorgerecht met 2 soorten sushi, blokjes rundvlees en tofu vonden we redelijk lekker. Het rundvlees was precies zoals een Hollandse oma het zou maken, gaar, maar zonder oosterse smaak. De sushi was wel lekker en de tofu ook.
De visbouillon was best smakelijk, werd geserveerd in een imitatie laqué schaaltje dat ook nog vulling bevatte en dat met twee handen opgedronken diende te worden.
Wij hadden menu E met een mix van rundvlees, lam en eendenborst. Het werd vakkundig mooi rosé op de teppanyakiplaat gebakken en in hapklare brokjes gesneden. Het vlees was beslist van goede kwaliteit, maar ondanks de sausjes een beetje flauw.
We kregen een klein kommetje rijst erbij, een schaaltje zoetzure kool en de taugé werd door de kok op de plaat gebakken.
Het toetje bestond uit een bolletje vanille-ijs met slagroom, een cigare russe, een plakje meloen, sinaasappel en grapefruit. Wel wat eenvoudig.
De dranken zijn vriendelijk geprijsd.
De bediening was beleefd en vriendelijk.
Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten teppanyaki gegeten bij Benkei. Geen show van de chef, dat is ook helemaal niet nodig met zulke heerlijke gerechten.
Ying Kun Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Ik was hier komen eten met een groep van 4 personen, doordat de plaatsen rondom een grillplaat beperkt zijn zou ik hier persoonlijk niet met een grotere groep dan 6 personen komen eten, omdat je anders niet bij elkaar aan tafel zit.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam,
Eten is erg lekker en in goede hoeveelheid. Zeker aan te raden en kom zeker weten terug.
Rain .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Het eten was heerlijk en de service was ook top.De prijs ligt wel op de hoge kant. Bovendien is niet zo geschikt voor iemand die een romantische diner willen, want je zit samen met andere klanten op een tafel.
diederikwijnmalen .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Voor het eerst, dankzij de AH zegelactie, bij Benkei naar binnen gestapt, waar we terecht kwamen in een aangename Japanse wereld met hete doekjes, buiginkjes en anderszins uiterst vriendelijke beleefdheid. Interieur niet overdadig, ook niet modern strak, eerder een beetje ouderwets met een zestal ruime Tepan Yaki tafels in U-vorm waaraan steeds zes personen konden zitten. We konden kiezen uit vijf menu’s die vooral qua hoeveelheid en samenstelling van vis, rundvlees en hapjes (waaronder sushi) bleken te verschillen. Dat één ervan gratis was, kon je niet merken aan de geserveerde hoeveelheid van het door ons gekozen “Special Combination” menu. Dat bestond uit een doos met hapjes, waaronder twee niet heel bijzondere sushi (komkommer en zalm), daarna een subtiele visbouillon, vervolgens een gang met voor onze ogen op de tafel gegrilde witvis, zalm en garnalen, en dan een gang met gegrilde fillet steak met eveneens op de tafel geprepareerde taugé. Behalve het flamberen van het rundvlees ging de bereiding niet met show gepaard, hoewel het fascinerend was om het precieze snij- en husselwerk en de timing van alle handelingen gade te slaan. De opmaak van de borden was nogal gewoontjes hoewel de kwaliteit van vlees en vis subliem was. Precies goed gegaard en op smaak, mede dankzij de kommetjes met sausjes erbij. Maar ja, het oog wil ook wat, en de hele kaart zou ook wel wat fantasierijker kunnen worden. Hij lijkt (getuige eerdere recensies) niet te veranderen. Het dessert was eenvoudig maar smakelijk met ijs en fruit, evenals de koffie met “huis-gemaakte” friandises. De losse glazen witte en rode wijn waren redelijk drinkbaar. De gerechten kwamen vrij vlot bij ons terecht. Al met al was de eetervaring goed, maar als de kaart niet spannender wordt, zullen we niet heel gauw weer terugkomen.
Stephanie M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2017
gezellige sfeer doordat het een klein restaurant is. volgens mij een familie welke elke keer hun uiterste best voor je doen! altijd heerlijk eten! niets aan toe te voegen!
Damaris O.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Door de ah actie ben ik hier terecht gekomen met mijn vriend. We hebben heerlijk gegeten. Qua prijs was het ook voordelig nu, maar we moesten dan wel allebei precies het zelfde menu kiezen. Het is leuk dat het eten voor je neus klaar gemaakt wordt door een kok. In eerste instantie was ik bang dat het lang zou gaan duren omdat er één kok is die iedereen één voor één af gaat, maar dat viel juist mee. Per gang zat er een prima tijd tussen. Wat wij jammer vonden, is dat wij zelf om nieuw drinken moesten vragen en dat er daarbij geen nieuw glas gegeven werd. Verder is ook het interieur gedateerd en niet heel erg uitnodigend. Toch was het al met al een goede ervaring.
Marit D.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Erg sympathiek en authentiek Japans restaurant. Gegeten via AH actie en mochten kiezen uit bijna alle menu's van de kaart en die waren zeer goed. Presentatie ook erg leuk omdat je aan de plaat zit waar de kok kookt. Eigenaar zeer prettige gastheer. Aanrader! PS. van buiten niet goed te zien hoe het restaurant van binnen is.
GeCa V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Heerlijk gegeten tegen een redelijke prijs. Rustige omgeving en vriendelijke bediening. We gaan er zeker nog een keer eten.