Benjamin

Meer informatie over restaurant Benjamin

Erg lang
M.M. V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gisteravond hier gegeten met twee zaken relaties. Omdat het mooi weer is en een mooi terras hebben op de zon leek dit de ideale plek. We hebben alle drie de sliptong besteld. Nadat we 1,5 uur hebben gewacht kwam eindelijk ons eten. Helaas was het alles behalve wat we hadden gehoopt. Ipv een dun paneer laagje zat er een dikke korst omheen die niet nattig was en de vis was smaakloos. Een andere tafel hoorde we klagen over het eten (doorbakken lamskotelet) en het lange wachten. De ober zij letterlijk "dan moet u maar weggaan". Als het een incident is schrijf ik liever geen recensie, maar dit is de 4de keer dat we dit jaar hier zijn geweest. 2 keer was het redelijk, de andere keer hadden we 2 maal lamskotelet besteld, rood, maar ze waren doorbakken. Nadat we hier wat van zeiden, werd aangegeven dat als we door zouden eten het verderop wel rood zou zijn. Helaas.... Toen hebben we een nieuwe lamskotelet gekregen om te delen, maar liever is het gelijk goed. Verder is het een erg mooi restaurant met veel potentie, maar de keuken is niet goed genoeg en soms zelfs erg slecht.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Wat een heerlijke plek! Weids uitzicht over de Kaag, bootje die af- en aanmeren, relaxte, ongedwongen sfeer, lekker terras in de zon en uit de wind. Het was gezellig druk toen wij er waren en bediening er vriendelijk. Ik had de slibtong, lekker met salade en goeie frietjes. Vooraf de Hollandse garnalen. Manlief had kalfsbiefstuk en die was ook prima. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Gewoon lekker eten!
Ruud H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016

Ligt erg mooi aan het water, prachtige locatie en mooi interieur. Het eten was best lekker saté van ossenhaas met erg lekkere pindasaus. Lekkere salade en voldoende patat. Ondanks het mooie weer waren we alleen op het terras. De bediening door de eigenaar zelf was voortreffelijk en altijd in voor een praatje. Ook heeft hij verschillende bieren o.a. Jopen en Texels bier. Een aanrader om ' s avonds in de zon te zitten met een hapje en een drankje.
Jeroen B.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Ligt erg mooi aan het water, prachtige locatie en mooi interieur. Het eten was best lekker (ik had de kipsaté) met erg lekkere pindasaus. Ook erg lekkere en ook luxe desserts. Helaas viel het personeel wel een beetje tegen en vond de ober het erg grappig hoe wij bestelde (hij was de hele tijd aan het lachen). Ook een aantal keer iets horen vallen wat in mijn ogen toch aantoont dat het personeel niet erg ervaren is. Het eten was erg lekker maar het is wel een best dure tent (Minimaal €25 voor 1 gerecht met toetje en een drankje). Ik geef dit restaurant gemiddeld een 7.3.
Josverkerk .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Geweldig lekker gegeten,moede bediening,moede tips en adviezen ! Echt een aanrader !!! Goede tip is ossenhaas, werd gesneden en vooraf getoond. Waren er met zijn vieren vanavond. Zeker weer een reden om terug te kiem !!!
JPVeenendaal .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
We zijn hebben met een groep van 8 personen gegeten. Prachtige locatie, mooi interieur. Bediening slecht: We hebben ontzettend vaak wat zien of horen vallen; bestek, servies, glaswerk wat op de grond viel of salade wat ze op de tafel lieten vallen.Het lijkt erg onervaren personeel.
De gerechten werden niet tegelijk gebracht, 1 persoon waren ze vergeten. Toppunt was dat één stukje kip van de kipsaté niet gaar was. We kregen (zonder overleg) een hele nieuwe kipsaté aangeboden, maar dat was niet handig want de rest van de maaltijd was al op. Dan heb je geen trek meer in een nieuwe maaltijd.
Fabienne80 .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Totaal verrast door de slechte recensies hiervoor, ben het daar niet mee eens.

mooie zaak, met een super uitzicht.
lekker gegeten en leuk bedienend personeel.
vooral de côtes de Provence rosé is een aanrader.
Gert-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Een prettig warme zomeravond, geschikt voor een mooi terras aan het water. Dat zit wel goed bij Benjamin, evenals de bediening. Maar het eten was matig. Sliptong leek niet vers, en niet goed gebakken (boter niet warm genoeg). Ook de Vlaamse frieten net te slap en net niet gaar. Proeverij vooraf was goed, hoewel qua variatie misschien wat weinig verrassend met carpacio en vitello tonato. Tomatensoep hierbij was wel erg simpel. Proeverij na was ronduit slecht, met appeltaart die uit de diepvries kwam én nog te koud was (en dan is de smaak niet snel goed meer). Frambozenijs te blikkerig en panna cotta niet lekker. Die 3 gerechten voor 39,95 pp en dat was veel te duur voor het gebodene. De 3e persoon had zalm met tomatensaus, zalm was te doorbakken. Kaasplankje wel goed, maar bruin brood erbij niet passsend en nog 3 warme toast met kaas en tomaten ook niet passend, hoe goed ook bedoeld. De instructeur van de zeilschool had ons al gewaarschuwd, maar ja we hadden al gereserveerd. Werk aan de winkel!
Maarten S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Op een prachtige vrijdagmiddag aangelegd voor de lunch. Het duurde en duurde voordat iemand kwam vragen of we wat wilden drinken/eten. Zonder drank- of menukaart konden we daar niet direct antwoord op geven, dus weer wachten. We bestellen een bitter Lemon en een glas Sauvignon met een glaasje water er bij. De eerste twee kwamen, het glas water daar moesten we nog weer om vragen. Dan de menukaart. Na een paar minuten hadden we onze keus gemaakt, echter voordat we uiteindelijk eens konden bestellen, stond het eten voor de vier dames aan de tafel naast ons, die notabene ná ons waren gekomen, al op tafel. Daar klopte helemaal niets van, de een had een salade met brood en wilde dat zonder, de andere had een salade met witbrood en wilde bruin, er is daar ongeveer 4 keer iemand naar de keuken gelopen, toen was het nog niet helemaal in orde maar hebben de mensen het maar opgegeven. De chef of manager doet niets anders dan een beetje rondlopen en leuke praatjes met mensen maken. Dan komt hij plotseling in actie en komt met een dienblad vol met peper- en zoutvaatjes naar buiten en parkeert deze op een tafeltje… Die blijven daar de rest van de tijd staan. Wij wachten intussen op onze Vitello Tonato en kroketjes met brood… Die komen natuurlijk met wit brood in plaats van bruinbrood. Hoe komt het dat dit ons niet verrast? Het is bloedje heet en de zon staat pal op het terras te branden, echter op het hele terras staat om 12:30 uur pas één parasol uit. Maar met dit weer ga je ook niet binnen zitten. Dus gevraagd of de parasol bij onze tafel uit kon. Wij hebben dit zeker 4 keer moeten vragen en iedere keer werd gezegd dat een collega dit kwam doen. Uiteindelijk kwam de chef/manager zout- en pepervaatjes en hij is daar ca. 8 minuten mee bezig geweest. Het zorgde wel voor wat hilariteit onder de “omzittenden”. Het is eeuwig zonde dat dit restaurant door totale ondeskundigheid aan leiding zo’n flop is. Het is een leuke omgeving, het eten redelijk/goed, er is wat te zien, de inrichting is prima, behalve dan dat pal in de ingang er een EHBO doos bovenop een barkruk staat met een vieze theedoek er overheen. De ligging bij het fietspontje is natuurlijk ook geweldig. Advies aan Benjamin, zorg s.v.p. voor deskundig personeel in plaats van iemand die geen goed Nederlands spreekt. De jonge meisjes in de bediening doen hun best en zijn vriendelijk maar zijn niet ervaren genoeg om alle fouten recht te breien. Tot die tijd gaan wij naar een van de vele andere restaurants rondom de Kaag.
Linesch .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Wat is dit een verschrikkelijke zaak! Wij hebben hier gegeten met een groep van 16 personen en al 2 maanden van te voren gereserveerd. Een week voor onze reservering werden we gebeld om te vragen of we een uur later konden komen want ze hadden ook een andere reservering. We konden wel komen borrelen en dan aan tafel. Eenmaal aangekomen bij Benjamin was er nergens plek om te borrelen want het volledige terras zat vol. Dus moesten wij op het gras zitten met een drankje en een bitterbal. Waarvoor reserveer je zo lang van te voren??
Eenmaal aan tafel schreeuwt de ober aan het hoofd van de tafel (met 16 man) wat iedereen wil eten en dan moeten de handen omhoog. Even de tafel rond lopen is teveel moeite. Eten a la carte kon niet dus biedt meneer een voorgerecht aan waar we vervolgens de hoofdprijs voor kunnen betalen. Bij het hoofdgerecht geen bestek en toen we ernaar vroegen kreeg ik te horen dat we dat al hadden. Na een discussie moest ik zelfs zeggen dat ik het toch echt niet zag liggen! Het bestek dat we hadden was voor het hoofdgerecht, dus het voorgerecht hadden we met onze handen moeten eten..?!
Scholfilet was te ver doorgebakken, groente was niet goed, mayonaise zat een aangekoekte gele laag op. Bij de vraag of ik misschien nieuwe mocht werd er heel raar gekeken.
Maar dit is nog niet alles want toen de rekening kwam bleek er voor 3 geitenkaas salades als voorgerecht €50,- te zijn gerekend! Na dit aangekaart te hebben wist de ober meteen waar het over ging en gaf direct het teveel berekende geld terug. ROnduit onbeschoft hoe hij probeerde ons op te lichten.
Ik heb zelf ruime horeca ervaring en vind dit echt een verschrikkelijke zaak. Ronduit onbeschoft personeel en het eten is slecht. Ga hier NOOIT meer naar toe!!
Hella M.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Wat een tegenvaller. Als je denkt: het is mooi weer, we zoeken een plekje aan het water, je ziet Benjamin en denkt: dit is het! Geloof me, het is het niet.
De bediening, een lief, blozend meisje dat haar best deed maar nul verstand van zaken had, bracht ons de koffie en nam de bestelling op, mijn vissalade die daarna kwam was in orde, al moest ik wel om het beloofde brood vragen. Mijn echtgenoot had een boerenomelet, dit had hij besteld vanwege het spek dat beloofd werd. Toen de omelet kwam, was er NUL spek te bekennen. Hij vroeg het meisje waarom niet. Dat zou ze vragen. Na eerst het hele terras afgelopen te hebben en mijn salade al half op was, moesten we nogmaals vragen of ze het even wilde gaan vragen. Toen haalde ze het bord weg en kwam terug met de mededeling dat de kok een nieuwe zou maken.
Wat daarna terugkwam was echt ongelofelijk. Dezelfde omelet met daar overheen gedrapeerd twee repen vet gebakken spek. Ik vond dat het terug moest met een "zijn jullie nou helemaal ..." maar mijn echtgenoot had honger en wilde alleen nog maar zo snel mogelijk weg. Toen het meisje echter kwam vragen of alles naar wens was geweest, hebben we onze klacht toch maar neergelegd. Ze knikte invoelend (hé misschien toch een cursusje gehad?) maar deed er verder HELEMAAL NIKS mee.
We hebben de rekening glimlachend betaald maar wij komen hier echt NOOIT meer terug.
Wat ontzettend zonde van een restaurant met zo'n uitstraling en locatie.
Jumbo1963 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
het is een hele mooie locatie,maar de bediening is niet super,heel rommelig,nadat we een beetje olijven hadden gekregen,na twee glazen rose na het vragen van 2x kwam het brood pas met niet smeerbare kruidenboter,er kwamen nog meer mensen die eten gingen bestellen en die waren klaar met eten,en kregen hun ijsje gereserveerd,in die tussentijd hadden wij nog steeds niet ons besteldde mosselen:-(
die andere mensen gingen weg en toen pas kwam ons eten
dus de volgende keer weer naar de kaag gewoon ff om te wandelen,en genieten van het mooie uitzicht over t water,en misschien alleen een bakkie koffie of een wijntje daar drinken maar daar eten dat duurd ons echt te lang en de kwaliteit was ook niet super,
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Op zonnige dagen wil je in Nederland aan het water eten. Bij Benjamin aan de Kaag kan dat. Ze hebben een flink ruim terras met goede stoelen en zicht op de Kaag inclusief voldoende aanlegmogelijkheden. Dinsdag was het zonnig en daarom hebben we Bij Benjamin verwachtingsvol geprobeerd. Dat was culinair een flinke tegenvaller. Als ik mijn menu eens stap voor stap volg;
Vooraf koos ik Vitello Tonato, een gerecht waar je de hand van de kok zou kunnen proeven in de tonijnmayonaise verheugde ik me. Maar wat een teleurstelling. Uitgedroogd kalfsvlees dat lang geleden gesneden moet zijn en een spaarzaam aangebrachte tonijnmayonaise waar geen tonijn in te bekennen was.
Als hoofdgerecht had ik %u201Cmixed fish%u201D van slibtong, zalmfilet en een gamba. Het is overigens sliptong, lees het groene boekje er op na. Het had me moeten alarmeren. De zalm was aan beide zijden voorzien van enkele milimeters koolstof. Dat een kok zo iets op een bord durft te leggen. Mals en sappig was deze zalm dus ook in het geheel niet. In plaats van een gamba kreeg ik een sat? stokje met garnalen, wat toch echt iets anders is. Ook deze waren flink gaar. De slibtong smaakte nergens naar, wat alleen maar kan duiden op dat het uit de diepvries lijkt. Bij deze vis was een minuscuul bakje rauwkost en een iets groter bakje frites, voorzien van veel zwarte spikkels van het vuile vet. Dat kwam door de bitterballen wist de ober te vertellen. Hij had na een minuut of 5 de bakjes omgewisseld in frites zonder zwarte spikkels. Ze kunnen het dus wel. Het nagerecht hebben we niet aangedurfd.
In andere recensies las ik dat de organisatie niet geheel vlekkeloos loopt. Dat heb ik ook ervaren. Ik heb enkele dagen vooraf via de website gereserveerd en omdat ik daarop geen bevestiging kreeg heb ik dat ook nog 2 maal per mail gedaan. Toen een vriend van me de dag er voor ging controleren waren geen van de drie reserveringen bij het restaurant bekend.
De verleiding is natuurlijk groot om op zo%u2019n mooie plek het wat minder nauw te nemen met reserveringen of wat er in de keuken gemaakt wordt. Bij mooi weer zit het toch wel vol. Het zou goed zijn als er in de keuken met aandacht gekookt gaat worden en er gekeken wordt naar wat je de klanten durft voor te schotelen. Wij kennen veel restaurants die dat wel doen en zullen hier dus niet meer komen. Misschien kunnen ze zich hier inderdaad maar beter tot bitterballen gaan beperken.
Jutter2008 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2012
gereserveerd met een groep van 24 personen.bij aankomst afgesproken tijdstip was er echter nog niets geregeld,zitplaatsen werden toen wij aanwezig waren pas gerealiseerd. Lunch die we kregen was niet de lunch die we afgesproken hadden.
Marcelklaver .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Na het genieten van koffie met gebak (totaal 5,95 euro, wat ik erg duur vind), zocht ik iemand om te betalen omdat ik met de fietspont meewilde. Echter niemand te vinden ook na herhaald roepen geen bediening, waardoor ik de fietspont miste.
Dat is een hele slechte service, als je weet dat klanten met de fietspont meewillen. Ik kreeg sorry te horen, en de mededeling dat ik over een half uur weer meekon met de fietspont.