Belvédère

Lekdijk West 4 2871 MK Schoonhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Belvédère

7,1
Kan beter

Jouw recensie over het restaurant Belvédère

ProeverNA B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Een prachtig terras.Zeker als het mooi weer is. Het was dus mooi weer. werden niet echt snel geholpen. Weinig personeel op zo een mooie dag. Lang moeten wachten. Jonge mensen in de bediening die niet echt voor de service en gastgerichtheid gaan. Glazen waren helaas vies. Buiten prachtig. Maar binnen een beetje vergane glorie. Ze gaan een beetje op atomatische piloot. Mooie locatie dus hoeven er niet zo veel aan te doen. Jammer. Een mooie locatie is niet altijd voldoende om succesvol te zjn.
Martine L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2018
Gisteren met vrienden geluncht, maar wat viel dat tegen. Het begon al met een vies glas, waar de tomatensap al ingeschonken was,dit werd met een moeilijk gezicht teruggenomen. Wij kozen het lunchmenu, waarbij ons grapje over wel of niet bosuitjes in de soep met een zuur gezicht ontvangen werd. Daarna het tweede deel van de lunch, waarbij we een bordje met gevulde stukjes wrap,een halve boterham met zalmmousse , een halve droge boterham en een slordige berg rucola met wat zontomaatjes geserveerd kregen. Met moeite kon er een cupje boter bij gebracht worden. Al met al heel jammer. Er was,weliswaar, een grote zaal met ouderen te bedienen, maar naar mijn idee heeft elke gast recht op een goede bediening, die in dit geval door onze ober niet gegeven werd.
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gisteren heerlijk gegeten in Belvedère. Schitterende locatie, terras aan het water, sjieke uitstraling binnen. We kozen het viergangenmenu, bestaande uit smakelijke klassieke gerechten, verwacht geen haute cuisine of creatieve hoogstandjes, en wel perfect klaargemaakt lekker eten. Goede bediening en bijpassende wijn. Aanrader.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Belvedere ligt fraai aan de Lek bij Schoonhoven. De zaak is degelijk traditioneel, je treft er geen groepen twintigers of dertigers. Maar de lunchkaart is in orde, ook al is 'ie vertrouwd met de klassiekers als uitsmijters, 12-uurtje en belegde broodjes. Gewoon oke voor wie niet te hoge eisen stelt aan creativiteit of alternativiteit op culinair vlak.
Bastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Als spontane actie hier weer eens gaan eten. Dit hotel-restaurant staat er al heel lang en heeft in de zomer natuurlijk een fantastisch uitzicht over de lek. Ook deze avond was het uitzicht aardig hoewel het donker was. De ambiance is chique, klassiek maar de achtergrondmuziek past daar niet bij, helaas. Een uitstekende bediening met prima huiswijnen. We aten de duurzame paling vooraf die heerlijk was. Als hoofdgerecht hertenfilet die prima bereid was. Her dessert sloegen we over maar de koffie was heerlijk. Ondanks de soms wat oubollige sfeer een aanrader.
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Restaurant aan het water, prachtig uitzicht. Beetje oubollige uitstraling maar zeker geen vergane glorie. Prima lunchgerechten, niets op aan te merken. Twaalfuurtje erg lekker: mooie kroket, lekkere salade en heerlijk spiegelei op donkerbruin, vers brood. Bediening informeel en vriendelijk. Verse jus d'orange, zie je niet overal.
Mevrouw387 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met gezelschap gegeten bij belvedère, gastheer deed overdreven in zijn doen en laten waardoor het wat irritant was. Probeerde te populair te zijn met grapjes en sloeg ons soms over omdat hij te druk was met zichzelf. Wellicht dat het, overwegend, oudere publiek dit wel kan waarderen.
Eten was matig, veel te zout en niet heel bijzonder. Omschrijving klinkt goed op de kaart maar stoofvlees was te taai, peertjes veel te zoet en salade was meer saus dan een gezond bijgerecht. Friandises bij de koffie waren wel leuk en lekker.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik stop hier altijd op zondag met fietsen voor een kop koffie (soms met appeltaart die top is). Nu een keer op zaterdag met een stop rond lunchtijd. Wij namen roerei met zalm en een onvervalste uitsmijter met ham/kaas op bruin brood. Ik eet wel eens ergens maar dit was echt de beste uitsmijter ooit. Mooi vers donker brood, echte ham (geen supermarktmeuk), eieren met kaas uiteraard en heerlijke garnering erbij. Soms kan eenvoud heel lekker zijn en dat is hier het geval. Verse jus om het af te maken. Topservice erbij zoals altijd dus u begrijpt, ik kom hier graag nog een keer.
SimonRietdijk .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een comfortabele ambiance. Verrassend lekkere carpacio en als hoofdgerecht waardsrund met lokale groeten. Hier gaan we nog vaak terug komen.
Tiny Q.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wij hebben hier gisteravond heerlijk en gezellig gegeten! Heel vriendelijk en kundig personeel, vlotte bediening en schitterend uitzicht over de Lek. Heel gezellig restaurant. De vegetarische maaltijd was heerlijk, de vleeseters genoten van het lekker klaargemaakte lamsvlees en het zwartpoothoen, en het kind werd ook verwend met leuke gerechtjes. We kregen vooraf heerlijk verse broodjes met bijgevoegde tapenade, knoflookmayo, en olijfolie. De amuse met zalm en komkommermousse was een verrassing! Wij wonen al jaren in de buurt en eindelijk toch eens uitgeprobeerd....hadden we al veel eerder moeten doen!! We gaan er zeker weer naar toe!!
Mliesthies .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Voor mijn verjaardag hebben we hier met zes personen gegeten. Het was jammer dat het buiten te koud was want het restaurant ligt prachtig aan de Lek onder oude bomen. We werden hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten a la carte. In ons gezelschap waren er 3 vegetariers, waaronder ik, en het vegetarisch eten was heerlijk.
Wat ik zo leuk vind aan Belvedere is de ouderwetse grandeur die het uitstraalt. Gelukkig doen ze niet mee met de trend van taupe en wit en strakke tafeltjes (zoals je in elke plaats aantreft) maar blijven authentiek.
Gewoon zo blijven als je bent met heerlijk eten en een prachtige inrichting in een heel mooi gebouw.
Wij komen zeker nog een keer terug!

Anne L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
We hadden een hotelarrangement geboekt en waren blij verrast door het bijbehorende 4 gangenmenu. Na de amuse volgde het voorgerecht: carpaccio voor echtgenoot en gravad lax voor mij, daarna de wildbouillon (goed op smaak en niet zoals vaak zout). Als hoofdgerecht kozen we de gegrilde zeebaars, die werd geserveerd met frites en salade. Het dessert was hazelnootparfait. Het was allemaal heel goed verzorgd en smaakte heel erg lekker. De porties vonden wij voor een 4gangen diner aan de grote kant en een minpuntje was het tempo van serveren, dat had wel iets langzamer gekund.
Na deze goede ervaring kozen we er voor om de volgende avond niet op zoek te gaan naar een andere eetgelegenheid, maar name we het Belvedere-menu: slakken met oesterzwammen en gremolata, gevolgd door zalm en zeewolf in bladerdeeg (maar dan een mooi dun korstje zodat het gerecht goed in evenwicht was met een heerlijke saus van Noilly Prat met zalmeitjes, de bijgerechten waren gebakken aardappeltjes en een heerlijke gemengde salade. Het nagerecht was weer de hazelnootparfait, maar dat was beslist geen straf. Een 3 gangen menu van deze kwaliteit voor 31,50 mag een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding worden genoemd. De bediening is attent en zeer vriendelijk
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Deze week heerlijk gegeten en gesmuld van de Noordzee tong. De kundige en zeer prettige bediening blijft een verademing, naast dat het restaurant op een prachtige plek langs de Lek is gelegen. Het decor blijft oubollig.
ArivanOudheusden .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Onder prachtige platanen, aan de rivier de Lek ligt het oude hotel-restaurant Belvédère. Intentionele nostalgie, maar zonder kitsch. Parkeren bij het restaurant was wat lastig, maar het lukte in een van de smalle straatjes in het mooie zilver-stadje. De entrè tot het restaurant is te bereiken met een trap of lift. Ondanks de duisternis buiten hadden wij een tafel bij het raam besproken vanwege het mooie uitzicht op de rivier. Voor het diner bestelden wij het "menu voor 2"; een proeverij van vis en vlees, en Chateaubriand met, jawel: Stroganoffsaus. Waar vindt je het nog! Voor culinaire hoogstandjes moet je niet hier zijn. Maar de Chateaubriand was prima en de saus was goed. Leuk was vooral dat de Stroganoff aan tafel werd geflambeerd. Er is een redelijke keuze aan wijnen. Er zou wat meer aandacht kunnen worden besteed aan het garnituur. Gegratineerde aardappels hoort bij het 60er-jaren menu, maar met de Italiaanse salade maakte de keuken het zich wel een beetje gemakkelijk. De bediening is vriendelijk. Alles bij elkaar is Belvédère een unieke nostalgische belevenis met een prima prijs-kwaliteit.

Aad V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Na een straffe wandeling langs de Linge, met de pont over de lek naar Schoonhoven. Stevige trek en lonkt daar niet aan de overkant Belvedere?
Het terras is goed bezet met kennelijk veel vaste gasten, zo blijkt uit de hartelijke ontvangst door het personeel. De kaart voorziet in het Groene Hart menu, drie gerechten met ingredienten uit de streek voor 29,50 € . Voorgerecht staartjes van rivierkreeft, een sukadelapje van regionaal kalf en een dessert van boerenyoghurtijs. Al zo lang ik me kan herinneren heb ik een afkeer van alle yoghurtvariaties. De ober belooft een alternatief. De amuse van het huis is een creme op basis van paprika met een plakje Parmaham
De Amerikaanse rivierkreeft is een plaag in de wateren van het Groene Hart,
die de oorspronkelijke slootbewoners dreigt te verdringen. Zij komen in groten getale voor in de sloten van de Krimpenerwaard, met een schepnetje haal je er zo een paar tevoorschijn. Dat hebben we al eens gedaan, maar dan schijn je ze levend te moeten koken. U kunt dat beter aan ons overlaten zegt de ober. Zo gezegd, zo gedaan.
Ze smaken goed, met een mooie vinaigrette.
Het piece de resistance is het kalfssukadelapje , mooie bruine korst en van binnen nog licht rose. Een heerlijke aardappelpuree en een mooie jus maken het gerecht af.
Mijn tafeldame vindt de jus wat aan de zoute kant, maar ik hou daar wel van.
Zij is zeer tevreden met het boerenyoghurtijs met vers zomerfruit. Ik houd het op een plankje met drie kaassoorten en rozijnen en pistachenootjes en rozijnen tegen meerprijs van €.2.50

Doorgaans wikken en wegen we dagenlang eer we besluiten ergens te gaan eten. Van dit impulsieve diner hebben we zeker geen spijt. Locatie en bediening droegen daar zeker aan bij.

Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Idylische plek op (grind) terras onder oude platanen. Met uitzicht over de Lek en aan de overkant zand, steen en grind industrie. Het is even wachten (toch ruim 10 minuten) voordat de bediening aan tafel komt. Men schenkt een prima Chardonnay, maar het eten, in mijn geval slibtong met friet en een magere garnering van salade op het bord, is niet om over naar huis te schrijven. Vrij smakeloos en slechte prijs/kwaliteits verhouding. Ondertussen is men al bezig om het terras te verbouwen voor een besloten party later op de middag. Zit je toch niet meer op je gemak. Het hele bedrijf is toe aan een "remake".
Eldering M.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Dit is toch echt een van de mooiste plekjes om op een zondag uitgebreid te lunchen. Famtastische locatie! De bediening is ondanks de drukte echt heel goed; attent en toch nog even tijd voor een vriendelijk woord. Complimenten waard! Het eten is lekker. Mooi dat je ook voor de lunch op zondag van de grote kaart kunt kiezen. Mooie rosé als huiswijn. Heerlijl om zo'n restaurant in de buurt te hebben dat voor de lunch op zondag open is.
AEBL .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Restaurant is toe aan een restyle, niet meer van deze tijd. Bediening loopt in een pak maar slordige vetvlekken op de stropdas en colbert is niet bepaald een gastheer. Als voorgerecht carpacccio, dit was eenvoudig alleen rucola eroverheen maar geen dressing, saai. Als Hoofdgerecht de lamscurry het vlees was taai, de aardappelgratin was lekker. Prijs kwaliteit verhouding stond niet in verhouding.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Heerlijk gegeten: zeetong! Altijd goed hier, met een hele lieve bediening, met kennis van zaken. Het decor is beetje oubollig maar heeft wel een hele gezellige sfeer.
Iensdejong .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Heerlijk gegeten bij Belvedere. Rondom kersttijd zag alles er weer prachtig uit. We hadden gekozen voor het fijnproeversmenu. Als voorgerecht kregen we een proeverij van vis en vlees (dit was een gerecht op een schaal voor 2 personen). Wat carpaccio, coquilles, kortom van alles wat en leuk geserveerd. Als hoofgerecht geflambeerde chateaubriand. Dit smaakte voortreffelijk en het werd ook feestelijk geserveerd. Verder als nagerecht een schaal met diverse soorten toetjes, gebak, ijs, etc. Ook dit was een aanrader. Kortom... gewoon goed eten. Verder complimenten aan de bediening. Zeer vriendelijk!!