Belvédère

Lekdijk West 4 2871 MK Schoonhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Belvédère

• Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Yarisje .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Restaurant aan het water, prachtig uitzicht. Beetje oubollige uitstraling maar zeker geen vergane glorie. Prima lunchgerechten, niets op aan te merken. Twaalfuurtje erg lekker: mooie kroket, lekkere salade en heerlijk spiegelei op donkerbruin, vers brood. Bediening informeel en vriendelijk. Verse jus d'orange, zie je niet overal.
Mevrouw387 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Met gezelschap gegeten bij belvedère, gastheer deed overdreven in zijn doen en laten waardoor het wat irritant was. Probeerde te populair te zijn met grapjes en sloeg ons soms over omdat hij te druk was met zichzelf. Wellicht dat het, overwegend, oudere publiek dit wel kan waarderen.
Eten was matig, veel te zout en niet heel bijzonder. Omschrijving klinkt goed op de kaart maar stoofvlees was te taai, peertjes veel te zoet en salade was meer saus dan een gezond bijgerecht. Friandises bij de koffie waren wel leuk en lekker.
Nic V.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Ik stop hier altijd op zondag met fietsen voor een kop koffie (soms met appeltaart die top is). Nu een keer op zaterdag met een stop rond lunchtijd. Wij namen roerei met zalm en een onvervalste uitsmijter met ham/kaas op bruin brood. Ik eet wel eens ergens maar dit was echt de beste uitsmijter ooit. Mooi vers donker brood, echte ham (geen supermarktmeuk), eieren met kaas uiteraard en heerlijke garnering erbij. Soms kan eenvoud heel lekker zijn en dat is hier het geval. Verse jus om het af te maken. Topservice erbij zoals altijd dus u begrijpt, ik kom hier graag nog een keer.
SimonRietdijk .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Heerlijk gegeten in een comfortabele ambiance. Verrassend lekkere carpacio en als hoofdgerecht waardsrund met lokale groeten. Hier gaan we nog vaak terug komen.
Tiny Q.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Wij hebben hier gisteravond heerlijk en gezellig gegeten! Heel vriendelijk en kundig personeel, vlotte bediening en schitterend uitzicht over de Lek. Heel gezellig restaurant. De vegetarische maaltijd was heerlijk, de vleeseters genoten van het lekker klaargemaakte lamsvlees en het zwartpoothoen, en het kind werd ook verwend met leuke gerechtjes. We kregen vooraf heerlijk verse broodjes met bijgevoegde tapenade, knoflookmayo, en olijfolie. De amuse met zalm en komkommermousse was een verrassing! Wij wonen al jaren in de buurt en eindelijk toch eens uitgeprobeerd....hadden we al veel eerder moeten doen!! We gaan er zeker weer naar toe!!
Mliesthies .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Voor mijn verjaardag hebben we hier met zes personen gegeten. Het was jammer dat het buiten te koud was want het restaurant ligt prachtig aan de Lek onder oude bomen. We werden hartelijk ontvangen en hebben heerlijk gegeten a la carte. In ons gezelschap waren er 3 vegetariers, waaronder ik, en het vegetarisch eten was heerlijk.
Wat ik zo leuk vind aan Belvedere is de ouderwetse grandeur die het uitstraalt. Gelukkig doen ze niet mee met de trend van taupe en wit en strakke tafeltjes (zoals je in elke plaats aantreft) maar blijven authentiek.
Gewoon zo blijven als je bent met heerlijk eten en een prachtige inrichting in een heel mooi gebouw.
Wij komen zeker nog een keer terug!

Anne L.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
We hadden een hotelarrangement geboekt en waren blij verrast door het bijbehorende 4 gangenmenu. Na de amuse volgde het voorgerecht: carpaccio voor echtgenoot en gravad lax voor mij, daarna de wildbouillon (goed op smaak en niet zoals vaak zout). Als hoofdgerecht kozen we de gegrilde zeebaars, die werd geserveerd met frites en salade. Het dessert was hazelnootparfait. Het was allemaal heel goed verzorgd en smaakte heel erg lekker. De porties vonden wij voor een 4gangen diner aan de grote kant en een minpuntje was het tempo van serveren, dat had wel iets langzamer gekund.
Na deze goede ervaring kozen we er voor om de volgende avond niet op zoek te gaan naar een andere eetgelegenheid, maar name we het Belvedere-menu: slakken met oesterzwammen en gremolata, gevolgd door zalm en zeewolf in bladerdeeg (maar dan een mooi dun korstje zodat het gerecht goed in evenwicht was met een heerlijke saus van Noilly Prat met zalmeitjes, de bijgerechten waren gebakken aardappeltjes en een heerlijke gemengde salade. Het nagerecht was weer de hazelnootparfait, maar dat was beslist geen straf. Een 3 gangen menu van deze kwaliteit voor 31,50 mag een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding worden genoemd. De bediening is attent en zeer vriendelijk
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Deze week heerlijk gegeten en gesmuld van de Noordzee tong. De kundige en zeer prettige bediening blijft een verademing, naast dat het restaurant op een prachtige plek langs de Lek is gelegen. Het decor blijft oubollig.
ArivanOudheusden .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Onder prachtige platanen, aan de rivier de Lek ligt het oude hotel-restaurant Belvédère. Intentionele nostalgie, maar zonder kitsch. Parkeren bij het restaurant was wat lastig, maar het lukte in een van de smalle straatjes in het mooie zilver-stadje. De entrè tot het restaurant is te bereiken met een trap of lift. Ondanks de duisternis buiten hadden wij een tafel bij het raam besproken vanwege het mooie uitzicht op de rivier. Voor het diner bestelden wij het "menu voor 2"; een proeverij van vis en vlees, en Chateaubriand met, jawel: Stroganoffsaus. Waar vindt je het nog! Voor culinaire hoogstandjes moet je niet hier zijn. Maar de Chateaubriand was prima en de saus was goed. Leuk was vooral dat de Stroganoff aan tafel werd geflambeerd. Er is een redelijke keuze aan wijnen. Er zou wat meer aandacht kunnen worden besteed aan het garnituur. Gegratineerde aardappels hoort bij het 60er-jaren menu, maar met de Italiaanse salade maakte de keuken het zich wel een beetje gemakkelijk. De bediening is vriendelijk. Alles bij elkaar is Belvédère een unieke nostalgische belevenis met een prima prijs-kwaliteit.

Aad V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Na een straffe wandeling langs de Linge, met de pont over de lek naar Schoonhoven. Stevige trek en lonkt daar niet aan de overkant Belvedere?
Het terras is goed bezet met kennelijk veel vaste gasten, zo blijkt uit de hartelijke ontvangst door het personeel. De kaart voorziet in het Groene Hart menu, drie gerechten met ingredienten uit de streek voor 29,50 € . Voorgerecht staartjes van rivierkreeft, een sukadelapje van regionaal kalf en een dessert van boerenyoghurtijs. Al zo lang ik me kan herinneren heb ik een afkeer van alle yoghurtvariaties. De ober belooft een alternatief. De amuse van het huis is een creme op basis van paprika met een plakje Parmaham
De Amerikaanse rivierkreeft is een plaag in de wateren van het Groene Hart,
die de oorspronkelijke slootbewoners dreigt te verdringen. Zij komen in groten getale voor in de sloten van de Krimpenerwaard, met een schepnetje haal je er zo een paar tevoorschijn. Dat hebben we al eens gedaan, maar dan schijn je ze levend te moeten koken. U kunt dat beter aan ons overlaten zegt de ober. Zo gezegd, zo gedaan.
Ze smaken goed, met een mooie vinaigrette.
Het piece de resistance is het kalfssukadelapje , mooie bruine korst en van binnen nog licht rose. Een heerlijke aardappelpuree en een mooie jus maken het gerecht af.
Mijn tafeldame vindt de jus wat aan de zoute kant, maar ik hou daar wel van.
Zij is zeer tevreden met het boerenyoghurtijs met vers zomerfruit. Ik houd het op een plankje met drie kaassoorten en rozijnen en pistachenootjes en rozijnen tegen meerprijs van €.2.50

Doorgaans wikken en wegen we dagenlang eer we besluiten ergens te gaan eten. Van dit impulsieve diner hebben we zeker geen spijt. Locatie en bediening droegen daar zeker aan bij.

Michiel T.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Idylische plek op (grind) terras onder oude platanen. Met uitzicht over de Lek en aan de overkant zand, steen en grind industrie. Het is even wachten (toch ruim 10 minuten) voordat de bediening aan tafel komt. Men schenkt een prima Chardonnay, maar het eten, in mijn geval slibtong met friet en een magere garnering van salade op het bord, is niet om over naar huis te schrijven. Vrij smakeloos en slechte prijs/kwaliteits verhouding. Ondertussen is men al bezig om het terras te verbouwen voor een besloten party later op de middag. Zit je toch niet meer op je gemak. Het hele bedrijf is toe aan een "remake".
Michiel E.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2014
Dit is toch echt een van de mooiste plekjes om op een zondag uitgebreid te lunchen. Famtastische locatie! De bediening is ondanks de drukte echt heel goed; attent en toch nog even tijd voor een vriendelijk woord. Complimenten waard! Het eten is lekker. Mooi dat je ook voor de lunch op zondag van de grote kaart kunt kiezen. Mooie rosé als huiswijn. Heerlijl om zo'n restaurant in de buurt te hebben dat voor de lunch op zondag open is.
AEBL .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Restaurant is toe aan een restyle, niet meer van deze tijd. Bediening loopt in een pak maar slordige vetvlekken op de stropdas en colbert is niet bepaald een gastheer. Als voorgerecht carpacccio, dit was eenvoudig alleen rucola eroverheen maar geen dressing, saai. Als Hoofdgerecht de lamscurry het vlees was taai, de aardappelgratin was lekker. Prijs kwaliteit verhouding stond niet in verhouding.
Walter L.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Heerlijk gegeten: zeetong! Altijd goed hier, met een hele lieve bediening, met kennis van zaken. Het decor is beetje oubollig maar heeft wel een hele gezellige sfeer.
Iensdejong .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2013
Heerlijk gegeten bij Belvedere. Rondom kersttijd zag alles er weer prachtig uit. We hadden gekozen voor het fijnproeversmenu. Als voorgerecht kregen we een proeverij van vis en vlees (dit was een gerecht op een schaal voor 2 personen). Wat carpaccio, coquilles, kortom van alles wat en leuk geserveerd. Als hoofgerecht geflambeerde chateaubriand. Dit smaakte voortreffelijk en het werd ook feestelijk geserveerd. Verder als nagerecht een schaal met diverse soorten toetjes, gebak, ijs, etc. Ook dit was een aanrader. Kortom... gewoon goed eten. Verder complimenten aan de bediening. Zeer vriendelijk!!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
We hebben uitstekende koffie geserveerd gekregen en heerlijk verse chipolatagebak gegeten. Na een wandeling door het centrum van Schoonhoven zijn we 's-middags weer teruggekeerd en de zeer goede huiswijn Sauvignon blanc gedronken. Als afsluiter hebben we gekozen voor het bitterballengarnituur. Bitterballen waren krokant en niet vet, perfect. Dit alles in een nostalgische omgeving en uitkijk op de voorbijgaande schepen op de Lek. Bediening was uitstekend, verliep vlot en uitermate vriendelijk.
Wdb16548 .
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2013
Koffie gedronken met chipolatagebak, heerlijk.
Daarna een prima huiswijn suvignon blanc.
Bitterballengarnituur die we erbij namen was heerlijk.
Bediening perfect , snel en vriendelijk.
Daarbij het fantastische uitzicht over de Lek.
Kortom een aanrader!
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
alweer voor de 2e keer in een week heerlijk geluncht op de overdekte veranda. Prima eten, prima bediening en een prachtige locatie. Heerlijk relaxen in een uitstekend restaurant!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2013
Belvedere is het mooist als je bij goed weer onder de hoge bomen op het terras kunt zitten. Het eten is altijd lekker (1x iets met kip en kerrie gegeten wat niet zo beviel, maar dat was misschien ook een kwestie van smaak) bediening is netjes (er werkt 1 meneer die altijd zo super vriendelijk is, misschien de eigenaar?!) en ik vind het er binnen ook goed uit zien (mix van klassiek met modern) Prijs is wel aan de hoge kant, dit restaurant is daarom meer mijn favoriet voor een lekker broodje op het terras in de zomer, maar zeker aan te raden.
Astrid W.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Veel keus maar de kwaliteit laat te wensen over, taai vlees, het lijkt of het de dag ervoor is klaargemaakt en in de magnetron is opgewarmd wij hebben alle 4 ons bord lang niet leeg gegeten.