Over restaurant Beluga Loves You

Eén en al liefde

De vlotte meesterkok Hans van Wolde houdt van eten en van zijn gasten. Laat je bij Restaurant Beluga Loves You verwennen door de creatieve gerechten en de strakke serveerbrigade. Na het uitgebreid dineren kun je heerlijk uitbuiken in de luxe lounge van het restaurant.

Meer informatie over restaurant Beluga Loves You

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Erg duur
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Ilaria J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heel erg naar uitgekeken om een keer bij Beluga te mogen eten. Helaas was dit een zeer teleurstellende avond.
Het ontvangst was onwennig, je wordt ontvangen in een zeer rumoerige ruimte (storend harde muziek) en amuzes worden geserveerd alsof het borrelhapjes zijn. Van het personeel kregen we de uitleg dat er een 'Ibiza' sfeer wordt gecreëerd.
Zeer goed geholpen met de wijnkeuze, deze was fantastisch (maar wel over-prized). Het eten werd mooi geserveerd, echter het 'wow' moment is nooit gekomen. De gerechten zijn niet gedenkwaardig, iets wat we wel verwachtten van een twee sterren restaurant. Daarbij waren we ook verbaasd over de smakeloze kaas bij het kaasplankje (hebben we terug gestuurd). Opvallend was dat na het dessert niet meer naar ons omgekeken werd en we zelf na een half uur naar de bar moesten lopen om nog wat te bestellen. Na de rekening aan de bar te hebben gevraagd hebben we zelf ons jas maar uit de garderobe gehaald. Prijs-kwaliteit verhouding van dit restaurant klopt niet en we zijn met een buikpijn gevoel weggegaan.
Concluderend, een mooie plek, maar Beluga is zeker niet twee sterren waardig.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het tweede top 10 restaurant van Nederland in onze vakantie. De verwachtingen waren dus aardig hoog. De ligging aan de maas is uitstekend. Wel even wachten tot 12 uur alvorens je binnen mag. De lunch werd vandaag buiten geserveerd. Buiten was eigenlijk in een soort kelder zonder dak. We liepen via de lounge en het hip ingerichte restaurant de trap af naar een soort private dining ruimte, dan door de tuindeuren naar de binnentuin, die rondom aangekleed was met bomen en struiken. Rechthoekige tafels zonder linnen met een soort van ligstoelen waardoor je wat ver van je bord komt te zitten. We mochten een tafel kiezen en dat werd er een met uitzicht op de tuindeuren. Leuk dat Hans van Wolde de gasten nog even een handje kwam geven.

Als aperitief een witte wijn, een Italiaanse Chardonnay 2015, de Tormaresca van Antinori, fris en fruitig. Ernaast de binnenkomertjes (zoals ze hier worden genoemd). We starten met een mediterraans hapje van humus met olijfolie, granité en lekkere bloemetjes. Ernaast een stukje manakeesh (brood) met mediterraanse groenten.
Verder met een komkommerbereiding met lavas en sumak crème. En een shot van puntpaprika met bleekselderie en een vleugje limoen.

Als amuse, een klassieker en de topper, “Hit me”. Onderin het cocktailglas een tomaat bereiding met een gepoft tomaatje, erop een lobbige crème van parmezaan afgewerkt met een plaatje van gedroogde tomaat. Ernaast nog een cracker voor de mondbeleving. Een uitstekende smakencombinatie, een smaak bommetje, super.

De eerste begeleider werd keurig toegelicht, Rock n Rolle classic uit het zuiden van Frankrijk. Beetje ingetogen aroma, sappig in de mond met een toets van perzik. Uit de keuken een bereiding van oester en kingkrab, twee favoriete ingrediënten. De presentatie zag er prima uit. In een oesterschelp zat onderin de krabsalade, erop stukjes oester, schijfjes pompoen, zalm kuit en stukje paksoi. De smaakbeleving was minder dan de som der delen maar zeker nog erg lekker. De wijn sloot via de pompoen keurig aan. (9)

Over naar een hippe AIX rosé, sappig met een aangename fruittoets. Het bord zag er weer zeer verzorgd uit. Als basis een stuk gepekelde makreel met mosseltjes, avocado crème, plakjes radijs, stukje citrusfruit, het geheel was afgewerkt met een vinaigrette. Goede pure en lichte smaken die goed combineerden waarnaast de sappige wijn goed aansloot. (8.8)

Verder met een Verdicchio dei castelli di Jesi, de Bachero van het huis Piersanti, gemaakt van wat rijpere druiven. Mooie diepe kleur, mooi aroma met tonen van appel en perzik in de mond fruitig met een subtiel bittertje in de afdronk, erg lekker. Op het bord twee stukken tarbot filet met sappige kokkels en grijze garnalen overgoten met een schuimige kerriejus. Verder zomergroenten en een cilindertj aardappelpuree. De tarbot had een goede cuisson en was mooi op smaak, dit combineerde erg goed met het zeefruit. De wijn sloot naadloos aan, voor ons beide samen met “Hit me” de topper van de middag. (9.4)

De dessertwijn was een Rieslaner 2014 spätlese van Bernard Koch uit de Pfalz, traditioneel gemaakt met verfijnde zuren en een subtiel zoetje. Op een schaaltje een buisje van koek gevuld met crème van vanille en verse frambozen. Verder verse framboos, een zelf gemaakte framboos gevuld met mascarpone, quenelle frambozenroomijs, koekkruim en lekkere bloemen. Lekkere vertrouwde smaken met een keurige begeleider. (9)

Als afsluiter nog een Nespresso en een boom vol friandises met als basis smaak de limoncello.

Bediening was zeer goed verzorgd op een vlotte, informele wijze. Leuk dat de vriendelijke gastvrouw Daniëlle de Boer nog even een gezellig praatje kwam maken.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed, vier gangen lunchmenu €50,-, wijnarrangement €13,50, aperitief €7,50, dessertwijn €7,50 en koffiearrangement €4,-.

Samengevat kunnen we stellen dat onze verwachtingen net iets te hooggespannen waren. Neemt niet weg dat het een geslaagde middag was.
Margreeth .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wij hebben in de tuin de lunch gebruikt. De sfeer was aangenaam, de bediening super en het eten heerlijk. Kortom een geweldige belevenis.
Lois V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Donderdagavond hier 6 gangen gegeten en het eten was echt fantastisch, totdat ik een langoustine kreeg waar nog een darmkanaal in zat. Wat ons betreft reageerde de bediening hier niet goed op. Het gerecht werd meegenomen (mijn partner haar gerecht bleef staan en kon dus alleen eten..) en na 10 minuten kreeg ik een nieuwe (halve) langoustine en een half excuus.

Het is een fantastisch restaurant en ik zou het iedereen aanbevelen, zolang de keuken scherp blijft is het echt een mooie beleving.

Joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zijn weer eens in Maastricht, dan moet je even lunchen of dineren bij Beluga.
Het werd een lunch...
Bij binnenkomst voelde het al als een warm bad.
We kozen voor de 4 Courses lunch menu incl. de wijn, water en koffie.
Er werden prachtige amuses geserveerd de een nog lekkerder dan de ander.
De wijnen waren verrukkelijk.
De gerechten van vis waren stuk voor stuk fantastisch,heerlijk wat een zalige smaken.
Wat een fijn adres in Maastricht.
Bedankt voor de fijne middag Beluga team.
RutgerBaat .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Maanden geleden gereserveerd in Beluga en er een weekendje Maastricht aan vast gekoppeld. Het eten was heerlijk, maar desondanks is het ons enorm tegengevallen. Onpersoonlijke bediening met zeer weinig belangstelling voor de gast. Wat een kille zwarte brigade (de artistieke sommelier uitgezonderd) en hoe zonde van de heerlijke gerechtjes, die uit de keuken kwamen en ongeïnteresseerd en mechanisch werden uitgeserveerd. Dat het personeel onder leiding van maître Danielle de Boer "klantgerichter" (Lekker 2016) is geworden zegt mogelijk iets over waar men vandaan kwam, maar daar is nog veel ruimte voor verbetering.
Er is gekozen om het roer flink om te gaan gooien qua sfeer en uitstraling. Mogelijk is dit wel een hele goede keuze, maar hebben wij de combinatie van de prachtige spijzen en de gekozen sfeer nog niet helemaal begrepen. Voor ons betekent horeca op dit niveau een balans tussen 'n topkeuken, een uitstekende bediening en 'n zeer hoog gastvrijheids gehalte.
Alle waardering voor de keuken, die met z'n achten 'n culinaire topprestatie hebben waargemaakt!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Beluga loves you is een belevenis. Na een aperitief namen we plaats in de eetzaal, een gigantische ruimte met allemaal hoekjes. Je zit niet echt aan een tafel maar in een soort loungeset die misschien nog het beste te vergelijken is met een booth die je in Amerika veel ziet. De upbeat muziek is redelijk aanwezig, maar toch ook weer niet storend. De amuse alleen al was al fenomenaal, een soort paastak met allerlei hapjes op diverse plekken in die tak bevestigd, met zoveel smaak en zoveel texturen, hmmm, en dat ging de hele avond zo door. Het is een geoliede machine, dus heel veel contact met de bediening heb je niet. Het wijntje wordt ingeschonken (overigens complimenten voor deze sommelier, met name op het eind van de avond kwam hij wel los), en dan het eten geserveerd met uitleg, maar even een kort gesprekje of grapje kon er niet af. De bediening is zeer correct, maar ik miste de human touch. De prijs/kwaliteitverhouding is er een die je van een tweesterrenrestaurant kunt verwachten: niet goedkoop maar WOW! Een fenomenale avond gehad.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Fantastische lunch gehad in een van de beste zaken van Nederland. Stuk voor stuk topgerechten, allemaal even mooi opgemaakt en goed op smaak. De sommelier verstaat zijn vak en de bediening is op punt zonder te formeel te zijn. Top zaak!
Helen.biermans .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Vandaag genoten van een heerlijke viergangen all-inn lunch. Het eten is heerlijk, de bijpassende wijnen zijn een genot. Het tempo waarop alles geserveerd werd lag erg hoog. Dat had voor ons veel rustiger gemogen. Er is weinig tijd om te genieten van elk passend glas wijn.
Laat ik voorop stellen dat ik niet wekelijks in een sterrenrestaurant eet, maar er vielen me ook wat andere dingen op. Ik vond het (jonge) personeel niet passend gekleed en bij enkele dames zag ik onverzorgde nagels. Noem me een zeur, maar ik vind dat in een twee sterrenrestaurant ook op dat soort details gelet mag worden. Ook de muziek stond iets te hard naar mijn idee. Interieur is mooi maar leeft niet; ik miste een mooi fris boeket ergens in de ruimte.
We gaan zeker nog wel eens terug maar het zou mooi zijn als deze minpuntjes er dan niet meer zijn.
Ed1234 .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Graag willen wij u vragen om uw aankomsttijd zo goed mogelijk te respecteren zodat wij u in de beste omstandigheden kunnen ontvangen. Wanneer je een dergelijk mailtje krijg laat je het wel uit je hoofd om te laat te komen. Die beste omstandigheden? daar waren wij benieuwd naar. Wij troffen, bij binnenkomst, een dame achter de telefoon die geen enkele belangstelling had voor haar gasten. We stonden al op het punt dan maar ergens anders in Maastricht te gaan eten toen we alsnog gezien werden door iemand van het barpersoneel. Er werd in de lounch een lekker glas champagne geschonken ondersteund door een viertal heerlijke binnenkomers zoals witlofjes, groentensushi, komkommertjes en een pittige uienbouillon. Daarna werd de avond voortgezet in het restaurant. gekozen voor een acht gangen winter xpressions. geweldig lekker! Het tempo was echter zo hoog dat de borden amper leeg al werden ingeruild voor het volgende gerecht. Moeten jullie nog naar een ander feest? was onze vraag. Toen de wijntafel rond 22:00 naast ons werd leeg gepakt hadden wij het wel gehad met dit ongeïnspireerde zaalteam. Jammer voor de keuken maar wij eten een volgende keer in Maastricht niet meer bij Beluga.
Vietje65 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Prijs kwaliteit is niet naar verhouding, geen 2 sterren waardig. Jaren naar uitgekeken, maar het was een grote tegenvaller. Het gerecht ( amuse ) HIT ME was het verrassendste. DE rest van de gerechten was vlak van smaak. Tonijn met gort, er was geen tonijn te proeven. De sommelier was druk en overdreven in zijn taalgebruik en kwam niet geloofwaardig over. Het overige personeel was niet betrokken er was geen beleving bij hen. Het menu werd afgerafeld. Echt jammer.
Coolhaven .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Gisteravond met een select groepje vrienden mogen genieten van een heerlijk avondje verzorgd door Beluga. We kozen voor het 6-gangen verrassingsmenu met hierbij de bijpassende wijnen. Een en al genot, de compositie van de gerechtjes was subliem, met een versterkt effect dankzij schitterende wijnen. Ik wil de gerechtjes niet gaan opsommen met de bijpassende wijnen, maar mijn persoonlijke topper was het gerechtje van zeetong/bouillabaise/groene asperge met een van mijn favoriete wijnen, een mooie houtgerijpte chardonnay uit noord-west amerika.
Ik vind dat dit restaurant zich onderscheidt van andere restaurants, door de manier hoe de bediening perfect inspeelt op de wensen van de gasten. Ik vond het erg mooi hoe de manier van service per tafel kon verschillen, afgestemd op de wens van de gast. Het totaal plaatje krijgt nog een extra boost door de atmosfeer. Het goed doordachte samenspel van licht en geluid maakt de ervaring exclusief.
AdinDeNederlands .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Je verwacht van Beluga veel omdat het naam en je krijgt wat je vervacht! Zoals je verwacht veel van Maastricht en je krijgt het!
Fantastisch eten, met gerechten van "all over the world".
We hadden ten eerste de kaviar met passende wijn , daarna de grilled tarbot: daar zie je wat de kook waarde is: geweldig! Ook het "carb en sworfish" gerecht was interessant (ook als dit is niet het seizoen voor swardvis ...).
Mooie wijn kaart.
Recomended
Barbera L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Wat een fijne zaak!
De muziek stond voor ons niet te hard, we konden prima converseren en bediening was goed te verstaan.
Ontvangst met een hartje, bubbeltjes in de lounge met diverse amuses, meer amuses toen we eenmaal in het restaurant zaten en toen nog het 6gangen verrassingsmenu. Een persoon uit het gezelschap houdt niet van vis, daar is rekening mee gehouden. Het ene na het andere gerecht zag er schitterend uit en de smaak was geweldig. De wijnen die er bij werden geserveerd sloten goed aan bij de gerechten. Het enige puntje van kritiek is dat de wijn wel eens bijgeschonken mocht worden.
De bediening wist precies waar we waren tijdens onze culinaire tocht en konden allemaal de vragen die we hadden beantwoorden. Fijn als het personeel weet welke wijnen er geschonken worden en wat er geserveerd wordt. Ze waren duidelijk goed op elkaar ingewerkt.
Wij hebben een top avond gehad en komen hier graag weer terug!
Priscilla78 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Super goed gegeten bij Beluga. Ondanks berichten dat de muziek te luid was of eten niet precies was wat ze hadden verwacht kan ik niet anders zeggen als: "Chapeau!".
Juiste setting, heerlijke gerechten, leuke zitjes en juist een persoonlijke touch doordat Hans zelf even de hand kwam schudden en te zeggen dat hij goed voor ons ging zorgen.
En daar was niets van gelogen. Fantastische avond gehad met een goede sfeer.
Het wijnarrangement was verrassend qua keuze maar goed en ruim voldoende. We werden meerdere keren bijgeschonken iets wat ik nog niet eerder had meegemaakt.
Kortom, ben je in Maastricht en wil je een hippe en heerlijke avond, ga naar Beluga!
El_guapa .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Fantastische ervaring om hier een avond je culinair te laten verwennen.
In ons geval volledig geslaagd.
Dat dit in Nederland kan..
Marjolein S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Neergestreken bij Beluga voor een lunch. Het is decor is mooi, eenvoudig en niet veel poespas. Het was er wel warm. Service was ok. Vriendelijke personeel maar wel wat weinig persoonlijk contact met de gast. Eerder een vast riedeltje van wat er op je bord ligt en in je glas zit. Het was erg rumoerig door drukte en de muziek die vrij hard stond. Het eten is super. Een geweldige smaaksensatie. Het lunchmenu inclusief bijpassende wijnen was top. Wijnen waren erg goed afgestemd. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zeker de moeite waard.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Het achtgangen-diner, autumnxpressions, was werkelijk heerlijk, maar je smaakbeleving wordt zwaar op de proef gesteld doordat t lijkt alsof je in een dancing zit. Voor een gesprekje moet je de muziek overschreeuwen. De toelichtingen bij t eten worden gebracht als een onverstaanbaar sketchje en de sommelier draait ook een tekstje af als een rap. Nog net geen comedia del arte! Nauwelijks echt persoonlijk contact met de gasten. Je moet ervan houden om een pion te zijn in een toneelstukje ???? Jammer van t sublieme eten.
Myrasander .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Prachtig mooi modern interieur, en we hadden ook nog zicht over een stukje Maas. Het restaurant is ruim opgezet, en voor een twee sterrenzaak is het eerder hip dan stijf. Maar niet zo 'hip' dat de klassieke waardens van bediening niet meer geldig zouden zijn. Deze was attent, vriendelijk en snel. We hebben het 4 gangen lunchmenu genomen, wat voor dit niveau zeer schappelijk geprijsd is. Mooie balans in de smaken, maar ook spanning, en vaak intense smaken. Dit zonder dat de smaken in competitie gingen. Als er iets van onbalans was dat ik kon opmerken vond ik dat in het wijnarrangement. Geen slechte wijnen, maar de spanning en diepgang die ik in het eten vond, kwamen naar mijn smaak niet op het hetzelfde niveau terug in de wijnen.