Beluga Loves You

Plein 1992 12 6221 JP Maastricht Nederland Kaart

Over het restaurant Beluga Loves You

Eén en al liefde

De vlotte meesterkok Hans van Wolde houdt van eten en van zijn gasten. Laat je bij Restaurant Beluga Loves You verwennen door de creatieve gerechten en de strakke serveerbrigade. Na het uitgebreid dineren kun je heerlijk uitbuiken in de luxe lounge van het restaurant.

Meer informatie over restaurant Beluga Loves You

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,1

Jouw recensie over het restaurant Beluga Loves You

Eddy G.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Super 5 gangenlunch genoten met aangepaste wijnen een topper we komen zeker terug , een waardige aanrader
wij zijn hier geweest op advies van familie
Pascal K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Goede ontvangst, informeel en correct, bediening uitstekend, wachttijden tussen de gangen er goed, maaltijden zijn uitstekend. Had zelf een geode wijn meegenomen, goed advies m.b.t. food wine pairing. Moderne Franse keuken een geode balans tussen vis en vlees. De ganzenlever smaakte goed bij de wijn (Vega Sicilia Unico Reserve) Aanrader om door de weeks te gaan eten dan is het een stuk rustiger. Een van de de beste, zo niet de beste eetgelegenheid van Maastricht. Zeker een terugkomer!
dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk 8 gangenlunch genoten in dit toppertje. Voor mij speciale alcoholvrije cocktails bereid. Super!
Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend! Dank voor de heerlijke middag!
Leuk dat Hans ons persoonlijk kwam begroeten,
Petra en Ruud, Spijkenisse
Nils V.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Super !! Gisteren wezen lunchen met zijn tweetjes en het is van A tot Z genieten geblazen bij Hans en Danielle in hun prachtige zaak. Relaxte zitjes, topmuziek, ontspannen en deskundige bediening en heerlijk eten en drinken. Alles lekker vlot en royaal geserveerd en uitgeschonken. Allemaal goed op smaak en toch blijft het fris. Een complete middag culinair plezier op 2-sterrenniveau voor 400 euro is echt elke cent waard.
Jonvaneerd .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
TOP! TOP! TOP! Beter en gezelliger dan The Jane.
Beluga is uitdagend met een traditionele basis. Sprankelend. Uitmuntende smaken. Leuk personeel. Attent en alert! Een fantastische culinaire ervaring. Wat Beluga onderscheidt van The Jane is de warme en eerlijke gastvrijheid van Hans van Wolde, iets waar Sergio Herman nog een puntje aan kan zuigen.
thehague .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Wij genoten het 5 gangen verrassingsmenu bij Beluga, voorafgegaan door de nodige amuses. Eerst een paar frisse lente-achtige amuses in de loungeruimte, daarna aan tafel de hier meer genoemde 'hit me' amuse. Heel smakelijk!
Ook het 5 gangen menu bleek een uitermate lekkere ervaring te zijn. Wij genoten van verschillende kleine vis- en vleesgerechten. Vooral de kingcrab/oesters-combinatie en het 'lente'hert (bestaat dat eigenlijk wel?) sprongen eruit. Het bijpassende wijnarrangement was oké maar niet meer dan dat. We dronken vooral witte wijnen, bij het 'lente'hert werd een rode wijn geserveerd, die te licht en te fruitig was. Maar verder prima. Allemaal niet wereldschokkend, noch de gerechten noch de wijnen, maar heel smakelijk en in een goed prijs-kwaliteitverhouding. De bediening was redelijk zakelijk maar zeker niet onplezierig. De ambiance is prettig, met één nadrukkelijke kanttekening: de muziek. Die ontwikkelde zich richting het einde van de avond naar orkaansterkte. In een restaurant hoort de muziek de sfeer te ondersteunen. Maar een restaurant is een restaurant, geen dansclub. Die geluidssterkte is pathetisch, storend en slaat volledig de plank mis. Voor ons een reden om ons nog een keer te bedenken voordat we hier teruggaan. Groot minpunt. En dat is jammer, want de gerechten zijn erg lekker.
Julia P.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
helemaal geweldig. Kost wat maar dan heb je ook wat. Wij voelden ons ontzettend verwend. Leuke bijkomstigheid waren de uitstekende alcoholvrije cocktails voor mijn zwangere vriendin. Daarna lekker borreltje doen nog met de muziek wat harder. Helemaal super
lisette L.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Wat een fijne zaak! Een hele tijd terug wezen dineren maar die ervaring is mij zeker bij gebleven! Heerlijk relaxed decor, verfijnd eten en top bediening. Ook erg leuk dat de chef zich voorstelt bij aanvang van het diner!
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Wat een geweldige avond!! Afgelopen zaterdag met het gezin gegeten bij deze topper in het bourgondische Maastricht. en hoe! we hadden met z'n zessen Die Stube gereserveerd de tafel in het hart van de keuken! En wat zijn we verwend door Hans en zijn brigade! Niets was teveel en mag ik ook de bediening onder leiding van Daniëlle ook even in het zonnetje zetten! vakkundig en met veel gepaste humor! Kortom een avondje echt uit! Na de fingerfood aan de bar naar onze speciale plek in de keuken! We moesten het maar over ons heen laten komen het xpressions menu! Met daarbij uiteraard de zorgvuldig uitgekozen wijnen! geen opsmuk en bla bla maar recht uit het hart en met kennis van zaken heel mooie combinaties voorgeschoteld gekregen. Een paar toppers, de oesters, de vitello tonnato 2017, de bijzondere tongrolletjes, het krabgerechtje, de lamsverrassing en het topdessert: lambada strawberries / egg / chocolat! kortom woorden schieten echt te kort of zoals mijn dochter zei, ongelofelijk en onvergetelijk! dank topteam van Hans en Daniëlle en tot snel weer!!
PS ook gaaf Hans als DJ aan het werk te zien!!
Just K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Toegeleefd naar de meesterkunsten van Hans van Wolde. Mijn hoge verwachtingen waren hoger dan mijn diner. Best klassieke smaken op onze, mooi opgemaakte, borden. Geen verrassingen, geen stuiterervaring. Het personeel was wél een feest. Kundig, met humor, passend en aanpassen aan en bij elke tafel. Met wijntips die smaken versterkten. We deden de hele toer. Een volledig menu, wijnen en aperitief erbij, extra ganzenlever tussendoor. Het is goed. Het is niet geweldig. Té veel blijvend bij klassieke combinaties. Soms een combinatie die beter kan (zoete krab bij de oester). En dan afrekenen, dik 200 euro per persoon. Voor een absolute topavond het geld waard. Voor een klassieke avond aan de prijzige kant. Daar weegt het chique decor en de ruimte rond de tafel niet tegenop.
Evert L.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Helaas was het eten niet zo bijzonder als de mooie styling van het Louise restaurant. Het lunch menu was niet meer dan gewone gerechtjes, die in geen verhouding stonden tot het veel belovende begin met de verfijnde amuses.
Er was geen gerecht bij wat je bij bleef en het was zeker niet het niveau wat je verwacht. Alsof er gekookt werd op de automatsche piloot. Balen.
Niet iets om ooit nog voor terug te komen. Snel vergeten maar...
Michel S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Fabelachtig mooie lunch genoten in dit Top restaurant waar de lat hoog ligt en ze elke keer weer alle verwachtingen waarmaken,prachtige smaakvondsten onverwachte combinaties die telkens mooi combineren met het wijnarrangement dat ook spannend is en wordt geserveerd door een leuke bedieningsbrigade. Beluga is zonder meer een Europees top restaurant waar alles klopt ook de prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend ! Dank voor de heerlijke middag !
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Hele slechte ervaring!

Wij willen graag ons verhaal beginnen, met te vertellen, dat wanneer wij ontevreden of teleurgesteld zijn, dat altijd met betrokkenen zelf bespreken. Het is absoluut nooit onze bedoeling om daar geldelijk gewin of voordeel uit te halen. Wij weten namelijk, dat overal wel eens wat mis gaat of kan gaan. Wij bedoelen het als positieve kritiek! Maar toch onderstaand verhaal, wij hebben namelijk het gevoel dat Beluga niet openstaat voor kritiek, laten we zeggen: “er wellicht te arrogant voor zijn”.

Afgelopen donderdagavond bezochten wij voor de tweede maal restaurant Beluga in Maastricht.
Voor ons was deze avond een speciale aangelegenheid, waar in onze ogen zeker een bezoek aan restaurant Beluga bij hoorde.

Wij werden deze avond keurig ontvangen in de “stubearea” van het restaurant.
Nadat wij onze welkomstdrankjes en amuses hadden genuttigd en ons menu hadden gekozen, werden wij keurig naar de voor ons gereserveerde plaatsen gebracht. En van af dat moment begon onze grote teleurstelling.

Terwijl de meeste tafeltjes al bezet waren en ieder bezig was met een gang, werd er plotseling door de bediening over de hoofden van de bezoekers heen een stoel verplaatst, om een extra zitplaats te creëren bij een nog vrije tafel.

Na enige tijd werden 3 mensen naar deze tafel begeleid. Zij meenden echter, dat het voor hen toch niet de juiste plaats was en gingen aan een grotere tafel zitten. Later voegde zich nog een 4e persoon bij deze tafel. Achteraf bleken dit, naar wat wij nu veronderstellen: “zeer belangrijke gasten” te zijn. Echter deze conclusie konden wij pas na afloop van ons diner trekken.

Op een gegeven moment zagen wij dat in de “stubearea” een professionele filmploeg met opnamen bezig was. Achteraf bleek dat restaurant Beluga deze avond de locatie was voor opname van een aflevering van een reallifesoap voor de Belgische tv. De opnamen vonden dan wel gedeeltelijk plaats in een afgezonderde ruimte, voor ons en de overige bezoekers waren de cameraman en de geluidstechnicus regelmatig zichtbaar.
De binnenkomst van de hoofdpersonen in de “restaurantarea” werd gefilmd, waar ook wij en de overige gasten zaten te eten. Waardoor wij ongewenst het gevoel kregen, dat wij ook gefilmd werden.

Verder bleken de mensen, die dus in het restaurant zaten aan eerder genoemde tafel, te behoren tot “de crew of intimi” van de hoofdrolspeelster in deze reallifesoap. Maar het zal u niet verwonderen, dat wij toch wel enigszins verbaasd opkeken, toen zij “schnitzel met patat” kregen opgediend. En ook op de tafel gewoon een colaflesje verscheen.

Laat ons eerlijk bekennen wij hadden dit niet verwacht in een “2 sterrenrestaurant”.

Toen Hans van Wolden aan het eind van de avond zich bij ons tafeltje begaf, om te vragen hoe wij de avond hadden beleefd, hebben wij hem eerlijk verteld, dat deze avond voor ons zeer teleurstellend was verlopen en wij van een “2 sterren-restaurant” als Beluga wel meer hadden verwacht.

Wij gaven hem aan dat in onze ogen het menu niet geweldig was, maar vooral dat het voor ons niet prettig was om tijdens de avond te moeten constateren, dat wij verzeild waren geraakt in de set van een reallifesoap.
Hij gaf aan dat hij kon garanderen, dat wij absoluut niet in beeld zouden komen en dat het verder toch maar opnamen waren voor de Belgische televisie!
En dat hij zelf wel uitmaakt wie hij in zijn restaurant ontvangt!

En daar heeft hij volkomen gelijk in. En dat het wellicht in zijn ogen op dit moment “marketingtechnisch” interessant is om als locatie te dienen voor opname van een reallifesoap, ook zijn goed recht!

Maar hij moet wel begrijpen, dat wij als bezoekers dan wel graag vooraf van Beluga hadden willen vernemen dat er tv-opnames zouden zijn van een reallifesoap.

Wij hadden dan namelijk zelf kunnen beslissen of Beluga deze avond wel de juiste locatie was voor ons intieme diner! Nu moesten wij het ondergaan!

Begrip of excuses van de heer van Wolde van Beluga? Nee dus, van daar deze recensie nu hier!
Ilaria J.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heel erg naar uitgekeken om een keer bij Beluga te mogen eten. Helaas was dit een zeer teleurstellende avond.
Het ontvangst was onwennig, je wordt ontvangen in een zeer rumoerige ruimte (storend harde muziek) en amuzes worden geserveerd alsof het borrelhapjes zijn. Van het personeel kregen we de uitleg dat er een 'Ibiza' sfeer wordt gecreëerd.
Zeer goed geholpen met de wijnkeuze, deze was fantastisch (maar wel over-prized). Het eten werd mooi geserveerd, echter het 'wow' moment is nooit gekomen. De gerechten zijn niet gedenkwaardig, iets wat we wel verwachtten van een twee sterren restaurant. Daarbij waren we ook verbaasd over de smakeloze kaas bij het kaasplankje (hebben we terug gestuurd). Opvallend was dat na het dessert niet meer naar ons omgekeken werd en we zelf na een half uur naar de bar moesten lopen om nog wat te bestellen. Na de rekening aan de bar te hebben gevraagd hebben we zelf ons jas maar uit de garderobe gehaald. Prijs-kwaliteit verhouding van dit restaurant klopt niet en we zijn met een buikpijn gevoel weggegaan.
Concluderend, een mooie plek, maar Beluga is zeker niet twee sterren waardig.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het tweede top 10 restaurant van Nederland in onze vakantie. De verwachtingen waren dus aardig hoog. De ligging aan de maas is uitstekend. Wel even wachten tot 12 uur alvorens je binnen mag. De lunch werd vandaag buiten geserveerd. Buiten was eigenlijk in een soort kelder zonder dak. We liepen via de lounge en het hip ingerichte restaurant de trap af naar een soort private dining ruimte, dan door de tuindeuren naar de binnentuin, die rondom aangekleed was met bomen en struiken. Rechthoekige tafels zonder linnen met een soort van ligstoelen waardoor je wat ver van je bord komt te zitten. We mochten een tafel kiezen en dat werd er een met uitzicht op de tuindeuren. Leuk dat Hans van Wolde de gasten nog even een handje kwam geven.

Als aperitief een witte wijn, een Italiaanse Chardonnay 2015, de Tormaresca van Antinori, fris en fruitig. Ernaast de binnenkomertjes (zoals ze hier worden genoemd). We starten met een mediterraans hapje van humus met olijfolie, granité en lekkere bloemetjes. Ernaast een stukje manakeesh (brood) met mediterraanse groenten.
Verder met een komkommerbereiding met lavas en sumak crème. En een shot van puntpaprika met bleekselderie en een vleugje limoen.

Als amuse, een klassieker en de topper, “Hit me”. Onderin het cocktailglas een tomaat bereiding met een gepoft tomaatje, erop een lobbige crème van parmezaan afgewerkt met een plaatje van gedroogde tomaat. Ernaast nog een cracker voor de mondbeleving. Een uitstekende smakencombinatie, een smaak bommetje, super.

De eerste begeleider werd keurig toegelicht, Rock n Rolle classic uit het zuiden van Frankrijk. Beetje ingetogen aroma, sappig in de mond met een toets van perzik. Uit de keuken een bereiding van oester en kingkrab, twee favoriete ingrediënten. De presentatie zag er prima uit. In een oesterschelp zat onderin de krabsalade, erop stukjes oester, schijfjes pompoen, zalm kuit en stukje paksoi. De smaakbeleving was minder dan de som der delen maar zeker nog erg lekker. De wijn sloot via de pompoen keurig aan. (9)

Over naar een hippe AIX rosé, sappig met een aangename fruittoets. Het bord zag er weer zeer verzorgd uit. Als basis een stuk gepekelde makreel met mosseltjes, avocado crème, plakjes radijs, stukje citrusfruit, het geheel was afgewerkt met een vinaigrette. Goede pure en lichte smaken die goed combineerden waarnaast de sappige wijn goed aansloot. (8.8)

Verder met een Verdicchio dei castelli di Jesi, de Bachero van het huis Piersanti, gemaakt van wat rijpere druiven. Mooie diepe kleur, mooi aroma met tonen van appel en perzik in de mond fruitig met een subtiel bittertje in de afdronk, erg lekker. Op het bord twee stukken tarbot filet met sappige kokkels en grijze garnalen overgoten met een schuimige kerriejus. Verder zomergroenten en een cilindertj aardappelpuree. De tarbot had een goede cuisson en was mooi op smaak, dit combineerde erg goed met het zeefruit. De wijn sloot naadloos aan, voor ons beide samen met “Hit me” de topper van de middag. (9.4)

De dessertwijn was een Rieslaner 2014 spätlese van Bernard Koch uit de Pfalz, traditioneel gemaakt met verfijnde zuren en een subtiel zoetje. Op een schaaltje een buisje van koek gevuld met crème van vanille en verse frambozen. Verder verse framboos, een zelf gemaakte framboos gevuld met mascarpone, quenelle frambozenroomijs, koekkruim en lekkere bloemen. Lekkere vertrouwde smaken met een keurige begeleider. (9)

Als afsluiter nog een Nespresso en een boom vol friandises met als basis smaak de limoncello.

Bediening was zeer goed verzorgd op een vlotte, informele wijze. Leuk dat de vriendelijke gastvrouw Daniëlle de Boer nog even een gezellig praatje kwam maken.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed, vier gangen lunchmenu €50,-, wijnarrangement €13,50, aperitief €7,50, dessertwijn €7,50 en koffiearrangement €4,-.

Samengevat kunnen we stellen dat onze verwachtingen net iets te hooggespannen waren. Neemt niet weg dat het een geslaagde middag was.
Margreeth V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Wij hebben in de tuin de lunch gebruikt. De sfeer was aangenaam, de bediening super en het eten heerlijk. Kortom een geweldige belevenis.
Lois V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Donderdagavond hier 6 gangen gegeten en het eten was echt fantastisch, totdat ik een langoustine kreeg waar nog een darmkanaal in zat. Wat ons betreft reageerde de bediening hier niet goed op. Het gerecht werd meegenomen (mijn partner haar gerecht bleef staan en kon dus alleen eten..) en na 10 minuten kreeg ik een nieuwe (halve) langoustine en een half excuus.

Het is een fantastisch restaurant en ik zou het iedereen aanbevelen, zolang de keuken scherp blijft is het echt een mooie beleving.

joopenzo .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Zijn weer eens in Maastricht, dan moet je even lunchen of dineren bij Beluga.
Het werd een lunch...
Bij binnenkomst voelde het al als een warm bad.
We kozen voor de 4 Courses lunch menu incl. de wijn, water en koffie.
Er werden prachtige amuses geserveerd de een nog lekkerder dan de ander.
De wijnen waren verrukkelijk.
De gerechten van vis waren stuk voor stuk fantastisch,heerlijk wat een zalige smaken.
Wat een fijn adres in Maastricht.
Bedankt voor de fijne middag Beluga team.
Rutger B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Maanden geleden gereserveerd in Beluga en er een weekendje Maastricht aan vast gekoppeld. Het eten was heerlijk, maar desondanks is het ons enorm tegengevallen. Onpersoonlijke bediening met zeer weinig belangstelling voor de gast. Wat een kille zwarte brigade (de artistieke sommelier uitgezonderd) en hoe zonde van de heerlijke gerechtjes, die uit de keuken kwamen en ongeïnteresseerd en mechanisch werden uitgeserveerd. Dat het personeel onder leiding van maître Danielle de Boer "klantgerichter" (Lekker 2016) is geworden zegt mogelijk iets over waar men vandaan kwam, maar daar is nog veel ruimte voor verbetering.
Er is gekozen om het roer flink om te gaan gooien qua sfeer en uitstraling. Mogelijk is dit wel een hele goede keuze, maar hebben wij de combinatie van de prachtige spijzen en de gekozen sfeer nog niet helemaal begrepen. Voor ons betekent horeca op dit niveau een balans tussen 'n topkeuken, een uitstekende bediening en 'n zeer hoog gastvrijheids gehalte.
Alle waardering voor de keuken, die met z'n achten 'n culinaire topprestatie hebben waargemaakt!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Beluga loves you is een belevenis. Na een aperitief namen we plaats in de eetzaal, een gigantische ruimte met allemaal hoekjes. Je zit niet echt aan een tafel maar in een soort loungeset die misschien nog het beste te vergelijken is met een booth die je in Amerika veel ziet. De upbeat muziek is redelijk aanwezig, maar toch ook weer niet storend. De amuse alleen al was al fenomenaal, een soort paastak met allerlei hapjes op diverse plekken in die tak bevestigd, met zoveel smaak en zoveel texturen, hmmm, en dat ging de hele avond zo door. Het is een geoliede machine, dus heel veel contact met de bediening heb je niet. Het wijntje wordt ingeschonken (overigens complimenten voor deze sommelier, met name op het eind van de avond kwam hij wel los), en dan het eten geserveerd met uitleg, maar even een kort gesprekje of grapje kon er niet af. De bediening is zeer correct, maar ik miste de human touch. De prijs/kwaliteitverhouding is er een die je van een tweesterrenrestaurant kunt verwachten: niet goedkoop maar WOW! Een fenomenale avond gehad.