Over het restaurant Belmonte

In dit à la carte restaurant kun je de meest heerlijke gerechten proberen. Je zult verrast zijn door de diverse gerechten die uitsluitend bereid worden met dagverse ingredienten en lokale biologische producten. Geen wonder dat het allemaal zo smaakvol is! Als je niet zoveel tijd hebt of je wilt gewoon ontspannen een drankje gebruiken, dan duik je Brasserie No 96 in, grenzend aan het restaurant. Voor koffie met taart, een snelle lunch of een eenvoudige snack. Ook lekker!

Meer informatie over restaurant Belmonte

Maandag t/m zondag 10.00 - 21.30 uur

• Af te huren , Airconditioning , Engels gesproken , Invalidentoilet , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
7,1
Danielle H.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Damaris S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
bij ontvangst werden wij aan een tafeltje geplaatst in de doorloop, na een opmerking van ons werden we verplaatst naar een gezelliger plekje. Terwijl dit gebeurde werd onze vriendelijk helpende serveerster gecorrigeerd door "vrouwelijke hoofd bediening", dit gaf een rare atmosfeer, spanning en er gingen verbale uitingen over onze hoofden; zeer onprofessioneel. Daarna werd onze bestelling opgenomen door hoofd bediening die er duidelijk geen zin in had en kortaf reageerde op onze vragen. (Ik had gevraagd naar de vis, welke vis het was, hoe die werd klaargemaakt en wat er op het bord lag (ik kan niet tegen room) maar toen het gerecht kwam lag het in een roomsaus) Gelukkig namen daarna de andere serveersters het over en werd ons aanstekelijk en met kennis van zaken uitgelegd wat op onze borden lag bij elke gang, mijn bord werd ook meegenomen door 1 van deze serveersters met excuses en binnen no time had ik een aangepast gerecht zonder room. Elk gerecht smaakte heerlijk. De sommelier is echt een asset, kennis van zaken en enthousiast legde hij wat dingen uit over de wijnen. Bij het afrekenen moest hoofd bediening weer komen omdat het ging om de AH actie, met diep zuchten werd er afgerekend en terwijl ze naar het scherm bleef kijken wenste ze ons nog een fijne avond. Een ieder mag eens haar avond niet hebben, maar zij had geluk met al het personeel om haar heen, want die maakten het voor ons tot een leuke avond en maakten haar gedrag meer dan goed!
proefer xl M.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wij hadden het menu met wijnarrangement, 7 gangen met 7 bijpassende wijnen. Met enthousiaste uitleg aan tafel van de sommelier.
Vooraf wat drinken in de Brasseriei bij de open haard heerlijk rustig, lekkere stoelen, even voorgenieten voor wat je te wachten staat! Neem daar echt even de tijd voor. Ook na afloop met de koffie kun je daar weer gaan zitten.
En wat ik ook zo slim vind, het wijnarrangement voor chauffeurs: 1/2 glazen (met 7 x1/2 glazen is het eigenlijk nog wel iets te veel, maar vooruit) zo kun je toch alles meeproeven en genieten.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vandaag met vier personen willen lunchen bij dit prachtige hotel met super uitzicht. Vanwege het mooie weer was het erg druk en werd ons beloofd dat het eerst volgende tafeltje aan ons beloofd. Helaas was het qua service en bediening 1 grote chaos en hadden wij na 1 uur nog ons drinken niet. De bediening was verder wel vriendelijk maar wij vinden het onbegrijpelijk dat er niet eerder gereageerd werd na herhadelijk te hebben aangegeven dat wij nu echt ons drinken wenste. Ombegrijpelijk voor een keten als fletcher n diep triest dat ze ons hebben laten lopen.
Patrick L.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Voor het eerst kennis gemaakt met het restaurant, viel wat tegen. Mosselsoep zonder garnituur, het kreeft gerecht was smakelijk, runderlende was lauw en zonder karakter, de dagvis, heilbot op de huid was erg droog. Aardbeien nagerecht flets van kleur en smaak. Bediening vriendelijk maar er ontbreekt kennis van het vak.
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Heerlijk dagje genoten van het mooie uitzicht van dit mooie hotel. Heel vriendelijk personeel, prachtige kamer en een heerlijk ontbijt. Kortom super het enige wat we misten was een oplaadpaal voor een elektrische auto maar misschien komt dit nog in de toekomst.
Esmeralda M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Net terug van 2 dagen in dit hotel.
Heel mooi...kamers netjes en ruim.
Prachtig gelegen.
Mooie fietsroutes.
Heel vriendelijk personeel doen hard hun best.
Ontbijt super !
Engeltje66 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteravond hier genoten van een vijf gangen verrassings diner, vooraf werd er gevraagd of er producten zijn die je niet wilt eten, echt vijf fantastische gerechten gegeten, fijne correcte bediening die heel goed weet uit te leggen wat er precies op het bord ligt, een aanrader.
AneHoekstra .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2016
Het uitzicht is daar prachtig.
De bediening is niet op elkaar ingespeeld.
Je wacht zo maar 20 minuten op een refill van je glas wijn.
Na bestelling van een voorgerecht kun je pas na een half uur rekenen op het gerecht.
Jammer dat de oude glorie,de sfeer en klasse van weleer zo snel naar de knoppen gaat.
Danielle S.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Dit was de slechtste high tea ooit! 2 mini sandwiches en 4 nog kleinere zoete dingetjes pp verwacht je echt niet hier. En ook nog eens zelf moeten vragen om heet water voor de thee..Helaas was het toch echt zo. Drama. Nooooit meer!
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Hier lunch gehad als tussenstop van een prachtige wandeling. Vanuit de bosrand lopen we zo het terras op met prachtig uitzicht op de Nederrijn. De bediening is alert, vriendelijk en goed. We hebben prachtige salades (couscous) en met zalm. Mooie porties en zeer smakelijk. Hier gaan we zeker een keer in het bijbehorende hotel overnachten en dineren!
kees D.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Alleen voor de plek al: uitzicht over de uiterwaarden, de Nederrijn en verder naar het zuiden. Interieur is modern en strak. Vlotte en vriendelijke bediening. En het eten: deel van het team komt van de Wereld, met ster, en dat merk je. Mooie bordjes, cuisson helemaal top. Gaan!
Gaby F.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Vanavond genoten van heerlijke risotto met bijzondere groenten. Heerlijk warm brood vooraf met heerlijke bijgerechtjes. Genoten!
VenKo .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Op Tweede Kerstdag hebben we hier genoten van de kerstbrunch. De keuze was groot: twee soorten soep, diverse soorten brood met beleg, bladerdeeghapjes, pastei, lasagne, rijst, wildschotel, vers fruit en diverse toetjes. De kwaliteit was prima. Ook de organisatie was goed. Ondanks een grote hoeveelheid eters, was het bij het buffet geen gedrang. Vriendelijk personeel.
Hella M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Gisteravond gegeten in het restaurant, dat bij hotel De Wageningse Berg hoort. We hebben heerlijk gegeten! We hadden het 3-gangen verrassingsmenu, ondanks dat ik een aantal allergieën heb was dit geen enkel probleem. Met name de langzaam gegaarde varkensprocureur was een feestje op het bord. De tiramisu in losse onderdelen op het bord was erg lekker en origineel.
De jonge bediening was soms een tikje onervaren maar hun enthousiasme maakte alles weer goed. De wijntjes waren lekker.
Het is een groot restaurant, maar doordat er gelukkig aardig wat gasten waren, toch gezellig.
Niels V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijk gegeten (mooie ribeye en vis van de dag), correcte en vriendelijke bediening (lopen er genoeg rond, prachtige locatie met fraai uitzicht.
paul.erens .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2015
Het restaurant maakt deel uit van hotel de Wageningse Berg. Zo'n goed restaurant verwacht je in eerste instantie niet in een hotel met zoveel kamers. De chef heeft het goed in de hand. Alle gerechten die we gegeten hebben komen vers uit de keuken, zijn zeer smaakvol en mooi opgediend. Het restaurant is groot echter door de goede smaakvolle inrichting (compliment voor binnenhuis architect) is het er aangenaam vertoeven. Trendy met een mooi uitzicht op de Neder Rijn. Ook de keuken sluit hier goed bij aan. We hebben niet gekozen voor het menu van € 32,50 maar a la carte gegeten. Opvallend was de vriendelijke bediening en hebben we het bijzonder op prijs gesteld dat we de open wijnen (zowel wit 2 mogelijkheden als rood 3 keuze mogelijkheden) eerst konden proeven alvorens een keuze te maken. Compliment. De gerechten zijn vernieuwend, creatief met mooie smaakcombinaties. Prijs/kwaliteit is in evenwicht.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Als onderdeel van een geboekt arrangement in het hotel, hebben we op de aankomstdag genoten van een 3 gangen menu in het strak ingerichte restaurant Belmonte. Doordat we vroeg gingen eten was er nog plek in de comfortabele ronde zitjes, die een aanrader zijn ten opzichte van de normale tafels. De avond begon met een foutje van de bediening: de tapenade op het ontvangstplateau bleek ansjovis te bevatten, terwijl mijn vriendin vlak daarvoor als dieetwens 'vegetarisch' had doorgegeven. Helaas hoorden we dit pas toen we al met de volgende gang bezig waren. Verder deed de jonge bediening beleefd en goed zijn werk, al zou het leuk zijn als men iets meer weet te vertellen over de gerechten die uit de keuken komen. Het eten was goed, vooral de hoofgerechten: een smeuïge risotto met diverse groenten & Parmezaanse kaas en maishoender met linzen en saus van eekhoorntjesbrood. Ook het heerlijke hazelnootijs in het dessert is een vermelding waard.
Gijsje30 V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Vanwege het mooie weer wilden we op een mooi terras ergens in de regio vertoeven.
En zo kwamen we (lang leve internet!) bij hotel-restaurant de Wageningsche Berg terecht.
Het bleek een terras met een geweldig uitzicht over de Neder-Rijn tot aan de Waalbrug van Nijmegen toe! Het was er druk, maar we wisten gelukkig een tafeltje te bemachtigen.
Het duurde niet al te lang voor we van onze rode port (die lekker wegdronk) en zoete witte (huis)wijn genoten terwijl we de menukaart bestudeerden. Mijn man koos voor een kaastosti. Ikzelf ging voor de sandwich steak tartaar en kreeg daar geen spijt van!
We moesten toch nog wel even geduld hebben tot ons lunchgerecht werd geserveerd. Maar hé, wie klaagt er terwijl je op zo’n plek van het zonnetje en het uitzicht kunt genieten!?!
De smaak van de tosti was goed; de presentatie was enigszins saai. Er zat wel wat rode saus bij, maar mijn man heeft daar niet van geproefd. De sandwich steak tartaar was een ander verhaal. Deze zag er mooi verzorgd uit. De ossenworst was over 2 sneeën maisbrood verdeeld en bedekt met o.a. groenten als spinazie en ui plus gebakken tomaatjes, wat kaas en gerookte mayonaise. Heerlijk!!!
Als afsluiter kozen we voor een cappuccino en de ijskoffie (koffie, likeur, vanille-ijs en slagroom).
Beiden smaakten goed. Ik miste wel een rietje en liep naar binnen om er eentje te vragen. Het personeel werd gesommeerd me er direct eentje te geven…..
Een plekje (= brasserie no 96; er is nl. ook een restaurant Belmonte) om te onthouden vanwege de lunchgerechten en het bijzondere uitzicht. De inrichting binnen nodigt uit vanwege de sfeer, maar ook omdat het ruim is opgezet. Het personeel (in zwart gekleed met sloof) is vriendelijk, maar het contact is vluchtig. Het zou wat losser mogen; zeker op dit terras met een gemêleerd publiek.

dick W.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
Belmonte had slechts 5 hoofdgerechten op de kaart staan. Wij bestelden een kabeljauw en een ossobuco. De kabeljauw bleek niet meer voorradig om 19.00 uur, dus de keus werd nog kleiner. Ik heb vervolgens ook maar voor de ossobuco gekozen, maar dit was zeer teleurstellend. Voor mij is een ossobuco mooi gestoofde kalfsschenkel met o.a. uien, wortel en bleekselderij en afgemaakt met een cremolata. Wij kregen een bord met een donkerbruin gestoofd stuk schenkel met een paar minuscule stukjes groente en 2 afgestreken lepels rijst en een bak patat frites met mayonaise. Nou vindt ik deze combinatie zeer ongepast en zeker voor een restaurant als Belmonte. Hier had ik verwacht dat als er een bepaald gerecht op de kaart staat, zo'n gerecht ook gerespecteerd wordt (of noem het geen ossobuco), in dit geval dus geserveerd met risotto of een mooie pasta. Patat frites vindt ik thuishoren in een eetcafé. Het nodigt mij in ieder geval nou niet direct weer uit om in dit restaurant te dineren, ondanks het fabelachtige uitzicht. Bediening was correct, maar met het commentaar op mijn gerecht werd verder niets gedaan.