Over restaurant Bellini

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan. En niet alleen ‘s avonds hebben ze het hier dik voor mekaar, ook voor een originele en kwalitatief goede lunch weten velen deze gezellige Italiaan te vinden. Altijd gezellig druk. Zoals het hoort!

Meer informatie over restaurant Bellini

Service8,1/10
Decor7,1/10
Jaapinadirks . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Jammer dat ze zelf een A.H menu hebben samengesteld voor het zegelboekje dat uit 2 keuzen bestond .Wel ' n fles wijn van 30 euro verkopen bij en simpele maaltijd ' je ziet het moet toch uit de lengte of uit de breedte komen.Jammer want ga je er dan nog eens naar toe voor hun eigen kaart.?
Ada V. Expertproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Was niet de eerste keer dat ik bij Bellini heb gegeten. Voorgerecht was veel beter dan de laatste keer. Verder hoofdgerecht en nagerecht waren weer prima. Was prachtig weer dus heerlijk buiten gedineerd. Tapenade was ook weer voortreffelijk van smaak.
Marga V. Expertproever (7 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
heerlijk gegeten met de ah actie. keuze uit twee voor ,drie hoofd en twee desserts.
Wij namen de antipasti, caprese, vitello en capaccio. En als hoofd het kalfsvlees met een witte wijnsaus, zeer smakelijk geen hoogstandje, maar we zaten in het zonnetje op straat en waanden ons met ogen dicht in Italië. Mede door de charmante heren in de bediening die hun vaste klanten goed kennen en dan ook alles uit de kast trekken. Dat bleek uit de tafel naast ons. Er werd van alles aangedragen en het zag er super uit. Wij dronken de witte wijn van de maand, een frisse wijn goed passend bij de zomerse omstandigheden. Heb begrepen dat het restaurant binnenkort verhuist naar een wat minder shabby pand. Het ziet er niet uit en binnen is niet echt voor mensen met claustrofobie. Wij hebben echt een gezellige avond gehad en omdat de koffie bestelling even mis was gegaan kregen we van de zaak een limoncello bij de koffie. Goed gedaan heren.
Wendy Z. Expertproever (9 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Top restaurant met leuk personeel. Hier wet je tenminste echt Italiaans. Dit was de 2e keer voor ons dat we hier hebben gegeten en we komen zeker weer terug. Het restaurant schijnt nog verbouwd te worden dus dan wordt het denk ik nog gezelliger.
Omniafausta . Proever (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Een menu voor AH samengesteld op een geplastificeerd A-viertje met weinig keuze
Eten was redelijk maar niet bijzonder
3 mannen in zwarte pakken runnen dat restaurant denk ik maar kunnen ook van een uitvaartcentrum zijn.
Aankleding van dit restaurant was in orde maar een vrolijke Italiaanse dame in de bediening zou een welkome aanvulling zijn. Ga daar zeker niet meer eten
Norman M. Fijnproever (2 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zaterdagavond heel erg druk de bediening had weinig tijd. Met 4 personnen de speciaal menu (4 gangen) gekozen, eten en wijn zeer goed, wij hadden de tijd maar veel tijd ok nodig

Maburij . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het restaurant was wat oubollig qua inrichting maar in november vindt een verhuizing plaats en wordt alles anders. Het eten was Top!
Tvdw86 . Fijnproever (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Lekker eten en vriendelijk geholpen. De lasagne en pizza met parmaham zijn aanraders. De prijzen zijn ook vriendelijk voor Amsterdamse begrippen.
Gebinabohlen . Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
leuk restaurant, mooi tafellinnen, blinkende wijnglazen en voortreffelijk eten. De bediening was snel en ook erg vriendelijk. Goed uitleg over de verschillende gerechten.
Er waren veel gasten, volle bak, maar de bediening bleef alert.
Marjanhetterschijt . Proever (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Eten was echt goed, alleen heel jammer dat ze een aparte kaart hadden voor de AH-klanten. Dit vond ik niks, als je mensen kennis wil laten maken met je restaurant, dan moet je dit niet doen.
Ilse H. Fijnproever (3 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Eten is prima , we zaten lekker buiten , wel in woonwijk dus qua entourage niet te veel buiten verwachten. Vriendelijk personeel, bediening duurde wel heel lang echter kregen we excuses en drankje voor aangeboden.
Celeste B. Fijnproever (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Heerlijk gegeten zeker voor herhaling voorgerecht en hoofdgerecht waren heerlijk en het toetje ook we werden ook vriendelijk geholpen we komen zeker nog een keer terug !
Mmatkic . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten erg lekker. Italiaanse stijl. Paar details: Hoofdgerecht is kleiner in omvang. Service gewoon op zn Italiaans, erg vriendelijk. Huiswijn was fantastisch. Aanrader
Erik D. Fijnproever (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Een onverwacht Italiaans hoekje in Buitenveldert. Een ongebruikelijke plek, ongebruikelijk Italiaans, ongebruikelijk vriendelijk. (H)eerlijk Italiaans eten in een Italiaanse huiskamer sfeer. Geen opsmuk en culinaire poespas, maar straight forward Italiaans zoals je het in Italië verwacht met het product in de hoofdrol. Het Italiaanse geroezemoes van de obers onderling geeft je het gevoel op een terras in Amalfi te zitten. Het decor onderstreept het no nonsense, familietafel, hosteria gevoel . Vriendelijk, met hier en daar een komische of vrolijke noot zonder vervelend te worden. Goed voor een korte Italiaanse vakantie en om even te onthaasten in Amsterdam.
Ejgroenveld . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Wederom heerlijk gegeten bij Bellini. Dit restaurant weet smakelijk eten en een gezellige sfeer perfect te combineren. T
Kerstin7 . Proever (1 recensie) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Zwaar teleurgesteld over het eten. Bellini was een van onze favorieten, maar is hard achteruit gegaan. We hadden het vijfgangen culinaire verrassingsmenu. Starter van warme groente en roommozzarella was verrukkelijk, de risotto ook, maar vis en kalfsvlees vielen heel erg tegen. Bovendien hadden we het vlees al op, en toen kwam er pas een schaal met groente. Was de € 190,- niet waard, en ik zie ons niet snel terugkomen helaas.
Arriette . Proever (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Voorgerecht was lekker. Over de hoofdgerechten was niet iedereen even enthousiast en dat had zeker ook te maken met de prijs. Voor 37,50 voor een hoofdgerecht mag je wel wat verwachten. Bediening en wijn waren overigens zeer goed.
Aalt S. Meesterproever (29 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
De eerste keer dat je er binnenstapt denk klopt dit wel. De omgeving en vooral de uitstraling van de voorgevel kunnen en opfris beurt gebruiken. Daarentegen is het eten Super! Je bent er even in Italië. Het eten klopt helemaal. De bediening is vriendelijk maar bezorgt her en der een bordje verkeerd wat weer vrolijk gecorrigeerd wordt. Is een verborgen parel op de rand van Amstelveen en Amsterdam.
Zouteharing . Proever (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Uitstekend eten! Goede service met aandacht voor de gast. Van buiten oogt restaurant niet aantrekkelijk qua ligging en ambiance, maar dat ben je binnen meteen vergeten: gemoedelijke inrichting en prettige sfeer. Minpuntje: tafels voor vier personen wel wat aan de kleine kant.
Conchita W. Expertproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Heerlijk en verrassend gegeten met super fijne wijn en attente, gastvrije bediening. Echt een feestgevoel meegenomen naar huis.