Bellini

Nederhoven 17 1083 AM Amsterdam Nederland Kaart
31-206448390

Over het restaurant Bellini

Passie is het sleutelwoord

Liefde voor het vak, verse producten en alles wat Italiaans is. Bij deze traditionele Italiaan in Buitenveldert weten ze wat passie is. Dat is dan ook het kernwoord van dit fijne restaurant volgens eigenaar Nino Triolo. De chef en zijn brigade koken op zo'n hoog niveau dat ze de vergelijking met restaurants in Rome glansrijk doorstaan. En niet alleen ‘s avonds hebben ze het hier dik voor mekaar, ook voor een originele en kwalitatief goede lunch weten velen deze gezellige Italiaan te vinden. Altijd gezellig druk. Zoals het hoort!

Meer informatie over restaurant Bellini

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag
- Lunch vanaf 00:00

Satoshi M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
nice Italian in Amsterdam.
Kim A.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Leuke en gezellige sfeer. Personeel super vriendelijk, bij aankomst al. Alleen heel krap ingericht. Echt elke meter benut. Maar echt zeker de moeite waard om daar een keertje te eten
kooperberg.mark .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Hoewel aan de buitenkant niet meteen identificeerbaar als toprestaurant. Eenmaal binnen van zeer hoge kwaliteit. Een heerlijk italiaans restaurant
Lex V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
We waren erg vroeg i.v.m. afspraken elders.
Heel vriendelijk welkom door aardig personeel (portugees)
Aanvankelijk waren we alleen maar later kwamer en meer gasten
Bernke H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Met de ah restaurant zegel actie hebben wij gister avond gegeten bij Bellini. Wij vinden de zegel actie erg leuk, omdat je dan juist naar restaurantjes in je buurt gaat waar je normaal gesproken niet komt. We hebben wel lekker gegeten, maar de bediening was niet optimaal. Aan het begin van de avond is 1x gevraagd of we iets te drinken wouden en daarna niet meer. We kregen een apart menu i.v.m. de ah actie, echter stond op de site dat we van de kaart mochten kiezen "2e menu gratis". Wij hadden het idee dat de porties hierop ook aangepast waren en met afrekenen was het een pittig bedrag! De keuken is ook niet al te schoon. Wij gaan elke week uit eten, maar nooit meer bij Bellini.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Gegeten via de AH actie.
Voor het driegangendiner wordt €39,50 gevraagd, tweede gratis.
Op deze manier is de prijs/kwaliteit verhouding oké, maar eigenlijk is dit bedrag echt teveel voor het gebodene.
petrakeek .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We hadden gereserveerd, maar bij binnenkomst leek het alsof er geen tafel gereserveerd was. Het AH menu is erg klein. Keuze uit 2 voor- hoofd- na gerechten. Porties klein. Hoofdgerecht groot bord, klein stukje vlees (mijn zus had vis, zelfde verhaal) met bakje groente. Waar is de pasta? Het voor- en hoofdgerecht kwamen vrij snel, maar op het toetje moesten we heel lang wachten. Wijn (per glas) is aan de prijzige kant. Kortom, ik denk niet voor herhaling vatbaar.
SABRINA M.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Gister hier gegeten met ah aktie een beperkte keuze jammer ook boven de AH aktie prijs die 35.00 euro is fles water 5.90 ook aan de prijs. De porties waren klein de risotto was laf van smaak de tiramisu viel ook zwaar tegen echt niet huisgemaakt. De bediening chaotisch lang moeten wachten en hier en daar een beetje onbeschoft bijvoorbeeld zuchten bij een aanpassing in menukeuze kortom voor mij niet voor herhaling vatbaar
Marieke J.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten met de AH actie. De gastheren op leeftijd zorgen er met Italiaanse passie voor een geslaagde avond.
Mijn allergieën had ik vooraf doorgegeven (we hadden 'smiddags gereserveerd) en dit was ook daadwerkelijk bekend, dit is meestal niet het geval. Er werd super rekening mee gehouden.
Na afloop kregen de dames nog een kleine lekkernij mee gekregen voor thuis vanwege kerst.
the_samisten M.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Dinsdag, helemaal volle zaak, getweeën een 4p-tafel aan het raam, lekker warm, geen geloop langs onze tafel, met AH-bon keuzemenu. Vanwege drukte wel even moeten wachten - hadden we nu maar direct bij ontvangst een whatever-wijntje genomen om vast wat te proeven te hebben, maar we wilden het bij de lekkere voorafjes laten aansluiten en dachten dat dat vlotter zou komen. Na de keuze te hebben doorgegeven kwamen verrukkelijke olijfjes met mandje verschillende brood/broodstick en goede lichtpittige pesto met de voorafwijn vlot. Na normale wachttijd verschenen onze versch. voorafkeuzes. Royaler van ingrediënten, alle vers, dan de beschrijving deed vermoeden. Smaakvol sappig, de geroosterde groenten niet uitgedroogd maar lekker, goed van structuur kazen, vlees (o.a. carpaccio) mals, smaakvol, geen pezen, geen zoutsmaak, saus zacht en aanvullend van smaak, dit was een heel goede start, smullen. Extratussendoor (€7,50) gewaagd, pasta met peergevuld in zachte hartige saus: apart, wennen?, onbekend..mist iets kruidigs misschien? Dan richting hoofdmaaltijd, daar willen we witte wijn bij die vorige keer zo goed was, maar helaas bleek die nu op. Een vervanger komt pas na aandringen - eerst maar eens proberen per glas, duurt weer even (zaak heeft geen leeg tafeltje over en drie in de bediening staan nooit stil)). De kalfsmedaillon in plakken onder een (champignon?)saus zal voor grote eters misschien wat weinig zijn, voor ons, na de voorafgerechten, voldoende. Met de groenten apart (brocc, spercie, aardap.part en nog iets geloof ik) die elk hun eigen volle smaak en gaarheid hebben - broccoli bv. nog licht knapperig, prima). Om je bord bij af te likken, lekker! Die witte wijn had toch niet de volheid die ik herinner van Podere santa lucia, maar goed, de bediening is correct, ook vriendelijk en behulpzaam, verrast je, het eten is bovengemiddeld lekker, de gonzende sfeer warm, het interieur verre van nieuw en wat krap met een groep en alle tafeltjes met een divers publiek vol. Wij komen per fiets, maar auto's kunnen voor de deur - wel (overdag?)betaald parkeren daar. Deursluisje houdt de echte kou buiten. Eén heren en één damestoilet met elk een wastafelruimte ervoor.
Anja K.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Vreselijk lieve mensen!!!snel terug!!en natuurlijk heerlijk eten.........
Willy D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Het eten was echt heel goed. Hebben zelfs het tussen gerecht erbij genomen. Maar we voelde ons wel heel erg afgezegd wat de wijn betrof. Een fles Lambrusco (wat toch niet tot de duurdere wijnen behoord) moesten we €28,50 betalen. Dit vonden wij wel heel erg duur.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Bellini is een hele fijne plek. Wij halen er geregeld de heerlijke aubergine schotel, maar af en toe lekker tafelen is super. Ontzettend aardige mensen en heerlijk eten. Top!
G D.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ons ontvangst was erg warm en welkom. Het wijn advies was goed. De gerechten waren echt heerlijk. Het eten kwam op tijd. De tijd tussen de gerechten was prima.
Fernando L.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Beste Italiaans keuken in het regio Amsterdam! Heerlijke service en ontvangst, de eigenaar is en echt erg persoon. De voorgerechten, hoofdgerechten en nagerechten zijn alles fantastisch!
Mieke V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Een heerlijk klein, echt Italiaans restaurant met aandacht voor de gasten. We genoten van een super AH menu. Antipasta, Risotto en een heerlijke tiramisu, als afsluiter een Illy espresso!
Peter W.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Heb hier zondag gegeten met een collega en zijn vrouw. De ontvangst was allervriendelijkst, maar echt bijzonder was het advies (en toelichting) bij het besetellen van de gerechten. De manier waarop gerechten werden aangeprezen maakt gewoon dat je 'alles' wilt bestellen. Briljant! De gerechten deden niet onder bij de gecreeerde verwachtingen. Niet het goedkoopste Italiaanse restaurant dat ik ken, wel de beste.
jvantriet .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Er was een aparte kaart voor de AH-restaurantactie klanten, met twee of drie keuzes per driegangenmenu. De prijs was € 39,50 , uiteraard zonder de wijn. Het restaurant was vol. We hebben lekker gegeten, ondanks de drukte. De bediening was, zoals je van Italianen verwacht: betrokken bravourderig met humor en tegelijkertijd zakelijk. Zeker voor herhaling vatbaar.
Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat een leuk romantisch etentje met zn tweetjes zou moeten worden eindigde in een grote teleurstelling. Toen we aankwamen was het restaurant afgeladen en het enige tafeltje voor twee wat er over was bij de voordeur. Het was druk vanwege de marathon werd ons verteld. Blijkbaar heeft een reservering en een kortingsbon AH geen enkele prioriteit. Jammer want wij komen hier al tien tallen jaren met plezier maar nu wel voor de allerlaatste keer.
margaritha_ .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Zeer aardige bediening die vanaf het moment van binnenkomst ons fantastisch hebben geholpen. Wij waren met een Albert Heijn bon hier gaan eten en dan is er een vast menu en kan je dus niet kiezen van de reguliere kaart.
Kwaliteit van de gerechten is goed en wordt vlot geserveerd. Prijzen liggen in verhouding wel wat hoger met €40 voor het menu en €5.80 voor een glas wijn. Wel een aanrader