Bellevue

Zaterdag 17:00 - 21:00
Zondag Gesloten

Mario M.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Dit restaurant aan de rivier is nu eens anders dan anders. En dan niet door de ene modetrend na de andere achterna na te hollen, maar door heel traditioneel zichzelf te blijven. Een ouderwetse entourage en een ouderwetse keuken, maar als je dat goed doet blijkt het een verademing. De hoofdgerechten worden opgeluisterd met een stoet schaaltjes en schotels, vol degelijke groentes en lekkere aardappelgerechten. Heel leuk is dat er, bijvoorbeeld van de smakelijke gebakken paling (€24,50), een tweede 'service' komt. De wijnen blijven bij dit alles een beetje achter, en de goede middenmoter Mercurey vergt €94 (een drukfout misschien?). De bediening is vriendelijk en vaardig, en er wordt hier meer van je gevraagd dan borden halen en brengen. Je dient bijvoorbeeld de Tournedos Wladimir (€28, zeer naaste familie van Stroganoff) aan tafel te kunnen flamberen, een hele show. Bellevue biedt een reis terug in de tijd, terug naar de keuken van een halve eeuw geleden, en is daardoor op een zeer tegendraadse wijze avontuurlijk.
Piet B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Voorgerecht, meloen met witte port. De port gaf wat smaak aan de onrijpe meloen. Aspergesoep, geen klagen. Hoofdgerecht vlees, plakjes broodbeleg die waarschijnlijk alleen even in de salamander hadden gelegen. Hoe durft een kok dit voor te schotelen!. Frites met sterke oliesmaak. Brussels lof puur, niet of nauwelijks op smaak gebracht. Salade met plakken sinaasappel waar de pitten nog in zaten. Nagerecht vanille-ijs met gember en partjes mandarijn , voorzien van een toef melkslagroom . Stuur deze "kok" eens naar een SVH cursus/ training.
Frencken .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Etentje gehad van de week. Vond de ligging prachtig. vriendelijk bediening. Maar ik vroeg me af, hoe je zo`n hoofdmaaltijd op tafel kan zetten. Droog, droog! Plakjes vlees, kortom het was allemaal totaal niet lekker. Wat ik wel lekker vond was de gember bij het ijs. Dat is voor een goede spijsvertering, maar ja. Nou ja ik heb alles al gezegd
Adriaen .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Met acht personen bij Bellevue gegeten. Sinds mijn jeugd is Bellevue een instituut in Sliedrecht en instituten moet je niet te veel veranderen. Het interieur is inmiddels een beetje ge-update maar past perfect bij de ambiance.
Het wildseizoen is weer begonnen en dat was te merken. Er was een aparte wildkaart. Zes van ons achten kozen wild en dat was een goede keuze. Erbij kastanjepuree, puree etc. Wild eten zoals het hoort. De bediening is supervriendelijk en alles loopt gesmeerd. Prima avond gehad.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk gegeten!
Hertenbiefstuk, sinds vandaag op de kaart. Met gebakken paddenstoelen, kastanje puree en rode kool. Voorgesneden vlees. Om het niet te snel af te laten koelen wordt een deel warm gehouden en daarna geserveerd. Nagerecht parfait met Tia Maria.
Edwin P.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Ik was er op een woensdagavond en wellicht tekenend, maar toen ik binnenkwam, kwam er net een ouder echtpaar beide met rollator naar buiten. We waren de enige gasten in het restaurant met een zeer oudbollig interieur, wat volgens mij de laatste 20 jaar zo ongeveer ongewijzigd is gebleven. Veel verwijzingen naar de historie in kaart, serviesgoed, entourage, kleding serveersters etc. We werden naar een plaatsje begeleid in een hoek dicht bij de keuken, maar naar mijn mening zeker niet de beste hoek, daar het restaurant een potentieel schitterend uitzicht heeft op de rivier..
Kaart is netjes, hoewel ook aan restyling toe, maar weinig spannend of verrassend. De kok heeft volgens mij wel een voorliefde voor (Goudse) kaas gezien het aantal gerechten hiermee op de kaart...
Had als voorgerecht voor een toast met asperges, ham en kaas, welke prima smaakte en zo uit de oven kwam, maar er uitzag als een tosti bij een eetcafé met asperges volgens mij uit blik of pot en daarnaast zonder enige franje.
Hoofdgerecht was stukjes Ossehaas met gebakken paprika, uitjes en geserveerd aan tafel van een apart schaaltje en werd later nog een 2e keer bediend van dit schaaltje, alleen was het toen helaas al half lauw ondanks, dat het warm zou moeten worden gehouden. Mijn tafelgenoot had gekozen voor het stoofpotje van vis, maar het waren grote brokken vis, maar kon er weinig van maken. Garnituur was zeker uitgebreid in koperen/metalen schaaltjes, maar zeker zoals de rest van het eten niet spannend en conservatief of uitstralend dat het iets bijzonders is.
Tenslotte als nagerecht de eigen gemaakte appeltaart met ijs en een cappuccino. Appeltaart niet echt spannend en gezien de snelle levering leek het opgepiept in de magnetron en ook de cappuccino was volgens mij uit de automaat en niet vers gemaakt. Ook de rekening geschreven op een papiertje straalt weinig iets uit en met een prijs van € 76,40 voor 2 personen aan de hoge kant voor het gebodende.
Kijkend naar het totaal, leeft familie Bakker nog in het verleden, heeft weinig stijl en flair en vindt het eigenlijk nog verrassend dat ze zo nog kunnen bestaan. Locatie biedt veel perspectieven, maar dan moet het roer echt om....
GeertHVD .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Het eten is voldoende, ondanks dat de prijs kwaliteitverhouding zoek is.
Bijzonder dat een dergelijk restaurant nog kan bestaan. Zwaar verouderd interieur, komt echt triest over. Vraag me af of dit onkunde is of bedrijfsblindheid, maar triest is het zeker. In een straal van 2 kilometer zijn er zo 3 restaurants waar je in een prettige ambiance voor minder geld beter kunt eten. Ik hoop echt dat de eigenaren de boel eens flink aanpakken of verkopen. Het is een waanzinnige locatie, er kan zoveel meer uitgehaald worden.
ArivanOudheusden .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Een regenachtige herfstdag, uitzicht over de rivier, binnen ouderwets gezellig. Het is een soort tijdmachine, deur open: terug in de tijd. Maar voor wie dat wil is dit de plaats. Het interieur, de bediening en het eten; het klopt allemaal met de jaren 60/70. Leuk is dat. Vooral de ouderen blijken dit te zoeken, maar ook jongeren met gevoel voor tijd en cultuur. Gezien het pas geopend wildseizoen kozen wij voor een hoofd van respectievelijk haas voor de liefhebber van echt wild, en hert voor de mildere variant. De lunch werd opgediend zoals in de 70's; het vlees keurig in gedeelten met volle saus. Het garnituur is schaaltjes: geweldig! De bereiding was prima, de hazenrug was goed bestorven en mooi van smaak. Ook het hert was prima. De wijnkaart is klein, maar biedt voor ieder iets en is aangepast aan het seizoen. De bediening is vriendelijk en prijs - kwaliteit in orde. 's zomers moet het prachtig zijn met het terras direct aan de rivier. Maar ook in de herfst was het prima toeven. Lekker warm binnen en striemende regen op de rivier.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Mooie locatie aan het water. Uitgebreide menu kaart. In de zomer een asperge kaart en in de winter een wild kaart. We hebben allebei de asperges op en ze waren erg lekker. Voldoende eten. Gezellige sfeer en goede bediening. Iinterieur is wat ouderwets/klassiek ingericht.
DAlblas .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
Je komt binnen in een zeer verouderde, stoffig aandoend, muffig ruikend museum. Het eten, vanaf de kaart besteld, werd geserveerd met gekookte winterpeen, spinazie en witlof (leek zo uit het water te komen). Het schaaltje sla was zeer armoedig, in uitstraling en in hoeveelheid (veels te weinig voor vier personen). De biefstuk en de appelmoes was lekker; de aardappeltjes daarentegen waren rauw of wat aangebrand. Maar het klapstuk van de vernieling was de waarschijnlijk in de magnetron ontdooide appeltaart: zeer bedroevend, slap en onaangenaam; smaakte nergens naar. Prijs was (in verhouding zeker) aan de hoge kant, ongeveer 37,50 euro totaal per persoon.
De bediening liet zeker te wensen over; was niet professioneel.