Bella Vista

Service8,3/10
Decor8,1/10
Amsterdame . Bourgondiër (4 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Potverdikkie, wat heb ik heerlijk gegeten hier! Vooraf de melanzane parmigiana, die letterlijk smelt op je tong met toch genoeg bite en dan de kaas... Mmmm... Comfort food pur sang! Als hoofdgerecht een pittige spaghetti vongole, met veel vongole en veel pit. Als toetje de huisgemaakte torta di limone. Ik heb zo klein mogelijke hapjes genomen, om er extra lang van te kunnen genieten. Ongelooflijk lekker, vooral met de streepjes caramelsaus. Spijt dat ik er geen twee heb besteld, maar aan de andere kant... nu blijft er nog iets om naar te verlangen. De bediening was een beetje chaotisch, maar verder vooral een lust voor het oog. Top avond! Hopelijk snel weer!
Rob B. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Top avond, gezelligheid en mooi terras. Vriendelijke buurt en bediening. Foccacia e prosc heerlijk echt een aanrader love it ! Kom snel weer terug
Johan M. Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Na meerdere tips eindelijk een keer naar dit pareltje in de Staatsliedenbuurt getrokken. Je bent er voorbij voor je het weet.
Op het verzoek om aan het raam te mogen zitten werd enigszins afwachtend gereageerd, de tafel was al gereserveerd voor 4 personen later op de avond. Toen ik zei dat ik de tafel niet de hele avond in mijn eentje in beslag zou nemen, was dat snel en met een charmante glimlach van de gastvrouw beklonken.
Ik koos voor de Ravioli gevuld met ricotta, witte truffel in boter en saliesaus en groene asperges. Heerlijk heerlijk heerlijk. De pasta was perfect gaar, de smaak van de ingredienten duidelijk aanwezig zonder dat één ervan domineerde. Groot kan je de portie niet noemen, maar dat hoeft ook niet. Er blijft nog voldoende ruimte om met een dessert en zonder overladen gevoel naar huis te gaan. De rode huiswijn kent een mooie ronde en volle smaak. Erg prettig is ook de karaf met water met daarin vers gesneden citroenen, limoenen en enkele sinaasappelschijfjes. Verfrissend, zonder dat de smaak gaat overheersen.
De bediening is zonder meer professioneel, vriendelijk en uiterst charmant.
Ook het decor is erg fijn. De tafels staan dicht genoeg op elkaar om gezelligheid en huiselijkheid te creëren, maar ook niet zo dicht dat je buren elk gesproken woord kunnen horen.
Een aanrader dus.
René M. 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Mama mia, sinds tijden weer is geluncht bij Bella Vista.
Gegrilde konings garnalen met penne in rabiata saus, je proeft dat er serieuze Italiaanse koks in de keuken staan te koken. In de bediening een hele attente Italiaanse ober die samen met een beeldschone jonge vrouw je het volledig naar de zin maken.
Voor ( straf ) nog een stukje overheerlijke teramisu en een glaasje Averna besteld, de Averna werd aangeboden door de symphatieke eigenaar ............. delizioso !
Een Italiaanse parel in het Amserdamse Zuid, zeer zeker voor herhaling vatbaar.
René Markus.
Jan K. Bourgondiër (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Bella Vista is oprecht het beste Italiaans restaurant van Amsterdam en dus misschien wel Nederland. Echte Italianen die niets anders willen dan dat je lekker eet en met een blij gevoel weer naa huis gaat. De Peteus wijn is zalig, de Putanesca laat je herinneren aan de beste eet ervaringen in Rome, Milaan of Florence en de Scroppino is echt zalig. Natuurlijk, je bent niet in Vlissingen en sommige gasten herken je direct maar dat maakt een avond Bella Vista nu net zo bijzonder. Kom vooral, ontspan en geniet!
Paul V. Gastronoom (26 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Met ongeveer veertig collega's vieren we hier ter afsluiting van het jaar een gezellig en heel smakelijk Kerstdiner. Pakken en jurken aan voor een avondje op chique in OudZuid. Dit smalle restaurant voelt al snel heel gastvrij, zeker als na enig aandringen de bediening een ideale tafelschikking bij elkaar schuift. Ondanks de chaotische, bijna Italiaanse verkeersdrukte waar de bediening zich doorheen moet worstelen, komen de gerechten prima getimed. Vooraf is er keuze uit carpaccio en vitello tonato, daarna kip, kalfsoester of zeebaars. Goed en lekker, al ziet de kip van mijn buurman eruit alsof de Romeinen een nieuwe veldslag op barbaarse wijze hebben gewonnen. Al met al, hier kun je het jaar afsluiten, op naar 2016!
Robgeniet . Fijnproever (9 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Authentiek Italiaans restaurant op een mooie locatie in Amsterdam Zuid. De sfeer, de bediening en vooral ook het eten brengen je weer even terug naar Italy!
Altijd weer een feest om hier te eten. Een prachtig voorgerecht met carpaccio, het hoofdgerecht kalfsoester was zeer smakelijk en mals. Mijn favoriet, de huisgemaakte tiramisu is goddelijk!
Wijnkeuze past mooi bij het eten.
Fransboom . Gastronoom (62 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Met 10 collega's het einde van het schooljaar gevierd in dit restaurant in Oud Zuid. De locatie is écht Oud Zuid, een beetje té nieuw geld, blabla, maar daar kan het restaurant natuurlijk niets aan doen! Het bepaalt wel de sfeer.De antipasti vielen een beetje tegen, Italiaansachtig, niet zoals in Italia zelf. De hoofdgerechten, saltimbocca a la romana, scaloppine al limone, fettucini, o.a. , waren smakelijk, alleen magere bijgerechten. Toetjes waaronder tiramisu, ijs in orde, niet bijzonder.
Embeeee . Gastronoom (44 recensies) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2015
Lunch op terras, keurig gedekte tafels en nette bediening. Pizza's matig en bijzonder belegd, ooit bloemkool en snijbonen als 'topping' gehad? Te weinig tijd om het terug te sturen. Rosé smaakte prima, uitstekende koffie toe met ietwat te zachte tiramisu, liep bijna van mijn bord af. Prijs-prestatie (€ 35,00 pp) ver over de top, wat mij betreft een tientje teveel.
Juliette J. Gastronoom (44 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Fijne locatie. Goed parkeren. Service gerichte Italiaanse gastvrijheid. Lekker brood op plankje, met boter of olijfolie, olijven. Zeebaars was gegrild, heerlijk voor 27 euro. Daarbij spinazie besteld. Ravioli met bospaddestoelen en truffelsaus was heel goed. Vongole in tomatensaus voorgerecht was heel lekker. Spaghetti vongole ook heel goed. Kortom een lekker adres.
Irene W. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2015
Onze dochter komt hier vaak en heeft ons aangeraden om hier te eten. Dus gisteren met mijn ouders, man en dochter genoten van alles. Het hele plaatje was perfect, het eten de bediening en en restaurant, echt top!
Wij komen graag terug!
Enif . Bourgondiër (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
We lunchen hier regelmatig, en altijd goed.
Bediening is gastvrij en erg aardig, uitzonderingen zijn nooit een probleem.
Keuken authentiek Italiaans en gewoon goed, verwacht geen culinaire liflafjes, gewoon een eerlijke keuken met klassieke Italiaanse gerechten.
Buiten lunchen is altijd leuk je zit in een van leukste buurten van Amsterdam.
Ernst D. Gastronoom (23 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Heerlijke Italiaan. Het feestje begint al bij binnenkomst, je wordt welkom geheten door een soort zusje van Sophia Loren met een charmante Italiaans-Nederlandse tongval. Bijna al haar collega's zijn ook Italiaans en dat hoor en zie je :) Een uitgebreide kaart met de 'standaard' goede keuken en klassiekers. Mijn aanraders: pasta vongole en scaloppine al limone. Inmiddels hier al vaak gelunched en ik blijf maar terugkomen.
Moniqa . Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Vandaag was ik met mijn man zonder te reserveren naar Bella vista gaan eten. Toen wij binnen waren werden we ontzettend warm verwelkomt door een Italiaans talig personeel. Ik zag binnen heel netjes, heel modern en schoon. Alles was zo netjes op rij gezet. Wij hadden in het begin heerlijk prosecco gehad. Als voorgerecht hadden we melanzane alla parmigana samen gedeeld. Gelukkig hadden we een besteld dat was meer dan genoeg. Omdat porties ontzettend groot waren. Het hoofdgerecht had ik lekkere gemix vis genomen. Dat was lekker te smullen. Mijn man had verse pasta gevuld met kaas, tomaten saus en aubergine. Dat wilde ik ook proeven maar krijg niet te mogelijkheid om te proeven omdat mijn man binnen 5 minuten alles op had gegeten. Jammer!! Als nagerecht hadden typisch Italiaanse tiramisu. Chef kok was heel aardig hij kwam zelf naar ons tafel om te vragen of alles nar wens was. Extra bedankt aan chef kok. Als ik eraan denk krijg ik nog trek. Het is zeer aanraden. Ik ga zeker nog een keer terug om verse pasta te proeven die mijn man binnen 5 minuten op had gegeten.
Peter R. Bourgondiër (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Voor de eerste maal bij dit klassiek Italiaanse Ristorante. Mooie zaak. Klassieke bediening door professionele obers (nog wat afstandelijk, maar zoals gezegd, het was het eerste bezoek).
Overwegend het wat sjijkere "Oud Zuid" publiek van jong tot ouder. Prima sfeer.
Het eten, top! Bijvoorbeeld de filetto van ossehaas kon niet beter (een 10). Een zaak om snel terug te komen!
Derkjan V. Gastronoom (18 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Weer eens gegeten bij Bella Vista. Het eten is er van constante kwaliteit. Vooraf een heerlijke tortellini gevuld met salie en paddestoelen. Hoofdgerecht Ossomuco - heel lekker maar met te veel groenten naar mijn smaak. De bediening - zo merkte een tafelgenoot op zou kunnen werken bij Fawlty Towers: chaotisch maar heel leuk. De ambiance vertrouwd en Italiaans. tafelgenoten waren blij met prosciutto e melone en soep respectievelijk Saltimbocca. Kortom een heerlijk diner in een soort huiskamersfeer op z'n Italiaans. Houden zo en niet veranderen.
Pieter H. 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Gegeten bij Bella Vista in Oud Zuid, een topper. Een Italiaanse huiskamer voor de vele vaste gasten. Veel van deze gasten komen uit de buurt en worden met naam welkom geheten. Zij komen hier niet voor niets regelmatig terug, de kwaliteit van het eten is goed en de bediening uitermate vriendelijke. De kaart is uitgebreid en kent vele Italiaanse klassiekers. Kortom een absolute aanrader.
Baguetteattack . Gastronoom (20 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Had a great steak and minestrone soup there, all well prepared and tasty flavors and although it was busy, not even had to wait too long. So overall, good Italian food and reasonably priced. However a bit outdated, semi wanna be hip ‘Gordon’ style interior design with white table clothes and ‘oud zuid’ atmosphere. However overall good food and had good evening there.
HANS V. Gastronoom (13 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Parkeren is geen probleem, maar je moet wel betalen. Heerlijke buurt, vlakbij de Cornelis Schuytstraat. Het zat vol. Net publiek. Mensen met geld maar zonder grote mond.
We zaten in de serre. In het restaurant zelf was het veel gezelliger.
De eigenares gaf onze ober flink op zijn donder in het Italiaans. Hij was inderdaad een slome, maar een pubieke schoffering vonden wij te ver gaan.
Kwaliteit van de voorgerechten en daarna de pasta's allemaal goed. We waren met vijf personen. €40,-- p.p. inclusief nagerechten.
Heerlijk gegeten met uitstekende rode huiswijn.
De eigenares gaf alle aandacht aan de vaste gasten, maar zag ons niet staan. Dat is toch wel een minpuntje.
Nina V. Gastronoom (35 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Een gezellige, drukke tent in oud zuid. Dat zie je ook aan het publiek, heel typisch. Het eten is geweldig, ik probeer er sowieso een paar keer per jaar heen te gaan. De pizza Bianco, de Vitello Tonato, de Quori d Amore, de scroppino, heerlijk! En goede wijnen! De sfeer is gezellig en warm.