Bella Storia

Bentinckstraat 28 1051 GL Amsterdam Nederland Kaart
31-204880599

Over restaurant Bella Storia

De juiste mix van goed eten en een ongedwongen sfeer.

In een knusse, warme ambiance wordt de Italiaanse plattelandskeuken op een voetstuk gezet. Kwaliteit, smaak en de oorsprong staan hoog in het vaandel. Combineer dit met die typische, Zuid-Europese gastvrijheid en je avond kan niet meer stuk. Een bijzondere ervaring die je nog lang zal bijblijven.

Meer informatie over restaurant Bella Storia

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Duur
Erg rumoerig
Lang
Assdff A.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
De hoofdmaaltijd : 5 ravioli zakjes op een bord, met een verborgen saliblaadje en een halve ! (door de lengte en in stukken gesneden) asperge voor 19 euro , is je reinste afzetterij . Zitten op smalle wiebelende bank tegen de muur aangeklemd geeft geen enkel comfort. Een boel pretentie , en feitelijke geldklopperij. Echt Ongelooflijk!
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Even snel en voor de verandering een pizza gegeten.
Bijzonder lekker. Echt Italiaans. Alle 5 van het gezelschap hebben, unaniem, heerlijk gegeten en de verschillende soorten van elkaar geproefd. Wat een smaakbeleving. Wij waren hier nog nooit geweest maar dat is vanaf nu geschiedenis. Zodra weer in de buurt, rijden we hier direct naar toe. Overigens zeer gastvrij. We mochten een kijkje in de keuken nemen. Alles overzichtelijk en gaf een schone indruk. Ci piace!
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wow wat een geweldig goed en leuk restaurant. Weet eerlijk gezegd geen beter Italiaans restaurant in Amsterdam. Voorgerechten waren echt verrukkelijk. En die Pizza uit de hout oven was ook van Napolitaanse klasse. De bediening was goed en de mannen en dame die het deden waren aardig en ook met humor. De Italiaanse wijn uit Puglia was ook een pareltje. We waren er met mijn Italiaanse vrouw en een koppel uit Turijn en we vonden het alle vier fantastisch. Glaasjes limoncello van het huis :-) De rest van onze Italiaanse familie gaan we zeker een keer trakteren hier op echt authentiek Italiaans eten.
KittyDeGraaf .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk eten en snelle, vriendelijke, vrolijke bediening. Snel water en brood op tafel, limoncello na het eten. Wel druk, tafels vrij dicht bij elkaar, maar eten en sfeer maken dat snel goed. Prijzen heel redelijk, komen hier zeker terug. Reserveren is wel nodig.
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2016
Na meerdere keren er voorbij gefietst te zijn, eindelijk een keer naar dit pareltje in de Staatsliedenbuurt getrokken.
Op het verzoek om aan het raam te mogen zitten werd enigszins afwachtend gereageerd, de tafel was al gereserveerd voor 4 personen later op de avond. Toen ik zei dat ik de tafel niet de hele avond in mijn eentje in beslag zou nemen, was dat snel en met een charmante glimlach van de gastvrouw beklonken.
Ik koos voor de Ravioli gevuld met ricotta, witte truffel in boter en saliesaus en groene asperges. Heerlijk heerlijk heerlijk. De pasta was perfect gaar, de smaak van de ingredienten duidelijk aanwezig zonder dat één ervan domineerde. Groot kan je de portie niet noemen, maar dat hoeft ook niet. Er blijft nog voldoende ruimte om mét een heerlijk dessert en zónder overladen gevoel naar huis te gaan. De rode huiswijn kent een mooie ronde en volle smaak. Erg prettig is ook de karaf met water met daarin vers gesneden citroenen, limoenen en enkele sinaasappelschijfjes. Verfrissend, zonder dat de smaak gaat overheersen.
De bediening is zonder meer professioneel, vriendelijk en uiterst charmant.
Ook het decor is erg fijn. De tafels staan dicht genoeg op elkaar om gezelligheid en huiselijkheid te creëren, maar ook niet zo dicht dat je buren elk gesproken woord kunnen horen.
Een aanrader dus.
PieterenAnnette .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Vanavond voor de 2e keer gegeten bij Bella Storia. Waar het de vorige keer een hele prettige ervaring was met een ontzettend leuke ober en goddelijke pizza en pasta was het deze keer een nachtmerrie. We dachten een romantisch tafeltje geboekt te hebben maar kregen een grote groep krijsende hipsterkinderen naast ons. Dat de ober niet verder kwam dan zijn schouders ophalen is eigenlijk ook wel logisch want nog geen 2 minuten nadat mij man ze vriendelijk gevraagd had of het ietsje minder kon nam het volume alleen maar toe. Als je naar een eetcafé wilt is dit een prima restaurant (alhoewel een iets te luide Hazes op een slechte speaker van de Action te prefereren valt boven het live facebookprofiel van deze hipsterschaapjes), de knusse ambiance die beloofd wordt is echter ver te zoeken..
Berteun D.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Spontaan naar binnen gegaan, er was slechts een tafeltje niet gereserveerd. Dus daar gegeten, heerlijke ravioli & pizza gegeten. Het interieur is heel gedateerd, maar daar staat de Italiaanse ambiance met het Italiaans sprekende personeel tegenover - 'perfetto!'
DikkeSigi .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Enigszins verscholen restaurant in de Staatsliedenbuurt. Redelijk bruin oudbollig en gedateerd interieur. Gezellige mix van mensen, fijne Italiaanse in de bediening. En heel erg lekker eten. Vooraf delen we Burrata, romig en zacht. Een antipasto mix, met vlees, kaas, geroosterde paprika, mozarella, aubergine, courgette, olijfjes, bruschetta. En een carpaccio van octopus, iets aan de zure kant. Daarna 3 gevulde pasta's, allemaal lekker en desgewenst geserveerd met een andere saus, 1x een pizza doc met pesto - gewoon weer eens lekkere huisgemaakte pesto tradizionale zoals ie hoort -, een frittura misto die eigenlijk wat te zout was, van mij wat ruimer geportioneerd had mogen zijn en waar meer calamares/octopus in had gemogen, een gebakken rode mul die zeer in de smaak viel met lekkere groenten contorni.
Er een heerlijke Vermentino bij gedronken.
1x een toetje, iets met pistachecreme en aardbeien; zeker lekker, prima koffie en allemaal een fijne limoncello van het huis.
Verder was er prima brood met heerlijke olijfolie en water dat allemaal continu en ongevraagd werd aangevuld.
Hans E.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Wat heerlijk om zo'n restaurant in de buurt te hebben! Goede sfeer, aardige, voorkomende bediening die wel van een geintje houdt en echt heerlijke pizza's! Mijn tafelgenote had de Brigante (oa ansjovis) en ik de Salsiccia (huisgemaakte worst, bospaddestoelen en mozzarella). Heerlijk heerlijk. Helaas kwamen we een beetje in tijdnood qua film en moesten we ons op het laatst nog haasten helaas. We kregen nog een Limoncello en een heel betaalbare rekening. Tot snel weer een keer. Fijne plek!
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2016
Bella Storia is briljant. Het enige wat je eigenlijk hoeft te doen op een druilerige dag is de drempel overstappen bij deze fijne zaak. Bespaart je een vliegticket naar Italië. Heerlijk om tussen de pastadraaiende, schreeuwende, op de radio naar Italiaans voetbal luisterende maar o zo vriendelijke Azzurri te staan. Sinds kort heeft Bella Storia een nieuwe houtgestookte pizzaoven geïmporteerd vanuit het homeland. Daar komen geweldige dingen uit. Vorige week weer gegeten in het geinige restaurant (verwacht niets hips). Het werd toch weer de pizza Brigante, met ansjovis. Heerlijke bodem, topingrediënten. Perfect. Ook leuk als je nog eens wat stuff voor thuis nodig hebt, want Bella Storia importeert zelf en verkoopt e.e.a. in de naastgelegen trattoria. Ik ben fan!
Plutarchus .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Paar jaar geleden een pareltje van zorg en vriendelijkheid; simpele maar lekkere Italiaanse gerechten, recht van het menubord. Nu heeft de plek helaas sterk moeten inboeten. Lang wachten op bediening. Drankjes worden niet opgenomen. Onvriendelijke toon. In het Nederlands de bestelling opgeven is niet mogelijk.
Het eten laat ons helaas ook in de steek. Pizza's zijn smakelijk belegd, maar er ligt teveel vocht op. De pasta is matig en blijft op het bord liggen. Alleen de antipasti blijft een succesnummer.
Druk blijft het altijd in een klein, Amsterdams restaurant, en dat is ook niet erg, maar dan moeten bediening en eten wel in orde zijn.
Jammer dat dit leuke buurttentje enigszins ten onder lijkt te zijn gegaan aan zijn eigen succes.
Betty28 .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Lekker en gezellig gegeten.
We vonden de pasta's minder goed dan we gewend waren.
Zowel de vongole als de wildzwijnpasta hadden erg waterige sausen. De smaak was voldoende maar niet echt goed.
Wij misten het bord met de specialiteiten en vonden de keus beperkter.
Jammer!
Het limoncelle witte chocolade toetje was perfect.
De bediening was super.
Ik mis jullie oude concept. Nu zijn jullie een zaak geworden waar ik niet snel nog een keer ga eten
Svanlobensels .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Het eten is gewoon erg lekker. Niet te veel gerechten maar genoeg keuze. Daarnaast is de service erg hartelijk. Niko en de rest zorgt ervoor dat je een heerlijke avond hebt en de prijzen zijn ook erg aantrekkelijk. Absolute aanrader als je zin hebt in een lekker Italiaans gerecht of een "gewone" pizza.
Joukje J.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Het eten is echt heerlijk, je hebt verschillende keuzes, het is duidelijk homemade en vers. De service hangt een beetje af van de drukte en is soms een beetje chaotisch en altijd heerlijk Italiaans. Het is een smalle pijpenla waardoor het erg vol zit dus een heel intiem diner past er niet echt maar het blijft een favoriet.
Lowiekedevos .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wij waren een beetje teleurgesteld dat het bord er niet meer was met de speciale gerechten. Dat doen ze niet meer. Het is nu meer een gewone pizzeria met het doorsnee aanbod. Wel smakelijk maar niet meer bijzonder. Wij hadden een pasta vongole maar ik had alle tomaatjes en vongole en mijn man had ook minder pasta. Slordig verdeelt. jammer ; (
Sjors K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij Bella Storia. Heerlijk echt Italiaans eten in Amsterdam. Het eten bestaat uit alleen maar mooie pure producten en daarbij worden heerlijk mooie wijnen geserveerd.

Ja, ik kan mij voorstellen dat sommigen zich zullen storen aan de manier van serveren. Maar dit zijn mensen die hier werken hebben een onwijs grote passie voor hun producten en de identiteit van hun gerechten. De kunst is gewoon die passie te delen en te genieten van wat je krijgt.

Wil je echt genieten van goede Italiaanse gerechten ga dan vooral naar Bella Storia en geef je over aan de prachtige gerechten en mooie wijnen. Buon appetito et saluti!!!

PS: Parlo per cinque minuti con il cameriere italiano , ho una pizza. Io practico.
Erikvw .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Knus, gezellig restaurant met echte Italiaanse bediening (en hoogstwaarschijnlijk ook chefs) die de echte Italiaanse keuken neerzetten zonder veel poeha. Het draait om smaak!! Vooraf de Antipasta misto (gemengde hapjes) met typische gerechtjes zoals ingemaakte aubergine, paprika, vlees, bruschetta's enz.. Kwaliteit stuk voor stuk en dus een aanrader. Hoofdgerecht verschillende ravioli's, deserts (waaronder scroppino!) en de wijnen waren ook zoals het hoort. Erg lekker, smaakvol en bij elkaar passend. Tweede keer bij Bella Storia en er volgen er zeker meer.
Sonja F.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Hier gegeten op een zomeravond, waardoor we lekker buiten konden zitten. De straat is recent opnieuw bestraat waardoor er een wat ruimere terras is gekomen, Eten was smaakvol. We voelde ons wel bezwaard toen we eerder werden bediend dan onze 'buren' die al (veel) langer zaten te wachten. Service was oké, maar niets bijzonders.
Marian W.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Heerlijk gegeten bij Bella Storia. Het was een warme avond en de hele zaak stond buiten opgesteld. Vrolijke en vriendelijke bediening, we werden vriendelijk en persoonlijk welkom geheten. Bij het afscheid kreeg iedereen een hand.
Pizza's, pasta, vis en vlees besteld. Iedere gast was enthousiast over zijn/haar gerecht. Italiaans biertje en wijn erbij. Karaf kraanwater was geen probleem.
Deserts (wittechocoladelimoncellomousse, huisgemaakte tiramisu en 1x3) waren heel lekker.
Marco H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Kom vaker bij Bella Storia vanwege sfeer en eten. Kleine kaart, maar wel prima en smakelijk. Verwacht geen uitgebreide gerechten, maar pure gerechten.

Ik kom in de regel met een glimlach uit het restaurant lopen.