Bella Sardegna

Jan.Roffel .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Jan_Willem_Smeenk .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Ernstige trek in een pizza. Dat heb je soms. Dus op naar Bella Sardegna in Roden.

Plankje brood als starter (aardig maar niet bijzonder) en een pizza carbonara speciale (nr. 55 op de kaart € 11,25) besteld. Het duurde behoorlijk lang voordat hij kwam, maar uiteindelijk dan toch.

Een prima pizza. Precies wat je er van kan verwachten voor het geld. Ingrediënten vers, eitje ontbrak niet een de korst was prima te eten. Bodem niet te droog en niet te dun. Een smakelijke pizza dus.

De aankleding van het restaurant is kaal. Gehorig zeg maar gerust. Modern en met oog voor detail ingericht maar met zo’n betonnen plafond. En dat geeft qua geluid geen intieme ambiance. Zeker niet als er nog wat luidruchtige kinderen rondlopen. Pogingen van de uitbater om hier met dempingplaten wat aan te doen zijn niet erg succesvol. Gewoon jammer. Ik zou zeggen hang er een modern plafond in….
Wax .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Wijn gemorst over 2 verschillende glazen en toch opdienen, dikke spaghetti slierten (wel gaar) met te weinig saus. Geen slecht eten, maar super was het dus niet.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Zonder reservering op vrijdag tegen zessen binnengelopen. We waren met z'n tweetjes, dus dachten we dat het zonder reservering wel zou lukken. Ons werd een plekje aangeboden links van de ingang, tafeltje voor 2 personen, prima, dachten we. Jammer genoeg was dit een plek vlak naast een hele grote generator of zoiets, die heel veel lawaai produceerde. Op ons verzoek kregen we een andere tafel toegewezen. In dit deel van het restaurant zaten ook al andere gasten, dus veel gezelliger. Leuke entourage. Jammer dat het in italiaanse restaurants zo vaak zo sterk naar uien ed. ruikt. Ondanks de enorme (lawaaiierige)afzuiginstallaties) trekt die etensgeur ongewenst in je huid, haren en kleding.
Mijn vrouw liet haar keuze vallen op een pastagerecht met zalmsnippers. Vanwege een allergie voor paprika werd speciaal voor haar een nieuwe saus bereid. Super goed.
Zelf koos ik de lasagne met spinazie, vind ik altijd lekker. De gerechten werden mooi gelijktijdig geserveerd. Jammer dat ik uit de bakvorm moest eten. De smaak was prima. Omdat ik een nogal flinke eter ben voelde ik me nadat mijn bak leeggegeten was nog niet verzadigd. Ik heb toen de pasta die mijn vrouw niet meer beliefde opgegeten. Kon ik dit ook nog even beoordelen. Mijns inziens was de smaak iets te laf, maar in combinatie met de nogal zoute zalm valt dat bezwaar weg.
De jonge mensen in de bediening hebben een heel erg goed gevoel van klant- en service gerichtheid. Complimenten aan hen. Wij hebben hier smakelijk en met plezier gegeten. Aanrader.
Yteke N.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wat een heerlijke plek! Super leuke sfeer, Italiaans en vintage!
We bestelden alleen een hoofdgerecht, maar het was super! Ik had zelf de risotto met paddestoelen en parmaham en die was perfect! Ook de pizza die ik mocht proeven was zalig! Van mijn vriend hoorde ik ook dat de lasagne met spinazie en ricotta top was! Niet zo standaard en ook niet zo vet als elders!
Na nog een lekkere decafe Latte Machiatto, heerlijk dat dit kon! Wij komen echt snel weer terug!
Elskamp .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Zaterdag met z'n drieën bij Bella Sardegna gegeten. Het reserveren was vooraf was heel verstandig: het was bomvol en veel eters werden weggestuurd.
Na deze avond weet ik ook waarom: dit is een prima Italiaan!
De voorgerechten een Carapaccio en twee Salmone's gevuld met garnalen smaakte uitstekend. De pasta's (Lasange Ricotta, Risotto al Tartuffo en Spaghetti Carbonara) ook heerlijk, al was de Carbonara wat te dun. De bediening - we hebben ze bijna allemaal aan de tafel gehad - was vriendelijk en efficiënt. Door de drukte was het wel een beetje rumoerig.
We komen zeker terug.
M_alkmaar M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
Op aanraden van een lokale winkelier zijn we na een middagje Groningen hier neergestreken. Heerlijk in het zonnetje op het terras genoten van de proeverij van voorgerechtjes, allemaal zeer smakelijk, met warm vers brood. Minpuntje was dat de ober niet van elk gerechtje precies wist wat het was. Des te groter de verrassing da maar ????
De buikjes waren al aardig gevuld na het voorgerecht dus een pizza ging niet meer passen. Zeker omdat we bij de buren al gezien hadden dat het goed gevulde exemplaren waren.
Dus gekozen voor de spaghetti carbonara. Zeer goed, net genoeg knoflook en de pasta was precies goed gekookt! Kan nogal eens tegenvallen maar hier dus niet.
Dit allemaal met een goede chardonnay.
Het is dat we in Alkmaar wonen anders zouden we hier zeker regelmatig aanschuiven. Wie weet in een volgende vakantie weer!
Marjolijn V.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Met een stel vriendinnen wezen eten. Na enig steggelen mochten we gezellig bij het raam zitten. We hadden het idee dat we vergeten waren, meerdere keren per avond terwijl er naar ons idee genoeg personeel was. Het voor en hoofdgerecht was heerlijk. Alleen het dessert was een teleurstelling. We bestelde twee proeverijen waarvan veel voor geprepareerde elementen. Hierdoor was het ijs in de passievrucht uitgedroogd. De aardbeienkwarktaart was smakeloos en zelfs aan het bolletje ijs zat weinig smaak en dat terwijl er een ijsbaan aan vast zit! Wij hebben het grootste gedeelte van het dessert niet kunnen eten. Wij waren bereid voor 1 te betalen, echter ons voorstel werd niet behoord. Zelfs niet nadat de chefkok ons in het gelijk stelde! We kregen een extra kop koffie, waar we geen behoefte aan hadden, we zaten immers al vol van al het eten. Jammer van deze afsluiting! Het decor is trouwens wel prachtig, romantisch en sfeervol.
Nancy G.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Ik was een weekendje in Roden en kwam toevallig in deze restaurant met een groep van 9 personen. Ik was blij verassd met het lekkere eten hier. Alles was prima. Bij alle gerechten kun je een salade bijbestellen. Dan verwacht je zo'n saai groen saladje, maar bij Bella Sardegna is dat rijk gevulde salade met veel kruiden en een ware varietie van sla soorten en groenten. Echt lekker. Enige min-punt (wat een plus punt voor een andere zou zijn) is dat je heel veel eten krijgt voor je geld. Ik heb maar een 1/2 pizza en salade binnen kunnen krijgen. Prima zaak - alleen zonde dat ik niet in Drenthe wonen!
Roger R.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Onverwacht goed gegeten in dit drukke, goed georganiseerde restaurant. Dat het er vol zat (wat overigens geen enkel gevolg had voor de kwaliteit en service) is logisch. We begonnen met de proeverij van voorgerechten: een verrassende, afgewogen combinatie van smaakjes. De daarop volgende pizza: elke hap raak! Dat we om de haverklap even gingen roken was voor de bediening geen probleem. In de drukte werd er gewoon de tijd genomen voor het seintje en uitleg bij al het lekkers! Kortom, alle reden om de trip vanuit Hoogeveen nogmaals te doen.
Eljardinero .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Heerlijke pizza's! Zien er mooi opgemaakt uit en zijn niet vet.

Nette zaak, goede sfeer. (Alleen als het erg druk is, klinkt het wat lawaaierig in het 2e gedeelte van het restaurant.)

Guido P.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2014
Afgelopen woensdag hier pizza gegeten en dat is erg goed bevallen! Had een veggie pizza, super gevuld met lekkere groenten (ook op verzoek zonder uien en kappertjes) , niet super dikke bodems, niet te vet en dus erg smakelijk!

Bij aankomst rond 8-en was het al best druk, ook door wat groepen, maar evengoed stonden de pizza's binnen redelijke tijd op tafel. Neem wel je eetlust mee (of een kleiner formaat pizza), want door al die vulling is het een enorme (en lekkere) maaltijd!

Mocht ik hier ooit nog eens komen (was hier op vakantie), dan ga ik zeker es een van de vele andere Italiaanse gerechten (non pizza) proberen!
Ina B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Nu 2 keer hier gegeten tijdens een familiebezoek aan Roden. Aanwinst voor Roden, eten is heel goed, puur en goede wijnen. Vriendelijke bediening maar speciaal lof voor de bedrijfsleider die op eigen initiatief tot op de bodem uitzocht waarom het beide keren met onze reservering mis was gegaan... ( wat overigens perfect werd opgelost ) Het bleek dat we het verkeerde restaurant gebeld hadden... Met schaamrood boden we onze excuses aan.. Als we het durven komen we hier heel graag weer terug :-).
Renejonkman .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2014
Leuk, druk restaurant, voldoende bediening. De proeverijen die steeds meer restaurants op de kaart hebben zijn echt een uitkomst om ze snel te leren kennen, ook hier. Een surplus aan voorgerechten:
Warm
champignons met gorgonzola
bruschetta met geitenkaas, peer, walnoot en rucola (heerlijk)
Gehaktballetje in tomatensaus
omelet quiche
afgebakken ciabatta met olijfolie, kruidenboter, 2 tapenades en pesto
Koud
Italiaanse worst
olijven
Pecorino kaas
tomaat met buffelmozzarella en pesto
mozzarella bolletje in courgette gerold
Hoofdgerecht:
Gekruide kalkoenfilet in courgette gerold
verse lintpasta met kappertjes, olijf en cherry tomaat in lichte tomatensaus
Kalfslapjes met parmaham en salie
Varkenshaasje op een bedje van risotto
Nagerecht:
Bosvruchten parfait
chocolade cake met warme fondant
bolletje limoen kwark ijs
citroentaartje

Oftewel vol, vol, vol maar uitstekend gegeten tegen een prima prijs-kwaliteit verhouding.

Colton K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Kwam langs dit restaurant gelopen en hebben toen besloten om daar te eten 's avonds. Ondanks dat we vroeg waren en ook vroeg weer weg moesten, waren de tussenpozen tussen het eten goed: niet te lang, maar ook niet te kort. Het eten heeft ons heerlijk gesmaakt en de bediening heeft alles goed in de gaten. Het is jammer dat ik uit de randstad kom, anders zou ik hier zeker vaker gaan eten!
Edmond V.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
Getipt door een collega stond Bella Sardegna al langer op mijn To Do-lijst. Toch kwam het er telkens niet van, tot ik deze vrijdag mijn vrouw voorstelde uit eten te gaan en zij ook al van een collega een ‘goede Italiaan’ in Roden had doorgekregen. En zo togen we dan weken later dan eigenlijk bedoeld, met de kinderen op een winderige vrijdagavond naar Roden.
Bella Sardegna is gevestigd in het midden van het centrum van Roden en bestaat behalve uit het restaurant ook uit een ijssalon en een winkel met Italiaanse delicatessen. De Ristorante is bijna anti-oubollig ingericht en dat is een verademing ten opzichte van wat bij vele pizzeria’s nog altijd de norm is, al zie je het inmiddels zeker vaker. Bella Sardegna is ook geen standaard pizzeria. Weliswaar staan er een kleine vijftig op de kaart, het aanbod aan voorgerechten, soepen, salades, pasta’s, doet daar niet voor onder. Bovendien een prettige hoeveelheid gerechten waarbij vis en schelpdieren niet worden geschuwd.
Het is druk bij Bella Sardegna deze vrijdagavond waardoor we ongevraagd aan een hoge tafel met barkrukken te zitten komen. Prima voor een uurtje maar daarna rukt de ‘slaap’ op in de kuiten. Door de komst van een grote groep was het vermoedelijk niet mogelijk ons anders te plaatsen, maar overleg was handig geweest. Verder geen klachten over de bediening. Die is vlot en vrolijk en loopt af en aan om het de gasten naar de zin te maken. Vragen over een gerecht worden vlot beantwoord, het wijnadvies is eveneens prima.
We kiezen op aanraden van de collega voor de proeverij. Die is er in twee soorten, Antipasti of Italiaaans, waarbij de eerste vooral voorgerechten betreft terwijl de ‘Italiaanse proeverij’ (vanaf 2 personen) bestaat uit zowel een reeks voorgerechten, een viertal hoofdgerechten en naar wens een dessert. De voorgerechten bestaan uit heerlijke bruschetta met warme groente, een tweede bord met gamba’s, een garnalen cocktail en een salade van inktvis. Er is een bord met worst en olijven en een viertal gevulde warme champignons. Daarbij twee grote broodjes, en onze honger is al aardig gestild. Wanneer als hoofdgerechten vervolgens vier borden op tafel komen met een heerlijke risotto met groene asperges en Parmezaanse kaas, vier gamba’s en evenveel stukken zalm op de huid gebakken, vier medaillons van ossenhaas met spek en nog vier mini-tartaartjes met daarbij aardappelen en groente uit de gril, kijken we elkaar toch even aan. Zo lekker maar ook zoveel. De porties zouden zeker iets kleiner kunnen, zeker wanneer zoals in ons geval er twee kinderen aan tafel zitten. Het aanbod aan te vullen wanneer het niet voldoende zou zijn is dan een mooi alternatief. Het nagerecht van de proeverij is wederom een proeverij. Een bolletje fris ijs, een mini creme brulee, een puntje citroentaart met meringue en nog een panna cotta van chocolade. Oef!
De opmaak van alle gerechten verdient een extra vermelding, evenals de knapperige groente en het brood. Het eten is goed van kwaliteit en prima bereid, al zou er iets nadrukkelijker met kruiden gewerkt mogen worden. Echte uitschieters ontbreken namelijk in wat bij deze proeverij toch een flinke doorsnee zal zijn van wat Bella Sardegna te bieden heeft.
Bella Sardegna is een prima Italiaanse eetgelegenheid waar menig dorp en stad rondom Roden jaloers op kan zijn. Eén verbeterpunt dient absoluut vermeld te worden, dat is de akoestiek. De grote ruimte met een harde vloer, harde muren en dito plafond is een kakofonie van lawaai, zeker wanneer zoals deze vrijdagavond de zaak (terecht) vol zit.
LvanDijk .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2013
Wij hebben hier erg verrassend gegeten. We kozen voor de proeverij. Als voorgerecht kregen we etageres met diverse gerechtjes, vers en erg goed (op de terrine na, hier had iets meer smaak aan gekunt). Ook voor het hoofdgerecht kregen we diverse gerechten, bestaande uit vis, vlees en pasta. Ruim voldoende qua portionering. Heerlijke wijn en vriendelijke bediening. Wij komen hier zeker weer eens terug!
Ineket .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2013
Prima! Na een teleurstellende ervaring bij de concurrent in Roden was dit geweldig. Er kan zelfs glutenvrije pasta besteld worden. Mijn schoonzoon, een echte pizza-specialist, genoot van zijn pizza. Mijn pasta was heerlijk! De bediening is vriendelijk, attent.
Alle rederen om er weer heen te gaan!
Marc B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2013
Tijdens een "kinderloos" weekend met mijn vrouw voortreffelijk gegeten bij Bella Sardegna. De eerste avond gekozen voor de Proeverij, we hadden ook nog broodje vooraf willen bestellen maar dit werd ons stellig afgeraden wat achteraf ook perfect bleek te kloppen want de Proeverij was meer dan genoeg, kortom topadvies dus. Verder uitstekend geholpen door alle personeelsleden wat ons deed besluiten om de volgende avond hier ook te dineren. Nu gekozen voor de proeverij van voorgerechten en wederom TOP!! Zeer aan te raden als u in de buurt bent en lekker, voor een goede prijs, gezellig wilt eten. Wij gaan zeker nog eens terug en dan met de kinderen.
Silvija V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2013
druk bezocht restaurant. Snelle en vriendelijke bediening, uitgebreid kaart. We hebben pizza's gehad , vers lekker en goed gemaakt. Alleen er stond geen enkele groene of italiaanse salade op de kaart (voor bij het hoofdgerecht) deze kon worden gemaakt. Stelde niet zo heel veel voor , piepklein schaaltje met wat kool en een enkel slablaadje. Dat was het enige minpuntje. Verder perfect en lekker!