Bella Donna

Zwartemeerlaan 40 2317 LV Leiden Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bella Donna

AsKock .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
We halen hier regelmatig een pizza of gaan er gezellig een hapje eten. Voor ons valt de keus meestal op een supermalse filetto met antipasti vooraf of een (drie-gangen) weekmenu van ongeveer €15,-. Vooraf worden heerlijke huisgemaakte broodjes met kruidenboter geserveerd. Altijd is alles even lekker. Het vlees is boterzacht en de saus vol van smaak. Ook de pizza’s zijn prima: rijkelijk belegd, goed gaar en niet aangebrand. Je proeft dat hier gewerkt wordt met verse ingrediënten. Bij het eten genieten we van een karaf rode huiswijn waarbij zonder problemen een karaf water wordt geserveerd. De bediening is uitermate vriendelijk, oplettend en attent. Zo wordt bij enkele vaste klanten het drankje al direct bij binnenkomst neergezet, nog voordat het besteld is. Goede service is ook dat er halve porties geserveerd worden. Onovertroffen cappuccino sluit een gezellig etentje af. Bella Donna is een gemoedelijk restaurant waar je, ondanks dat het niet groot is, toch niet te dicht op elkaar zit. Aandacht is besteed aan de stoelen, deze zitten lekker!
Loekepoek .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
We gingen met zijn vieren (2 kids) eten bij Bella Donna nadat we uit het zwembad kwamen en geen zin hadden om te koken.
Het was nog heerlijk rustig en werden hartelijk ontvangen, de bediening bracht alles ook op tijd (heeft alleen niet zoveel verstand van de sterke drank), en is erg vriendelijk.
Een briljante vondst van de eigenaar is dat in ieder geval de pasta's per halve portie worden aangeboden. Zo kun je een klein bordje voor de kinderen bestellen, maar ook 2 verschillende halve porties voor jezelf zodat je van meerderen gerechten kunt proeven zonder al teveel te hoeven bestellen.
Het eten smaakt goed maar is niet uitgesproken van smaak. Mag ietsjes pittiger, onderscheidender.
De inrichting is wel zeer hard aan een opfrisbeurt/verbouwing toe, erg ouderwets en doet wat aftands aan (ik stond met de losgekomen klink van de toiletdeur in de hand).
Al met al is dit een erg fijn restaurant om in de Merenwijk in de buurt te hebben. Om af te halen of even snel iets te gaan eten als je geen zin hebt om te koken. Ga je voor gastronomie, dan zijn er in het centrum van Leiden meer en betere opties.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2013
Hier komen we al jaren, tijd voor een recensie. Bella Donna biedt constante kwaliteit. Het vlees is mals, de sausjes zijn romig en vol van smaak. Deze hoofdgerechten kunnen ook in halve porties worden besteld. De pizza’s en pasta’s zijn ook goed. De rode huiswijn (literfles) smaakt lekker. De service is dik in orde. Vooraf krijg je een broodje met kruidenboter en desgewenst een karaf water op tafel. Bediening is uitermate vriendelijk. De sfeer is altijd zo gezellig en gemoedelijk. Voelt als ‘thuiskomen’.
Smaakbeleid .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Qua inrichting een eenvoudig Italiaans restaurant met een prima authentieke keuken. De bediening was service gericht en meedenkend. We hebben er met drie personen gegeten. Een persoon at een pizza die als uitstekend beschreven werd. Twee personen gingen voor het driegangenmenu van 14,50 euro. Voor die prijs kan je geen heel luxe ingrediënten verwachten, maar wat er geboden werd, was bijzonder lekker en typisch Italiaans klaar gemaakt. Na een mandje met broodjes en kruidenboter ter overbrugging van de wachttijd kwam als voorgerecht bruschetta. Simpel, maar goed klaar gemaakt. Het hoofdgerecht was vis. Ook daarvoor gold dat het uitstekend klaar gemaakt was. Het nagerecht (tiramisu) was een royale portie met een authentiek Italiaanse smaak. De eigenaar stelde zelf voor om van het menu af te wijken en twee verschillende nagerechten te nemen om van beide te kunnen proeven. Een uitstekende suggestie. Een dergelijk driegangenmenu voor die bescheiden prijs was een aangename verrassing. Dit bezoek aan Bella Donna is duidelijk voor herhaling vatbaar.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2013
We komen hier al jaren met het gezin en vrienden. Bediening is misschien niet van top kwaliteit maar wel heel erg aardig ! Pizza "vier jaargetijden" vind ik al jaren super. Kom niet aan onze Alberto ! Hopelijk blijft deze zaak lekker doorgaan zoals ze nu doen.
Messalla .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2013
Binnen is het eigenlijk best gezellig ingericht in dit vooralsnog enige Italiaanse restaurant in de Leidse Merenwijk. Op culinair gebied valt er echter nog wel wat te leren voor Belladonna. De soep is aan de zoute kant en de carpaccio - het duurste voorgerecht - wordt geserveerd op ijskoude sla. Daardoor wordt het vlees ook koud, zodat het lijkt alsof het rechtstreeks uit de vriezer komt. De pizza's zijn veel beter. Al met al een aardig buurtrestaurant, maar zeker geen topper.