Belgisch Biercafé Moeke

Meer informatie over restaurant Belgisch Biercafé Moeke

7,1
Joostr1985 R.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Bij binnenkomst bereikte ons direct de goede sfeer van dit restaurant. Leuk enthousiast personeel, die ons begeleide naar een hoge tafel om te wachten op een tafeltje om te eten. Er waren nog wachtenden voor ons, dus het dreigde even te gaan duren. Overigens leek het mij handig meer lage tafels neer te zetten en de hoge te verwijderen maar dat terzijde. Het bediende personeel liet hier en daar een steekje vallen maar m.i. niets noemenswaardig. na een klein half uurtje vergezeld met een blond biertje kregen wij een tafel aangewezen. De kaart is zoals het bij een eetcafe moet zijn, Ribs/Steak/Burgers en wat vis en vegagerechten. Dus mijn keuze was snel gemaakt.

Voorgerecht:
Vooraf ging ik voor de Vitello-tonato, een gericht wat je eigenlijk nooit moet bestellen bij een niet Italiaan, maar ik geef ze graag de kans zich te bewijzen. Eerlijk is eerlijk mooi vlees, goede grote portie, maar helaas (VEEEEEL) te weinig saus waardoor het een nogal droge structuur kreeg. De voorgerechten van mijn gezelschap zagen er alleen ook verzorgd uit.

Hoofd: Omdat ik een Spare-rib liefhebber ben was de keuze snel gemaakt. Ik werd niet vermoeid met een keuze uit marinades, want er was maar 1 variant. Stond overigens niet vermeldt welke variant, maar deze verrassing durfde ik wel aan. Helaas bij het uitserveren van onze hoofdgerechten werd ik al fysiek teleurgesteld. Geen mooie grillstrepen geen mooie glans van het aflakken en ze zagen er nogal doodgekookt en grauw uit. En helaas bij het eten ervan werd dit niet beter ze waren zelfs koud. Conclusie ik heb betere spare-ribs uit de magnetron gegeten en dat zegt wat. Daarnaast stel jij mij snel teleur wanneer het niet lukt een bakje sla en frieten van redelijke kwaliteit op tafel te krijgen. De sla ontbrak volledig en de frieten waren slap en vet.

Overige gerechten van mijn metgezellen waren van betere kwaliteit, maar dat waren een aantal pannetjes mosselen met brood, lijkt mij goed te doen voor de keuken.....

Overigens wel een gezellige avond gehad met zijn allen, we hebben nog genoten van een glaas frangelico met koffie welke van puike kwaliteit waren.

De pluspunten van dit restaurant zijn absoluut de mooie locatie, super schoon, vriendelijk personeel, hippe inventaris.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Goed eten... duidelijk dat er energie in de keuken is gestoken. Personeel vriendelijk en bekwaam, oprecht en harde werkers.
Smaakvolbreda .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Door het lekkere weer maar weer eens gegeten bij Moeke. Locatie blijft natuurlijk top, maar het eten viel dit keer een beetje tegen. Was zelf al heel teleurgesteld dat de vegaburger van het menu is gehaald.

Dan maar de falafelburger. Dat is geen burger, maar vooruit. De combinatie met cheddar is een beetje bijzonder en werkt voor mij niet. De frietjes waren wel ontzettend lekker. En de vissalade prima. Bediening was ook rommelig vanwege nieuw computer systeem. Daardoor minder drankjes gekregen dan besteld, en rekening lang duurde. Jammer.

Blijft natuurlijk prima toeven bij Moeke en hopelijk zetten ze snel de vegaburger weer op het menu voor deze zomer.
Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Ontzettend gezellig eetcafé in het Ginneken, Breda. Na een plezierige ontvangst een Jopen Mooie Nel gedronken, voorgerecht garnalenkroketjes, met lekkere salade en sausjes, daarna een parelhoen om je vingers bij af te likken. Bijpassende wijnen waren uitstekend. Goede en bijzonder vriendelijke bediening. Hier ga ik vaker eten.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij wonen op nog geen 150 m afstand, dus ik kom er dagelijks minstens een keer langs. Af en toe hebben zij als dagsoep een vissoep, die wij thuis niet eten, omdat ik geen visfan ben. Daarom deze keer begin van de avond daar een lekkere droge witte huiswijn Sauvignon Blanc gedronken, waarna mijn vrouw vissoep met garnalen (dagsoep) en ik een werkelijk heerlijke lekker compacte tomatensoep. Daarna naar huis voor een eigen hoofdgerecht. Dit gaan we vaker zo doen en zeker, als het wederom weer wordt om 's avonds buiten te zitten.
Lvugs .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben heerlijk op ons gemak gegeten in het bijzijn van 4 kinderen tussen 3-6 jaar. Na een actieve middag met de kindjes konden wij gezellig bij buurten terwijl de kindjes werden vermaakt door een leuke leidster, waar ze spelletjes konden spelen, verven, film kijken. Interieur gewoon gemoedelijk. Bediening was zeer goed. En ook de gerechten die we hebben ontvangen waren prima in orde! De kwaliteit was goed voor een eetcafe. Aldus zeker voor herhaling vatbaar.
Piet V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Afgelopen donderdag hebben we hier even snel wat gegeten tussen de werkzaamheden door. Ik had een heerlijk malse biefstuk met champignonsaus. Mooi medium gebakken en goed op smaak. Als bijgerecht een puntzak verse frites. Er werd, op een paar stukjes paprika na, geen groente bij het gerecht geserveerd. Dat was jammer, maar het geheel smaakte verder prima. Niet hoogstaand, maar gewoon in orde.
Dirk B.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Moeke ken ik al jaren als een gezellige borrelplek. Maar de laatste keren dat er at merkte ik dat de keuken verbeterd is van gewoon naar prima en bovendien hebben ze een kaart waarop van alle gerechten staat of er lactose of gluten of andere allergie of intolerantie opwekkende stoffen inzitten. Daar wordt dan rekening mee gehouden. Zeer vriendelijke bediening met humor
Hilleke L.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Bij Moeke is het altijd gezellig. De koffie is er heerlijk en de bediening zou overal zo mogen zijn in dit type gelegenheden. Alleen de chef's special stelde die dag echt weinig voor. Het extra groentegerecht, snippers licht opgebakken paprika en een paar champignons die dreven in het vet, was verbijsterend slecht van smaak. Het werd goedgemaakt door te trakteren op heerlijke koffie. Gelukkig was dit de eerste bedroevende ervaring met de keuken. Tot nu toe was alles prima te eten.
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Op herhaling naar dit etablissement. Dit keer voor een avondmaaltijd. Mijn vriend nam het 3-gangenmaandmenu en ik brood met smeersels vooraf en Moekes burger als hoofdgerecht.
Allebei heerlijk gegeten. Zeer vriendelijke vrolijke gezellige bediening. Er lopen trouwens erg veel mensen in de bediening hard te werken. Er is ook een leuk terras.
Gordon-Ramsay .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
tja, gewoon zoals een biercafé is bedoelt, geen poespas, gezellig en geen poeha. Lekker gegeten, leuke dame in de bediening helpt ook altijd mee.. lekker terrasje vol en iedereen is blij
Judith V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Een gezellig redelijk groot cafe waar ik bij toeval terecht ben gekomen voor de lunch. De cappuccino viel tegen maar de espresso en de verse muntthee waren prima. Lekker koekje erbij en bij de espresso netjes ongevraagd een glaasje water.
Het twaalfuurtje was redelijk. Drie boterhammen, een kroket, twee plakjes kaas, een spiegelei, een klein bakje lekkere mosterdsaus en aardig wat sla. De tomatensoep erbij was erg lekker.
De damestoiletten zijn op de eerste verdieping en geheel in de sfeer van het café met oude tegels en deuren. Wel netjes schoon en lekker wat hogere toiletpot.
De bediening was netjes en heel vriendelijk.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Gisteren eindelijk een keer van "Chef's Special" kunnen genieten in de vorm van malse biefstukpuntjes in een overheerlijke Stroganoffsaus. Naast de frites in een puntzak (waar zag ik dit meer?) ook een heerlijk gegratineerd aardappelgerechtje. Zo'n Chef's Special is een heerlijke uitkomst als je gewoon even gezellig uit eten wil voor een schappelijke prijs en zonder calorien te stapelen. Het zou fijn zijn, als het bord met de aankondiging van de schotel van die dag wat vroeger beschreven was, bijvoorbeeld voor of rond lunchtijd, want dan zouden wij zeker vaker even gebruik maken van dit prima aanbod.
Een andere leuke optie vlakbij het Ginnekenmarktje is het "Tientje van Sientje", maar dit moeten wij nog uitproberen; gaan we zeker ook doen.
Breda2 D.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2014
Jammer dat er niet een prijs/kwaliteitsverhouding gegeven kan worden. Het eten ( in ons geval een vissalade en een wrap) is niet slecht (ook niet geweldig), maar de prijs die ervoor betaald moet worden is wel erg hoog. Daarbij was de hoeveelheid ook niet erg veel. Vandaar maar een 6 voor het eten. Bediening was vriendelijk al duurde het lang voor we het eten kregen. Het decor kan natuurlijk op een zonnige dag niet echt kapot. Op een paar auto's die voorbij rijden na.
Borrius .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Gisteravond weer n's bij - zoals ik dat nog altijd noem - 'Moeke Brouwers' gegeten. Mooie zomeravond op de Ginnekenmarkt. Blijft een heerlijk plekje. Bediening erg vriendelijk en attent. Jammer, dat het eten bij Moeke me altijd een beetje tegenvalt. Het blijft hangen op het niveau van een gemiddeld eetcafé. Niet slecht hoor, maar 't zou nèt allemaal wat beter kunnen. Frietjes in een puntzak, maar droog en hard. Chef's special bestaande uit garnalenkroketten bovenop een portie sla... Vond het niet zo'n geslaagde combinatie. Bommasoep (romige aspergesoep met ei) daarentegen wel weer goed. Enfin, mensen in de keuken, doe n's extra je best. De mooie locatie en de vriendelijke bediening verdienen het.
Ilona2 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Je moet hier assertief zijn om vlot bediend te worden. Zelf de menukaart ophalen werkt goed. De bediening was overigens vriendelijk maar onervaren. Een glas wijn werd op de rekening van een andere tafel gezet. Mosselen besteld. Deze waren erg klein. De zalmmoot van mijn tafelgenoot hield ook niet over. Lag op een bedje van iets ondefinieerbaars. Met z'n tweeën één zakje Vlaamse frieten, wat wel erg weinig was. Wel sausjes, maar groenten of sla erbij ontbrak vrijwel. Pluspunt is het pleintje waar je zit op het terras met dan wel weer lawaaierige motoren.
Colletje .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Op de zaterdagmiddag laat neergestreken op het gezellige terras van Moeke, genietend van de laatste zonnestralen, lekker aan de rosé en speciaal bier met stokbrood/tapenade erbij, ons zoontje een chocomelleke.
Toch besloten te blijven eten: een saté en een zalm en een pannenkoek, wat allemaal heerlijk smaakte en de bediening was ook heel goed...maar een rekening van € 100,- verbaasde ons en dempte de stemming...zijn ze zo duur of is er een fout gemaakt ga je dan denken, jammer dat hun menukaart niet op internet te vinden is, dan zou ik het na kunnen rekenen.
We gaan zeker nog een keertje naar Moeke voor de sfeer op het terras, maar eten niet denk ik...
Karnemelk .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Even een hapje eten; weinig aantrekkelijks op de kaart dus dan maar de sate (voor € 17,50 pp!!); in 1 woord smerig. Het vlees smaakt helemaal nergens naar en de satesaus is helemaal geen pindasaus; zo donkerbruin, het lijkt wel zwart maar toch zonder smaak!
4 spa en 2 wijn en een broodje vooraf (veel te weinig brood t.o.v. de smeersels) en wij mogen 58 euro afrekenen.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2013
Terwijl wij hier al anderhalf jaar wonen pas enige tijd geleden ontdekt, dat zij op maandag, woensdag en donderdag een "Weekhap" hebben. Hier inmiddels 2x gebruik van gemaakt en deze is de moeite waard en past precies bij een eetcafe; meer pretentie moet Moeke ook niet hebben, maar dit is prima en met een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Gaan we vaker doen.
Wildgast .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2012
Vanavond heerlijk gegeten. we hadden niet gereserveerd maar in het volle restaurant werd snel een tafel voor ons in orde gemaakt. We waren met kinderen dus het was prettig dat er goede kinderanimatie was. De ribbetjes waren perfect alsook de wildgerechten. Niks te klagen. Hoorde verschillende verhalen over deze zaak maar nu we het zelf hebben mogen beleven niks dan lof. De gastvrouw verstaat haar vak en de Vlaamse eigenaresse was een verademing. Komen hier zeer zeker terug