Beijing Bao

Zondag Gesloten

9,1
Paisus .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Dit is ongeveer de 10e keer dat ik bij bejing bao heb gegeten in de afgelopen jaren. Elke keer is het weer top. Dit kleine intieme restaurant serveert je niet de standaard chinese keuken die je vaak in Nederland tegenkomt. Maar opvallende gerechten met uitgesproken smaken en verse ingredienten . Dumplings met zeevruchten, Rundvlees met koriander en komijn, de chinese croutons met spitskool rijstazijn en szechuan smaken. En de visfilet met huisgemaakte knoflook (sesam?) saus. Top eten voor een degelijke prijs. Bediening en decor is niks speciaals, maar dit maakt niks uit. Beijing Bao weet telkens weer te scoren. Een echte topper in Rotterdam
SH T.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij zijn al diverse keren bij het Chinees eethuisje Beijing Bao met authentiek chinese eten geweest en zijn nog nooit teleurgesteld. Het eten is vers en wordt snel geserveerd.
Een kleine opmerking is dat ze de afzuigfan iets harder moeten aanzetten daar door het koken met (lekkere) sterke kruiden luchtjes sommige mensen hierdoor moeten hoesten.
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Ik heb al 2x eerder een enthousiaste recensie over dit bijzondere restaurantje geschreven, maar ik kan het niet laten nu nog een 3e eraan toe te voegen. Over het eten zal ik verder niet uitweiden. Dat is en blijft bijzonder en van grote klasse. En echt Chinees. Tot nu toe gaf ik een 9, maar omdat de kwaliteit al een paar jaar op grote hoogte blijft, geef ik nou maar eens een 10.
De meneer van de bediening is ook nog steeds dezelfde. Z'n Nederlands is niet top, maar dat maakt allemaal niks uit, want je noteert zelf je bestelling met cijfers op papier, en op de menukaart staat wat er in de gerechten zit. De bediening is verder snel en alert.
De zaak zelf is niet ruim bemeten. Als het vol is, en dat is het volgens mij heel vaak, zit je met z'n dertigen behoorlijk opgepropt. Maar op de een of andere manier hoort dat ook bij Beijing Bao. De inrichting is chineesachtig, maar best wel origineel, met als blikvanger de kleine open keuken waar de grote chef neuriënd het lekkers staat te bereiden.
Alcohol wordt er nog steeds niet geschonken, en ook dat is beslist geen minpunt als daar zoiets smakelijks als de huisgemaakte groenebonensap tegenover staat.
Niet voor een avondje uit, maar wel om eens ontzettend lekker en bijzonder te eten. Tegen een zeer schappelijke prijs. Iemand die het beter kan beoordelen dan ik vertelde me dat hij Beijing Bao misschien wel de beste Chinees van Nederland vond.
LinK123 .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Knus restaurant met authentiek chinees eten. Ik was er 2 weken terug met 5 andere mensen en we hebben heerlijk gegeten. Vooral de lamsvlees met komijn is een aanrader!

Als je met een grotere groep komt is het aan te raden van te voren te reserveren want het aantal zitplaatsen is beperkt.
Ming Yin H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Dit is een eethuis waar je authentiek Chinees kan eten. Iets anders dan de gangbare Kantonese restaurants in de binnenstad en totaal anders dan de "Chinees" om de hoek. Geen smaakversterkers, eerlijke en heerlijke smaken en geuren! De gerechten zijn betaalbaar en de porties zijn prima.
We hadden naast gebakken dumplings ook chinese pannenkoek, woei wo yuk (eindelijk geproefd hoe het hoort te zijn) en tofu met gemengde groenten. Alles smaakte uitstekend doordat met verse ingrediënten wordt gewerkt.
Een aanrader voor als je eens "anders" Chinees wilt eten.
Christian O.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Beijing Bao is klein en simpel van opzet. Maar wel zonder twijfel de beste Chinees van Rotterdam. Verse groenten, mals vlees, perfecte smaken. Aanrader: de beef met koriander, ui en komijn. Telkens weer een ongelooflijke belevenis.
Sslekker .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Wat een lekker eten. Zelfs spitskool is nog nooit zo lekker geweest. We zijn hier de afgelopen maand al 3 keer geweest en het valt niet tegen. Favoriet zijn de gebakken dumplings, lam met koriander en dus nu spitskool. De bediening is echt chinees, van niet lullen maar poetsen. Als je wat wilt moet je het zelf zeggen. Enige minpuntje is dat ze het toilet wel wat beter mogen schoonmaken. Maar het doet niet af aan hoe lekker het eten is.
Harm V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Pittoresk restaurant aan de leuke Pannekoekstraat. Het restaurant biedt plaats aan rond de 30 personen, wat een gezellige, maar ook een chaotische sfeer, reflecteert.

Het eten is bijzonder goed. Je kunt het niet vergelijken met de "Nederlandse" chinees. Bij binnenkomst valt dan ook direct op dat met name Chinezen zelf daar een hapje eten. Het menu is onderverdeeld in o.a. soepen, kip, varken, rund en dumplings. De gerechten die ik erg zou aanraden is de pittige zure soep en de gekookte dumplings met vlees en peterselie.

Het decor is leuk. Verwacht dat je dicht op elkaar zit en je een chaotische setting terecht komt. Keuken is open en hier werkt 1 a 2 personen.

Bediening is oke. Je mag zelf je nummertjes op schrijven en bediening komt je gerecht dan brengen. Verwacht niet full service, maar indien je je daarop instelt is het prima.
Jan_de_vries .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Perfect restaurant als je snel en superlekker wilt eten. Kleinschalig restaurant en daardoor andere rechten dan de usual suspects van de betere chinese keukens van de stad. Zelfgemaakte dumplings, eigen sauzen en marinades.
Bestel iedere keer wat anders, ik vind het allemaal even bijzonder en lekker
Let op, geen alcohol (maar wel gefermenteerde bonendrank, te gek)
Hana H.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Hier al twee keer gegeten en beide keren super lekker gegeten. Beijing Bao is klein en er heerst amper sfeer binnen, maar het oogt toch net als een wat sjiekere afhaal Chinees met hun moderne interieur. Sowieso weet je dan al dat je goed zit, dat je bij een authentieke Chinees restaurant bent, gezien er in Azie meer aandacht gegeven wordt aan het eten dan aan het decor. Goed dat terzijde, het eten was er heerlijk! Ik heb onder andere de mapo tofu gegeten (pittige gehaktschotel met tofu), de aubergineschotel, wat dim sums, en zo'n rundervleesstoofschotel gegeten. Allemaal even heerlijk, ruim, goedkoop en bovenal: lekker pittig! Wat ook leuk is, is dat er op de menukaart de -voor de gemiddelde Nederlander- wat aparte gerechten staan die je niet zomaar kan vinden en die je een kijkje bieden in de Beijingse keuken (bijv. Varkensoren). Personeel spreekt amper Nederlands maar doen wel hun best om je te helpen en tevreden te stellen. Ze zijn ook oplettend en het eten staat ook snel op tafel. Een pareltje in de Rotterdamse Aziatische keuken, een aanrader!
Loper08 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
Alles klopt in dit restaurantje. Klein en intiem, authentiek, veelzijdig, ik kan nog wel even doorgaan. We hebben veel te veel besteld omdat we niet konden kiezen. De porties zijn echt ruim voldoende en het eten is goed op smaak. Ook fijn dat ze een open keuken hebben! Dit wordt zeker niet mijn laatste bezoek.
Christel B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Leuk chinees restaurant waar de chinese bevolking zelf ook graag eet dus dat zegt al genoeg. Inmiddels al een keer of 5 geweest en eigenlijk wil ik het liefst elke dag. De menukaart is vrij uitgebreid en daarnaast worden er ook foto's getoond op een tv scherm van alle gerechten. De smaak is echt super. Het enige nadeel is dat als je een aantal gerechten besteld deze nooit tegelijk komen maar met tussenposes. Aan de andere kant kan dat natuurlijk ook een voordeel zijn. Dit is echt een aanrader!
Pimmes-Frites V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Dat kan geen toeval meer zijn! Het is de 4e of 5e keer dat we hier eten, en voor de 4e of 5e keer wil ik voor het eten een 9,5 geven. En omdat dat niet kan, geef ik maar weer een 9. Het idee dat je authentiek Chinees eet is in geen ander Chinees restaurant dat ik ken zo sterk als hier. Dat je het vanwege het open keukentje voor je ogen door de neuriënde kok bereid ziet worden, werkt daar natuurlijk aan mee. De gerechten blijven verrassend en bijzonder, ook ons standaardgerecht rundvlees met komijn en koriander. En het huisgemaakte bonensap blijft een sterk en goedkoop alternatief voor het pilsje (Beijing Bao heeft geen alcoholvergunning).
De mijnheer van de bediening heeft nog steeds geen vlotte babbel in het Nederlands. Maar dat hoeft ook niet, het is goed zoals het is. Ik heb het idee dat Beijing Bao over klandizie niet te klagen heeft, En dat is volkomen begrijpelijk. Wat mij betreft is deze zaak de 'geheimtip' voor een ieder die eens echt Chinees wil eten.
John W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Een van de weinig restaurant die authentiek Chinees eten serveert. de Chinees ravioli en de soep met soja stukje vind ik heel erg lekker.De restaurant is zeer centraal gelegen. De nadeel is overal betaalde parkeren. De service van de bediening is minder aandachtig. de vriendelijkheid kan ik wel voldoend geven.
Peter P.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Vandaag was alweer de derde keer dat we bij Beijing Bao gegeten hebben en weer was het genieten van authentieke Noord-Chinese gerechten. De pittige lam (ziran yangrou, voor de kenners) was zo snel verdwenen, dat mijn tafelgenoten er mij op aanspraken.
Beijing Bao is meer een eethuisje dan een restaurant. Je gaat er niet heen om de ambiance of om eens lekker een paar uur te genieten. Je komt er voor het eten en dan kom je zeker terug. Het was duidelijk dat de meeste gasten vanavond bekenden ware.
De baas kookt er zelf en heeft er enorm plezier in. Ondanks de drukte heeft hij altijd wel tijd voor een praatje.
Het enige minpunt is dat hij nog steeds geen licentie voor alcohol heeft. Bij zoveel pittige gerechten kun je een koud pilsje niet missen. Toch zul je ons er snel weer terugzien. Oh ja, vergeet niet van het buffet Chinese koude voorgerechten gebruik te maken; het is geweldig.
Vy L.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Heerlijk eethuisje! Hier kom je gewoon voor het eten, klaar! Het eten is hier authentiek, goed van smaak en de prijs kwaliteit verhouding is goed.
Milly T.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2015
Ik kom hier al jaren en het eten blijft heerlijk! Dit Chinese restaurant is anders dan andere Chinese (dimsum)restaurants die je in Rotterdam kan vinden. Het is een gezellig klein eethuisje met leuk interieur met open keuken. Je kan er niet reserveren en als je er wil eten moet je er wel op tijd zijn! Het personeel spreekt niet zo goed Nederlands, maar is wel heel vriendelijk. Wanneer het eethuisje helemaal vol is, kan de service soms wat chaotisch zijn (ik zou de service daarom een 7.5 willen geven).

De dim sum zijn vers gemaakt. Mijn favoriete gerecht is lamsvlees met koriander; ook de koude gerechten wil ik zeker aanraden. De porties zijn groot (2 gerechten voor 2 personen is genoeg als je stevige honger hebt).
TD W.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Simpel, snel en een menukaart met een mooi aanbod van Chinese gerechten die je niet in de traditonele Chinees-Indische restaurants vindt. Vis in 'eigen saus', kip met groenten in chilisaus en gefrituurde aardappel met chilipepers gegeten. Groene bonendrank erbij, die er met zijn licht zoete smaak goed bij past.
Zeer eenvoudige inrichting met tafels die vrijwel tegen elkaar aan staan, waardoor je er wel tegen moet kunnen om bijkans bij iemand anders 'op schoot' te zitten. Dit zorgt er dan wel weer voor dat je met mensen in gesprek komt, zoals mij overkwam.
De kaart van Beijing Bao heeft nog wel tien of twintig dingen die ik wil proeven, dus vervolgbezoeken gaan er zeker komen!
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Waar ik normaliter zou afsluiten met een conclusie, open ik: welkom bij de beste Chinees van Nederland! In dit eethuis met open keuken kom je maar voor één ding: het eten. Babi Pangang en Foe Yong Hai zijn hier taboe: er staan louter Noord-Chinese gerechten op de kaart. Als je kans hebt bezoek je Beijing Bao met minimaal 4 personen, want Chinezen kennen niet echt voor- en hoofdgerechten. Bestel een reeks: elk gerecht legt zich toe op één specifieke verfijnde smaak en wordt gelijktijdig geserveerd. Probeer daarom een breed scala aan vis-, vlees- en groentegerechten te bestellen met verschillende smaakmakers of bereidingswijzen.

Dat zeggende: curiosity kills the cat. Ik bestel de kalebassoep met vleesballetjes, als voorgerecht. Blijkt een absolute aanrader te zijn, niet in het minst gezegend door haar heerlijke runderboullion. Om vervolgens op z’n Chinees de spinaziepannenkoekjes, lamsbiefstuk met komijn en koriander, een mix van gewokte vis- en schaaldierdumplings en noodles met bonensaus gelijkertijd te bestellen. Alles smaakt even goed en dat zit ‘m in de passie die de kok in haar gerechten legt. Ogenschijnlijk stoïcijns weet hij elk gerecht boven het andere uit te laten stijgen. Toch staan er ook ‘saaie’ gerechten zoals garnalen in een gebonden, ziltige saus op de kaart. Bestel dat alleen in een groter gezelschap als afwisseling op vlees- en groentengerechten. Buiten de kaart om is de ‘groene tijgersalade’ te bestellen: komkommer, groene peper, lenteui, rijstazijn met sesamolie, perfect op elkaar afgestemd...

Toch kan niet alles perfect zijn: zo spreekt de eigenaar slecht Nederlands. Kom niet aan met specifieke vragen en verwacht met je partners geen delicate zaken te kunnen bespreken. Maar daar leent dit eethuis met krappe tafels zich sowieso niet voor. Nee, kom er voor het eten, bereid tot in perfectie met zicht op een open keuken waarin ik geen ve-tsin heb kunnen ontdekken, louter een wereldse kok, verse ingrediënten tegen aardse prijzen die zelfs gerechten buiten de kaart om maakt. Op maat. En dat maakt dit eethuis als een atelier dat ik in Amsterdam mis...
RedjoDesign R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Heerlijk authentieke chineze gerechten. Eerste keer ben ik meegenomen door een neef en nichtje. Helaas woon ik zelf niet in de buurt (Almere), maar ben er nu toch 3 keer geweest in het afgelopen kwartaal. Zeker de moeite waard!

Eten is snel op tafel. Bediening is helaas iets minder. Qua decor kan er ook een behoorlijke vooruitgang worden geboekt, maar het eten maakt alles goed!