Beerkompanie

- Bar 12:00 - 02:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Wi-Fi
Mlahaye .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Om te beginnen, uitzonderlijk goede en vriendelijke bediening. Zelden zo goed en vriendelijk geholpen. 27 december hier gegeten. Helaas maar begrijpelijk moesten ze nog bijkomen van het Serious request geweld dat voor hun deur had plaatsgevonden. Als gevolg hiervan en de vernieuwde kaart vanaf 1 januari was de keuze beperkt, begrijpelijk. Ondanks dat was het eten goed en de samengestelde 3 gangen waren voldoende. Prijs was goed en uiteraard genoten van een lekker Alfa bierje. Zelfs tijdens een rookpauze buiten liep de dame van de bediening achter ons aan om de terrasverwarming voor ons aan te zetten. Dit alles voor een leuke prijs. Toptent.
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
On tour in het zuiden des lands hier voorafgaand aan een optreden met de groep gegeten. Prima ambiance en geen gesprekverstorende muziek, zoals later in de avond in het aanpalende en bijbehorende café. Er was niet al te veel tijd, dus we sloegen het voorgerecht over. We waren in Limburg, dus er moest geproefd worden van het echte 'zoervlees'. Het stoofpotje dat op tafel kwam had een op zich wel aardige, maar stukgekookte inhoud. De eenvoudige begeleiding bestond uit lekkere knapperige frietekes en een niet bijzondere salade. De wijn, een volle Monte Amaro won de vergelijking met het gebodene op het bord met gemak. Daar kwam dus nog een fles van op tafel! Over het grand dessert valt weinig naar huis te schrijven - of het moest al gaan over de banaan in een carameljasje. De zwarte brigade deed haar werk, maar niet veel meer. Puntje van aandacht: in een gezelschap wil er nog wel eens een vegetariër zitten - in ons geval twee. Een amuse met spekjes gaat daar niet echt goed in....
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
We hebben hier eenvoudig maar heerlijk gegeten. Vooraf hadden we een soep (uien en goulashsoep). Beiden smaakten voortreffelijk. Hier wordt met durf gekookt. Beide soepen waren behoorlijk gekruid. En dat mag ook. De goulashsoep was behoorlijk pittig, wat ik kan waarderen. Als hoofdgerecht hadden we een biefstukje. Zonder meer voortreffelijk. Het mes gleed er zo doorheen. De jus was heerlijk, het groente-garnituur anders dan gebruikelijk. Gewoon lekker. Daarnaast waren de frietjes zoals frietjes horen te zijn. Dik (Belgisch dus) en krokant. De koffie was ook heerlijk. Italiaans, zoals koffie op z'n lekkerst is.
Abby D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Ik ben hier gaan lunchen met vriendinnen. De locatie is mooi op het plein, het fijne hier is dat er de hele dag zon staat ideaal dus met mooi weer. Ik heb hier een carpaccio salade gegeten die was super lekker, en ook echt een grote portie. De service was verder goed. Qua decor ziet het er binnen grappig uit alles is van alfa is wel erg leuk gedaan.
Proefmetsmaak .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Aan het Pancratiusplein in Heerlen zit veel horeca. De recensies op Iens maakte ons nieuwsgierig.
Vooral de gerechten met Alfa bier beloofde veel. En inderdaad na een mooie ongefilterde Alfa hebben wij genoten van 2 verschillende stoofpotjes, een op basis van het recept van tante Wies en de ander met zuur vlees. Geweldige smaak. De kinderen hebben genoten van een prima biefstuk in een gietijzeren pannetje en een groot bord pasta bolognese. Mooie locatie met prima gerechten voor een klein prijsje.
Marianne S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Na al 35 jaar niet meer in Heerlen te wonen lunchte ik hier vandaag met partner en vrienden. Mooi pand gelegen aan een prachtig plein (Pancratiuskerk, het Glaspaleis) en zeer gastvrije, vriendelijke bediening. Het eten (salades, beenham, kroketten op brood )was heerlijk, de porties royaal en het werd mooi opgediend. De droge witte wijn en het pilsje smaakte uitstekend. Een plek om terug te komen.....
Christiaan V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2013
Bierbrouwer Alfa heeft het oude pand van Oppidom en De Romein grondig verbouwd naar een trendy bar / brasserie. De inrichting ziet er dan ook mooi, modern en trendy uit. In het Oppidom gedeelte kun je biertafels huren met een eigen tapkraan, en ook kun je hier Bourgondische maaltijd bestellen. Een aantal gerechten op deze kaart zijn ook bereid met Alfa-bier.

De maaltijden zijn op zich vrij simpel, maar de prijzen zijn ook meer brasserie prijzen. Deze variëren tussen de € 12 en € 18,- dus dat laat zich goed doen. Het eten wordt geserveerd in kleine stoofpannetjes, met wat aardappelpartjes en een beetje groenten. Het oogt wat karig, maar uiteindelijk was het portie goed genoeg voor mij. Zelf had ik zwaardvis besteld, gestoofd in ongefilterde Alfa. Dit laatste kun je ook aan de bar bestellen, een aanrader!
De zwaardvis was prima van smaak, maar de smaak van het bier mocht er van mij wel iets duidelijker in naar voren komen.
Als nagerecht had ik een witte en bruine chocolade-biermouse. Ook hier moest je goed proeven om het bier te proeven, maar verder was het lekker.