BAX

7,2
Duur
Riska D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Na lange tijd weer eens gegeten hier. De menu kaart zag er lekker en beknopt uit, misschien wat aan de prijzige kant, van wat we gewend waren. Helaas viel het toch een beetje tegen, wij vonden het echt te zout, zeker de frietjes bij beide gerechten hadden een overdosis aan zout. De sate was wel erg lekker, misschien wat weinig voor wat je ervoor betaald, maar een goede saté saus. Om te eten zullen we niet zo gauw terug komen, alleen voor een biertje op het heerlijke terras met een snack.
Duvaine .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Al een paar jaar kom ik hier gezellig wat op terras wat drinken en wat eten, de bediening is altijd vriendelijk en de witte huiswijn is heerlijk.
Standaard kies ik altijd voor de saté maar besloot nu eens iets anders van de kaart te kiezen, de macho burger met zuurkool.
De combinatie met het zoete van de zuurkool was echt heerlijk, volgende keer ga ik voor de spicy burger, dus kortom, vriendelijke bediening, gezellig zitten, heerlijke wijn (en bier) en heerlijke frieten!
Emellie17 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gezellige sfeer, niet moeilijk doen, lekker gewoon! Leuke, vriendelijke bediening. Verschillende bieren op de tap en altijd een goede daghap! We hebben hier al verschillende keren gegeten en steeds is het goed en gezellig.
Aanrader!!!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Bax is een eenvoudig eetcafé met een aanzienlijk terras op het rustige deel van de Ten Katestraat. En het lijkt zo'n zaak waar iedereen iedereen kent. Het interieur binnen is slechts een hoop oude meuk. Desondanks was het eten en de service goed. Ik had de panini met kip, pesto, tomaat en rode ui en geserveerd met friet en salade. Op het eerste gezicht een vreemde combinatie: een panini met friet. Maar de panini smaakte uitstekend, de friet was heerlijk krokant en de salade, weliswaar klein, was goed aangemaakt.
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Na enige jaren tussenpozen,hier weer voorbij gewandeld. De prachtige dag hielp natuurlijk een handje.
Heerlijk vertoeven op het terras en het gevoel van dat je welkom bent overstemd alles. Vriendelijke bediening en o.a. de koks komen het eten brengen.
Erg leuk, dan zie je ook de mensen die achter de dichte muur werkzaam zijn. ( hetzij er een open keuken is ).
Eénvoudig geluncht maar doeltreffend. Zoals gewoonlijk probeer ik overal de thee, dus met een goed gevoel uiteindelijk weg. Ga zo door...
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Regelmatig van naam en eigenaar gewisseld , lijkt deze zaak met BAX een hoogtepunt te bereiken ! Wat een ongedwongen , hartelijke sfeer. Wat heerlijk om zo snel , zo leuk in gesprek te zijn met iedereen om je heen. Al straalt de eenvoud er van af : de koks die ook kelners zijn zorgen voor heerlijke maaltijden . Steeds wisselend, grote porties,in hun tempo aangedragen. Lekkere huiswijn rood , creatief seatingplan, eigenlijk ook 1 grote leestafel, dag buurvrouw, voelt vertrouwd en thuis . Hier zou ik ook alleen heen kunnen/durven/gaan. Ze nemen je op en mee !

Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Beter laat dan geen eten. Ik ben gaan eten bij Bax en de runderstoofvlees was heerlijk, goed van smaak. Ik werd snel bediend ondanks de drukte. De man was uiterst vriendelijk en klantvriendelijk. De eerste bestelling kwam redelijk snel. Maar door de drukte is de tweede bestelling de mist in gegaan. De man herstelde zich prima en bood mij een goede tegenprestatie aan. Bax is een gezellig, huiselijke buurt restaurant waar je heerlijk kan genieten van het eten en de omgeving.
Denise G.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Fijne sfeer in dit onaangetaste buurtcafe. Er zit van alles en ze hebben precies wat je nodig hebt. Het eten is simpel, maar wel goed. Wisselde laatste tijd nog wel eens van kwaliteit en aanbod door verschillende chefs in de keuken, maar laatste maanden is het echt stukken beter!

Koffie en bier, daarvoor moet je denk ik hier heen komen. Goede koffie uit een gruwelijke machine en best wat leuke biertjes die in ieder geval altijd met liefde lijken te zijn uitgekozen. Plus de croque monsieur is misschien wel de beste van de stad!

Terras is echt fenomenaal voor deze buurt.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Hier tijdens de lunch een broodje kip burger, geserveerd met frites, zonder saus waar je dan zelf om moet vragen, en een "salade" gegeten. Klein broodje kip burger (stukjes kipfilet, in de pan gegooid en zonder kruiden of iets tussen het broodje geplet) smaakte flauw en zag er nogal fantasieloos uit, samen met een paar frietjes op het bord en een soort van simpele salade bestaande uit 2 kleine stukjes tomaat en veldsla geven mij nou niet echt een voldaan gevoel, zeker niet voor die prijs. Bediening is vriendelijk en de sfeer in dit buurt café is prima. Prima plek voor een simpele uitsmijter of broodje kroket waar niet zoveel aan te sleutelen hoeft te worden maar volgens mij zijn er plekken in Amsterdam waar je lekkerder kunt lunchen voor minder geld.
Dirk H.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Per toeval liepen wij bij café Bax langs en besloten op het terrasje te eten. De kaart is niet echt uitgebreid maar het klonk op zich best goed. Er waren een aantal lekkere bieren van de tap dus dat zat meteen goed. Uiteindelijk kozen wij voor Caesar Salad, een 2e salade met kip en bietjes en ook wat frietjes. De frietjes waren hele stukken aardappel die lekker gekruid en knapperig gebakken waren, alleen jammer dat de mayonaise van Hellman's was en daarom vrij flauw (lees: geen smaak). De salades waren op zich niet slecht maar te klein voor de vraagprijs. Mijn Caesar Salad bestond uit een paar bladeren Romeinse sla met enkele stukjes Ansjovis erover heen. In de saus zat (denk ik) Parmezaanse kaas maar de vermelde knoflook croutons waren een sneetje geroosterd brood met knoflook boter. De andere salade was eveneens niet slecht maar ook daar lag er niet echt veel op het bord. Allemaal oké maar niet echt geweldig en voor ons net even te duur voor wat je krijgt.
De Service was zeer goed, de serveerster was opgewekt en vriendelijk - dat kan dus ook in Amsterdam.
Madelon M.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2013
Heerlijk gelunched! Lekker broodjes en salades. Er wordt hier niet zuinig gedaan met beleg. Waar voor je geld en aardig personeel.
Saskia R.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
De keuken van Bax is vele malen beter dan wat je verwacht in een eetcafé. De prijzen zijn daarentegen heel vriendelijk. Prima eten, grote porties en prima service. Daarnaast hebben ze een ruime selectie aan speciaal bieren op de tap. Kortom; de kwaliteit van een restaurant en de no nonsense van een Amsterdams café.
Jolene21 .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
De koks hier weten van wanten. Laten we niet vergeten dat dit een cafe is, en voor die regionen kun je hier meer dan smakelijk eten. Ik bestel graag vlees dat gesudderd heeft: altijd een succes! Verder is het cafe steeds openen er gezelliger aan het worden voor flinke opknapbeurten aan zowel de vloer als de bar. Ik kan niet wachten tot de zon het riante terras verwarmt!
Riska D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2013
Altijd weer een fijn buurtcafé waar ik elke keer verrast wordt door de goede kwaliteit van de dag schotels. flinke porties en niet duur. Het personeel is ontzettend vriendelijk en oprecht. We gaan hier graag heen voor als we niet willen koken, en toch betaalbaar "uit eten" willen. Alleen de nieuwe bankjes binnen vind ik toch wel heel erg spartaans geworden, doe mij maar die oude café stoelen.
RobertRaak .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2012
Na jaren weer eens gegeten, omdat ik een afspraak in de Kinkerbuurt had (mijn oude buurtje). Ik ken deze tent nog uit de tijd dat het Schin op Geul heette; een waardig buurt-eetcafe waar het rommelig decor en ranzige toilet er nu eenmaal bij hoorde. Nu na vele jaren en een eigenaar verder het toilet nog steeds ranzig is stel ik ernstige vraagtekens bij de ambitie van de eigenaar. Kaasfondue, Sateetje, biefstukje, je kan de kaart verder wel bedenken lijkt me... Leuk als je in de buurt woont en thuis al naar de wc bent geweest.