Over het restaurant BAUT Paradijs

Na vier succesvolle locaties die steeds gekker en groter werden gaat het ‘Moving Circus’ BAUT Back To The Roots: terug naar Amsterdam Oost! Dit keer geen groot warenhuis of een reusachtige garage, maar een karakteristiek oud pand dat ooit dienst deed als gasdistributiestation.
Op deze nieuwe locatie bundelen we alle BAUT-elementen; de kunst en gekkigheid van BAUT oost, het terras van BAUTZUID, de warmte van BAUT ZUIDAS en de finesse van BAUT & Dreesmann.
Je zou onze nieuwe locatie daarom BAUT 5.0 kunnen noemen, wij noemen het: BAUT Paradijs.
BAUT Paradijs is intiem, een warme ruimte met verschillende niveaus. Verschuil je tussen de planten in de bistro, vind een plek aan de bar of kijk vanaf één van de drie balkons uit op het geheel. Het interieur geeft de ruimte een warme, vertrouwde sfeer. De kunst geeft het een rauw BAUT randje.
De menukaart, met gerechten geïnspireerd op verschillende landen en werelddelen - typerend voor BAUT - is een mooie mix van vernieuwde recepten en echte BAUT-klassieker.
BAUT Paradijs biedt elke week een wisselende act, waar lekker eten, drinken, kunst en muziek centraal staan.
Treedt binnen in BAUT Paradijs en laat je verrassen!

Halve fles mineraalwater

Netty D.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
mobr .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Heerlijk gegeten met Baut en Nieuw, dit was een vast menu vlak voor de nieuwe kaart komt.

Toch bekroop ons af en toe het gevoel dat alles erg commercieel was, de gangen kwamen erg snel na elkaar, de wijnen werden vaak gevraagd. We stonden zo weer buiten.

Iets minder de ervaring die we voor ogen hadden, maar wel een fijne avond.
Moon 6.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
sandra B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Prima avond in relaxte sfeer. Fijn dat het bedienend personeel en de keuken meedenkt over de wensen van de gasten. Zeker voor herhaling vatbaar.
Michaelandfamily .
Het was echt SUPER.
Het eten was goddelijk. Geweldige smaken. Kunstwerken voor een schappelijke prijs. Don't miss this!!
Michaja M.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
We hadden gekozen voor het verrassings 4 gangen menu. Het was zeer de moeite waard. Heerlijke smaken! Toetje vonden we iets minder lekker
Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Aardig en attent personeel, helaas amper te verstaan door slechte akoestiek. Jammer dat er een behoorlijk aanwezige baklucht hing. Gelukkig was het eten lekker!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zoekplaatje om de plek te vinden. Bij binnenkomst om half zeven staat er een grote menigte mannen met pakken luidruchtig te borrelen. Dat zal de hele avond doorgaan, en ze werden alleen maar luidruchtiger. Praten aan ons tafeltje was daardoor een opgave. Bediening beaamt dat de akoestiek niet top is en dat er vaak van dit soort borrels gegeven worden. Willen jullie brood? Dat verschijnt en wordt later voor 4 euro op de rekening teruggevonden. Bij het bestellen van de rode curry blijkt de begeleidende rijst ook apart in rekening te worden gebracht voor € 4,50. We kiezen elk drie gerechten uit de internationale kaart. Prachtige presentatie en kwaliteit! Goede keuze van wijnen.
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Leuke lokatie en mooi ingericht. Gerechten waren stuk voor stuk bijzonder goed op smaak. Vooral de zeebaars. Draadjesvlees viel wat tegen. Heerlijke frites. Tapioca dessert was ook goed. Wij zaten boven en was erg warm daar. Groot minpunt is de akoestiek. Het is erg lawaaiig en gesprekken aan tafel zijn daardoor lastig.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
De vijfde pop-up van Baut, nu in een voormalig gasverdeelstation in Oost. En zoals gebruikelijk is de inrichting ook nu weer bijzonder, nihilistisch, bijna psychedelisch. Maar ik hou er wel van. Behalve op het terras buiten kun je ook plaatsnemen op een van de balkons binnen. Op hun site had ik de soep van ui, mosterd, bokbier en dragon gezien en dit deed me besluiten helemaal naar Oost af te reizen. Groot was dan ook de teleurstelling toen bleek dat die soep er die dag niet in zat. Ik bestelde de soep van de dag, een tom kha kai, en de salade van rode quinoa, papaya, avocado, jalapeñocremè, radijs en granaatappelpitjes. De soep was erg lekker en werd geserveerd met uitstekend brood. De salade was oké maar niet bijzonder.
Jacob S.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Mooie locatie maar de avond werd helaas bedorven door slechte akoestiek en keiharde muziek van matige DJ.
Verrassingsmenu was niet erg verrassend. Eten redelijk maar niet meer dan dat. Rode mul met risotto was prima, maar hoofdgerecht van fantasieloze stukjes sukade, tja.
Jammer, had er meer van voorgesteld. Bediening jong maar attent.
kuipernest .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
BAUT zit bij ons op de hoek, dus ik was na een aantal keer borrelen zeer benieuwd naar het eten. Dit viel gelukkig niet tegen! Leuke smaakcombinaties en goed bereid. Ook het personeel was vriendelijk en behulpzaam. Enige nadeel is dat het oude - niet geïsoleerde - gebouw een beetje rumoerig is voor de "oudere" medemens.
Beste Kuipernest,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT Paradijs en uw mooie recensie. Wij zijn helaas bekend met onze slechte akkoestiek. Gelukkig komt hier binnen nu en twee weken een aanpassing op.

Ook is het terras inmiddels geopend, wellicht heeft u als buur zelf een tuin, maar u bent meer dan welkom!
Hopelijk tot gauw!

P.L. V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Alles was heerlijk, heel gezellig en vriendelijk personeel. Alleen wachttijd tussen de gerechtjes net te lang. (We hadden het 3 gangen verrassingsmenu)
Beste P.L. V. , Hartelijk dank voor uw bezoek en uw feedback. Wij zullen dit zeker ter harte nemen.

Hopelijk zien wij u binnenkort nogmaals in ons mooie paradijs.

Team BAUT
Rose H.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Eten was lekker, bediening leuk en de sfeer goed!
Het enige wat ik minder vond is dat ze ons glazen wijn aansmeerden per gang, die 7,50 per stuk waren.
Dit werd ons pas duidelijk na afloop van het diner. Uiteindelijk waren de kosten voor de drank per persoon even hoog als die van het eten, wat ik een onnodig vond. Tip: Bestel 1 fles wijn (of meer natuurlijk) en houd het daar op!!
Beste Rose, Hartelijk dank voor je bezoek aan BAUT Paradijs en de feedback. Wat vervelend dat u niet goed bent geinformeerd over de wijnprijzen, wij hebben dit inmiddels intern besproken. We hopen u in de toekomst nogmaals te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT Paradijs
Mabel D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Echt een top service! Top eten! En een top ambiance! Mijn moeder heeft een dodelijke pinda/noten allergie. Wij hebben nog nooit zulke, oprechte aardige service gehad die zich met deze allergie ontzetend goed bezig hielden. De chef ook nog paar keer langs gekomen, ontzettend vriedelijk! Een dikke dikke 10!
Beste Mabel, hartelijk dank voor uw bezoek en uw complimenten, wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Team BAUT Paradijs
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Een prima avondje gehad. Eten is lekker met name de tournedos en de coquilles waren voortreffelijk. Wel wat aan de prijzige kant.
De aandacht ging tijdens het eten vooral uit naar de akoestiek. Het koste erg veel moeite elkaar te verstaan. Hierdoor was het lastig met zijn allen het gesprek te volgen.
Beste Nicky, hartelijk dank voor je bezoek aan BAUT Paradijs en de mooie recensie. De akkoestiek is inderdaad een kinderziekte bij onze nieuwe BAUT. Gelukkig hebben wij hier binnen nu en 2 weken een oplossing voor , wij hopen u dan snel weer te mogen begroeten. Met vriendelijke groet, Team BAUT Paradijs
Ylse V.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2017
De steak tartaar is echt heerlijk, een aanrader. We werden leuk bediend. Leuk om deze nieuwe wijk te ontdekken. Jammer dat er geen buiten terras is, met mooi weer is dat wel een must vind ik. Ik begreep dat er aan wordt gewerkt.
Beste Ylse, Bedankt voor de mooie recensie. Ook is er inmiddels een buiten terras, dus we hopen u snel weer te mogen verwelkomen. Met vriendelijke groet, Team BAUT Paradijs.
Maria Y.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
daalende qualiteit (super Baut zuid, niet zo goed Baut V&D, redelijk slecht Baut paradijs
Beste Maria Y,

Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT Paradijs, wat vervelend dat u niet tevreden bent met onze kwaliteit. Wij doen ons uiterste best om dit altijd te waarborgen. Wellicht geeft u ons nog een kans, anders is misschien Restaurant C een goede tip!

Ruben P.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
Baut Paradijs is een origineel, betaalbaar restaurant waar met liefde aan je maaltijd wordt gewerkt. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam en heeft altijd wel een goede (wijn)suggestie. Wij vinden het top.
Beste Ruben,

Hartelijk dank voor je mooie recensie! We hopen je snel terug te zien in ons mooie Paradijs. P.S. Het terras is geopend!

Met vriendelijke groet ,

Rinske V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijke cocktail vooraf en daarna genoten van 3-gangen verrassings menu. Mooie porties, bijzondere smaken. Helaas begint de DJ vroeg op vrijdag ... maakt gesprek op de 'boven-ring' aan de eettafel wat lastiger. Maar dat was ook het enige minpuntje. Beslist een aanrader in Amsterdam Oost. Kom zeker terug!
Beste Rinske V.,
Wat leuk dat je zo'n leuke avond hebt gehad bij ons! Het klopt dat er elke vrijdag een DJ bij ons draait, dat is natuurlijk niet aan iedereen besteedt. Bedankt voor je mooie recensie en tot de volgende keer!