BAUT & Dreesmann

Rokin 164 1012 LE Amsterdam Nederland Kaart
31-204659260

Over restaurant BAUT & Dreesmann

Na drie succesvolle locaties van BAUT aan de Wibautstraat en in Amsterdam Zuid vestigt ‘moving circus’ BAUT zich nu tijdelijk in hartje centrum. Creatief, dynamisch, divers, toegankelijk, tijdelijk en vooral: lekker eten. Dat is BAUT, op elke locatie weer. Een pop-up restaurant waar je niet alleen kan eten, maar ook terecht kan voor exposities en vervolgens tot in de late uurtjes kan vertoeven aan de bar. BAUT is dé manier om leegstaande panden die op het punt staan hun ziel te verliezen opnieuw betekenis te geven.

BAUT heeft de deuren geopend op de derde verdieping van het voormalige V&D pand aan het Rokin en krijgt daarom de toepasselijke naam Baut & Dreesmann. Een prachtig pand met een historie om trots op te zijn, die wij graag een tijdelijke en nieuwe invulling geven.

Bij BAUT & Dreesmann kan je tot en met december zeven dagen per week terecht voor koffie, lunch, borrel en diner met een schitterend uitzicht over de stad. Het warme rood met zwarte interieur uit BAUT ZUIDAS en de herkenbare kunstelementen van Pipsqueak Was Here!!! maken de plek tot de vertrouwde BAUT sfeer, een tikkeltje rauw en tegelijkertijd toch warm. Hier vind je de menukaart geïnspireerd op verschillende werelddelen, typerend voor BAUT, met een nieuwe twist vol nieuwe gerechten. Nieuw is ook het aparte BAR BAUT gedeelte, die met een eigen ingang geheel gescheiden is van het restaurant en waar elke donderdag, vrijdag en zaterdag een DJ draait. ‘

Meer informatie over restaurant BAUT & Dreesmann

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Corine O.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Carolien V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
goede bediening, erg lekker gegeten, bijzondere locatie!
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
M.W.F. H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Menu van goede kwaliteit. Hoofdgerecht wat inhoud betreft niet voldoende, hetgeen ook erkend werd! Bediening goed. Helaas is de afzuiging van de open keuken niet voldoende, waardoor je kleding een etensgeur behoudt.
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Prachtige lokatie! Uitziicht op het Rokin en de Amstel. Prachrig oud glas, dat zag je niet toen V&D er nog zat! Eten is net als bij Baut Wibautstraat erg goed. Mooie lunchkaart: keuzen tussen gerechten met brood, salades of andere gerechten. Mijn favoriet is de steak tartare. Goed op smaak gebracht met toast erbij. En natuurlijk een portie huisgemaakte frieten met huisgemaakte myonaise. Mmmm. Personeel zoals altijd zeer attent, vriendelijk en professioneel. Jammer dat ze eind december al weer vertrekken!
Beste Jasperica, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann! Fijn dat u het zo prettig bij ons heeft gehad. Wij zitten nog op deze mooie plek tot 31 december, daarna verhuist ons circus weer naar een nieuwe plek in Amsterdam. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
A P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Redelijk eten maar idioot kleine hoeveelheden met name bij risotto. En te duur. Wel mooie plek
Beste A. Pijl, hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw feedback. Daar kunnen we wat mee. Inmiddels is onze chef op de hoogte gesteld en zullen we de risotto aanpassen in hoeveelheid. Met vriendelijke groet Team BAUT & Dreesmann
Andre B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Het blijft bijzonder om bij Baut te eten. Nu op het Rokin. De ingang en de trappen nodigen niet uit, maar bovengekomen vind je dezelfde sfeer als op de andere locaties. Twee gerechtjes genomen met mijn partner: tonijn en ceviche vooral en daarna red curry en thai beef. Prima bereid. De 2e/hoofd gerechten waren aan de koude kant. Goede espresso macchiato.
Beste Andre Broekmans, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw reactie op IENS.
Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet , Team BAUT & Dreesmann
A P.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
De prijs kwaliteit en de hoeveelheid zijn niet in verhouding. Mijn vriendin bestelde de risotto bij de lunch en dat was een theelepeltje. Personeel ging daar niet op in na ons commentaar. Mooi uitzicht verder, aardige bediening maar akoestiek erg slecht.
Marjolein13057 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Verrassende gerechten, heel aardige bediening. De entree beneden is wat louche, maar in het restaurant zelf, op de 3e verdieping, hebben ze hun best gedaan er iets leuks van te maken.
Beste Marjolein, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw recensie op IENS.
Wij hebben onze ingang beneden inderdaad in de orginele staat gelaten, zodat het verrassingseffect op de derde verdieping deste groter is, maar wij zullen zorgdragen voor een verbetering van deze uitstraling. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Ruby L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Vriendelijke bediening en prima gegeten. Maar de muziek stond vrij hard dus moesten we behoorlijk hard praten om elkaar te verstaan. Leuk voor een keer..
Beste Ruby, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw recensie op IENS.
Wij hebben op donderdag en vrijdag avond een DJ, de muziek staat dan inderdaad wat harder, wellicht een volgende keer een bezoekje op een andere dag. Wij ontvangen u graag! Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Nelleke H.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Heel attente en goed gemutste bediening. Heel lekker eten in geweldige entourage. De akoestiek is een probleempje.
Beste Nelleke Hilhorst, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw mooie recensie. Wij begroeten u graag weer snel! Met vriendelijke groet Team BAUT & Dreesmann
Maartenhartman .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
goede ervaring qua eten en maar weinig in verhouding tot de prijs. Vriendelijke bediening, al konden ze de drukte niet helemaal aan, had ik het gevoel.
Wat een enorme domper op de avond zette, moet ik helaas hieraan toevoegen, waren de drankprijzen. Ik vroeg om witte wijn en kreeg de keus uit 3 soorten, zonder een kaart met prijzen te zien te krijgen. Achteraf kwam de rekening en mocht ik maar liefst 6 euro voor een glas aftikken; dit vind compleet uit proportie en van de pot gerukt, eerlijk gezegd. Achteraf werd gezegd dat er ook een huiswijn was geweest, maar deze is mij nooit aangeboden. We spreken hiervan een goed maar gemiddeld restaurant in Amsterdam, niet een terras in het centrum van Parijs. prijzen van 4,50-4,75 horen echt wel de bovengrens te zijn, naar mijn mening.
Beste Maarten Hartmans, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann. Excuus voor onze late reactie, door werkzaamheden aan de IENS-website was het helaas niet mogelijk om eerder te reageren. De verwarring met de wijnen vinden wij erg vervelend, onze huiswijn start op een prijs van vier euro, daarna volgen verschillende open wijnen, waaronder ook 1 van zes euro. Excuus voor het feit dat deze blijkbaar niet is aangeboden, wij hebben ons personeel hier inmiddels extra allert opgemaakt. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen, Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Sander H.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ober was/leek nogal chagrijnig, eten was prima maar gerecht niet compleet, was prettig geweest als wij dat voortijdig hadden gehoord dan hadden we nog een bijgerecht kunnen nemen.
Beste Sander Hendriks, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en u feedback. Wij zullen dit zeker ter harte nemen. Inmiddels is ons personeel hier extra allert op gemaakt. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Ik ben vaak bij BAUT & Dreesman langsgekomen maar ik zag er nooit iemand in- of uitlopen. Op de dag van de intocht van Sinterklaas ben ik dan toch maar eens naar de derde etage van het voormalige warenhuis getogen en tot mijn stomme verbazing zat het pop-uprestaurant nagenoeg helemaal vol. De ruimte was groter dan ik dacht. De muren waren van veelkeurig schilderwerk voorzien en aan de straatkant zorgde de glasgevel over de volle lengte van de ruimte voor veel licht. Eigenlijk jammer dat ze er per 1 januari 2017 weer mee ophouden. Ook de losse en vlotte bediening vond ik erg prettig. Als lunch had ik de tom kha kai en het bruine landbrood met zalmtartaar, appel, avocado en haringkaviaar. Beide gerechten waren uitstekend.
Beste Peter Stroeken, Bedankt voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann, Wat fijn dat u ons eindelijk heeft ontdekt! Wij zitten nog op deze locatie tot 31 december. Hopelijk zien wij u snel of op onze volgende locatie. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Barab .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
We gingen met z'n vieren eten, op een zaterdag. Het meisje dat ons bediende was super aardig en professioneel (blond en blozende wangen) De ruimte was ook verrassend en stoer ingericht. We kozen voor het 3 gangen menu (zonder toetje) en het wijnarrangement. Vooral de Ceviche was heerlijk! En de snoekbaars en hert ook. Het was een gezellige avond. Daarna bestelden we nog koffie en 2 toetjes die superlekker waren.(passievrucht) De gerechten zagen er ook erg mooi uit. minpunten: er werd een ander bedrag voor het 3gangen menu berekend dan dat op de kaart stond. De sla en frites waren ze vergeten maar stond toch op de rekening. Soms leek het alsof ze ons vergeten waren, bv de koffie kwam eerst en toen we deze op hadden de digestives pas veel later. We betaalden 300 euro met 4 personen.
Beste Barab, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw feedback. Daar kunnen we wat mee! Wat fijn dat u het na uw zin heeft gehad, echter zijn de fouten die die avond zijn gemaakt niet volgens onze standaards. Inmiddels is ons personeel op de hoogte gesteld. Hopelijk geeft u ons nog een nieuwe kans. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Het is een leuke locatie aan het Rokin. Hippe inrichting, wel erg rumoerig, misschien veroorzaakt door het open plafond. De bediening was vriendelijk, maar steeds te laat. Probleem lijkt met name het scheiden van eten en drinken bestellingen. Dan krijg je taart als de koffie al op is en wijn nadat het voorgerecht geserveerd is.
De kwaliteit van de gerechten was wisselend. De steak tartaar en de bisque bevielen zeer goed. De rode curry was niet zo interessant en de tonijn zelfs teleurstellend. Een soort koekje met aviocado met daarop zuur aangemaakte sla en daarop een paar plakjes tonijn. Zonde om een doorsnede op te eten omdat de zure sla de op zich lekkere tonijn overstemde. De groene sla smaakte eigenlijk hetzelfde. De nagerechten waren complex en deels geslaagd.
Ria L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Complimenten voor de vriendelijke bediening. Wij moesten erg lang wachten op ons gerecht. Toen we er naar vroegen, werden we niet als zeurpieten afgesnauwd, maar er werd begripvol op gereageerd en was ons lekkere broodje er binnen een paar minuten.
Beste mevrouw Loogman, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw mooie recensie. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Waanzinnig lekker gegeten! De seviche, steak tartaar en de tournedos rossini zijn origineel, vers en perfect op smaak. Personeel zeer vriendelijk en dienstverlenend en de locatie is prachtig. Wij gaan er graag weer heen.
Beste Esther van der Hoorn, Hartelijk dank voor uw bezoek aan BAUT & Dreesmann en uw mooie recensie. Wij hopen u snel weer te mogen ontvangen. Met vriendelijke groet, Team BAUT & Dreesmann
Cor N.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Grappige entree en rauw interieur. Tafeltje aan het raam (enkel glas en metalen kozijnen) en dat was superkoud. Later elders gaan zitten. De oesters waren goed, maar geserveerd op bergjes nat zout/zand (?) gaf het rommel en vieze handen. De steak tartaar kwam uit de gehaktmolen en was daardoor veel structuur kwijt. Erger: de steak was aangemaakt en had een ( erg) zoete smaak??! De tournedos rossini was te doorbakken en daardoor best droog. De eendelever was heerlijk romig. De groene salade had meer weg van een bakje rauwkost. De bediening was best attent maar de espresso bleef te lang op de bar staan.
S P.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Leuke plek, prachtig uitzicht en gaaf industrieel decor. Niet heel comfortabele tafels en stoelen, maar er zijn ook banken beschikbaar. Dat is wellicht iets meer voor een borrel en minder geschikt voor lunch, naar mijn mening. Tafel aan het raam was een beetje fris, maar niet hinderlijk. Wel iets om rekening mee te houden. Ceviche is wel echt een (te) kleine portie voor lunch, de steak tartaar van ossenhaar met lever was goed. Echter, omdat de specerijen, etc. al grotendeels door het vlees gemixt waren, kwamen zij net wat minder explosief over. Desondaks, goed gerecht! Prima prijs-kwaliteit verhouding en goede service.