Batôn

Meer informatie over restaurant Batôn

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Heel klein en fijn zaakje. Heerlijke broodjes en salades en meer originele gerechtjes op de kaart. Goede Illy koffie en huisgemaakte taarten. Vriendelijke bediening. Krantje erbij en binnen aan het raam of buiten op het terras aan de gracht lekker genieten van alles dat voorbij komt op straat en op het water. Toiletten kunnen wel een opknap-beurtje gebruiken. Voor het overige, niks meer aan doen!
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
I simply love Batôn! Een aantal jaar terug werkte ik aan de Herengracht en ging hier elke vrijdag heen als early weekend celebration. Helaas is die tijd voorbij, maar toch ga ik zeker nog een aantal keer per jaar terug om te genieten van de heerlijke broodjes die met zorg worden bereid. Mijn ultieme favoriet en absolute aanrader is de ciabatta met gebraden kip, spek, avocado en ravigotesaus. Vraag of ze er wat oude kaas over willen doen en het feestje is compleet. Prettige bijkomstigheid is dat ze aardig wat tafels hebben. Er lopen nog een aantal trappen naar boven, waardoor er meer plek is dan dat je in eerste instantie misschien denkt. De locatie is top gelegen, met een beetje mazzel kan je in de zomer een plekje bemachtigen aan een van tafeltjes buiten. De bediening duurt er vaak wat lang, krijg er soms de indruk dat ze chronisch onderbezet zijn. Als je krap in je tijd zit, kan je er beter een broodje afhalen, die optie bieden ze namelijk ook.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Lunch hier regelmatig, want naast m'n kantoor. Altijd grote selectie verse broodjes met zeer ruim beleg voor redelijke prijs. Top croque monsieur, heerlijk verse en gevarieerde salades, vriendelijke en snelle bediening, en altijd nog nét een plekje. Niet mis mee dus.
Marcelalbert .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Batôn heeft een warme uitstraling en een rustig decor. Helaas kan dit niet worden gezegd over de bediening. Tip aan de bediening zou zijn om de reactie op een misverstand bij de opname van een bestelling (wel/geen soya melk) op een rustiger toon over te brengen en prioriteit te geven aan de klantrelatie. De toon van de bediening past eigenlijk bij het inspiratieloze ontbijt, dat met name bestond uit kuipjes (jam en boter) en een koud ei.
Missy_united .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Leuk en betaalbare tent om te lunchen. Broodjes en huisgemaakte taarten zijn en en zien er heerlijk uit. De locatie is top en het personeel hartstikke vriendelijk.
Dominique B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Ik was op 25 november voor het eerst in dit bistro. Het broodje mozarella, pesto en tomaat werd snel geserveerd en was ok maar niks bijzonders. De koffie verkeerd vond ik niet lekker wat me verbaasde omdat ze illy koffie verkopen. De bediening was vriendelijk maar niet echt alert. Ik heb ze op iets aangesproken waarop niet werd gereageerd. Ik ken in deze buurt een aantal plekken waar je beter en voor minder geld kunt eten, volgens mij komen de meeste mensen in eerste instantie vanwege de ligging op deze zaak af.
Wimvant .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2013
Om met het decor te beginnen. Op een zonnige zaterdagmiddag lunchen op een ruim terras met uitzicht over de Herengracht, dat kan nauwelijks beter. En als de terrasstoeltjes wat comfortabeler waren geweest, dan had ik zelfs een 9 gegeven.

De bediening was typisch Amsterdams, beetje joviaal alsof we elkaar al jaren kennen en vooral jezelf zijn. Kijk naar mij, ik loop vreselijk leuk te zijn op de Herengracht! Ik vond het niet erg, beter dan stijf en kil, maar ik zag om mij heen dat sommige mede-eters zich daaraan stoorden.

We waren met 4 personen, twee maal salade van de chef, twee maal ciabatta kip. De kip leek uit één grote bak te komen. Veel kip, zowel op broodjes als op de salade. Beetje droog. Dus genoeg te eten, maar €11,50 voor deze salade vonden we knap aan de prijs. Maar goed, daarvoor eet je op een terras aan de Herengracht. Geen wijntjes hier, en de sapjes kwamen in verdomd kleine glaasjes voor de prijs van een normaal glas. Hier is nog wel ruimte voor verbetering. De koffie was uitstekend, dat dan weer wel.
Arnoud G.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2013
JanSchippert .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2013
Deze lunchroom moet het duidelijk hebben van de locatie, want meer positiefs valt er niet over te zeggen. Chagrijnige bediening, kleffe broodjes en net niet de goede koffie. Waarschijnlijk richten ze zich vooral op toerisen en bezoekers uit de provincie. Die komen 1 keer en dan maakt het niet uit. Kenners van de buurt weten dat er in een straal van honderd meter veel betere lunchmogelijkheden zijn.
Mitzert .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Mooie tent, mooi uitzicht over de gracht en erg lekkere broodjes! Voor ruim €20 lekker lunchen in hartje Amsterdam is niet duur.
Petervl57 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Baton zit in een grachtenpand op een hoek van de herengracht. Je kunt er op verschillende verdiepingen gezellig zitten. Het was er prima lunchen, De croque monsieur was erg lekker, de koffie en de verse sap prima. De bediening moest je af en toe even proberen "te vangen", maar is vriendelijk en correct. Een zaak om weer terug te komen.
Mariska K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Al een aantal keer hier wezen lunchen. Dit keer dan lekker in het septemberzonnetje aan de gracht. Prima service, heerlijk eten, mooie locatie en voor herhaling vatbaar.
Martin K.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2012
Heerlijk genieten als je buiten op het terras kan zitten hier aan de Herengracht. De broodjes die je hier krijgt zijn goed belegd, goedkoop (voor Amsterdamse begrippen) en nog lekker ook!

De jonge bediening kan wat chaotisch (maar wel super vriendelijk) overkomen maar dat neem ik voor lief als ik in de zon zit met een heerlijk broodje en een kopje koffie. Aanrader!!
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2012
Al jaren kom ik bij dit knusse tentje aan de Herengracht dat ik waardeer vanwege de goede koffie, de mooie taarten, vriendelijk personeel en de lekkere broodjes. De laatste keer was alles echter zo anders dan voorheen, dat ik bevreesd werd dat de zaak misschien was overgenomen door iemand met minder liefde voor het bedrijf. We zaten buiten naast de deur, omdat het nog een mooie dag was en het terras vol.

Normaliter zie ik diverse voluptueuze taarten, maar deze keer beperkte de keuze zich tot (huisgemaakte?) appel- en chocoladetaart. De jongeman die ons bediende was kortaf en niet vriendelijk. Ook niet onvriendelijk trouwens. De koffies en taart werd gebracht. De koffie was absoluut perfect. De taart echter werd veel te koud geserveerd met slagroom uit een spuitbus (wie heeft deze vermaledijde uitvinding gedaan? Zelfgeklopte slagroom is zo veel smakelijker en voller van smaak en die zakt ook niet binnen 5 minuten in). Hoewel ik mijn hand er niet voor in het vuur durf te steken, leek de appeltaart niet met roomboter te zijn gemaakt. Ik vond hem in ieder geval niet ambachtelijk smaken.

Helaas, dit zaakje krijgt van mij voorlopig geen bezoek meer. Ik hoop dat het tijdelijk is en dat de kwaliteit die ze jaren op alle fronten toonden weer snel terug komt.
Danielle D.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Perfecte broodjeszaak! Ook de ruime keuze aan afhaalbroodjes (omelet van de dag een echte aanrader) onder het cafe zijn om je vingers bij af te likken!
Catharina B.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2012
Heel gezellige broodjeszaak met leuk ruim terras aan het water en binnen een boeiende indeling: een mooie vide, en beneden aan de bar (lekker druk) of achterkant vh restaurant (privé) geeft weer een andere beleving. Pistoletje tonijnsalade is goed gevuld en lekker aangemaakt met veel vis en augurkjes enzo erdoor. Rond de 5 euro. De wat duurdere broodjes, rond de 8 euro, zijn een flinke lunchmaaltijd. Bijv. de warme geitenkaas met honing en walnoten is een opengeklapt broodje, aan twee kanten belegd met salade erbij. Heerlijk. De verse jus is net geperst en de koffie is ook prima. De bediening is snel en vriendelijk.