Batavia

Willemsplein 31 6811 KC Arnhem Nederland Kaart
31-264420873

Over het restaurant Batavia

Stap Batavia binnen en je stapt een wereld binnen vol warme kleuren, tropische geuren en spannende smaken. Er is geen betere manier om te ontsnappen aan Nederlandse grauwigheid. Het menu is zeer authentiek en de smaken zijn geweldig. Ook de service is perfect: vriendelijk, flexibel en goed geïnformeerd.

Meer informatie over restaurant Batavia

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant Batavia

Hanneke P.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
Heerlijk gegeten.
We hadden gereserveerd en mochten tafeltje uitkiezen. Daarna kwam eigenlijk bijna gelijk de soep en daarna ieder 4 saté met garnituurtje.
Daarna mochten we beginnen aan het lopend buffet. Alles was heerlijk op smaak en volop aanwezig. Eigenaar en eigenaresse komen langs de tafeltjes om een praatje te maken.
Personeel komt snel vragen als je drankje op is of je nog wat te drinken wilt.
Sommige personeel beetje verlegen maar vriendelijk.
Tip: bij lopend buffet voor opscheppen ff goed omroeren want dan komt de warmte naar boven wat de smaak ten goede komt.
Aletta T.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2018
Uitstekend eten! Enige minpuntje was dat tussen het geven van de menukaart en het opnemen van de bestelling veel tijd zat. Terwijl het rustig was in de zaak, we aten 's middags.
Petra P.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Wij hebben hier meerdere malen gegeten met wisselende kwaliteit, ongeveer 5 jaar geleden tot 2 maal toe behoorlijk buikloop van gehad, maar omdat wij een liefhebber van de Indonesische keuken zijn een paar maanden geleden toch maar weer eens geprobeerd. Het eten was heerlijk en smakelijk echt Indonesisch. Gisteren weer bij Batavia gegeten in de verwachting weer zo’n heerlijke maaltijd voorgeschoteld te krijgen. Het was erg druk en moesten een tijdje wachten tot er een tafel vrij was en nog langer wachten op het eten, maar ach alla, het was druk en in de verwachting van een smakelijke maaltijd vonden wij het wachten niet erg. Wij hadden Babi pangang Batavia met bami, nasi goreng djawa en sate Kambing besteld. Andere gasten kregen een schaaltje kroepoek gereserveerd maar wij niet. Toen wij eindelijk de aandacht wisten te trekken van de dame die daar al jarenlang werkt, verteld zij dat het eraan kwam, maar nog de dame nog de kroepoek gezien. Maar ach, geen kroepoek is ook geen ramp. Uiteindelijk werd het eten geserveerd, wat een teleurstelling, de sateh Kambing was nagenoeg koud en erg zenig, bij de nasi goreng djawa hoort daging rendang , er was wel een rundvlees achtig iets, maar zeker geen daging rendang, en de rijst zat vol met grotere en kleine stukken kraakbeen, na verschillende happen met een klein stukje kraakbeen zat er bij de volgende hap zo’n groot stuk bij dat ik de rest niet meer lustte. Wij kregen de aandacht van de bediening niet getrokken, er kwam ook niemand vragen of het eten naar wens was. Uiteindelijk maar afgerekend en aangegeven dat het eten absoluut niet naar wens was, dit ook aan de dame aangeven die daar al jaren werkt waarop een excuus werd aangeboden met de vraag of wij daar voor de eerste maal waren, terwijl wij daar al jaren te gast zijn geweest. Mijn man heeft wederom buikloop van het eten gehad. Dit restaurant is absoluut geen aanrader!! en erg schoon is het ook niet.
Anton E.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Stap voor stap bezoeken we de gehele Iens Top-25 best gewaardeerde Indonesische restaurants. Samengevat denk ik niet dat deze erin thuis hoort. Presentatie van gerechten was ronduit slordig. De gort droge spekkoek die meerhoekig was afgesneden en op een koffieschotel op tafel werd geschoven was exemplarisch voor het voorgaande diner. Er straalde geen trots of inspiratie van de gerechten af wat in lijn was met de smaak. De saté was wel mooi geroosterd. Maar de pindasauzen bevonden zich op fabrieksniveau. En zo’n loempia met een tomaat en een droge plak komkommer als garnering vooraf was misschien leuk in de 80’s. Maar dit is niet meer van deze tijd. Nasi kuning was subtiel en wel aardig van smaak. Vond nog een echte kruidnagel in de nasi. Was fijn dat er nog iets authentieks was te vinden. Sfeer en aankleding was verlopen. Maar veel bezoekers zal dat aantrekken. Tot slot het op tafel knallen van de gerechten zonder uitleg... ook een minpunt. Genoeg hierover. Niet voor herhaling voor mij. Ook geen aanbeveling aan anderen om het ook eens te proberen. Meevaller was de rekening. Afgerond op 90,- voor twee personen.
L D V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Hier kun je én goed eten en je voelt je welkom. De prijs is prima en er is voldoende keus. De gastheer is op een plezierige manier aanwezig.
Ron2010 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
We zijn op woensdag 22 augustus 2018 met zijn 8-en wezen eten bij Batavia en hebben gekozen voor de rijsttafel all inclusief (€ 32,50 p.p.). Vooraf een lekkere soto soep gevolgd door heerlijke saté (2 stokjes kip en 2 stokjes rund). Daarna werd als hoofdgerecht de tafel vol gezet met allerlei gerechtjes plus bami, diverse soorten rijst etc.
Allemaal erg lekker van smaak en ruim voldoende van alles. Complimenten aan de kok (komt uit midden Java).
In het begin liep het in de bediening wat stroef, het was druk en er was te weinig personeel, dus best wel lang wachten. Na overleg met de eigenaresse liep het allemaal een stuk beter.
De sfeer was echt Indisch en de temperatuur ook, want het was er erg warm.
Als nagerecht was er een dame blanche gevolgd door koffie of thee.
We hebben allemaal genoten van een gezellig en lekker etentje.
Julian V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Heerlijk gegeten (rijsttafel Batavia, aanrader), super lief personeel en een gezellige sfeer! Kregen nog koffie of thee van het huis aangeboden.
Donna D.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2018
Echt een top Indisch restaurant, alles klopt. Wij bestelde een deluxe rijsttafel, het was echt meer dat zat. Eigenlijk te veel, terwijl mijn vriend en ik grote eters zijn. Het personeel is zo super lief. Kwamen telkens vragen of we nog wat meer eten moesten. Het is een populair restaurant, reserveren is handig. Het restaurant zat vol, maar toch hadden wij veel privacy tijdens het eten door schotten. De inrichting is erg mooi, je bent echt even in een andere wereld. Prijs-kwaliteit verhouding super. Hier gaan wij echt vaker heen!
Karl G.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Fijne bediening die er alles aan doen om jou in alle rust lekker te laten genieten van al het lekkere eten en
de koffie is hier ook geweldig lekker.
Wij komen hier graag eten, na een dagje shoppen in Arnhem.
teuny A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Fijne avond met familie gehad.Heerlijk eten,wil je meer,alle gerechten worden naar wens aangevuld.Wel warm in het restaurant.Toilet is een steile trap naar beneden,voorzichtigheid geboden.
Arjan K.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Ik gok voor de 15e keer ofzo gegeten bij Batavia. Van ontvangst tot vertrek warm, met passende humor in de watten gelegd.

Als u van lekker rijsttafelen houdt is dit een prima keuze. Mijn topper is en blijft de saté kambing maar zoals een tafelgenoot zei: "alles is lekker". En zo is het.
sienta .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Op 26/6 hebben we in Batavia gegeten nadt we IENS hadden geraadpleegd.
We hadden 1 nasi rames en 1 menu met als hoofdgerecht 10 sate's met 5 verschillende smaken, oa sate Bali en Sate Makassar.
Het pluspunt van daze restaurant is de uitgebreide menukaart. Niet die afgezaagde gerechten. [ik kom zelf uit Indonesie].
Eten: 9
Bediening 9
Decor 10
Volgende keer zullen we de andere gerechten proberen.
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
De goede recensies kloppen. We hebbem heerlijk gegeten en dr bediening was heel vriendelijk. Jammer dat een grote groep aangeschoten mannen de sfeer negatief bepaalde en dat ze hier niet op werden aangesproken.
Roelf V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Heerlijk gegeten in Oosterse omgeving. Nasi Rames was de beste in lange tijd.
Jose Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten hadden de saté schotel 7 verschillende saté s......Echte aanrader
Janneke T.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Tip gekregen om hier te gaan eten: beste tip ooit! Lekker ongedwongen sfeer en heerlijk eten. Gekozen voor een menu met allemaal verschillende gerechten die stuk voor stuk heerlijk waren. Toen alles op was, werd ons gevraagd welke gerechtjes we nog aangevuld wilden hebben. Afgesloten met koffie met spekkoek. Toen we hierna wilden afrekenen kregen we 'van het huis' nog meer koffie met spekkoek aangeboden. We komen hier graag terug als we weer in Arnhem zijn!
Sevgi T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Lekker gegeten, alleen soto soep vond ik minder, voor de rest vond ik het heerlijk
Fransiska V.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Heel erg gezellig en een waanzinnig vriendelijke bediening.
Eten was top en erg goed
Hebben van alle gerechtjes wat kunnen proeven
Super lekker
De sfeer is knus
Jolanda J.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, echt super!
Klein tipje, wij wisten niet dat je na de soep -met het Javaanse buffet- nog saté kregen. Wellicht de volgende keer even informeren aan de klant wat ze krijgen. Wij gingen naar de soep namelijk gelijk lopen, tussendoor kwam alsnog de saté. Wij voelden ons daardoor een beetje bezwaard. Maar we komen zeker terug!
Ruud O.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Voor het eerst hier gegeten. Heerlijke gerechten voor een prima prijs! Prachtige ambiance en sfeervol Indonesisch ingericht. Bij Batavia dineren is echt een totaalbeleving. Bovendien erg vriendelijk en attent personeel. Kortom: een erg leuk restaurant waar ik zeker nog eens terugkom!