Batavia

Willemsplein 31 6811 KC Arnhem Nederland Kaart
31-264420873

Over het restaurant Batavia

Stap Batavia binnen en je stapt een wereld binnen vol warme kleuren, tropische geuren en spannende smaken. Er is geen betere manier om te ontsnappen aan Nederlandse grauwigheid. Het menu is zeer authentiek en de smaken zijn geweldig. Ook de service is perfect: vriendelijk, flexibel en goed geïnformeerd.

Meer informatie over restaurant Batavia

• : Parkeerplaats

Maandag t/m zondag 12:00 - 22:00

• Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik was laatst bij restaurant batavia met mijn familie , en het was verrukkelijk, het javaans bugget was met Veel keus heel lekker en de rijsttafel batavia was zeer verukkelijk, de bediening had veel interesse in ons en was heel gezellig , we hadden een cocktailtje gevraagd en het was vreselijk lekker alleen dat er wel beetje veel alcohol in zat maar alsnog zeker lekker , de toetjes was meer dan voldoende we zaten zo vol dat het toetje er net nog inpaste , na een tijdje kregen wij nog koffie of thee van het huis (en/of iets anders). Ben zeer tevreden wij komen vaker terug. Met vriendelijke groet DenHaag
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik was met mijn familie aan het eten bij Restaurant Batavia op een zaterdag wanneer het altijd vreselijk druk is en de bediening altijd heel druk zijn. Vind ik het nog steeds zeer goed hoe ze de mensen te vreden houden. Het javaans buffet is verrukkelijk en de Rijsstafel Batavia is uitstekend en zeker om aan te raden. De soto ayam is zeker gestipt voor voorgerecht , het is aan te radrn dit restaurant , de gastvrouw Was ook aanwezig en zeer vriendelijk , wij komen zeker terug vanuit DenHaag
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het eten is heerlijk, bediening is geweldig , was met mn familie hier geweldig! Javaans buffet is om aan te raden (vrijdagen) . En de rijsttafel Batavia is heerlijk met meerkeuze gerechten. En bijgerechten die men kan eten. In 1 woord GEWELDIG!
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2016
Beste Indo van Nederland kom hier al jaren. verder heb ik alle toppers in Nederland geprobeerd dus ik kan het weten.
Zeer authentiek en de smaken zijn geweldig.
Net zoals het decor authentiek.
Laure E.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Vriendelijk personeel en fijne Indische gerechten voor een goede prijs. Wij gaan altijd graag naar Batavia en genieten altijd van het eten.
bobsopamena .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Het eten is echt lekker! Vriendelijke personeel en het decor is erg mooi verander er AUB niks aan mijn ouders komen er al 6 jaar voor
Jacobsanders .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen zaterdag hebben we voor de zoveelste keer gegeten bij Batavia en het was perfect.
Ik kom al 15 jaar (8x per jaar) en het eten is altijd voortreffelijk. Ook de sfeervolle omgeving en de gezellige bediening ervaren wij als heel fijn. Een grapje erbij prima.
Buffet, Sate menu, gado gado, het is altijd heel smakelijk en een ruime keus op de kaart.
Ook de service is perfect. Willen we binnen een menu iets wisselen, geen probleem.
Soto ajam voor een tomatensoep, geen probleem.
Ook als we een menu van de kaart nemen en er zit geen maïskoek bij, dan haalt de bediening er wel 1 van het buffet.
Kortom een aanrader als je van echt indonesisch eten houdt.
Ik hoop dat jullie nog lang doorgaan en wens je veel succes.
Jaap en Anne Sanders te Nijverdal

E.C. B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Wat een teleurstelling! Wij hadden al veel over dit restaurant gehoord en verheugden ons dan ook om hier lekker te eten. Wij kozen voor de rijsttafel "Indonesisch diner", lekker veel voor en hoofdgerechten. De cassave krupuk te was te hard gebakken, het welkomstdrankje (exotische cocktail, specialiteit van het huis ) leek erg veel op een tropical juice uit een pakje, niets speciaals aan maar daar kwamen wij niet voor. De lumpia was goed maar de vulling van de pangsit was smakeloos en het deeg taai en de saus leek en proefde als een verdunde ketchup. De saté Udang was echt super lekker net als de saté Bali, dat heeft alles nog een beetje goed gemaakt want de rest was gewoon niet lekker, niet authentiek, niets Indonesisch aan. Het leek meer op een rijsttafel van een chinees-indisch restaurant vooral de rundvleesgerechten en pindasaus. Deze saus van de saté Ayam gebruikten ze ook voor de Gado Gado en deze bestond alleen uit taugé en dus niet uit verschillende groentes zoals het hoort! Eigenlijk was niets zoals de menukaart beschreef en beloofde en de Javaanse smaak is erg ver te zoeken. De coup Batavia blijkt gewoon een Dame Blanche te zijn. Zeer teleurstellend allemaal. De inrichting was dertig jaar geleden vast en zeker mooi en vernieuwend maar de vloerbedekking en de stoelen geven nu de kriebels net zoals alle matten aan de wand. De tafelkleden waren niet schoon en de verlichting zeer slecht, de menukaart was alleen te lezen met een leesbril en zaklamp. De bediening was zo slecht dit hebben wij nog nooit ergens meegemaakt, er werd niet 1x gevraagd of alles naar wens was of iets had gesmaakt, geen uitleg over de gerechten, helemaal niets, nada, noppes. We hebben ons nog nooit zo ongemakkelijk gevoeld, terwijl een etentje buiten de deur toch voor een geluksmomentje moet zorgen. Wij komen hier in ieder geval nooit meer terug, zonde van je tijd en geld!
Hierbij komen wij terug op u recensie, Wij hebben medelijden met u teleurstelling. ( sorry )
De cassave kroepoek die krijgt u gewoon van het huis , wij bakken de cassave kroepoek om de 3 dagen dus vers gebakken , normale kroepoek is zacht , deze horen krokant te zijn ,
de smaak is goed alleen iets krokanter als normale kroepoek en we hebben nooit klachten van onze gasten gehad.
Over de cocktail dat is gemengd met Indonesische liqur daar zit niet veel alcohol in, Als u een sterkere cocktail of iets anders wou dan kon u dat gerust aan ons vragen, Wij zijn daar niet moeilijk in.
De pangsit en de saus is gewoon goed, Over het eten de gadogado en satésaus de saus wat u zegt "Het zijn dezelfde sausen" dat zijn absoluut 2 verschillende sausen die kunnen niet samen, En de groenten bij de Gadogado daar zitten Boontjes Taugé en Kool in , Dus niet alleen Taugé. Als u wilt dat Kangkung en Kousenband er in zit dan is het ook mogelijk maar dan is het ook een heel ander prijs (Verse Tropische groenten).
De Coupe Batavia (onze ijs) Bestaat uit Vanille en Chocolade ijs en een beetje vruchten.
Wij hebben wel gevraagd aan u of het eten heeft gesmaakt en of u er misschien iets bij wou u antwoordde dat het goed en genoeg was. Daarna heeft u de rekening gevraagd hebben wij u koffie of thee aangeboden van het huis , Maar u zei dat u genoeg heeft gehad. Wij begrijpen niet zo goed wat u bedoeld over onze bediening die was zo slecht, maar wij doen altijd onze best. Als u iets vraagt komt het altijd uit ,Wij voelen ons beleid met personeel op Indische karakter( Wij zijn makkelijk).
Over het vloerbedekking, Wij geven u gelijk dat de vloerbedekking aan vervanging toe is, Wij hebben al plannen over het vervangen.
Over het decor wij gaan het niet veranderen, Er zijn heel veel mensen die komen voor het traditioneel Indonesische stijl. Tenslotte onze kokkin (Indische mevrouw) die bij ons kookt is al meer dan 30 jaar zolang ons Restaurant bestaat kookt zij op deze wijze , En zij kookt altijd op authentiek Indonesische wijze, Wij bestaan al meer dan 30 jaar. Dus het spreekt vanzelf.

Wij willen graag dat andere mensen die bij ons gegeten hebben ook commentaar geven.

Met Vriendelijke Groet
Batavia
Regina H.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Vorige week hier naar binnen gelopen om iets te eten. We waren er vrij vroeg, rond 17.30 uur. We hadden niet veel later moeten komen want dan was er geen plaatst meer geweest. Een restaurant dat gunstig ligt t.o.v. het station en het stadscentrum, waar je lekker kunt eten en waar de prijs/kwaliteit overeenkomen. Aan de inrichting zou wel iets verbeterd kunnen worden. Het is een donker geheel en je kunt inderdaad de menukaart, door het slechte licht, bijna niet lezen. De gastheer en gastvrouw nemen hun taken serieus en weten hoe hun klanten behandeld willen worden. Het bedienend personeel sprak nauwelijks Nederlands en kan de drukte niet zo goed aan.
Het eten: De cassave kroepoek stond al op de tafel was oud bakken. De korst van de loempia Indonesia was te dik, daardoor ook taai. De smaak was verder goed. Alle gerechtjes bij de bami goreng Batavia waren goed van smaak, vooral de sajoer lodeh was verrassend, zo heb ik het al lang niet meer gegeten. Het rundvlees daar en tegen was taai.

Taco W.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Zeer aangenaam verrast door sfeer en kwaliteit. Immens onmogelijke verlichting waardoor kaart niet te lezen is. Gewoon nrijsttafel besteld. Krijg je ook soep voor n week bij. Maar perfect. Traag personeel dat zo ongeïnteresseerd is dat t niet charmant is. Dit werd goed gemaakt door d gastvrouw. Perfect eten en daar gaat t om. Een ontdekking. Al is dat ledlicht een drama.
bethefood .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Altijd druk en toch een zeer gezellige sfeer. Ik was er (weer) afgelopen zaterdag met enkele vrienden en genoten van het buffet - maaltijd (alleen in het weekend) . Je krijgt soto en sate 's geserveerd aan uw tafel en afterwords kunt u zowat iets eten van het buffet als u wilt. Ik hou van de sateh, vooral de Makassar Sateh!
Kees R.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
prima restaurant het eten is uitstekend niet erg spannend maar prima van kwaliteit en goed op smaak. de eigenaar is zeer aanwezig en vriendelijke man,de rest van personeel zegt geen boe of bah. het decor is waarschijnlijk wel 40 jaar oud en behoeft vernieuwing. maar eerlijk is eerlijk de tent zit wel vol. het is niet super goedkoop of zo maar goed eten
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
We zouden voor de film nog een hapje eten. Megarestaurant bij Pathé vol en met wachtrijen. We hadden nog een uurtje...staken over richting de stad, zagen vrijwel meteen Batavia liggen. Tussen vrijwel lege restaurants. Zo niet hier! Groepjes kwamen binnen, sommigen gereserveerd, anderen niet. Het liep vol. Ik heb een Indo-achtergrond, dus helemaal blij dat er een plekje was. Of we snel hapje konden eten. Dat kon. We konden het ook meenemen naar de bioscoop. Het personeel van Pathé kwam ook wel eens hier eten. De toon was gezet: alles kon, grapjes, zelf plekje zoeken (buiten op terras mag ook hoor!). Stemming kon niet meer stuk. Ik wilde geitensateh (sateh kambing) met Lontong en sambal. Mijn vriendin kippensateh (sateh ayam) met gado gado. Alles stond binnen 20 minuten op tafel. De buren keken wel wat boos overigens (hadden het al niet zo gezellig en wij werden eerder dan zij geholpen ook nog). Maar de mondige klant is koning, ook hier.
En mag je dan nog wat zeggen over het eten. Ja hoor! De kambing is fenomenaal gemarineerd en precies goed geroosterd (hier echt geitenvlees, vaak lam). Wat een toppertje! Jammer dat de ketcapsaus naar mijn mening aangepast is (geen lombok maar paprika, niet pedis). En dat is juist zo lekker bij Lontong. Volgende keer vraag ik of ze dat anders maken voor me! Mijn vriendin's sateh was jammer genoeg niet warm. Alle sateh met de smaak van houtskoolgril, joepie. Ik was dus helemaal gelukkig. Mijn vriendin net niet helemaal. We waren voor alles totaal 40 euro (incl twee drankje, 12 stokjes) kwijt. En we komen terug denk ik!
Oh ja: inrichting waarschijnlijk decennia hetzelfde en te donker. But who cares. We waren op tijd voor een prachtige film, hadden het gezellig gehad hier en hadden heerlijk gegeten.
martin D.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vrienden namen ons mee naar Batavia in Arnhem. Vriendelijke, traditioneel geklede dames en heren van de bediening zetten de toon voor een geslaagde avond. Onze vrienden namen het buffet, dit kan alleen in het weekend besteld worden, en dat viel niet tegen. Voordat je aan het buffet gaat krijg je een heerlijke soep voorgeschoteld gevolgd door de lekkerste sate die ik in jaren heb gegeten. Deze was tongstrelend, zo lekker. Het buffet was goed, verse gerechten en goede afwisseling maken een en ander af. Wij vinden dit restaurant een aanrader!
Mireille1970 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
De vegetarische rijsttafel viel best tegen. Gewone witte rijst en hele kleine gerechtjes. Bij andere Indonesische restaurants veel beter vegetarisch gegeten. Het tafelkleed en vloerbedekking waren aan vervanging toe. Bediening was traag. Echt een tegenvaller.
enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Wij kunnen ons niet meer herinneren wanneer we voor het eerst bij

Batavia kwamen, maar dat moet minstens 25 jaar geleden zijn.
In al die tijd is het interieur, de kwaliteit van het eten en zelfs een

deel van de bediening vrijwel ongewijzigd.

Dat heeft z'n voor en z'n tegen. Je weet altijd wat je kunt verwachten, wat handig kan zijn als je gasten meeneemt. Aan de andere kant is de kans op onverwachte verrassingen natuurlijk heel klein, dat is dan weer jammer.

Wij kiezen vaak voor de Batavia mixed grill: 8 soorten sate met wat kleine (soms erg kleine) bijgerechtjes. Een schaaltje atjar, een miezemuizerig beetje sajoer lodeh, wat kale babi panggang.
Dan is de sate, waar we tenslotte voor kwamen, beter. Vooral de sate kambing springt er uit: echte geit, en geen sate domba, die met zijn lamsvlees vaak verkocht wordt als kambing.

Twee irritatiepunten. De cassavekroepoek die op tafel gezet wordt was keihard en niet bepaald vers, jammer.
En iets heel raars: bij het sate-menu hoort een voorgerecht, dat is standaard soto ayam. Als je een ander voorgerecht wilt, dat net zo duur is, betaal je toch een euro extra. Want, volgens de serveerster, moet de kok het apart gaan maken. Kolder natuurlijk, want de loempiaatjes en de groentesoep behoren gewoon tot het standaard assortiment.

Verder is de bediening vriendelijk en attent. Het interieur zou niet slechter worden van een flinke opfrisbeurt.
Helenez .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Rijsttafel zeer uitgebreid. goede prijs kwaliteit verhouding. Authentieke smaken. Vriendelijke bediening.
Hans En Dona H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
In een prachtig Indonesisch klassiek ingericht restaurant genoten van de nasi goreng djawa, sateh kambing ,(echt geit) sate makassar, sayur lodeh . Indonesisch eten zoals het hoort, niet aangepast en erg lekker. De bediening was ook heel goed, ondanks dat je soms op je extra drankje moest wachten. Maar de bediening bracht dat met een kwinkslag weer helemaal goed. Perfect asli! Het was dan ook terecht Selamat Makan!
Marlies V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Naar dit restaurant geweest voor het buffet. De bediening was heel gezellig, buiten slecht om te zitten, stank van bromfietsers die rakelings langs het terras rijden. Het buffet (was niet te zien, heel erg donker) en leek opgewarmd eten ! Taai vlees en kip. Toilet beneden was heel netjes, echter ontbreekt ook weer aan goede verlichting langs de trap en geen trapleuning.
Dit was eens maar nooit weer, met grapjes van de ober kom je er niet. Een fles water € 7,95 !
NicZeist .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Het eten is er heerlijk. Doet ons weer denken aan onze reizen naar Indonesië en Maleisië. Met het heerlijke eten en de vriendelijke gastvrije mensen. Batavia is een klein stukje Indonesië in Arnhem. Super gezellig restaurant in Indonesische sfeer met super heerlijk eten en super vriendelijke crew. Echte aanrader.