Batavia Haven

Bataviahaven 1 8242 PR Lelystad Nederland Kaart
31-320260833

Over restaurant Batavia Haven

Adembenemend uitzicht

Batavia Haven ligt pal aan het water en biedt een adembenemend uitzicht over het Markermeer. In een dergelijke setting is het wel heel makkelijk om even helemaal te ontspannen en te genieten van de geneugten van het leven. Met zicht op het water krijg je natuurlijk al gauw trek in een lekker visje en daarvoor ben je hier aan het juiste adres. Liefhebbers van vlees komen hier echter ook zeker aan hun trekken. Al met al een heerlijke plek voor een goed diner.

Meer informatie over restaurant Batavia Haven

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Lekker gegeten met ingrediënten die op een goede manier zijn klaar gemaakt. Eten was goed bereid en de borden op een erg mooie manier opgemaakt.
Cathy D.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig restaurant, alleen de zoete wijn was op, en zonder dit te melden werd er een drogere wijn ingeschonken, raar en niet netjes.
En er mag wat meer saus bij de gerechten, en de peultjes waren draderig helaas niet op kunnen eten.
Paris T.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Wij werden op een hele nette en leuke manier bediend door Anjo Schimmel. Een hele vriendelijke man die duidelijk geniet van zijn baan. Het eten en de wijn was erg lekker. Het eten is wat aan de prijzige kant maar dat is het wel waard! Je geniet van lekker eten op een mooie locatie. Echt een aanrader.
Nospeedlimits .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Gewoon lekker gegeten. Bediening was prettig. Leuke inrichting, beetje rumoerig maar dat kwam door een groot gezelschap. Ga zeker nog een keer. Het is bij daglicht waarschijnlijk ook een hele mooie locatie. Tip voor de kok: misschien iets van een bakje friet en sla/groente bij het hoofdgerecht en het is helemaal perfect. O ja en een drankkaart zodat je ook een lekker speciaal biertje kunt kiezen, want die hebben ze wel.
Paola M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Aardige dames, vlotte bediening, het eten was heerlijk en de sfeer goed. We konden helaas weinig van het uitzicht zien daar het al donker was. Maar ongetwijfeld een mooie plek aan Batavia haven.
We gaan zeker terug.
Andre P.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Niet druk, lekker gegeten en het was gezellig zonder al te veel rumoer. Alleen de muziek werd telkens herhaald, dat was wel een beetje vervelend, maar het personeel was zeer behulpzaam en prettig.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
prachtig uitzicht ook bij deze regenachtige avond.(druppels vallend in het water)
Sfeervolle muziek op de achtergrond.
Zeer mals wildzwijnfilet.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
De tweede keer bij Bataviahaven. De eerste keer waren we vol lof over de gerechten en de hoeveelheid sla, friet en garnituur.
Deze keer echter kregen we een niet zo malse biefstuk en totaal geen extra sla of aardappeltjes. De groenten en aardappeltjes lagen op het bord. Jammer want zo hadden de iets grotere eters onder ons hier toch niet genoeg aan en werd de leegte opgevuld met toetje en slagroom en bonbons bij de koffie.
Jammer, want voor ons zo geen derde keer
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Restaurant gekozen n.a.v. advies collega en interessant dagmenu. Appie bon gebruikt. Na het serveren van de drankjes bleek dat het dagmenu buiten de actie viel (beslissing van het management). Geen compensatie aangeboden. Uit principe weer weggegaan. Eén ober aanwezig voor alle werkzaamheden behalve koken, 8 tafels bezet. Zeer teleurstellend.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Wij hebben ons laten verrassen over dit stukje Lelystad en wat een rijkdom om hier een plekje te hebben als restaurant.
Zeer apart gebouw en het restaurant zit op de eerste etage en hier vandaan heb je schitterend uitzicht over het water.
Wij werden vriendelijk ontvangen en mochten plaats nemen aan de havenkant. trouwens hier maakt het echt niet uit, welke tafel je krijgt toegewezen, want elke kant is mooi.
Wij hebben genoten van de aparte wildkaart en met mooie bijpassende wijnen. Erg vriendelijke ervaren dames in de bediening. chapeau en zeker tot gauw.
Andre P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Binnenkomst zeer vriendelijk, direct werd onze jas aangenomen en naar ons tafeltje gebracht. Eten was lekker en goed ok mooi gepresenteerd.
Meydano .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Heerlijk gegeten, goenoeg keuze op de kaart. Fijn dat je ook met de actie van de gehele menukaart gebruik mag maken. We zijn netjes geholpen en zeker de moeite waard om eens uit te proberen!
Psparreboom .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Maaltijd uitstekend qua consumpties valt nog veel te verbeteren (geen ice tea,appelsap en palm bier) bediening zeer correct met een gezellige sfeer en een prachtig uitzicht.
Jonathan S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
+ De serveerster is klantvriendelijk en probleemoplossend
+ Ze kunnen omgaan met allergieën en goede aanpassingen doen
+ Locatie is top en de tafel decoratie combineert aardig met de zonsondergang

- Het diner was niet wat we bestelden:
1. ipv kokosschuim kregen we kokosrasp - iets heel anders
2. ipv peulvruchten kregen we wortels
3. ipv notenboter kregen we een pakje gesmolten roomboter waardoor de maaltijd enorm ranzig, vet en niet te eten werd.
- serveerster heeft geen kennis van zaken.
- de 'kunst' aan de muur is nogal expliciet en rondborstig: ik zou mijn kinderen er niet mee heen nemen.

De locatie van het restaurant is erg mooi, maar van eten hebben geen verstand. We zijn misselijk van het vet naar huis vertrokken. De serveerster wilde het zo goed mogelijk oplossen - de enige reden voor de twee sterren. Maar eens en nooit weer.
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Met 5 collega's weten eten, restaurant ziet er goed uit. Kaart online nodigt ook uit. Helaas, aantal drankjes had men niet (appelsap?), bier proefde een beetje "dood", servies niet blinkend, deel van de kaart (oesters, kreeft) vandaag niet aanwezig. Carpaccio was veels te zout en mijn diamandhaas was nog net eetbaar, iets te ver door en doorgebakken krieltjes ernaast. Concept service snapt men niet, ben je gezellig aan het praten krijst de dame er door heen of alles naar wens is. Het onthouden van wie wat heeft bestld, eten edrinken, was ok te moeilijk. Helaas erge tegenvaller!
Tooske S.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Zonder te reserveren binnen gelopen, gelijk opgevangen bij de deur.
Er was geen tafel meer beschikbaar en hebben 10 minuten gewacht met een drankje aangeboden van het huis.
We hebben heerlijk gegeten met aardige bediening.
Leonne M.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
We hadden gereserveerd. 25 minuten gewacht voordat de drankjes besteld konden worden. Daarna lang wachten voordat die kwamen met de menu kaart. ScholfiLet erg droog .het leken wel samengeperste vissticks. Meer dan helft van bord was slappe frites. ipv canneloni ravioli (4) gekregen . Leek op product van ah. Dessert en koffie elders genomen. Waar het erg gezellig was. En het Personeel vriendelijk en behulpzaam. We kregen daar zelfs een uitrijkaart voor de parkeergarage.
R H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Het voorgerecht 'Serranoham' ging nog wel, maar daar is dan ook de laatste positieve noot mee geschreven.

Het hoofdgerecht 'Diamanthaas' was abominabel slecht. Zo werd überhaupt niet naar de gewenste gaarheid van de diamanthaas gevraagd - vervolgens bleek alles well done te zijn gebakken, terwijl één stuk vlees nog rauw werd geserveerd. Daarnaast was de garnering, bestaande uit een paar verlepte, smaakloze haricot verts en wat krieltjes, klef en de hoeveelheid erg karig.

Ook het dessert 'Groene appel' was om te huilen. De appelbavarois is een zompig, lauwwarm geserveerd prutje dat niet naar appel smaakt. Zou de kok zeggen dat het rechtstreeks uit Fukushima is ingevlogen, dan zou je dat direct met volle overtuiging voor waarheid aannemen. Over de flauwe, futloze slagroommousse en de eigenaardige fruitkeuze kan ik verder kort zijn: niet opeten.

Zit je eraan te denken om na al dit verdriet het op een drinken te zetten? Niet doen. Niet voor niets wordt geen drankenkaart met bijbehorende prijzenlijst ter hand gesteld. Bestel een biertje en je bent 5,50 euro armer. Een glaasje frisdrank? Dat wordt dan 5,50 euro.
Mary_deruyter .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Wat een geweldig restaurant Schitterend uitzicht Wij waren vrij laat 19.30 uur. dus het werd wat donkerder. Maar wat een vriendelijke bediening Niets op aan te merken hadden de tijd voor iedereen En wat niet onbelangrijk is het eten zag eruit als schilderijtjes
Op mooi uitgekozen servies eigenlijk zonde om op te eten. Maar dan hadden we heel wat gemist Wat een smaak sensaties en mooie porties En het duurt nog wel even maar in Januari vier ik mijn verjaardag bij Bataviahaven ik wil graag iedereen laten kennismaken met jullie mooie Restaurant. Bedankt voor het heerlijke etentje En tot gauw weer
Groetjes Mary
O ik vergeet te zeggen dat we gingen eten met een AH tweede diner gratis
Freda V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
De keuze uit de kaart was goed en variabel,
Wij hadden beide garnaaltjes vooraf, en daarna heerlijke varkenshaasbiefstukjes, als extra frieten erbij gevraagd, en als afloop een dessert van de chef, dit alles supermooi opgemaakt.