Bastille Best

Oirschotseweg 1 5684 NE Best Nederland Kaart

Over restaurant Bastille Best

Culinair op z’n best

Even weer lekker culinair eten, maar geen zin om daar zoveel voor te moeten betalen? Dan zit je bij het sfeervolle restaurant Bastille goed. Het restaurant presenteert fijne creaties uit de klassieke Franse keuken met een lekker Hollands tintje! Kom langs voor een leuke ambiance, laagdrempeligheid en vers bereide gerechten. Ervaar het zelf!

Meer informatie over restaurant Bastille Best

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag 12:00 - 21:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Maaike H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk verrassingsmenu gehad, ook echt verrast met bijzondere dingen.
Combinaties waren verrukkelijk.
Een heerlijk avondje uit gehad, waar je door het personeel goed ontvangen wordt en die experts zijn op hun vakgebied.
Erikvanrhee .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Heerlijk gegeten, lekker buiten genoten van het surprise menu. Toch wel erg fijn om niet te hoeven kiezen en iedere keer weer smakelijk verrast te worden, zowel met eten als met bijpassende wijn. Koken en bedienen met passie, prachtig. Tot de volgende keer!
Andre139h .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Eigenlijk een best goed restaurant, maar wat een afknapper als je thuis naar de rekening kijkt.
Met 5 personen een hoofdgerecht gegeten, waarbij 2 tongen ( niet zo'n hele grote) van elk 33 euro.
Er stond op tafel een puntzak frites en een schaaltje gebakken aardappelen in de schil. Op het tafeltje naast ons ( 2 personen) stond dezelfde hoeveelheid aardappelen.
Een frietje bijbesteld.... daar wordt dan 3 euro voor gerekend!!
Naar een restaurant met zo'n pietluttigheid wil ik niet meer.
Koos_ .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten met een gezelschap, genoten van het restaurant week menu. Heerlijke gerechten, ook die ik zelf nog nooit had gegeten ( barramundi tartaar ). Personen met speciale wensen voor het menu is geen probleem hier, ze passen het gewoon voor je aan Super !! Zeer vriendelijke bediening, en de gastvrouw weet waar ze het over heeft. Kortom wij komen nog eens terug.
Suba .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Met een gezelschap van 15 personen in de Bastille het 3-gangen ''Menu du Chef'' gegeten.
We werden keurig verwelkomd door chef Rens Hoezen en gastvrouw Demi van de Sande.
Na het aperitief aan de gezellige bar (met voor mijn bob versgeperst sinaasappelsap!) en een zeer smakelijke amuse, koos ik als voorgerecht voor de Herten carpaccio met een remoulade van knolselderij. Wat mij vooral bekoorde was de licht dressing over de salade waardoor de smaak van het hertenvlees goed tot zijn recht kon komen. Het hoofdgerecht was een duo van tournedos en zacht gegaarde kalfswang met een heerlijke jus van zoethout. Als nagerecht nam ik een surprise dessert met een voortreffelijke chocolademousse. De gerechten werden vergezeld van een prima witte Macon, een Bonassia en voor het dessert van het Zuid-Afrikaanse huis Weltevrede een mooie muskaatwijn.
Het restaurant is gevestigd in een pand waar vroeger een Italiaans restaurant gevestigd was en heeft door de verbouwing een plezierige en informele ambiance gekregen. De bediening was attent (aanvullen brood, bijschenken water, wijn), gaf goede uitleg bij de gerechten en toonde zich ook zeer flexibel toen er door het gezelschap een vergissing was gemaakt bij het doorgeven van de voorkeuren.
Twee kleine suggesties: Het nagerecht mag wel wat grotere porties bevatten en chocolade friandises bij de koffie niet op het (warme) koffieschoteltje maar apart serveren.
Al met al heeft dit jonge paar in een tijdbestek van amper 2 jaar een restaurant tot stand gebracht waar Best nog heel veel plezier van kan beleven en waar men voor een zeer redelijke prijs uitstekend kan eten.
Beste Suba,

Hartelijk dank voor uw positieve reactie, dit stellen wij zeer op prijs.
Wat betreft het nagerecht hebben wij al over zitten brainstormen, en de friandises zullen wij bij dezelfde kopjes apart serveren.
Dank voor uw tips, en graag tot de volgende keer !

Met vriendelijke groeten, Team Bastille
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016

Entree wat lastig te vinden, beetje achteraf om de hoek.
Binnenkomst beetje rommelig door werklui met vrij veel luid gepraat waar we ook tijdens de lunch best wel last van hadden.
Plezierige ontvangst door charmante eigenaresse Dewi. Mooie, sfeervolle eetzaal, heerlijke, comfortabele stoelen.
We waren de enige gasten (was kort na 14.00 uur dus eigenlijk na lunchtijd) dus verwacht je vlot geholpen te worden.
Cappucino en een verse jus (echt vers geperst voor ons, hulde!!) vooraf.
We bestelden een broodje carpaccio en een tosti zalm.
Broodje was erg lekker, wel veel rucola, maar ja, dat is gezond.
Tosti bevatte ook kaas, slechte combi met de zalm, stond ook niet op de menukaart, werd geserveerd op een plankje in de vorm van een afgezaagd stukje boomstam.
Erg leuk voor het oog, mooi opgemaakt, maar zeer onpraktisch om te snijden!
Bediening door jonge dame erg traag, bijna sloom te noemen.
We vroegen haar hoe we het beste naar het industrieterrein konden rijden, dat wist ze niet, ze zou het haar collega vragen, die nu even in gesprek was.
Ze is er niet meer op teruggekomen, we moesten er zelf weer naar vragen en die collega was nu met andere dingen bezig.....!!

Mooi restaurant, goede recensies, veelbelovende menukaart voor het diner, maar tot mijn spijt zullen wij hier niet terugkomen.
Tip voor de mensen: zorg ook als het heel stil is, dat de mensen die zitten te eten niet gestoord worden door gepraat en werklui en toon wat belangstelling voor de gasten.
Beste Frank en Marianne,

Allereerst dank voor uw reactie, hierdoor kunnen wij ons verbeteren voor u als gast.
wij vinden het erg jammer om te horen dat u een nare ervaring heeft gehad bij ons. Wij als bestenaren helpen u namelijk graag op weg in een buurt waar u onbekend bent. Wij vinden het dan ook erg jammer dat u door onze service niet meer terug zou komen. Hier hebben wij dan ook actie in ondernomen. Graag willen wij u tegemoet komen om alsnog bij ons tevreden weg te gaan.

wij verzoeken u vriendelijk om contact op te nemen met ons via 0499-851777 of info@restaurantbastille.nl zodat wij u een passende oplossing kunnen bieden.

Gwenda V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Gisteren met een vriendengroep gegeten. 5 personen met een 4 gangen menu van de chef, 1 persoon met het 3 gangen wildmenu. Alles goed verzorgd, er werd tevens goed rekening gehouden met een aantal wensen die net een beetje af weken van het menu. Heerlijke gerechten, goede prijs kwaliteit verhouding. Positief verrast! We wensen dit jonge enthousiaste paar en hun personeel veel succes toe voor de toekomst en komen graag een keer terug.
Beste Gwenda,

Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Dit stellen wij zeer op prijs.
Fijn om te horen dat u een leuke ervaring heeft gehad bij ons.

Met vriendelijke groeten, Team Bastille
Desiree T.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Wij hebben gisteravond tweede kerstdag heerlijk gegeten bij de Bastille. De gerechten waren prachtig, lekker en culinair. Het wijn arrangement maakte het geheel compleet....SUPER!!
De bediening en service was heel erg goed, vriendelijk en gastvrij! Wij hebben een heerlijke avond gehad.
Rens en Demi jullie zijn geweldig en wij komen graag terug!

Groetjes Harold en Desiree Tomassen
Beste Desiree en Harold Tomassen,

Hartelijk dank voor uw recensie. Wij vinden het erg leuk om te horen dat u het naar uw zin heeft gehad.

Klomberg .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vorig jaar op 2e kerstdag in n sterrenrestaurant gegeten en dit jaar bij Bastille. Moet eerlijk zeggen dat de kwaliteit en ambiance dit jaar beter was. Het eten was voortreffelijk en chapeau voor het hele team die in alle rust de hele avond alles uitserveerde met duidelijke uitleg over de gerechten. Fantastisch wat deze jonge eigenaren voor n niveau bereikt hebben na (pas) 2 jaar open te zijn. Waren zo enthousiast dat we voor volgend jaar 2e kerstdag alweer gereserveerd hebben.
Beste heer/mevrouw Klomberg,

Hartelijk dank voor uw recensie. Dit stellen wij zeer op prijs. Wij vinden het erg leuk om te horen dat het naar uw wens is geweest.

Bart Jacqueline M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
1e Kerstdag ons eigen heerlijk laten verwennen door dit leuke team!!
Een heerlijk kerstdiner gehad met een voortreffelijke smaaksensatie en een top bediening.
Rens en Demi echte toppers

tot snel Bart & Jacqueline Moser
Beste Jacqueline en Bart,

Fritsschapendonk .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Zojuist recensie gelezen van S-Jeng. Wij hadden een heel andere beleving, allereerst top gegeten
wat een overvloed van heerlijke smaken en perfect opgemaakte borden. De bediening inderdaad jong, maar uiterst beleefd en correct. Geef zo'n jong team de kans om te groeien.
Beste Frits Schapendonk,

Hartelijk dank voor uw recensie, dit stellen wij zeer op prijs. Wij vinden het erg leuk om te horen dat het naar uw wens is geweest. Wij werken er elke dag aan om te groeien en het onze gasten naar hun zin te maken.

Hts .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Aanrader !!!! Ga eens wild.
Een artikel in een lokale krant over het feit dat Bastille door de Sociëteit Nederlandse Jagers was uitverkoren tot het beste wildrestaurant 2015, maakte nieuwsgierig. Dus aan het wildmenu van € 29,50. Het diner was voortreffelijk, klasse. Huiswijn een lekkere Spaan. Bediening niets op aan te merken, zeer attent. Inrichting sfeervol. Derhalve zeer aan te bevelen, wij komen zeker terug.
Lian B.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Goede service en lekker eten! Van het huis een lekkere amuse ontvangen en alles van goede kwaliteit. Wij komen nog eens terug.
Tiniehuiberts .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Hebben gisteren avondvullende wijn-spijs ervaring meegemaakt. Dankzij de passie van Rens voor koken en van Arno voor wijn een heerlijke combinatie. Verder een erg vriendelijke gastvrouw en aardig personeel. Kan niet wachten tot de volgende keer ;)
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
De creativiteit in combinaties is mooi. In her asperge seizoen hieven niet álle recepten met asperge echter... Service was slecht: trage bediening die pas na een uur met gang 1 kwam en zichzelf overschat door fout op fout te stapelen (nier volledig afruimen, niet volledig dekken, veel fouten in wát op tafel komt).
Margot_86 .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heerlijk gegeten bij Bastille Best! Ruime keus uit voor- en hoofdgerechten en ook het toetje was zalig. De borden zijn mooi opgemaakt en er worden bijzondere smaken gecombineerd (zoals zalm - sinaasappel - koffie). De bediening is erg vriendelijk en service gericht. Qua inrichting ziet het restaurant er sfeervol uit, de ronde tafels zijn ideaal voor een diner voor vier. Zeker een aanrader!
F_Hennekam .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Op de gok bij dit restaurant terecht gekomen en het bleek een geweldige gok te zijn. Eten en service was super goed. Aandacht van de beide eigenaars, kok en bediening was perfect. Jong koppel die het snappen wat er tegenwoordig van een goed restaurant verwacht mag worden. Wij hadden een 5 gangen surprisemenu en echt ieder gerecht was goed. Ondanks de reistijd zullen we hier zeker terugkeren!
Mom .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Bij toeval in Best aangekomen en na lange reis op zoek naar eetgelegenheid. Het werd -le Bastille- kaart zag er goed uit en het straalde een erg prettige sfeer uit. Wat zijn we verwend, lekkere wijnen en heerlijke wildgerechten. Wat een aandacht, vriendelijkheid en mooie gerechten. Kortom een echte aanrader.
Kesley .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Vanavond absoluut heerlijk gegeten. Wij hadden (met ons kantoor) wat te vieren en samen met 3 andere collega's heb ik het 6-gangen surprisemenu genomen. Een absolute aanrader. Heerlijke gerechtjes vol van smaak en precies goed qua portionering. Prijs-kwaliteitverhouding is uitstekend.

De aankleding binnen is sfeervol.

Het enige minpuntje wat ik heb, is dat er wat tafels leeg waren op deze donderdagavond. Dat zal overigens niet lang meer duren, als ze deze kwaliteit vasthouden.

Ga er heen en laat u verwennen.

Topper / aanrader!