BastiJan

Lange Veerstraat 8 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant BastiJan

Met alle jugendstandbeelden en Art-Deco versieringen is restaurant BastiJan de perfecte plek voor een romantisch diner bij kaarslicht. BastiJan is het oudste restaurant in de sfeervolle De Lange Veerstraat in het mooie centrum van Haarlem en sluit perfect aan in de gezellige ambiance van de straat. De klassieke Chateau Briand is door de kenners een echte aanrader!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant BastiJan

Uitmuntend
9,3
9,4

Jouw recensie over het restaurant BastiJan

Jean J.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Kwamen voor de Chateaubriand, maar er was ook rillettes van eend (gesmoord in ganzevet) als voorgerecht en herterugfilet als hoofdgerecht.
Eend was 'ganzevet'-zacht, mooie herkenbare smaak, voorzien van enkele kleine liflafjes op maat (theelepeltje mangochutney, cornichon). Een dikke 8.
tussendoor verrast met klein kopje zacht-kruidige, oosters geurende pompoensoep. Ook een dikke 8, voor de echte liefhebber van pompoensoep wellicht een 9.
Hoofdgerecht kwam op komvormig bord, waardoor ingredienten iets te compact op elkaar zaten. Misschien dat daardoor het malse hertevlees iets van zijn karakteristieke smaak miste en de overige ingredienten een beetje verloren gingen. Alleen de knolselderijpuree hield stand en die was erg goed. Plat bord is geschikter. Net een 8, maar wel een dunne.
Goed, niet opgedrongen wijnadvies gevolgd. Een Pinotage uit Stellenbosch, oede begeleider. Ruime 8.
Kleine, licht knus, maar niet overdreven, ingerichte zaak met weinig tussenruimte, daarom prima dat er niet ook nog muziek doorheen waait.
Zeer vakkundige en vriendelijke bediening, veel uitleg, zonder ook maar een moment hinderlijk te worden. Ervaring straalt ervan af. Voorbeeld voor Haarlem en omstreken. Superbe, de dikst mogelijke 10.
De Chateaubriand wacht op ons.
Jean
Saskia E.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Behoorlijk grote porties. Prijs kwaliteit verhouding heel goed in orde.
Antoine S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Heerlijk laten verrassen met een menu. Prima rekening gehouden met onze allergieën en voorkeuren. Met name de kaasplank was top
Willeke S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Heerlijk gegeten! Vol passie wordt er verteld wat er op de kaart staat, wat er geserveerd wordt en welke wijn er het beste bij past. Zeer gedreven.... Echt een avond uit eten vol verwennerij. Top!
Martina G.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Heerlijk gegeten. Prettige bediening. Ga er zeker nog eens eten.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
Lekker eten en zeer goede bediening ! Deskundig en vlot
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
Het was een superavondje ter ere van ons 29-jarig trouwfestijn. Werden zelfs verlicht met brandende fakkel. Heerlijk gegeten en de ambiance wat top!! Wij komen veel vaker terug.
Femke V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wat hebben wij hier heerlijk gegeten!
frans B.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Goede kwaliteit en smakelijke gerechten, en gelukkig zonder muziek zodat je gewoon rustig een conservatie kan voeren. wij troffen een uitstekende en vriendelijke vlotte serveerster die duidelijk uitleg gaf over de geserveerde gerechten.
wat ons betreft een aanrader.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Super lekker gegeten
Ton P.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Samen met mijn vrouw wezen eten bij Bastijan omdat we van vrienden een cadeaubon voor dit restaurant hadden gekregen. We kenden dit eethuisje nog niet, dus onze eerste keer. We zijn bijzonder gastvrij ontvangen, gezellige mensen die hun best doen om de gast het naar de zin te maken. De gerechten waren spannend. Om te beginnen met het voorgerecht, sardines met zuurkool, nog nooit zo gegeten, maar het was voortreffelijk die combinatie van smaken. Het hoofdgerecht de parelhoen was ook heerlijk. Het nagerecht was ook allemaal huisgemaakt smaakvol. Als extra compliment waren de zelfgemarineerde olijven bij het drankje. Die waren zo lekker, dat zelfs 2 potten mee naar huis genomen hebben. Nu niet meer onbekend, dus binnenkort maar weer eens langs voor een gezellige en lekkere avond.
Teun V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De verwachtingen werden geheel waargemaakt. Pittige gamba's, een top gerecht!
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Na een tentoonstelling van manlief in de St.Bavo weer bij Bastijan gegeten en het was wederom voortreffelijk.
Buiten de kaart om beiden rogvleugel gegeten, met heerlijk licht-zoete saus, mooi op smaak, vergezeld van groene asperges en rosevalaardappeltjes uit de oven. Voorgerechten waren de 4-gerechtjes -zou je ook kunnen delen- en salade met geitenkaas. Laatste was een beetje zwaar. We hebben al weer gereserveerd voor begin oktober!
Anneroos V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Het was erg leuk om hier ons jubileum te vieren. Super vriendelijke bediening en een heerlijk verrassingsmenu!
Berlinda V.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Zeer aangenaam! Heerlijk gegeten waar ook ik met mijn allergie gewoon terecht kan zonder problemen. Zeker voor herhaling vatbaar. Top!
Marinus F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
We hebben een hele fijne avond gehad en het eten was uit de kunst. De bediening was vriendelijk en professioneel. Heel prettig!
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2017
Heerlijk genoten van het 4-gangen verrassingsmenu. Vanwege het weer buiten gezeten. Ober Rein verstaat zijn vak. Top en kunstig wat Jan uit het kleine keukentje tevoorschijn tovert!
Rene D.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Heerlijk gegeten hier, erg vriendelijke bediening.
Mario D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Wederom verrast door de keuze van de keuken. Heerlijk gegeten ! Goede combinatie met de gekozen wijnen. Nieuwe stoelen maken het tot een heerlijk avondje uit eten.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
In ontspannende en gezellige omgeving wordt voortreffelijke eten geserveerd met een prettige prijs.