BastiJan

Lange Veerstraat 8 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant BastiJan

Met alle jugendstandbeelden en Art-Deco versieringen is restaurant BastiJan de perfecte plek voor een romantisch diner bij kaarslicht. BastiJan is het oudste restaurant in de sfeervolle De Lange Veerstraat in het mooie centrum van Haarlem en sluit perfect aan in de gezellige ambiance van de straat. De klassieke Chateau Briand is door de kenners een echte aanrader!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant BastiJan

Uitmuntend
9,3
9,2

Jouw recensie over het restaurant BastiJan

Iet L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Wij hadden dit restaurant op goed geluk gereserveerd. Het was een voltreffer. Uitstekend eten. Zeer goede vriendelijke bediening. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Prima sfeer.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten voor een heel vriendelijke prijs, zeer de moeite waard. Wij hadden de chateau briand voor twee personen, erg lekker, Lekker olijfje en broodje van het huis vooraf. Top restaurant.
Mylène H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Vrolijk personeel, gezellig huiselijke sfeer, eten is echt fantastisch lekker! Al twee keer geweest en beide keren een prettige avond gehad met mooi geserveerde borden en vriendelijke personeel!
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en ook de bediening is super! Dit restaurant is echt een absolute aanrader en wij komen zeker terug!
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Na laakte tijd weer bij Bastijan gegeten: het was voortreffelijk! Heerlijk eten, goede wijn en TOP bediening!
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten weer! De venkelsaus bij de wilde zeebaars is uitmuntend. Ook het stoofpotje is een aanrader. Bediening zeer vriendelijk en vlot.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Het eten bij BastiJan is altijd uitstekend maar de tonijnsteak die dit keer werd aanbevolen was werkelijk subliem. Bastijan is een aanrader voor iedereen die van goed eten houdt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Weer heerlijk gegeten. Nog buiten gezeten, tafels en stoelen staan erg dicht op elkaar, je kunt alle gesprekken van de buren volgen. Attente en geïnteresseerde bediening door Daniëlle. Complimenten voor ook en brigade. We komen gauw weer terug.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Meerdere keren gegeten. Elke keer is het top
Kasper L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Gisteren heb ik samen met drie vrienden hier heerlijk gegeten. Ik woon al jaren in Haarlem en eigenlijk ben ik altijd al voorbij gelopen, de inrichting trok mij in eerste instantie niet erg aan. Toch nu eens eindelijk gereserveerd op aanraden van bekende. Op de kaart staan diverse gerechten, de chateau briand met ganzenlever trok eigenlijk meteen mijn aandacht, maar er stond veel meer lekkers op. Toch hebben wij gekozen voor een 4 gangenverrassingsmenu. Gang 1 een heerlijk vegetarisch gerecht met geitenkaas, pecorino en watermeloen. Gang 2 huisgerookte moot zalm met mosseltjes, lamsoor en zuurkool. Voor sommige tafelgenoten, was dit gerecht iets te sterk gerookt, maar desalniettemin zeker een spannende verrassing. De piece van de dag bestond uit Iers rundvlees met lekkere op smaak gemaakte roseval aardappel, groene aspergetips een een heerlijke, ik dacht peper champignon saus. Waar we op aanvraag gelukkig nog een beetje extra van kregen. Ronde 4 chocolade cake, niet-huisgedraaide chocolade ijs en een hazelnotenmousse. Ook lekker, vond ik zelf de minst spannende gang van het menu. De porties zijn mij misschien iets te ruim, zeker niet met honger de deur uit. Daarnaast staan er goede betaalbare wijnen op de kaart, Beaurempart Rouge a €27,- is een echte aanrader. De dame in de bediening doet erg enthousiast haar werk met kennis over de producten, is daarnaast erg vriendelijk en gastvrij. Tot slot kregen we nog een lekker glaasje limoncello van het huis. Het interieur is niet helemaal naar mijn smaak, maar het eten en de service maakte het voor mij meer dan goed! Kortom, het smaakt naam meer, ik kom zeer binnenkort de chateu-briand proeven,
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Zoals altijd een zekerheidje voor een gezellige avond uit eten met vrienden
Sandy V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
Heerlijk gegeten, echte aanrader, ik had het verrassings menu, mijn vrouw 2 gangen, die eet niet zo veel, maar toch kreeg ze van de chef , een klein soepje
Heel attent, let op het servies, volgens mij spaart de chef , antieke servies, heel mooi
Daniel F.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
zeer goed eten voor een passende prijs
John F.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Zo als altijd weer heerlijk gegeten.
Marcia S.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2018
Ik vind het elke keer weer een feestje om hier te eten. Keurige bedieding en gewoon lekker eten met goede porties.
Petie V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Bijzonder goed eten in een goede prijs-kwaliteit verhouding. Prima bediening, geeft goede informatie, maar ze loopt in haar eentje en is daardoor bijzonder druk. Door haar grote professionaliteit loopt het allemaal goed maar zou het , in ons geval, bij de ontvangst iets sneller kunnen.
Jiska V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Buiten gezeten onder de terrasverwarmer. Ontspannen bediening, heerlijk gegeten, top avond gehad
Eric K.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2018
Zeer teleurstellend dat de Tarbot die op het menu staat, die avond niet leverbaar was. En daar waren we eigenlijk voor gekomen!
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Leuke en vriendelijke bediening, maaltijden zeer smaakvol. Absolute aanrader