BastiJan

Lange Veerstraat 8 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant BastiJan

Met alle jugendstandbeelden en Art-Deco versieringen is restaurant BastiJan de perfecte plek voor een romantisch diner bij kaarslicht. BastiJan is het oudste restaurant in de sfeervolle De Lange Veerstraat in het mooie centrum van Haarlem en sluit perfect aan in de gezellige ambiance van de straat. De klassieke Chateau Briand is door de kenners een echte aanrader!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant BastiJan

Hans S.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
We hebben gekozen voor het verrassingsmenu. Dat was goed maar niet echt verrassend (-; Wel goed rekening houdend met eventuele dieetwensen. Bijpassende wijn tegen redelijke prijs. Kortom goed maar niet speciaal.
Kirsten K.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Een heel aangenaam restaurant. We hebben heel lekker gegeten van het verrassingsmenu, waarbij ook nog rekeking kon worden gehouden met allerlei dieet wensen.
José K.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Wij hebben hier tweede kerstdag gegeten. Een 6 gangen diner met bijpassende wijnen. We hebben van elke gang genoten, erg afwisselend, heerlijke smaken! De sfeer was prima, de dame deed de bediening geheel alleen. Voor haar heel druk maar ze bleef overal de tijd voor nemen. Wij voelen ons hier altijd thuis! Bedankt
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
Bijzonder kerstman gegeten. Goed doordacht en met mooie wijnen om het te complimenteren. Proficiat. Zeer geslaagd.

Enige min puntje was de locatie van onze tafel - rumoerig en wel erg dicht bij de WC

Tot een volgende keer
Henri en Carolien
ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Zeer hartelijk ontvangst in het sfeervolle restaurant. Genoten van de sfeer, de gastvrouw en het eten. Top avond gehad, komen zeker terug !! Aanrader.
Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Mooie kaart met lekkere gerechten. Zeer kundige en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!
Orlando L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Mijn partner en ik vonden het een karakteristiek restaurant met een gezellige sfeer.
De bediening was zeer vriendelijk en lichtte netjes elk gerecht toe.
De bediening gaf aan dat ze buiten de kaart pittige pompoen soep hadden met een vleugje kokos.
(Deze was erg lekker) Ook gaf de bediening aan dat ze als hoofdgerecht buiten de kaart herten rug hadden.
(Ook deze hadden we gekozen, echt voortreffelijk ) Omdat het zo lekker was vraagde we aan de bediening of we nog een 2e hoofdgerecht konden krijgen en wat hierop het beste zou aansluitingen. (Dit werdt de zwijnen stoofpot, deze was eveneens ook erg lekker ) Het was een geslaagde avond en komen zeker nog een keer terug.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten en ontvangen door een super gastvrouw. Echt waar voor je geld!
Er wordt gewerkt met verse producten, seizoens gebonden.
Aanrader!!!
Els H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten maar het duurde wel een beetje lang.
Moon V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De dame van de bediening deed het alleen, en niets anders dan lof. Echt top mijn complimenten.
René E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst, gezellige sfeer, gastvrij. Het restaurant was vol en daardoor wel wat rumoerig. Gevarieerde kaart en mogelijkheid van een verrassingsmenu. Super gemarineerde rauwe tonijn met wasibi mayonaise als vooraf en voortreffelijke hertenrugfilet. Goed geadviseerde bijpassende wijnen. Zeer geslaagde avond !!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wij eten hier geregeld en het is altijd perfect. De bediening is ontzettend vriendelijk en alert. Tegenwoordig zeldzaam in een gemiddeld restaurant ????.
Lisa0123 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten. Informele maar bekwame bediening. Rilette van eend aanrader. Het vlees van het stoofpotje was boterzacht, heerlijk.
We komen snel weer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Tijdens de laatste dag van Haarlem Jazz gereserveerd. Stampvol dus en eerlijk gezegd was dit niet mijn 1e keuze. Bediening is jong, vriendelijk gastvrij en gelijk gekleed. Ze hadden van mij een 10 gekregen als de ze het hoge niveau vol houden weten te houden tot het einde. Maar het was simpelweg te druk om dat te redden waardoor we tussen diner en dessert wat lang moesten wachten. Eten was top, 4 gangen verrassingsmenu bestond uit gerechten van de kaart waarbij men rekening houdt met de vooraf doorgegeven wensen. Tussengang was een heerlijke paddestoelensoep. Ambiance was lichter en vrolijker dan de website doet vermoeden en je kunt er ook buiten zitten. Bij het verrassingsmenu kun je per gang aangeven of je een bijpassende wijn wilt en dat is erg prettig. Het eten krijgt geen 10 omdat ik de verder zeer malse steak een wat lam-achtige kruidensmaak vond hebben waar ik niet van hou persoonlijk. Decor verliest een punt door de drempel voor het toilet en de lege glazen langs de muur waar men niet direct aan toe kwam. Qua krap zitten vond ik het wel meevallen. Dit een van de betere restaurants waar ik tot nu gegeten heb in Haarlem.
Wies V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Leuk en goed restaurant. Heerlijk gegeten in een gezellige art deco ambiance. Leuke hartelijke bediening. Mooie verse gerechten en voeren een goede kaart. De kok is een vakman en bovendien een leuke vent. We hebben een top avond gehad!
Helma P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super vriendelijke bediening! Bediening en eten als in exclusief restaurant, maar in zeer ongedwongen relaxte sfeer. Toppertje en kom zeker nog eens terug!
Ppeteje .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De inrichting van het restaurant is inderdaad niet echt trendy maar de gastvrijheid en de kwaliteit van het eten compenseren dit ruimschoots.
Het jonge personeel geeft je echt het gevoel van gastvrijheid.
Goede tips gehad bij de keuze van de gerechten en bijpassende drank.
Door de kleine zaak is er voldoende persoonlijke aandacht.
Als de inrichting nog wat meer aandacht zou krijgen zou dit het plaatje nog completer maken.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Leuk restaurant in de binnenstad van Haarlem, mooie gezellige inrichting.

Heerlijke gerechten, met zorg bereid. Lamshaasjes waren botermals! Dessert was heerlijk, maar een kleine portie, wij hebben wat extra gevraagd en dit was geen probleem.

Zeker een plek om terug te keren.
_Melissa .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik heb gisteren weer is heel lekker en gezellig met mijn moeder gegeten bij BastiJan. Ik had het 4 gangen menu met als hoofdgerecht de wilde dorade met coquilles, heerlijk! Ook mijn moeder had super lekker gegeten. We hebben een gezellige avond gehad, mede door de leuke bediening en sfeer!
Van ons zijn jullie nog lang niet af!:)
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wat een geweldig pareltje vonden wij door Iens, de bediening was ongelooflijk goed, veel kennis en passie voor het vak. Ik heb glutenallergie en ze wist heel goed te vertellen wat ik dan wel en niet mocht en hoe sommige gerechten aangepast zouden kunnen worden. Ze kwam daarna met olijfjes en notenmix ipv het brood wat de andere tafels kregen. Fijn zo'n service! Het eten was ook ongelooflijk lekker. Ik mocht de aspergesoep niet, maar door de kok werd er een heerlijk voorgerecht gemaakt met asperge, lamsham , gekookte eieren en botersaus. Absoluut een aanrader deze plek!