BastiJan

Lange Veerstraat 8 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant BastiJan

Met alle jugendstandbeelden en Art-Deco versieringen is restaurant BastiJan de perfecte plek voor een romantisch diner bij kaarslicht. BastiJan is het oudste restaurant in de sfeervolle De Lange Veerstraat in het mooie centrum van Haarlem en sluit perfect aan in de gezellige ambiance van de straat. De klassieke Chateau Briand is door de kenners een echte aanrader!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant BastiJan

Uitmuntend
9,3
9,3

Jouw recensie over het restaurant BastiJan

Marieke H.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Heerlijk gegeten!
Herman V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Heerlijk gegeten. Veel aandacht voor de gast met allergie. Uitstekend verzorgd. Uiterst vriendelijke bediening ondanks drukte. Vegetarische schotels om te smullen.
Rutger T.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
Heel leuk restaurant. Service was erg goed en het verrassingsmenu is zeker een aanrader. Het personeel hield prima rekening met het feit dat mijn vrouw zwanger is en dat voegde toe aan een prettige ervaring.
Gertjan B.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2019
op 2 januari 2019 heerlijk gegeten met vriendin, tafel voor twee online gereserveerd. zeer gastvrije ontvangst en dat is een goede start, zeer zorgvuldig mbt de lactose intolerantie, bij elk gerecht werd expliciet genoemd dat het er geen melkproducten in verwerkt waren. maar een alternatief. Het personeel was goed geïnformeerd over de mogelijkheden van de keuken. Uitstekende huiswijn, voldoende privacy om leuke gesprekken te voeren aan tafel. een echte aanrader
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Echt super heerlijk gegeten.
We hadden het 4 gangen verrassings menu.
En dat was echt, verrassend lekker.
Ook heerlijke goede wijnen.
Alles voor een goede betaalbare prijs.
Maria V.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2018
Weer heerlijk gegeten: herterugfilet en een zalige Rioja ter begeleiding. Ondanks topdrukte aandacht door de bediening Melissa en Bastiaan en Rosa achter de bar. Het is altijd weer een feestje om hier een geslaagde avond door te brengen????
Liesbeth S.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2018
gastvrije ontvangts, heerlijk eten,prima bediening en heel erg gezellig!
Lia B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Gezellige sfeer en lekker eten, tevens goede service!
Rick E.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Klein intiem restaurant met ruimte voor persoonlijke aandacht voor de gasten .
Zeker een aanrader, wel reserveren
Iet L.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2018
Wij hadden dit restaurant op goed geluk gereserveerd. Het was een voltreffer. Uitstekend eten. Zeer goede vriendelijke bediening. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Prima sfeer.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2018
Heerlijk gegeten voor een heel vriendelijke prijs, zeer de moeite waard. Wij hadden de chateau briand voor twee personen, erg lekker, Lekker olijfje en broodje van het huis vooraf. Top restaurant.
Mylène H.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Vrolijk personeel, gezellig huiselijke sfeer, eten is echt fantastisch lekker! Al twee keer geweest en beide keren een prettige avond gehad met mooi geserveerde borden en vriendelijke personeel!
Marijke K.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer en ook de bediening is super! Dit restaurant is echt een absolute aanrader en wij komen zeker terug!
Caroline T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten. Echt een aanrader.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Na laakte tijd weer bij Bastijan gegeten: het was voortreffelijk! Heerlijk eten, goede wijn en TOP bediening!
Lisa B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Heerlijk gegeten weer! De venkelsaus bij de wilde zeebaars is uitmuntend. Ook het stoofpotje is een aanrader. Bediening zeer vriendelijk en vlot.
Wim G.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2018
Het eten bij BastiJan is altijd uitstekend maar de tonijnsteak die dit keer werd aanbevolen was werkelijk subliem. Bastijan is een aanrader voor iedereen die van goed eten houdt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2018
Weer heerlijk gegeten. Nog buiten gezeten, tafels en stoelen staan erg dicht op elkaar, je kunt alle gesprekken van de buren volgen. Attente en geïnteresseerde bediening door Daniëlle. Complimenten voor ook en brigade. We komen gauw weer terug.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Meerdere keren gegeten. Elke keer is het top
Kasper L.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Gisteren heb ik samen met drie vrienden hier heerlijk gegeten. Ik woon al jaren in Haarlem en eigenlijk ben ik altijd al voorbij gelopen, de inrichting trok mij in eerste instantie niet erg aan. Toch nu eens eindelijk gereserveerd op aanraden van bekende. Op de kaart staan diverse gerechten, de chateau briand met ganzenlever trok eigenlijk meteen mijn aandacht, maar er stond veel meer lekkers op. Toch hebben wij gekozen voor een 4 gangenverrassingsmenu. Gang 1 een heerlijk vegetarisch gerecht met geitenkaas, pecorino en watermeloen. Gang 2 huisgerookte moot zalm met mosseltjes, lamsoor en zuurkool. Voor sommige tafelgenoten, was dit gerecht iets te sterk gerookt, maar desalniettemin zeker een spannende verrassing. De piece van de dag bestond uit Iers rundvlees met lekkere op smaak gemaakte roseval aardappel, groene aspergetips een een heerlijke, ik dacht peper champignon saus. Waar we op aanvraag gelukkig nog een beetje extra van kregen. Ronde 4 chocolade cake, niet-huisgedraaide chocolade ijs en een hazelnotenmousse. Ook lekker, vond ik zelf de minst spannende gang van het menu. De porties zijn mij misschien iets te ruim, zeker niet met honger de deur uit. Daarnaast staan er goede betaalbare wijnen op de kaart, Beaurempart Rouge a €27,- is een echte aanrader. De dame in de bediening doet erg enthousiast haar werk met kennis over de producten, is daarnaast erg vriendelijk en gastvrij. Tot slot kregen we nog een lekker glaasje limoncello van het huis. Het interieur is niet helemaal naar mijn smaak, maar het eten en de service maakte het voor mij meer dan goed! Kortom, het smaakt naam meer, ik kom zeer binnenkort de chateu-briand proeven,