BastiJan

Lange Veerstraat 8 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant BastiJan

Met alle jugendstandbeelden en Art-Deco versieringen is restaurant BastiJan de perfecte plek voor een romantisch diner bij kaarslicht. BastiJan is het oudste restaurant in de sfeervolle De Lange Veerstraat in het mooie centrum van Haarlem en sluit perfect aan in de gezellige ambiance van de straat. De klassieke Chateau Briand is door de kenners een echte aanrader!

Menuprijzen

Dinermenu doordeweeks
    Dinermenu in het weekend

Meer informatie over restaurant BastiJan

Ernst B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Mooie kaart met lekkere gerechten. Zeer kundige en vriendelijke bediening. Voor herhaling vatbaar!
Orlando L.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Mijn partner en ik vonden het een karakteristiek restaurant met een gezellige sfeer.
De bediening was zeer vriendelijk en lichtte netjes elk gerecht toe.
De bediening gaf aan dat ze buiten de kaart pittige pompoen soep hadden met een vleugje kokos.
(Deze was erg lekker) Ook gaf de bediening aan dat ze als hoofdgerecht buiten de kaart herten rug hadden.
(Ook deze hadden we gekozen, echt voortreffelijk ) Omdat het zo lekker was vraagde we aan de bediening of we nog een 2e hoofdgerecht konden krijgen en wat hierop het beste zou aansluitingen. (Dit werdt de zwijnen stoofpot, deze was eveneens ook erg lekker ) Het was een geslaagde avond en komen zeker nog een keer terug.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Heerlijk gegeten en ontvangen door een super gastvrouw. Echt waar voor je geld!
Er wordt gewerkt met verse producten, seizoens gebonden.
Aanrader!!!
Els H.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten maar het duurde wel een beetje lang.
Moon V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De dame van de bediening deed het alleen, en niets anders dan lof. Echt top mijn complimenten.
René E.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Vriendelijke ontvangst, gezellige sfeer, gastvrij. Het restaurant was vol en daardoor wel wat rumoerig. Gevarieerde kaart en mogelijkheid van een verrassingsmenu. Super gemarineerde rauwe tonijn met wasibi mayonaise als vooraf en voortreffelijke hertenrugfilet. Goed geadviseerde bijpassende wijnen. Zeer geslaagde avond !!
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wij eten hier geregeld en het is altijd perfect. De bediening is ontzettend vriendelijk en alert. Tegenwoordig zeldzaam in een gemiddeld restaurant ????.
Lisa0123 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Heerlijk buiten op het terras gegeten. Informele maar bekwame bediening. Rilette van eend aanrader. Het vlees van het stoofpotje was boterzacht, heerlijk.
We komen snel weer.
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Tijdens de laatste dag van Haarlem Jazz gereserveerd. Stampvol dus en eerlijk gezegd was dit niet mijn 1e keuze. Bediening is jong, vriendelijk gastvrij en gelijk gekleed. Ze hadden van mij een 10 gekregen als de ze het hoge niveau vol houden weten te houden tot het einde. Maar het was simpelweg te druk om dat te redden waardoor we tussen diner en dessert wat lang moesten wachten. Eten was top, 4 gangen verrassingsmenu bestond uit gerechten van de kaart waarbij men rekening houdt met de vooraf doorgegeven wensen. Tussengang was een heerlijke paddestoelensoep. Ambiance was lichter en vrolijker dan de website doet vermoeden en je kunt er ook buiten zitten. Bij het verrassingsmenu kun je per gang aangeven of je een bijpassende wijn wilt en dat is erg prettig. Het eten krijgt geen 10 omdat ik de verder zeer malse steak een wat lam-achtige kruidensmaak vond hebben waar ik niet van hou persoonlijk. Decor verliest een punt door de drempel voor het toilet en de lege glazen langs de muur waar men niet direct aan toe kwam. Qua krap zitten vond ik het wel meevallen. Dit een van de betere restaurants waar ik tot nu gegeten heb in Haarlem.
Wies V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Leuk en goed restaurant. Heerlijk gegeten in een gezellige art deco ambiance. Leuke hartelijke bediening. Mooie verse gerechten en voeren een goede kaart. De kok is een vakman en bovendien een leuke vent. We hebben een top avond gehad!
Helma P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Super vriendelijke bediening! Bediening en eten als in exclusief restaurant, maar in zeer ongedwongen relaxte sfeer. Toppertje en kom zeker nog eens terug!
Ppeteje .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
De inrichting van het restaurant is inderdaad niet echt trendy maar de gastvrijheid en de kwaliteit van het eten compenseren dit ruimschoots.
Het jonge personeel geeft je echt het gevoel van gastvrijheid.
Goede tips gehad bij de keuze van de gerechten en bijpassende drank.
Door de kleine zaak is er voldoende persoonlijke aandacht.
Als de inrichting nog wat meer aandacht zou krijgen zou dit het plaatje nog completer maken.
Louise K.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Leuk restaurant in de binnenstad van Haarlem, mooie gezellige inrichting.

Heerlijke gerechten, met zorg bereid. Lamshaasjes waren botermals! Dessert was heerlijk, maar een kleine portie, wij hebben wat extra gevraagd en dit was geen probleem.

Zeker een plek om terug te keren.
_Melissa .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Ik heb gisteren weer is heel lekker en gezellig met mijn moeder gegeten bij BastiJan. Ik had het 4 gangen menu met als hoofdgerecht de wilde dorade met coquilles, heerlijk! Ook mijn moeder had super lekker gegeten. We hebben een gezellige avond gehad, mede door de leuke bediening en sfeer!
Van ons zijn jullie nog lang niet af!:)
Jolanda K.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wat een geweldig pareltje vonden wij door Iens, de bediening was ongelooflijk goed, veel kennis en passie voor het vak. Ik heb glutenallergie en ze wist heel goed te vertellen wat ik dan wel en niet mocht en hoe sommige gerechten aangepast zouden kunnen worden. Ze kwam daarna met olijfjes en notenmix ipv het brood wat de andere tafels kregen. Fijn zo'n service! Het eten was ook ongelooflijk lekker. Ik mocht de aspergesoep niet, maar door de kok werd er een heerlijk voorgerecht gemaakt met asperge, lamsham , gekookte eieren en botersaus. Absoluut een aanrader deze plek!
Sebastiaan L.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
We waren met een groep van 5. Drie van ons namen het 4-gangen verassingsmenu en twee namen ala carte. De chef gaf ons, voor de gezelligheid, allemaal een tussengerecht in plaats van drie van ons. Heerlijk gegeten, heerlijke wijn, grote porties, supervriendelijke en goed bediening en alles goed aangekleed. Zeker één van de betere restaurants in Haarlem. Komen zeker terug.
Teatske .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Met 2 vriendinnen heerlijk gegeten bij BastiJan. Het restaurant zag er gezellig uit (art deco stijl) en de bediening was vriendelijk en attent en niet onbelangrijk, ter zake kundig.
Ik zou een ieder willen aanraden hier een keer te gaan eten.
Jan T.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2016
Het voorgerecht (Jamon serrano) was heel goed. Alleen veel te veel van een onbestemde groene bladgroente. Het hoofdgerecht (zeebaars) was tamelijk droog. De witte wijn was uitstekend.
Verakoenen .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Samen met een vriendin voor het eerst wezen eten. Vooraf had ik het Hollandse viertje. Heerlijk en mooi gepresenteerd. Als hoofdgerecht had ik scharrelen met rozevalaardappeltjes en een lekkere saus. Mijn vriendin had het 4 gangenverassingsmenu. Ze wilde liever geen dessert en tien werd er een ander tussengerecht, pompoensoep geserveerd. En ook voor mij. Hele goede de service met erg goede bediening die van alles over hun wijnen uitlegde. Dus zeker een aanrader.
C. G.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Ik begin eens bij de bediening: de liefste, meest attente bediening die ik in jaren heb meegemaakt! Alleen na afloop je jas uit de berg graven is minder...
Decor: echt zo'n Haarlemse pijpenla in de binnenstad. Tafeltjes staan dicht bij elkaar, maar men doet er alles aan om de verschillende gasten uit elkaar te zetten.
Over het eten ben ik minder tevreden, behalve de Pompoensoep, die was overheerlijk! De andere gerechten waren standaard. Niet slecht maar ook niet 'wauw'. Ik had de Zeebaars, op de huid gebakken, maar absoluut niet krokant, zodat je een slap velletje zit te eten. Niet smakelijk. De gegrilde tonijn was beter. Er was naar onze smaak te weinig groente bij het hoofdgerecht, maar dat is een euvel van veel restaurants. Kortom: iets meer liefde in de gerechten stoppen en je hebt een veel beter restaurant!