Bastacosi

Jan van Scorelstraat 28 3583 CP Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bastacosi

Herman78 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Meerdere malen bij Bastacosi pizza gegeten. Meestal prima maar deze keer viel hij echt tegen. De pizza was te ver door gebakken en daarom te krokant. Ook zat er te weinig tomatensaus op zodat er weinig smaak zat aan de pizza. De keuken zag er niet goed georganiseerd uit. Om uit een houtoven een goede pizza te krijgen moet alles goed op orde zijn. Dat was deze keer niet het geval. chaotisch! Rommelig! Geen overzicht. En de bodem hoort dun te zijn bij een houtoven pizza, maar deze leek meer op een flammkuchen. Bediening was prima, maar de bediening ben je vooral zelf in dit restaurant.
Philippa W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
Beste pizza in town! Tussen 18-19.30 is het spitsuur. Veel ouders met kinderen. Daarna keert de rust weder. De bediening is vlot en aardig. Je bestelt aan de bar en haalt drankjes en toetjes zelf uit de koeling. Eten en wijn wordt aan tafel geserveerd. En wat voor eten. Echt de ALLERBESTE pizza's van Utrecht. Heerlijke dunne bodem en zalig belegd. Er staan diverse flessen olijfolie voor de liefhebbers en het is een feest te zien hoe de jongens en meisjes de pizza's boven hun hoofd laten zwieren, voordat ze in de oven worden geschoven. Afhalen ook mogelijk. Reserveren niet.
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Hier ga je snel, lekker en leuk een pizza eten; wij komen er wel vaker. Je bestelt je eten zelf aan de bar en een toetje pak je zelf uit de koelkast. Service is vlot. Pizza's zijn heerlijk: dunne bodem en prima ingrediënten; ze koelen helaas wel altijd snel af. Het is meestal heel druk, en dan kan het ook nogal lawaaierig zijn en moet je soms iets langer wachten, maar niet extreem. De echte pizzaoven is een indrukwekkend pronkstuk achterin het restaurant.
Sommers .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Heerlijke pizza's, knapperige bodem en goed belegd met verse producten! Onlangs met een vriend daar gegeten, gezellige en ongedwongen sfeer, vriendelijke bediening en ook de wijn is goed, goede prijs-kwaliteitverhouding! Zodra ik weer in utrecht ben kom ik zeker terug.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Bastacosi is by far de beste pizzeria van Utrecht. Lekker ongedwongen, goede sfeer, lekkere wijnen en smakelijke pizza's.
Shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
Zondag pizza wezen eten bij Bastacosi. Erg lekker door de dunne bodem, wel aan veel kanten verbrand maar dat hoort er een beetje bij. We hadden de pizza met carpaccio. Helaas is dit wel een pizza met lege pizzabodem (geen saus), waardoor de pizza een tikkeltje saai is. Het was een beetje chaotisch in de zaak en ik merkte dat veel gasten zich hieraan irriteerden, maar dit hoort bij het concept van bastacosi (zelf drankjes uit de koeling pakken en zelf bij de corner bestellen). Pizza's zijn ook af te halen (hebben we eerder eens gedaan), dit is niet aan te raden, door de dunne bodem zijn ze binnen een mum van tijd koud (zelfs als je 3 minuten verderop woont). Dus vooral lekker bij Bastacosi zelf gaan eten. Bediening is vriendelijk hoewel ze het erg druk hebben. Wat mij betreft kan alleen de aankleding wel een oppepper gebruiken.
Herrie2801 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
super lekkere pizza's , aardige bediening, heel leuk concept , ik woon niet in Utrecht maar zal zeker terugkomen , zo lekker heb ik de pizza alleen in italie gegeten.
Hoop op een vestiging in Gouda!
Cathajo .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Lekker! Echt hele goede en bijzondere pizza's. De Tartufo is mijn favoriet! Het klopt inderdaad dat de bodems erg dun zijn.. waardoor je honger na een pizza niet per se gestild is. Wij namen daarom daarna nog een pizza om te delen. Aan de ene kant superleuk dat je zo meerdere pizza's kunt proberen, maar qua kosten natuurlijk niet handig dat je voor 3 mensen moet bestellen om met zijn 2-en genoeg te eten.

De felle lampen mogen van mij wel wat minder. Draai er een 20W ipv de felle lamp die er nu in zit en de sfeer is veel gezelliger! Andere tip is om de keuken enigszins af te schermen (bijv alleen aan het plafond) waardoor de felle TL buizen niet het restaurant in schijnen.

Conclusie: leuk restaurant met echt lekkere pizza. Kom heir vast nog een keer, maar door bovenstaande punten niet mijn favoriete plek.
Gijsbert-J .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Recent bij Bastacosi gegeten. Ik had wel eens gehoord dat ze daar fantastische pizza's maken en dat bleek helemaal juist te zijn. We hebben een 2-tal pizza's op te weten eentje met ham en tartufo en een pizza salami picante.
Allebei overheerlijk. Een heel dunne bodem. Zo lekker heb ik ze zelfs in Italie niet op. Normaal heb ik moeite om elders een pizza helemaal op te eten ( vaak wat aan de "zware " kant) maar na een pizza hier zou je er bijna nog een bestellen.
Het personeel is heel vriendelijk. De formule met de drankjes is ietwat verwarrend.
EJ T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2015
Heerlijk pizza gegeten. Uitmuntend. Nog nooit zo lekker. Dadels met amandelspijs bovenop. Marscapone en gerookte ham eronder en mooi dunne bodem. En beetje munt.
Relaxte sfeer. Je drinken haal je zelf uit koelkast. Rose was in tegenstelling tot Italiaanse bier fors aan de prijs.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Met gezin afgelopen vrijdag voor het eerst bij Bastacosi gegeten. Ik heb zelf pizza's leren bakken van een Italiaanse pizzabakker, en kom zelden pizza's tegen die beter zijn dan thuis. Nu dan toch eindelijk een adres voor echt lekkere pizza's. Het concept van de tent is echter een groot raadsel voor mij. Ik krijg daar een beetje een 'wannabe trendy' gevoel bij. Je moet zelf je pizzabestelling doorgeven aan de balie, waar niet altijd iemand staat. Dit geldt ook voor wijn, wat dan later wordt uitgeschonken aan je tafel. Fris en pils mag (moet) je dan wel weer zelf pakken, maar dan moet je toch ook naar de balie om aan te geven wat je hebt gepakt en om een flesopener te lenen. Dat concept slaat nergens op en het eten wordt er ook niet goedkoper van. De pizza's zijn duurder dan bij de gemiddelde pizzeria. De bediening was overigens heel vriendelijk. Het was er verder zeer lawaaierig, je moet er van houden. Er waren veel schreeuwende kinderen wiens ouders blijkbaar geen noodzaak voelden daar iets van te zeggen of mee te doen. Hierdoor moesten wij ook schreeuwen om elkaar te kunnen verstaan.
Clemence S.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
De beste pizza's in Utrecht! Hiervoor fietsen wij graag naar de andere kant van de stad. Simpel, verse ingredienten en een live cooking show. Bediening is vriendelijk, vooral duidelijk over het concept. Geen gedoe en lekker snel tafelen.
Adrianopel .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Prosecco Pizza Napolitana Espresso
eigenzinnig, authentiek, lekker, gezellig.
Ofwel Hollanders die Italiaanse keuken naar hun hand zetten.
Heiligschennis? Neen, grensverleggend en daardoor een aangename verrassing.
Heb zelf vele malen Italiaans gegeten, in Nederland, Duitsland en Italie zelf.
Vriendelijke bediening, die attent en behulpzaam reageerde.
Alleen hierom al een tripje Utrecht waard
Jannie W.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
De beste pizza van Utrecht en omgeving!
Nu naar een jaar nog steeds goede service met een fijne club mensen.
Een schitterende mozaïek houtoven waar alle mooie pizza's in bereid worden.
En een goede fles wijn voor een vriendelijke prijs.
Een zeer gemêleerd gezelschap weet de weg iedere dag naar Bastacosi weer te vinden.
Altijd goed voor een schappelijke prijs.
Snel weer een heerlijke pizza eten.
Tobias_Campleroni .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2015
Prijs/kwaliteit verhouding is uitstekend. Je betaalt weinig voor een lekkere pizza en dat maakt uit eten gaan hier heel toegankelijk. Inmiddels ben ik meerdere keren langs geweest en ben ik zonder uitzondering geholpen door een zeer enthousiaste bediening. Het decor klinkt wat hol en de stoelen zitten niet al te best, maar de sfeer is huiselijk en je voelt je snel op je gemak. De tafel in het midden probeer ik nog een keer mee te jatten, want die is zo mooi dat je er ten minste één keer aan gegeten moet hebben
M B.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
We hebben hier nu vaak gegeten; als de zaak een beetje vol is, is de sfeer goed. De bediening is over het algemeen vriendelijk. De pizza: inderdaad een soort matze/cracker bodem belegd met allerlei. Vaak wordt de bedekking er na het bakken opgedaan. De pizza Tartufo is erg lekker, maar soms veel te karig belegd. En dat geldt vaak; onlangs een pizza van de maand gegeten en die was werkelijk heel karig belegd. Hij had een brede rand waar helemaal niets op zat. Toen wij hier iets van zeiden tegen de serveerster, was het antwoord: "O" en verder helemaal niets. Een beetje vreemd en onvriendelijk, vonden wij. Jammer; wij vinden het een leuk restaurant maar de pizza's moeten toch beter worden. Evenals de Tiramisu...
Marlin K.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Vanavond erg lekker en leuk gegeten bij Basta cosi (Biltstraat). We werden erg goed geholpen door een leuke meid. Ze gaf aan dat we ons vooral thuis moesten voelen, dit gebeurde ook, maar vooral door haar service. Erg klantvriendelijk! Heerlijke pizza's!
Mirjam B.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Leuk concept en heerlijke pizza's. Ze lijken meer op flammen kuchen dan de Italiaanse pizza's maar zijn heerlijk. Bediening erg aardig en vlot. Aanrader!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Al meerder keren gegeten en de (houtoven) pizza's met dunne krokante korst zijn ons niet één keer tegengevallen. Pizza van de maand met pompoensauce ipv tomatensauce erg origineel en lekker!
Leuke formule en gemoedelijke sfeer.
Marga E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Pizza eten uit de houtoven, het klinkt zo leuk maar het valt tegen.
Modern concept, zelf aan de counter bestellen, aanschuiftafel, zelf je dessert pakken uit de koeling: daar is niets mis mee maar lever dan wel een echte Italiaans pizza. Het leek meer op een zeer droge cracker waar wat op was gedaan.
Wat gebakken tomaatjes, knoflook, beetje koude gerookte zalm en veel koude rucola die er niet erg vers uitzag. Dit is toch geen pizza.
Als dessert "het huisgemaakte teramisu" smaakte niet erg vers , de bodem van lange vingers was een vieze natte hap.
Al met al, geen succes deze pizza.
Concept is vlot en leuk en van deze tijd maar zorg dan ook dat de keuken in orde is.