Bastacosi Biltstraat

Biltstraat 33 3572 AC Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bastacosi Biltstraat

Hilco88 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
middag in Utrecht wezen winkelen, beetje op internet rondgekeken en kwamen bastacosi tegen. aanvankelijk sprak het me niet zozeer aan tot iemand het ons ook aanrade toch maar gegaan. Pizza was zo lekker dat ik een tweede heb genomen, wel een kleinere dan. De tweede viel wat tegen, ik denk omdat ze ons vergeten waren zij snel even de pizza maakte. Aangezien de eerst zo lekker was zal ik toch zeker terug komen.
John T.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eerste bezoek aan Bastacosi. Eenvoudige maar sfeervolle zaak met ook een paar tafels buiten. Wij waren er zaterdag rond 6 uur en het was er nog niet druk. Een uurtje later was de zaak wel redelijk vol. Semi-zelfbediening; bestellen aan de balie en het eten wordt gebracht. Personeel was aardig en je voelt je welkom.
Pizza Sole en Tartuffo genomen. Beiden goede Italiaanse dunne bodem uit de steenoven. De pizza's zijn in principe Italiaans belegd maar wel met een wat Hollandse verfijning. Zo zal je in Italie niet snel truffelmascarpone tegenkomen.
Qua prijs precies goed voor een eenvoudige maaltijd als je even geen zin hebt om te koken. Vanaf €15 eet je er een top pizza met een drankje.
Bastacosi wordt voorlopig onze vaste pizzeria in de stad.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Gewoon de lekkerste pizza's van Utrecht!

Vooral de wisselende pizza's op het bord zijn aan te bevelen. Leuk dat deze creaties vaak door klanten zijn bedacht! De Stagione van deze maand was echt su-per! Leuke touch door achteraf viooltjes als garnering toe te voegen. Een interessante smaak!

De zelfbediening verloopt ook vlekkeloos. De alerte houding van de dames maakt dat je niet in de rij hoeft te wachten voor het noteren van je tafelnummer. Top!
Bart T.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Lekkere pizzatent met fijne sfeer. Zelf bestellen aan de kassa en je eigen drankje pakken. Reserveren is niet mogelijk dus misschien niet de beste optie als je haast hebt of veel honger.
Evi J.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
De pizza bij Bastacosi is erg lekker. Door de semi-zelfbediening is het een goed restaurant waar je snel en lekker kan eten. Ook de toetjes uit de koeling zijn lekker. Alleen mijn warme chocomel was niet lekker, hier zit veel te veel cacoa in.
Het restaurant is hip ingericht en de bediening was vriendelijk.
Eduard S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Bastacosi aan de Biltstraat is wat mij betreft de beste pizzeria van Utrecht. Pizza met een mooie dunne bodem en verrassende combinaties. Wij kregen o.a. een pizza met wild zwijn. Het is natuurlijk geen sterrentent, maar omdat ik geen betere pizza's ken is het eten een 9 waard. De pizza's kwamen snel en omdat je zelf drinken kan pakken uit de koelkasten hoef je daar ook niet op te wachten. Voor iedereen die een snelle hap wil eten in Utrecht (maar ook als je langer wil tafelen) is dit the place to be!
V. W.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Basticosi is een van onze favoriete tentjes om een snelle en lekkere pizza te eten. Het is een drukbezochte gelegenheid, waar studenten, maar ook mensen met kinderen komen. De pizza's zijn lekker, met als onze favoriet de Verdure, en snel klaar. De service is goed, en snel. De bediening is vriendelijk. Prima als je een snelle hap wilt eten en gezellig wilt zitten.
Fre87 .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Drie keer geweest om pizza te eten. Ze zijn helaas wat droog en niet heel rijk belegd. Misschien dat de non-vega pizza's lekkerder zijn. Verder kan het daar in de winter heel koud zijn. De glazen voorkant is niet goed geïsoleerd. Voor ons een reden om daar niet meer te komen, vooral niet met kleine kinderen.
Claudia R.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Drie keer bezocht in een jaar tijd. De (gevarieerde) pizza's waren alle keren erg lekker, knapperig en vullen goed. Prima biertjes erbij en soms een lekker tiramisu'tje uit de koeling na :) De bediening is bovengemiddeld vriendelijk. De eerste keer ging er iets mis met onze bestelling (bleek 3 kwartier later), maar door de vrolijke en servicegerichte bediening kon ik het door de vingers zien.
Het decor vond ik de eerste twee keren fijn. Laatste keer (in november) beetje felle lampen in de avond die de sfeer iets minder prettig maken, weet niet of dat nu nog zo is. Qua indeling fijn, zowel de bartafel aan het midden waar je voor een snelle eet-date terechtkan als de tafels/banken erom heen voor langer tafelen.. en het uitzicht op de open keuken is leuk.
Gewoongezellig .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Lekkere dunne bodem en goed belegt. Parmaham met truffel is een aanrader! Je kam je drinken zelf pakken. Moet wel je ding zijn. Maar goed dat is de formule en dat weer je als je er naar toe gaat.
Gerda M.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Heerlijke en originele pizza! Lekker knapperige bodem en goed belegd. We moesten even wennen aan de selfservice, en we verwachtten niet teveel van een toetje uit de koelkast, maar ook de tiramisu was heerlijk.
Eduh .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wil je eens iets anders dan de doorsnee kleffe pizza met een overvloed aan tomatensaus dan is Bastacosi een aanrader. Lekkere krokante houtoven pizza met prima smaak. Het concept is simpel. Zoek je pizza uit, bestel bij de kassa en ga zitten genieten. Het is dus niet een plek om uren te dineren maar gewoon om een even een lekker snel en goed te eten. Iets meer beleg op de pizza had gemogen en helaas is er geen salade op de kaart maar wij komen zeker vaker terug.
Herrie2801 .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Super leuk concept , aardige , vlotte en attente bediening en echt heel lekkere pizza gegeten met een goed glas wijn.
Absoluut een aanrader !
Drewes M.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Op aanraden van m'n vriendin naar Bastacosi gegaan en dat is bijzonder, want ze is gewoonlijk niet zo van de pizza. Nieuwsgierig vanwaar deze uitzondering!!! O.a. omdat dd bodem lekker dun en knapperig is, ook kun je je eigen pizza samenstellen en de kok geeft als tip om de prosciuto er na het bakken op te doen. Vlotte en gezellige bediening, goede wijnen voor een zacht prijsje.
Pieter S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2015
Eindelijk geen slappe pizza met een dikke bodem. Lekkere pizza met een leuke beleving.
Restaurant is een semi selfservice restaurant. Je bestelt de pizza aan de balie en geeft je tafelnummer door waarna deze aan tafel wordt bezorgd. Drinken en toetjes mag je zelf uit de koeling pakken en worden op de rekening bijgeschreven. Leuk concept en voorkomt vervelend wachten op de bediening.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
Ja.. sinds lange tijd weer eens een positievere ervaring met Pizza.
Je hebt Pizza en je hebt Pizza zoals Nederlanders denken dat het moet. Met die laatste bedoel ik die dikke deegpizza's die vol liggen met ingrediënten waardoor het als een slappe lap wordt gegeten. Van die Pizza's waarvan je even een uur op bank moet gaan zitten. Persoonlijk vind ik die 1 stukje lekker, maar dat valt altijd tegen.

De pizza bij Bastacosi komt in de buurt van de pizza zoals ik ze wel graag heb. Dunne, krokante pizza met frisse, koude ingrediënten icm met warme. Zo krijg je de beleving van "lekker fris" in plaats van "vet en zwaar". Ik heb er twee geproefd de Caprese en de Funghi. De eerste was echt goed, de tweede matig. Ik ben het eens met een van de vorige proevers die zijn twijfel uitspreekt over of iedere pizzabakker dezelfde vaardigheden heeft.

Deze pizzabakkers zijn vriendelijke jongens en vrijwel alles is mogelijk. Helaas zijn de pizzabodems van ( te) wisselende kwaliteit. Als ze allemaal worden zoals mijn Caprese, dan blijf ik komen. Dun, krokant, mooie bruine randen, overal goed gaar. Maar dat MOET constant en goed zijn.

Inrichting is hip, met stalen krukken en een grote houten tafel in het midden. Je kan er ijskoude flesjes Peroni's drinken en de wijn is prima. Geen uitschieters, maar wel lekkere wijn voor een goede prijs.

Mijn tip; benadruk dat je een krokante bodem wilt zodat de pizzabakker weet dat je er alert op bent. Pak een koud flesje Peroni en geniet van een lekkere, niet te zware pizza.
Heren pizzabakkers, scherp op constante, kwaliteit. Verder zit het wel goed.
Feillu .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Voor de eerste keer wezen eten na een aantal positieve verhalen van bekenden. Het personeel wat er werkt is aardig en legt je graag het concept uit. Pizza Salsiccia piccante was knapperig, helaas was het eerste stukje lauw, dat was bij de andere pizza ook, misschien helpt het om warme borden te gebruiken en de pizza direct te serveren als deze uit de oven komt. De pizza caprese was aan de rand krokant en het midden gedeelte helemaal nat en sompig. Toen ik er wat van heb gezegd was het antwoord dat dat door de mozzarella komt. Er lagen ook schijfjes bleke tomaten (volgens mij de boosdoener) op die veel vocht afgaven. Vind het een leuk concept maar ben nog niet overtuigd van de kunsten van de pizzabakkers. Zal binnenkort de andere vestiging eens proberen. De flessen wijnen zijn vriendelijk geprijsd.
Annemarije B.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Heerlijke pizza's met dunne knapperige bodem. In de zomer 2014 aten we hier ook, toen waren ze nog wat aan t stoeien met bodems werd ons verteld
Heel goed geslaagd!!!
Lekkere toppings, perfecte hoeveelheid
Fijn dat ze de pizza in kwarten snijden.
Bediening is heel vriendelijk, prima dat je een deel zelf mag pakken, zorgt voor ongedwongen sfeertje
Zondagavond is t wel een kinderparadijs, maar wel gezellig.
Enige kritiek: kan wel even duren voordat de pizza's klaar zijn.

Aantafelinutrecht .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Wauw, wat een heerlijke pizza's. Wel flink aan de prijs, maar daar krijg je dan ook wel iets voor terug! Flinterdunne bodems en bijzondere ingrediënten! Ik kom hier graag (zowel tafelen als afhalen) en wordt altijd goed geholpen. Het restaurant heeft een leuke en frisse inrichting (helemaal in vergelijking met de authentieke pizzeria's die Utrecht rijk is) en in de zomer is buiten zitten ook erg prettig.
Gerrie B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Wie kan er zeggen dat zij pizza met stoofpeer heeft gegeten? Ik dus! Op het raam staat wat je bij Bastacosi kunt verwachten: houtovenpizza, koffie en wijn. Geen ellenlange lijsten met Italiaanse pasta's en pizza's en salades en wat dies meer zij. Nee, een fijne korte lijst met pizza's, twee borden boven de counter met pizza's van de dag en een kort lijstje nagerechten. De speciale pizza's bleken afgestemd op het seizoen: eendenborst met rode ui en truffel aardappel of stoofpeer met gorgonzola, walnoten en witlof. De bediening legt heel aardig uit hoe het systeem van zelf bestellen werkt en lapt het vervolgens vrolijk aan haar laars omdat het vandaag niet zo heel druk is. Deze charmante tent met veel licht (fijn in donkere tijden) en een centrale plek voor het vuur in de houtoven verdient het om elke dag bomvol te zijn. De pizza heeft een ultradunne knapperigheid, de bedekking is origineel en goed in balans. En de chocolademousse is hemels. Daar kan het plastic bakje waarin het gepresenteerd wordt, niets aan veranderen. Voor weinig geld veel lekkers en aardigs, zonder enige pretentie. Heerlijk. (Enig minpuntje is de muziek. Die mag van mij wel uit als er zoveel gasten zijn dat die nauwelijks boven hun rumoer uitkomt. Maar ik ben extreem geluidsgevoelig.)