BasQ kitchen Rotterdam

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Mark N.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Goede sfeer, vriendelijk personeel en een leuke ambiance. We hebben er gegeten met de AH Restaurantactie. Alles ging in een zeer rap tempo, maar dat werd ook goed gecommuniceerd. Bij elke gang werd gevraagd of we er al aan toe waren of nog even wilden wachten. Het personeel gaf bij elk gerecht een (iets te) uitgebreide uitleg. Alle gerechten waren heerlijk en verrassend van smaak. Een paar minpuntjes: voor de AH actie was er geen keuzemogelijkheid, maar 1 vast menu. Een klein beetje keuze was wel fijn geweest. En het was er enorm koud, ondanks dat we gewoon binnen zaten. Door de AH actie was het qua prijs wel goed, maar we vonden de gerechten nogal prijzig als je daar het volle pond voor zou moeten betalen. Al met al was het zeker voor herhaling vatbaar en zullen we er zeker nog eens terugkomen.
A R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hadden gereserveerd voor zes personen. We konden per keer maar zes gerechten bestellen, en kregen vervolgens één gerecht per keer op tafel. Zo kon het zijn dat we een bordje met zes champignons kregen (ieder één champigon) en daarna weer enige tijd moesten wachten op het volgende gerecht. De tijd tussen het uitserveren van de gerechten was erg lang. In verband met drukte van de keuken konden we niet vooruit bestellen. Dat verbaasde ons. Ook verbaasde het ons dat veel gerechten op waren: van een restaurant mag verwacht worden dat men de drukte op een gemiddelde zaterdagavond moet kunnen inschatten. Zo was het niet meer mogelijk om patatas bravas of garnalenkrokketjes te bestellen. Dit leken ons vrij standaard gerechten voor een tapasrestaurant. Het personeel was weinig bereidwillig.

Omdat het ons op den duur echt te gortig werd, en we honger hadden, hebben we ons beklag gedaan. Ons werd toen een fles sangria (a 22 euro) aangeboden. Vriendelijk, maar het tempo van de keuken nam daarna niet toe. Kortom: hoewel het eten wat we kregen lekker was en we het gezellig hebben gehad, hebben wij aan ons bezoek aan dit restaurant geen van allen een fijne ervaring overgehouden.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk tapas gegeten. Goed adviezen gehad van een van de medewerksters. Echt een plek om terug te komen, zowel voor de lunch als het diner.
Robert-Jan A.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Enthousiast ontvangen en als lunch allerlei verschillende lekkere gerechten gekregen.
Vooral de variant met de aardappelen en ei is erg aan te raden.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prima Tapas restaurant, heerlijke gerechten en leuke vriendelijke bediening. Prijs is prima in orde !
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Veel te duur in verhouding tot wat je krijgt.
Partner kreeg eerst alleen het voorgerecht en veel later, werd het hoofdgerecht voor ons beiden gebracht (hoeveelheid wat elders niet meer dan het voorgerecht zou zijn) en daarna pas míjn voorgerecht.
Mijn entrecote (3,5 kleine stukjes met 3 schijfjes aardappel en een stukje paprika), was voor bijna de helft gespierd en niet te eten. Nadat we dit hadden doorgegeven aan de serveerster, kwam ze terug met de mededeling, tja , keuken zegt kan zo zijn, niets aan te doen!
Gelijk de rekening gevraagd, € 54,80 voor een kiesvulling met 2 glazen (trouwens wel lekkere) wijn en een flesje water.
Aangegeven aan de bedrijfsleider dat de opmerking vanuit de keuken belachelijk is,
Zeker gezien de hoeveelheid wat je krijgt.
Deze overigens vriendelijke meneer heeft iets van de prijs afgedaan.
Maar helaas, voor ons niet meer voor herhaling vatbaar.
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel. Alleen hebben wij verschrikkelijk op de tocht gezeten. Ook het eten koelde zeer snel af hierdoor.
Seekee C.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Voor de tweede keer geweest en hebben wederom heel goed gegeten. Men besteedt hier beduidend meer zorg aan de kwaliteit en presentatie van de gerechten dan andere doorsnee tapastenten. Basq heeft een ruime kaart, waardoor we dit keer weer dan hapjes hebben kunnen uitproberen dan de vorige keer. Het fijne eraan is dat je hier net wat andere soort gerechten krijgt dan de eeuwige gehaktballen in tomatensaus. De wijn is prima, nette bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding!
Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Eens maar nooit meer. Het eten was niet lekker en lijkt totaal niet op de Spaanse keuken waar wij veel ervaring mee hebben. Daarnaast was de klantvriendelijkheid ver te zoeken. Op aanraden van een kennis waren wij bij Basq kitchen gaan eten om mijn verjaardag te vieren. Wij hadden gekozen voor het menu zodat we veel verschillende dingen konden proberen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Het eten was smakeloos, de vis was taai en het vlees was zo goed als rauw. We hebben een uur met een leeg glas gezeten omdat er geen drankjes werden opgenomen. Toen ook het toetje niet lekker was, hebben wij besloten voor de laatste gang te vertrekken. Toen ik voorgaande aangaf bij het personeel, werd er geïrriteerd gereageerd, werd de volledige menu prijs in rekening gebracht en mij nog een 'fijne verjaardag' gewenst. Totaal onbeschoft. Dank Basq kitchen voor het verpesten van mijn verjaardagsdiner..
Nicolien G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten! De Spaanse keuken is inderdaad één van de beste ter wereld, in elk geval bij BasQ.
Enige minpuntje was dat het een beetje tocht ...
W M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Lekker gegeten en super aardige bediening. Vooral het gerecht garnalen met pikante kip is niet alleen aanrader van de chef maar ook van ons evenals de Chelsea keren
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijke baskische gerechten...je kunt echt proeven dat ze hier kunnen koken.. Bediening ook top, vlot en voldoende aanwezig, en met kennis..Het enige waar ik echt wat aan zou doen is de inrichting...Er is gekozen voor een soort industriele sfeer, en hoewel dat natuurlijk helemaal de trend is, vond ik het ten eerste bij dit restaurant niet passen, en ten tweede vond ik de uitvoering hier ook echt lelijk....het was wel heel kaal en ongezellig...
Wij hadden nog geluk met een gezellig hoekje, maar over het algemeen vond ik het interieur echt niks... Maar zoals gezegd, de rest van de avond was prima....smaakvolle en autentieke gerechten..... zou er niet snel nog een keer heen gaan, maar voor deze keer was het dik in orde
LMIVN .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een Baskisch tapasrestaurant. Veel keuze, goed klaargemaakt. Af en toe iets te veel zout toegevoegd naar onze smaak, maar wij zijn gewend aan weinig zout. Beslist niet duur. Vriendelijke bediening. Jammer dat één van de specialiteiten van de kok niet beschikbaar was. Redelijk geprijsde wijn.
Al met al lekker gegeten.
Twee kanttekeningen: 1) Zit je op de eerste verdieping aan tafel, ga dan niet onder de ventilator zitten. Het is op die plek eigenlijk te fris. 2) Het herentoilet oogde viezig. Had beslist beter gekund.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heel mooi opgemaakt eten en het smaakte goed. Het personeel was ook heel vriendelijk! We hebben een hele leuke avond gehad!
Clara L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een van de beste Spaanse restaurants in Nederland.
Heel lekker eten, vriendelijk service en top locatie.

Highly recommended!
MC L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het meest vervelende was dat de een al zijn 2 gerechten had gekregen, en de ander nog met een lege maag zat te wachten.
De bediening verspilde geen woord aan ons. Waren lastig te bereiken.
Bij de tafel achter ons konden ze wel vlot bedienen. Daar bestelden ze voor een tweede keer een toetje, 10 min nadat wij ons dessert hadden besteld. De tafel achter ons kreeg het toetje vervolgens binnen 2 minuten, wij konden toen nog 5 minuten blijven wachten.
Simonproeft .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Voor een fijne lunch kun je bij BasQ aanschuiven. Dit Baskische restaurant kookt/bakt alles in de stijl van die streek. Hoewel mijn vrouw op haar broodje 'BasQ' geen komkommer en wortel aantrof (had er wel op moeten zitten) was het broodje met kipfilet, de spek, de gegrilde paprika, sla en sojamayonaise heerlijk. Mijn 'Vegetariano' was een soort clubsandwich met asperges, paprika, sla, tomaat, ui, gekookt ei en mayonaise; ronduit verrukkelijk. Dat gold ook voor de wijn die ik erbij dronk. De ecologische Vinotage Rojo had veel rood fruit in zich, maar was vooral een prima partner bij mijn broodje groente :-)
Is er dan niks te klagen? Natuurlijk wel! De service was prima, maar had wel wat sneller gekund. Gelukkig had het personeel duidelijk lol in het werk, wat een hoop goed maakt. De prijs was ook prima! Voor de broodjes en de wijntjes waren we 25 euro kwijt.
Na deze lunch ben ik zeer benieuwd naar de dinerkaart!
Maasche .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Rustige tafel boven in het restaurant. Tapas worden mooi gepresenteerd, soms verrassende smaken. Prijs wel wat aan de hoge kant.
Verbeterpunt is dat ze voortaan kraanwater zonder discussie zouden moeten serveren. In een hippe tent verwacht je niet dat ze hiermee nog achterlopen. Desnoods tegen betaling.
MsIdun .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben met zijn vieren allen het menu van de chef gegeten. Wat opviel: het was gevarieerd (veel vis), vrij veel en allemaal goed van smaak en kwaliteit. Niet heel verrassend, maar wel leuk dus. Bediening was erg vriendelijk en toeschietelijk, misschien iets te praatzuchtig, maar dat vonden wij wel vermakelijk. We zaten boven met leuk uitzicht over de Markthal, daar waren wel erg weinig tafeltjes (voor een zaterdagavond) bezet. Beneden was drukker. We aten pinchos vooraf (in 2 gangen), toen een gang vis (tonijn) en een gang vlees (biefstuk mooi rosé) met 2 nagerechtjes aan het eind. We waren echt niet gecharmeerd van de broodpudding na, maar de cheesecake met geitenkaas was wel erg goed.
noooot .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prima eten in een gezellige ambience met vriendelijk maar ook deskundig personeel. We hebben het 3 gangen menu gegeten, maar uiteindelijk zijn het er wel 5! Diversiteit is goed en zo leer je de Baskische keuken kennen. Hier komen we zeker terug!