BasQ kitchen Rotterdam

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

7,2
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heel mooi opgemaakt eten en het smaakte goed. Het personeel was ook heel vriendelijk! We hebben een hele leuke avond gehad!
Clara L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een van de beste Spaanse restaurants in Nederland.
Heel lekker eten, vriendelijk service en top locatie.

Highly recommended!
MC L.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Het meest vervelende was dat de een al zijn 2 gerechten had gekregen, en de ander nog met een lege maag zat te wachten.
De bediening verspilde geen woord aan ons. Waren lastig te bereiken.
Bij de tafel achter ons konden ze wel vlot bedienen. Daar bestelden ze voor een tweede keer een toetje, 10 min nadat wij ons dessert hadden besteld. De tafel achter ons kreeg het toetje vervolgens binnen 2 minuten, wij konden toen nog 5 minuten blijven wachten.
Simonproeft .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Voor een fijne lunch kun je bij BasQ aanschuiven. Dit Baskische restaurant kookt/bakt alles in de stijl van die streek. Hoewel mijn vrouw op haar broodje 'BasQ' geen komkommer en wortel aantrof (had er wel op moeten zitten) was het broodje met kipfilet, de spek, de gegrilde paprika, sla en sojamayonaise heerlijk. Mijn 'Vegetariano' was een soort clubsandwich met asperges, paprika, sla, tomaat, ui, gekookt ei en mayonaise; ronduit verrukkelijk. Dat gold ook voor de wijn die ik erbij dronk. De ecologische Vinotage Rojo had veel rood fruit in zich, maar was vooral een prima partner bij mijn broodje groente :-)
Is er dan niks te klagen? Natuurlijk wel! De service was prima, maar had wel wat sneller gekund. Gelukkig had het personeel duidelijk lol in het werk, wat een hoop goed maakt. De prijs was ook prima! Voor de broodjes en de wijntjes waren we 25 euro kwijt.
Na deze lunch ben ik zeer benieuwd naar de dinerkaart!
Maasche .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Rustige tafel boven in het restaurant. Tapas worden mooi gepresenteerd, soms verrassende smaken. Prijs wel wat aan de hoge kant.
Verbeterpunt is dat ze voortaan kraanwater zonder discussie zouden moeten serveren. In een hippe tent verwacht je niet dat ze hiermee nog achterlopen. Desnoods tegen betaling.
MsIdun .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
We hebben met zijn vieren allen het menu van de chef gegeten. Wat opviel: het was gevarieerd (veel vis), vrij veel en allemaal goed van smaak en kwaliteit. Niet heel verrassend, maar wel leuk dus. Bediening was erg vriendelijk en toeschietelijk, misschien iets te praatzuchtig, maar dat vonden wij wel vermakelijk. We zaten boven met leuk uitzicht over de Markthal, daar waren wel erg weinig tafeltjes (voor een zaterdagavond) bezet. Beneden was drukker. We aten pinchos vooraf (in 2 gangen), toen een gang vis (tonijn) en een gang vlees (biefstuk mooi rosé) met 2 nagerechtjes aan het eind. We waren echt niet gecharmeerd van de broodpudding na, maar de cheesecake met geitenkaas was wel erg goed.
noooot .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Prima eten in een gezellige ambience met vriendelijk maar ook deskundig personeel. We hebben het 3 gangen menu gegeten, maar uiteindelijk zijn het er wel 5! Diversiteit is goed en zo leer je de Baskische keuken kennen. Hier komen we zeker terug!
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Tijd geleden dat we daar gegeten hebben. Ik kan niet anders stellen dat het eten nog steeds uitstekend was. Kleine opmerking betreft de zaal tartaar. Het is mode om gedroogde olijven erop te strooien, maar dit was echt teveel waardoor het gerecht veel te zout werd en je feitelijk de zalm niet meer goed kon proeven. De gevulde paprika was helemaal top evenals de garnaal met de kip. Voor een snelle hap is de rekening van bijna 100 euro best wel duur, maar daar heb je dan wel lekker eten voor.
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lawaaiige tent. Het personeel geeft geen enkele toelichting bij de gerechtjes. Het etiket van de huiswijn herkende ik als een vijf-eurowijntje van mijn eigen supermarkt - no kidding!
De tonijn smaakte te vissig. Toch één positief puntje: de gestoofde runderwang was goed bereid.
We besloten het dessert over te slaan, dat lijkt me veelzeggend.
Nathalie A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heel vriendelijke ontvangst hoewel we veel later waren dan aangekondigd, gevarieerde en lekkere gerechten, een aanrader!
Naomi D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Bij aankomst werd ons eerst verteld over de gerechten welke niet bereid konden worden. Persoonlijk score je bij mij minpunten als er meerdere gerechten niet bereid kunnen worden. Wij kozen voor het BIB gourmet menu. De gerechten welke warm geserveerd zouden worden, kwamen lauw, tegen het koude aan bij ons op tafel. Bij sommige gerechten is dat de bedoeling, maar niet bij deze gerechten en het was niet eens druk. Ook moesten we ons best doen om een ober aan te kunnen spreken om drinken te kunnen bestellen. De gerechten zelf waren oké, maar niet spectaculair. Persoonlijk zou hier niet nog een keer heen gaan.
Rieki A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Us een leuk restaurant. Eten erg kekker.wij hadden verschillende soorten tappas gegeten,die smaakte allemaal heel goed. Er stond voor het diner geen tortilla op de kaart maar tie wij er om vroegen werd get toch gemaakt.wat zeer vriendelijk was. Dit restaurant is een aanrader.
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Uitstekend gegeten, ober stelde uit eigen beweging voor om voor ons een menu te maken met de dingen die we zeker moesten proeven. Wijn ook uitstekend, kom hier zeker terug!
Ad F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vandaag met drie personen hier geluncht. Zes verschillende tapas besteld. Heerlijk gegeten, de sauzen waren lekker van smaak. Leuke inrichting en eenvoudig. Bediening aardig en attent. Volgende keer diner?
M. B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Lekker gegeten met AH actie.
Een heerlijke variatie aan gerechten.
Er woerd goed rekening gehouden met de voedsel-allergie, al was er daardoor wel minder keuze.
Wellicht bij de vleesgerechten iets te vet, de vis was heerlijk!
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ik wou weer eens een lekkere borrel doen met mijn vrienden. BasQ leek ons de geschikte plek om eens een gezellige avond te houden. Eenmaal bij BasQ waren er veel lekkere wijnen om uit te kiezen en ook aardig wat te eten. Het personeel was zeer vriendelijk en waren ook erg snel. Ik en de mannen besloten een groepsarrangement te nemen voor maar 19,50 pp hadden we heerlijk eten. Ik raad zeker iedereen deze fantastische plek aan.
annekevdwaal .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Basq, een gezellig restaurant op een toplocatie. Ongedwongen sfeer, prima bediening. De tapas zijn vers bereid en van een heel andere orde dan bij de gemiddelde tapas restaurants. Aan te bevelen!
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Om het tot de kern terug te brengen vond ik het een chaotische toestand in dit restaurant. Het was niet druk maar toch bleek het onmogelijk mijn gast en mij ons tegelijkertijd ons voorgerecht en daarna tegelijkertijd ons hoofdgerecht uit te serveren. Los daarvan werd eerst een bestelling van een andere tafel aangeboden, kan gebeuren. Het eten zelf vond ik van wisselende kwaliteit. We kregen wel een compensatie drankje voor allerlei ongemakken en dat is prima echter er moet nog heel wat water door de Maas stromen voordat ik hier weer ga eten.
jorinde V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De kaart bevat lekkere gevarieerde gerechten. De sfeer is erg prettig, het restaurant bevindt zich op een mooie locatie. Het personeel is vriendelijk, kent de kaart goed en kan daarom goede tips geven over het eten en de wijnen.
Wilco E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fijn gegeten, bediening vriendelijk maar kan wat attenter. Eten goed, fijne variatie aan Baskische tapas, met uiteraard goede en minder goed goed getroffen uitvoeringen. Maar overwegend positief; kan vooral de Baskische kaas aanbevelen. Buiten kunnen eten, voor de Markthal zit je prima en is er altijd wat te zien.