BasQ kitchen Rotterdam

Brigitte P.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Tijd geleden dat we daar gegeten hebben. Ik kan niet anders stellen dat het eten nog steeds uitstekend was. Kleine opmerking betreft de zaal tartaar. Het is mode om gedroogde olijven erop te strooien, maar dit was echt teveel waardoor het gerecht veel te zout werd en je feitelijk de zalm niet meer goed kon proeven. De gevulde paprika was helemaal top evenals de garnaal met de kip. Voor een snelle hap is de rekening van bijna 100 euro best wel duur, maar daar heb je dan wel lekker eten voor.
A_P_ .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lawaaiige tent. Het personeel geeft geen enkele toelichting bij de gerechtjes. Het etiket van de huiswijn herkende ik als een vijf-eurowijntje van mijn eigen supermarkt - no kidding!
De tonijn smaakte te vissig. Toch één positief puntje: de gestoofde runderwang was goed bereid.
We besloten het dessert over te slaan, dat lijkt me veelzeggend.
Nathalie A.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heel vriendelijke ontvangst hoewel we veel later waren dan aangekondigd, gevarieerde en lekkere gerechten, een aanrader!
Naomi D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Bij aankomst werd ons eerst verteld over de gerechten welke niet bereid konden worden. Persoonlijk score je bij mij minpunten als er meerdere gerechten niet bereid kunnen worden. Wij kozen voor het BIB gourmet menu. De gerechten welke warm geserveerd zouden worden, kwamen lauw, tegen het koude aan bij ons op tafel. Bij sommige gerechten is dat de bedoeling, maar niet bij deze gerechten en het was niet eens druk. Ook moesten we ons best doen om een ober aan te kunnen spreken om drinken te kunnen bestellen. De gerechten zelf waren oké, maar niet spectaculair. Persoonlijk zou hier niet nog een keer heen gaan.
Rieki A.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Us een leuk restaurant. Eten erg kekker.wij hadden verschillende soorten tappas gegeten,die smaakte allemaal heel goed. Er stond voor het diner geen tortilla op de kaart maar tie wij er om vroegen werd get toch gemaakt.wat zeer vriendelijk was. Dit restaurant is een aanrader.
Ingrid T.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Uitstekend gegeten, ober stelde uit eigen beweging voor om voor ons een menu te maken met de dingen die we zeker moesten proeven. Wijn ook uitstekend, kom hier zeker terug!
Ad F.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Vandaag met drie personen hier geluncht. Zes verschillende tapas besteld. Heerlijk gegeten, de sauzen waren lekker van smaak. Leuke inrichting en eenvoudig. Bediening aardig en attent. Volgende keer diner?
M. B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Lekker gegeten met AH actie.
Een heerlijke variatie aan gerechten.
Er woerd goed rekening gehouden met de voedsel-allergie, al was er daardoor wel minder keuze.
Wellicht bij de vleesgerechten iets te vet, de vis was heerlijk!
Bart W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ik wou weer eens een lekkere borrel doen met mijn vrienden. BasQ leek ons de geschikte plek om eens een gezellige avond te houden. Eenmaal bij BasQ waren er veel lekkere wijnen om uit te kiezen en ook aardig wat te eten. Het personeel was zeer vriendelijk en waren ook erg snel. Ik en de mannen besloten een groepsarrangement te nemen voor maar 19,50 pp hadden we heerlijk eten. Ik raad zeker iedereen deze fantastische plek aan.
Annekevdwaal .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Basq, een gezellig restaurant op een toplocatie. Ongedwongen sfeer, prima bediening. De tapas zijn vers bereid en van een heel andere orde dan bij de gemiddelde tapas restaurants. Aan te bevelen!
Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Om het tot de kern terug te brengen vond ik het een chaotische toestand in dit restaurant. Het was niet druk maar toch bleek het onmogelijk mijn gast en mij ons tegelijkertijd ons voorgerecht en daarna tegelijkertijd ons hoofdgerecht uit te serveren. Los daarvan werd eerst een bestelling van een andere tafel aangeboden, kan gebeuren. Het eten zelf vond ik van wisselende kwaliteit. We kregen wel een compensatie drankje voor allerlei ongemakken en dat is prima echter er moet nog heel wat water door de Maas stromen voordat ik hier weer ga eten.
Jorindevandijk .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
De kaart bevat lekkere gevarieerde gerechten. De sfeer is erg prettig, het restaurant bevindt zich op een mooie locatie. Het personeel is vriendelijk, kent de kaart goed en kan daarom goede tips geven over het eten en de wijnen.
Wilco E.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fijn gegeten, bediening vriendelijk maar kan wat attenter. Eten goed, fijne variatie aan Baskische tapas, met uiteraard goede en minder goed goed getroffen uitvoeringen. Maar overwegend positief; kan vooral de Baskische kaas aanbevelen. Buiten kunnen eten, voor de Markthal zit je prima en is er altijd wat te zien.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016

Op het terras genoten van wat drankjes met pintxos en tapas. De pintxos zijn niet zoals in Baskenland, maar zijn meer een kleine vorm van de tapas. Wel jammer dat ze niet de pintxos in ‘prikkervorm’ serveren zoals in Baskenland. De opgemaakte bordjes van de ‘pintxos’ zien er mooi uit; duidelijk is dat dit veel aandacht krijgt. De gerechtjes zijn niet standaard en smaken goed. Vooral de milhojas, laminas de bacalao en de pulpo con pimientos vonden we erg smaakvol.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Eten was veel te duur voor wat het was. Mijn romige rijst was niet gaar en verre van romig. Ober nam het ons kwalijk dat zij onze bestelling verkeerd genoteerd hadden, hoe bizar. Een van de slechtste restaurants waar ik in jaren gegeten heb. Ga hier niet heen!
Arjan D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Viel erg tegen. De Albondigas bleken rauw van binnen. Toen ik dat meldde bij de bediening werd gezegd dat dat zo hoorde en geen kwaad kon , "tenzij u zwanger bent". Ik heb nog nooit Albondigas op die rauw van binnen waren, volgens mij hoort het niet zo bereid te worden. Los daarvan, zat weinig smaak aan.
Prijs / kwaliteit verhouding ook ver zoek: kleine porties voor veel geld.
Alleen de 'Sarteneko' vond ik wel lekker.
PP L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Mooie ontdekking! Dit Baskische restaurant serveert heerlijk eten met uitstekende wijn. Terecht beloond met een bib gourmand!

De service is nog wat voor verbetering vatbaar. Meer uitleg over het eten en de wijn was welkom geweest.
Chinees .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Hoewel het totaal een beetje prijzig was, waren alle gerechten bovengemiddeld lekker! Vooral de runderwang was bijzonder. De toetjes waren zeer bijzonder en boven verwachting. Hou daarvoor dus wat ruimte over, vooral de manzana was heerlijk! Verder, ik had allerlei slechte reviews gelezen over de service, maar wat mij betreft was het prima. Ik kom hier nog wel een keer terug!
Jelte.boelema .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Tijdens een dinertje met collega's uit het buitenland had ik Basq uitgekozen. Superlocatie, mooi weer.....
Helaas snapte de bediening er niets van. Een bordje met 6 stukjes brood als je met 9 personen bent. Even de "chef-ober" op een rustig plekje verteld dat zoiets niet kan. Met de vraag of hij de tafel vol kon zetten met hapjes, a la Spaanse Tapas. Maar helaas, ze snapte er echt niets van. 2 Kleine bordjes met aardappeltjes. Weer elkaar aankijken.....
En vervolgens 2 bakjes calamaris, weer elkaar aankijken wie welke stukje inktvis zou nemen.
Ook de drankjes was drama, iedere keer zoeken naar oogcontact, reopen of we AUB nog wat te drinken mochten. Toen er wederom een nieuw hapje op tafel kwam, ging het helemaal mis, mn college kreeg het hele bakje cocktailsaus over zicht heen. Overhemd, broek, schoenen, alles onder de saus. "Oh sorry", was de reactive van de ober. De enige reactie! Niets geen stomerijkosten vergoeden, rondje drankjes van de zaak niets! Wat een blamage!!
Bij het betalen heb ik de betreffende heer gezegd dat dit echt NOT DONE is. Waarom hij zei dat 'ie een gerechtje van de bon had gehaald. Maar ook dat had hij niet gezegd tegen me.... Dus Basq, eten okay (ook echt niet meer dan dat), maar de bediening echt bedroevend slecht. Een blamage!!!!
Wat vervelend om te lezen, uiteraard streven we er naar om alles naar wens te laten verlopen. Kennelijk is dit niet gelukt, onze welgemeende excuses hiervoor. We gaan dit intern aankaarten en bespreken zodat dit niet nogmaals gaat gebeuren. De kosten van de stomerij nemen wij voor onze rekening, graag wil ik u vragen om de stomerij-bon bij ons in te dienen.

Met vriendelijke groet,
BasQ Kicthen Team.

Reactie van proever:

Beste BasQ,

Hartelijk dank voor jullie reactie. Echter, de betreffende college woont in Noorwegen. Vandaar dat het bonnetje indienen lasting zal worden. Desalniettemin bedankt voor het aanbod. Voor mij zou het al meer dan genoeg voldoening geven wanneer toekomstige gasten wel de service krijgen die zij behoren te krijgen. Maar dat moet goed komen als ik het zo lees!