BasQ kitchen Rotterdam

Grotemarkt 188 (unit 117) 3011 PA Rotterdam Nederland Kaart

Over het restaurant BasQ kitchen Rotterdam

BasQ Kitchen serveert de beste tapas & pintxos die je ooit zult gaan proeven. Bevestigd door onze Spaanse gasten, zijn deze nog beter dan die in Spanje zelf! Waarom? We werken alleen met pure ingrediënten en een ambachtelijke werkwijze. Onze tapas en pintxos spreken voor zich. Niets is beter dan de smaak van verse en natuurlijke gerechten. Onze keuken bestaat uit zowel Spaanse als Baskische achtergrond. Onze smaken zijn dus onvervalst. Leuk weetje: Vanaf 2016 heeft BasQ Kitchen een Bib Gourmand onderscheiding van Michelin gekregen met vermelding in de Bib Gourmand Benelux gids. Deze gids selecteert een aantal restaurants met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. De restaurants bieden een volledig menu aan voor maximaal €37. Nieuwsgierig? Kijk op onze website voor meer.

Meer informatie over restaurant BasQ kitchen Rotterdam

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Loes K.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Mascha V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2017
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Prima gerechten en leuke vlotte bediening. Goede prijs-kwaliteitsverhouding. Leuk te combineren met een bezoek aan de Markthal. Een aanrader
Marlyn M.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Samen met mijn vriend hebben we heerlijk genoten van de baskische keuken. Zittend op het terras kozen we voor smaakvolle gerechten als tartar de salmon, milhojas, albondigas en chef's specialiteiten als laminas de bacalao en langostinnos y pollo met bijpasdende wijn (rezabal). Ter afsluiting van deze culinaire gerechten beide een dessert genomen en ook deze hebben we geshared: cheescake en brownie op geheel eigen wijze gemaakt. Beide een sensatie voor de smaakpapillen. Al met al een zeer smaakvolle avond. We kregen echt dat vakantiegevoel.
Anita N.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Gezellig en heerlijk gegeten. Kwaliteit prima, bediening passievol :). Inrichting is basaal industrieel. Stoelen en tafels kringloop-kwaliteit, dat kan beter. Verder: top!
maya17 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Er werd aangegeven dat er halverwege vrienden zoude aansluiten. Wij waren met de A.H. actie en hadden speciaal gevraagd om apart af te rekenen. Was dus niet goed overgekomen. Onze vrienden waren daar met kinderen zonder deze aktie. Nu moesten we alles gaan uitrekenen.
connyvanvliet V.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Lekkere ongedwongen sfeer. Alsof je op een Spaans terras zat. We zaten buiten bij uitgelezen weer om op een terras te zitten in de ondergaande zon. Darryl onze ober was zeer attent. Onze complimenten. Eten was goed Wel erg kleine porties. Een hoofdgerecht met de hoeveelheid van een tapas. Misschien hoort dit in dit Spaanse restaurant. De smaak was prima. Hele goede witte wijn gedronken. Bedankt darryl nog veel succes door jou was het een leuke avond
hannyrennen .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Heerlijke baskische gerechten! De wachttijd tussen de gerechten zou iets sneller mogen, maar er wordt gelijk aktie ondernomen als je iets vraagt. Echt een adresje om terug naar toe te gaan.
frans H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Aan de grote markt is dit charmante restaurant. We aten op het terras, dat goed vol zat. De bediening was vriendelijk en persoonlijk. Het eten was een voorbeeld van de boeren keuken uit Baskenland. Het smaakte prima. Vooral het toetje vonden wij een aanrader. We zijn goedgehumeurd vertrokken richting North Sea Jazz.
Ineke M.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Gisteren met vier personen gegeten bij Basq, wat een afknapper! We hadden een viergangen menu besteld...eerst kreeg één van ons de eerste 2 gangen tegelijk terwijl de rest nog niets had. Toen wij vroegen of het mogelijk was om de gangen gelijk geserveerd te krijgen werd er op een hele arrogante manier gereageerd dat dit niet mogelijk was. Vervolgens kreeg mijn man zijn DRIE gerechten tegelijk zodat de helft al koud was eer hij eraan begon. Lendebiefstuk medium besteld was taai en doorgebakken, gegrilde groentes waren heerlijk. Voor ons nooit meer naar deze zaak#van je personeel moet je het als baas hebben:(
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2017
Eten is voortreffelijk! Het is aan de hoge kant qua prijs maar het is het waard, vanaf de voorgerecht tot het toetje is de smaak subliem. Dit is een aanwinst voor de Markthal en een absolute aanrader!
Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Dit restaurant met Baskische specialiteiten ligt bij de beroemde Markthal in Rotterdam. We kwamen er via de AH restaurantactie.
Leuke, tapas-achtige gerechten, vriendelijke bediening, heerlijk terras, prima prijs/kwaliteit. Een aanrader in Rotterdam.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Lekker gegeten, erg vriendelijk en kindvriendelijk bovendien. Een aanrader om even lekker te smullen. Wij komen zeker nog eens terug!
Maya V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
BasQ was verrassend goed. Heerlijke wijnen en een smaakvolle keuken. Je proeft dat alle ingrediënten met zorg zijn gekozen. Een goede Pata Negra en een heerlijke cheesecake/triffle, terwijl ik geen vleeseter ben en niet van cheesecake hou. Fijn om weer eens in een zaak te eten, waar men weet wat koken en serveren met liefde is.
mona V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Er was een tafeltje voor ons gereserveerd op het terras - ongevraagd en op deze prachtige avond van 2e pinksterdag zeer welkom! Een vrolijke en attente serveerster die bij elk gerecht helder uitleg gaf, en dat was ook wel prettig aangezien de Baskische keuken nou niet bepaald bekend is. Ze adviseerde ons desgevraagd ook welke wijnen het beste bij de gerechten pasten. Genoot er zichtbaar van dat wij haar advies opvolgden en het proefondervindelijk onderschreven. De meeste wijnen zijn er per glas verkrijgbaar. Er was geen keuzemenu, maar een vast 4-gangenmenu. Geen verrassingsmenu, want het stond al op de website, maar zeker verrassend!
A.C. S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
We waren al eens geweest in dit restaurant voor een lunch. Beviel prima dus we wilden ook een diner meemaken.
Een drie gangen menu besteld, en dat was wederom prima. Complimenten voor de de enig aanwezige kokin op deze woensdagavond, stond helemaal alleen te zwoegen maar toch was het eten er snel en van uitstekende kwaliteit. Obers waren zeer vriendelijk, maar moesten door de onderbezetting van de keuken wat wij zo hebben zien voorbijgaan zeker vijtien gasten wegsturen terwijl met zijn tweeën in het restaurant zaten verder een lege zaak binnen. Buiten was wel bezet maar goed één vrouw in de keuken eewig zonde hoe help je als eigenaar je zaak om zeep. Een lunch doen we nog wel maar een diner nooit meer.

A.C.
Beppie H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Heerlijk gegeten, aardige bediening. Voorgerecht met ham was het allerlekkerste.
Originele gerechten, verrassende smaakcombinaties.
Mark N.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Goede sfeer, vriendelijk personeel en een leuke ambiance. We hebben er gegeten met de AH Restaurantactie. Alles ging in een zeer rap tempo, maar dat werd ook goed gecommuniceerd. Bij elke gang werd gevraagd of we er al aan toe waren of nog even wilden wachten. Het personeel gaf bij elk gerecht een (iets te) uitgebreide uitleg. Alle gerechten waren heerlijk en verrassend van smaak. Een paar minpuntjes: voor de AH actie was er geen keuzemogelijkheid, maar 1 vast menu. Een klein beetje keuze was wel fijn geweest. En het was er enorm koud, ondanks dat we gewoon binnen zaten. Door de AH actie was het qua prijs wel goed, maar we vonden de gerechten nogal prijzig als je daar het volle pond voor zou moeten betalen. Al met al was het zeker voor herhaling vatbaar en zullen we er zeker nog eens terugkomen.
A R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hadden gereserveerd voor zes personen. We konden per keer maar zes gerechten bestellen, en kregen vervolgens één gerecht per keer op tafel. Zo kon het zijn dat we een bordje met zes champignons kregen (ieder één champigon) en daarna weer enige tijd moesten wachten op het volgende gerecht. De tijd tussen het uitserveren van de gerechten was erg lang. In verband met drukte van de keuken konden we niet vooruit bestellen. Dat verbaasde ons. Ook verbaasde het ons dat veel gerechten op waren: van een restaurant mag verwacht worden dat men de drukte op een gemiddelde zaterdagavond moet kunnen inschatten. Zo was het niet meer mogelijk om patatas bravas of garnalenkrokketjes te bestellen. Dit leken ons vrij standaard gerechten voor een tapasrestaurant. Het personeel was weinig bereidwillig.

Omdat het ons op den duur echt te gortig werd, en we honger hadden, hebben we ons beklag gedaan. Ons werd toen een fles sangria (a 22 euro) aangeboden. Vriendelijk, maar het tempo van de keuken nam daarna niet toe. Kortom: hoewel het eten wat we kregen lekker was en we het gezellig hebben gehad, hebben wij aan ons bezoek aan dit restaurant geen van allen een fijne ervaring overgehouden.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk tapas gegeten. Goed adviezen gehad van een van de medewerksters. Echt een plek om terug te komen, zowel voor de lunch als het diner.