BasQ kitchen Rotterdam

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zaterdag 10:00 - 23:00

Sjoerd B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Dit restaurant met Baskische specialiteiten ligt bij de beroemde Markthal in Rotterdam. We kwamen er via de AH restaurantactie.
Leuke, tapas-achtige gerechten, vriendelijke bediening, heerlijk terras, prima prijs/kwaliteit. Een aanrader in Rotterdam.
Suzanne R.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Lekker gegeten, erg vriendelijk en kindvriendelijk bovendien. Een aanrader om even lekker te smullen. Wij komen zeker nog eens terug!
Maya V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
BasQ was verrassend goed. Heerlijke wijnen en een smaakvolle keuken. Je proeft dat alle ingrediënten met zorg zijn gekozen. Een goede Pata Negra en een heerlijke cheesecake/triffle, terwijl ik geen vleeseter ben en niet van cheesecake hou. Fijn om weer eens in een zaak te eten, waar men weet wat koken en serveren met liefde is.
mona V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Er was een tafeltje voor ons gereserveerd op het terras - ongevraagd en op deze prachtige avond van 2e pinksterdag zeer welkom! Een vrolijke en attente serveerster die bij elk gerecht helder uitleg gaf, en dat was ook wel prettig aangezien de Baskische keuken nou niet bepaald bekend is. Ze adviseerde ons desgevraagd ook welke wijnen het beste bij de gerechten pasten. Genoot er zichtbaar van dat wij haar advies opvolgden en het proefondervindelijk onderschreven. De meeste wijnen zijn er per glas verkrijgbaar. Er was geen keuzemenu, maar een vast 4-gangenmenu. Geen verrassingsmenu, want het stond al op de website, maar zeker verrassend!
A.C. S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
We waren al eens geweest in dit restaurant voor een lunch. Beviel prima dus we wilden ook een diner meemaken.
Een drie gangen menu besteld, en dat was wederom prima. Complimenten voor de de enig aanwezige kokin op deze woensdagavond, stond helemaal alleen te zwoegen maar toch was het eten er snel en van uitstekende kwaliteit. Obers waren zeer vriendelijk, maar moesten door de onderbezetting van de keuken wat wij zo hebben zien voorbijgaan zeker vijtien gasten wegsturen terwijl met zijn tweeën in het restaurant zaten verder een lege zaak binnen. Buiten was wel bezet maar goed één vrouw in de keuken eewig zonde hoe help je als eigenaar je zaak om zeep. Een lunch doen we nog wel maar een diner nooit meer.

A.C.
Mark N.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2017
Goede sfeer, vriendelijk personeel en een leuke ambiance. We hebben er gegeten met de AH Restaurantactie. Alles ging in een zeer rap tempo, maar dat werd ook goed gecommuniceerd. Bij elke gang werd gevraagd of we er al aan toe waren of nog even wilden wachten. Het personeel gaf bij elk gerecht een (iets te) uitgebreide uitleg. Alle gerechten waren heerlijk en verrassend van smaak. Een paar minpuntjes: voor de AH actie was er geen keuzemogelijkheid, maar 1 vast menu. Een klein beetje keuze was wel fijn geweest. En het was er enorm koud, ondanks dat we gewoon binnen zaten. Door de AH actie was het qua prijs wel goed, maar we vonden de gerechten nogal prijzig als je daar het volle pond voor zou moeten betalen. Al met al was het zeker voor herhaling vatbaar en zullen we er zeker nog eens terugkomen.
A R.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij hadden gereserveerd voor zes personen. We konden per keer maar zes gerechten bestellen, en kregen vervolgens één gerecht per keer op tafel. Zo kon het zijn dat we een bordje met zes champignons kregen (ieder één champigon) en daarna weer enige tijd moesten wachten op het volgende gerecht. De tijd tussen het uitserveren van de gerechten was erg lang. In verband met drukte van de keuken konden we niet vooruit bestellen. Dat verbaasde ons. Ook verbaasde het ons dat veel gerechten op waren: van een restaurant mag verwacht worden dat men de drukte op een gemiddelde zaterdagavond moet kunnen inschatten. Zo was het niet meer mogelijk om patatas bravas of garnalenkrokketjes te bestellen. Dit leken ons vrij standaard gerechten voor een tapasrestaurant. Het personeel was weinig bereidwillig.

Omdat het ons op den duur echt te gortig werd, en we honger hadden, hebben we ons beklag gedaan. Ons werd toen een fles sangria (a 22 euro) aangeboden. Vriendelijk, maar het tempo van de keuken nam daarna niet toe. Kortom: hoewel het eten wat we kregen lekker was en we het gezellig hebben gehad, hebben wij aan ons bezoek aan dit restaurant geen van allen een fijne ervaring overgehouden.
Henk N.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk tapas gegeten. Goed adviezen gehad van een van de medewerksters. Echt een plek om terug te komen, zowel voor de lunch als het diner.
Robert-Jan A.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Enthousiast ontvangen en als lunch allerlei verschillende lekkere gerechten gekregen.
Vooral de variant met de aardappelen en ei is erg aan te raden.
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Prima Tapas restaurant, heerlijke gerechten en leuke vriendelijke bediening. Prijs is prima in orde !
Marijke F.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Veel te duur in verhouding tot wat je krijgt.
Partner kreeg eerst alleen het voorgerecht en veel later, werd het hoofdgerecht voor ons beiden gebracht (hoeveelheid wat elders niet meer dan het voorgerecht zou zijn) en daarna pas míjn voorgerecht.
Mijn entrecote (3,5 kleine stukjes met 3 schijfjes aardappel en een stukje paprika), was voor bijna de helft gespierd en niet te eten. Nadat we dit hadden doorgegeven aan de serveerster, kwam ze terug met de mededeling, tja , keuken zegt kan zo zijn, niets aan te doen!
Gelijk de rekening gevraagd, € 54,80 voor een kiesvulling met 2 glazen (trouwens wel lekkere) wijn en een flesje water.
Aangegeven aan de bedrijfsleider dat de opmerking vanuit de keuken belachelijk is,
Zeker gezien de hoeveelheid wat je krijgt.
Deze overigens vriendelijke meneer heeft iets van de prijs afgedaan.
Maar helaas, voor ons niet meer voor herhaling vatbaar.
Charlotte N.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Prima prijs/kwaliteit verhouding. Vriendelijk personeel. Alleen hebben wij verschrikkelijk op de tocht gezeten. Ook het eten koelde zeer snel af hierdoor.
Seekee C.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
Voor de tweede keer geweest en hebben wederom heel goed gegeten. Men besteedt hier beduidend meer zorg aan de kwaliteit en presentatie van de gerechten dan andere doorsnee tapastenten. Basq heeft een ruime kaart, waardoor we dit keer weer dan hapjes hebben kunnen uitproberen dan de vorige keer. Het fijne eraan is dat je hier net wat andere soort gerechten krijgt dan de eeuwige gehaktballen in tomatensaus. De wijn is prima, nette bediening, goede prijs/kwaliteit verhouding!
Nathalie H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Eens maar nooit meer. Het eten was niet lekker en lijkt totaal niet op de Spaanse keuken waar wij veel ervaring mee hebben. Daarnaast was de klantvriendelijkheid ver te zoeken. Op aanraden van een kennis waren wij bij Basq kitchen gaan eten om mijn verjaardag te vieren. Wij hadden gekozen voor het menu zodat we veel verschillende dingen konden proberen. Dat hadden we beter niet kunnen doen. Het eten was smakeloos, de vis was taai en het vlees was zo goed als rauw. We hebben een uur met een leeg glas gezeten omdat er geen drankjes werden opgenomen. Toen ook het toetje niet lekker was, hebben wij besloten voor de laatste gang te vertrekken. Toen ik voorgaande aangaf bij het personeel, werd er geïrriteerd gereageerd, werd de volledige menu prijs in rekening gebracht en mij nog een 'fijne verjaardag' gewenst. Totaal onbeschoft. Dank Basq kitchen voor het verpesten van mijn verjaardagsdiner..
Nicolien G.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Heerlijk gegeten! De Spaanse keuken is inderdaad één van de beste ter wereld, in elk geval bij BasQ.
Enige minpuntje was dat het een beetje tocht ...
W M.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Lekker gegeten en super aardige bediening. Vooral het gerecht garnalen met pikante kip is niet alleen aanrader van de chef maar ook van ons evenals de Chelsea keren
Kuno S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Heerlijke baskische gerechten...je kunt echt proeven dat ze hier kunnen koken.. Bediening ook top, vlot en voldoende aanwezig, en met kennis..Het enige waar ik echt wat aan zou doen is de inrichting...Er is gekozen voor een soort industriele sfeer, en hoewel dat natuurlijk helemaal de trend is, vond ik het ten eerste bij dit restaurant niet passen, en ten tweede vond ik de uitvoering hier ook echt lelijk....het was wel heel kaal en ongezellig...
Wij hadden nog geluk met een gezellig hoekje, maar over het algemeen vond ik het interieur echt niks... Maar zoals gezegd, de rest van de avond was prima....smaakvolle en autentieke gerechten..... zou er niet snel nog een keer heen gaan, maar voor deze keer was het dik in orde
LMIVN .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Een Baskisch tapasrestaurant. Veel keuze, goed klaargemaakt. Af en toe iets te veel zout toegevoegd naar onze smaak, maar wij zijn gewend aan weinig zout. Beslist niet duur. Vriendelijke bediening. Jammer dat één van de specialiteiten van de kok niet beschikbaar was. Redelijk geprijsde wijn.
Al met al lekker gegeten.
Twee kanttekeningen: 1) Zit je op de eerste verdieping aan tafel, ga dan niet onder de ventilator zitten. Het is op die plek eigenlijk te fris. 2) Het herentoilet oogde viezig. Had beslist beter gekund.
Maaike W.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heel mooi opgemaakt eten en het smaakte goed. Het personeel was ook heel vriendelijk! We hebben een hele leuke avond gehad!
Clara L.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Een van de beste Spaanse restaurants in Nederland.
Heel lekker eten, vriendelijk service en top locatie.

Highly recommended!