Basilica

Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

Voordelig
Alina B.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Ik ben op een mooie zondagavond in augustus neergestreken op het terras van Basilica. Gezellig, goed personeel en omdat het op een hoek ligt, niet zo rumoerig als de collega restaurants die midden aan de Vrijthof gevestigd zijn. Het was erg druk door het mooie weer, waardoor de bediening de benen uit het lijf rende. Maar ze bleven vriendelijk en attent! Het eten was lekker. Ik had zoervleis genomen, die was erg lekker! Ik kom zeker weer!
Janenannet .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Tijdens een weekend Maastricht hier gegeten. Het eten was goed, prima porties en zeer smaakvol. De bediening was vriendelijk en gastvrij. We voelden ons op ons gemak en zouden hier gerust weer komen! Ons tafeltje (beneden naast de deur naar toiletten) was wel klein van formaat en stond dicht naast onze buren zodat die goed verstaanbaar waren. Dat was een klein minpuntje maar nogmaals zijn wij verder tevreden gasten!
Beste Gast,

Bedankt voor u fijne recensie op Iens. Altijd mooi om van gastent terug te horen dat onze inzet gewaardeerd wordt. Fijn dat het eten gesmaakt heeft en dat de bediening jullie je op je gemaakt heeft kunnen stellen. Het tafeltje achterin staat inderdaad iets kort op de buren deze wordt normaliter meestal als 4 persoons tafel gebruikt waardoor dit probleem is opgelost. Helaas is dat deze specifieke avond niet zo uitgekomen. Fijn dat u ondanks dit kleine min punt toch tevreden naar huis gegaan bent.
Hopelijk tot ziens bij Basilica!
MiFe .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Het eten was erg lekker. Helaas viel de service erg tegen. Als voorgerecht samen een broodplankje besteld. Echter kwam de bediening meteen met het hoofdgerecht, dus geen voorgerecht gehad. Bij het hoofdgerecht kregen we geen bestek. Na een paar minuten wachten uiteindelijk zelf het bestek gaan pakken bij de bar. Ik vroeg aan een medewerker of ik dat mocht pakken, aangezien we geen bestek hadden gekregen. Geen excuses, of aanbod om het te komen brengen, een simpel "ja" was het antwoord. Tijdens de eerste hap stond daar ineens meteen een medewerker bij ons om te vragen of het smaakte. Ons antwoord werd echter niet afgewacht, hij liep weer weg nog voordat ik kon vragen of we nog een glas wijn konden krijgen. Vervolgens vele pogingen moeten doen om alsnog de wijn te bestellen, wat ten koste gaat van het genieten van het lekkere eten.
Als afsluiter nog heel veel moeite moeten doen om een koffie en thee te bestellen. Verschillende medewerkers kwamen langs, maar leken ons allemaal te negeren. Uiteindelijk zelf maar aan de bar besteld. Het biefstuk was heerlijk mals en heeft gelukkig goed gesmaakt. Voor het eten zou ik best nog terug willen gaan, helaas zal de waardeloze service mij hiervan weerhouden. Eeuwig zonde!!
Beste gast, bedankt voor u recensie op Iens. Fijn dat het eten u zo goed bevallen is. Helaas heeft onze medewerker fouten gemaakt. De aan u geleverde service voldoet niet aan onze standaard. Zoals u aan onze andere recensies kunt zien staat service bij ons hoog in het vaandel en doen we er alles aan de gast een fijne beleving te bezorgen bij Basilica. Service blijft echter mensen werk en hierin worden helaas ook fouten gemaakt. Ik wil u ondanks deze vervelende service ervaring uitnodigen om Basilica nogmaals te bezoeken. Ik ben er zeker van dat u dan net zo tevreden bent over onze service als over ons eten.

Hopelijk toch tot ziens!
Alexandra C.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Met een vriendin snel na winkelen hier gegeten, heel aangename sfeer , vrij druk ook ! We vroegen wat de dagschotel was, en dat was een verrukkelijke varkenshaas met witte wijn en mosterdsaus , zuurkool, aardappel gratin en haricot .... Nou , ik heb zelden zo een lekkere dagschotel gegeten !! Vrij grote porties ook maar werkelijk zalig sausje ! Complimenten! In de wintermaanden zouden ze dit standaard op hun menu moeten hebben .... Heel aardig personeel ook !
Beste Alexandra,
Heel erg bedankt voor je mooie recensie op Iens. We doen altijd erg ons best om een mooie dagschotel voor een mooie vaste prijs van 12,50 neer te zetten. Dit zijn echter altijd seizoensgebonden producten hierdoor kunnen we het ook zo scherp aanbieden. Fijn dat het zo goed gesmaakt had in ieder geval en graag tot ziens bij Basilica!
Sylvio111 .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
We gaan al een aantal jaren vergaderen en lunchen in de vrijthof kamer bij Basilica. De klantvriendelijkheid, kwaliteit van de soep en broodjes en de ambiance zijn redenen voor ons op keer op keer terug te gaan. De ongedwongen sfeer in een fraai ingerichte kamer (met ovale tafel) met uitzicht op het mooie vrijthof maken steeds weer onze vergaderingen tot een groot succes.
Bedankt voor u mooie recensie op Iens. Fijn dat Basilica helpt om jullie vergaderingen iedere keer weer tot een succes te maken. Graag tot ziens bij Basilica!
Armand K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Na een lange werkweek is het altijd lekker om een keer niet te koken. Uiteindelijk besloten om Basilica eens aan te doen. Hier werden wij vriendelijk ontvangen en kregen een mooie tafel op de eerste verdieping. De kaart werd ons toegereikt en werd meteen uitleg gedaan over hoe de kaart opgebouwd was en welke menu's er waren.

Uiteindelijk gekozen voor een menu. Ons voorgerecht volgde vrij vlot, wat zeer welkom was. Vervolgens schatte het personeel perfect in om even wat langer te wachten met het hoofdgerecht en schonk ons nog lekker een glas wijn in.

Terugkijkend op deze avond kunnen we zeggen dat de service geweldig was, een absolute aanrader. Uiteraard ook belangrijk: de kwaliteit van het eten. Deze was prima in orde en voldeed zeker aan de prijs/kwaliteit verwachting.

Aangezien wij boven bij het raam zaten, hadden we een geweldig uitzicht op de Sinter Servaas en het Vrijthof, dit maakte de avond helemaal compleet.

Team Basilica bedankt en zeer zeker tot de volgende keer.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Beste, nu eens een bericht van een eigenaar v/e catering en event bedrijf,
De datum 4 november kwam het spontaan in ons op een lunch te nuttigen bij jullie!
Wij lieten onze blik vallen op de club sandwich kip, en bestelde deze dan ook.
Na een lange poos van wachten, en een pilsje verder kwam daar de bestelling, wij begonnen met het beoordelen van de presentatie, deze was al onvoldoende, voelend aan het brood, oud casino brood droog en nergens naar smakend! Tenslotte bij de ingrediënten van de sandwich aan gekomen, hier volgt een vernietigend oordeel. Erg zout je proeft de kip niet meer, slokje drinken genomen, om het zout gehalte door te spoelen een overheersende smaak, v/e of andere pesto en een vette crème erg dik aangebracht, voor deze sandwich was de prijs € 10, 50 is het echt niet waard, dit geven wij ook aan bij de vriendelijke serveerster, er volgt een excuus maar verder dan ook niets, wij hebben niet de indruk dat zij met negatieve kritiek om kunnen gaan! Wij hebben dan ook meer dan de helft laten staan,

Conclusie zeker niet voor herhaling vatbaar, wij lopen de volgende keer een deurtje verder!
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Neergestreken voor een spontane lunch bij deze beroemde zaak op het Vrijthof. De (lunch)kaart heeft klassiekers, maar ook verrassende keuzes. Ik koos een salade met zalm en scampi's, en verre van teleurstellend! Mooie aankleding, en mooi qua hoeveelheid... olijven, cherry en zongedroogde tomaten en een gefrituurde scampi. Heerlijk. Bediening vriendelijk. Het binnen interieur is gewoonweg prachtig, en samen met de prachtige ligging krijgt het een dikke 10.
Meendaal .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
met ons fietsclubje van 10 personen heerlijk gegegeten in dit restaurant,
gezellige ambiance, leuke vriendelijke bediening ,ik zelf heb de dagschotel gegeten,
vooraf pompoensoep,en als hoofd gerecht Tarbot met friete en sla,de espresso na was ook lekker,
ook goed van formaat,echt een "kleintje".heb vaak genoeg anders meegemaakt.
enigste opmerking:bij aanbeveling van de dagschotel werd verteld dat er puree bij zat,maar uiteindelijk werd er,zonder enige opmerking friet bij geserveerd ,maar deze waren wel héél lekker.

Conclusie: LEKKER,GEZELLIG,VRIENDELIJK
Bedankt voor de leuke recensie! Fijn dat alles zo goed gesmaakt had en dat de service gewaardeerd werd door uw gezelschap. Excuses dat er niet zoals belooft puree bij geserveerd werd. Dit had beter gecommuniceerd moeten worden, u had dit ook gerust mogen aangeven dan hadden wij dit snel voor u geregeld. Gelukkig smaakte de frieten goed.

Graag tot zien bij Basilica!
FennaVisser .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gezellig geluncht bij Basilica. Het eten was heerlijk goede prijs kwaliteit verhouding en geruime keuze op de kaart. Bediening was vriendelijke en behulpzaam. Er was een klein foutje gemaakt in de bestelling maar dit werd snel en adequaat opgelost. Sfeer was en decor waren geweldig, prachtig weer en terras met uitzicht op het vrijthof.
Bedankt Fenna! Blij dat het zo goed bevallen is bij Basilica. Foutjes worden helaas wel eens gemaakt het blijft mensen werk, fijn dat ze goed en naar tevredenheid zijn opgelost.
Natalie V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Heerlijke plek, altijd vriendelijke bediening, eten is prima, zeker prijs/kwaliteit. Voor ons vaste prik bij een bezoek aan Maastricht ! Aanrader !!
Fam. Verstappen
Bedankt voor de leuke recensie Nathalie! Graag tot ziens bij Basilica!
LarsdeJong .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wij zijn gezellig gaan eten bij Basilica, werden hartelijk ontvangen door het personeel. Kregen snel de mogelijkheid om iets te drinken te bestellen. Vervolgens rustig in de kaart gekeken en iets te eten besteld. Hamburger en Zuurvlees waren heerlijk! Het terras van Basilica ligt op prachtige locatie namelijk Vrijthof en we hebben samen genoten van alles. Kortom wij komen zeker terug
Hoi Lars wat leuk dat het jullie zo goed bevallen is! Bedankt voor de leuke recensie!
Graag tot ziens bij Basilica!
Mathieu H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Sfeervol eetcafé. Qua sfeer, menukaart en eten een aanrader op het vrijthof. Ook is er ruim voldoende keus voor vegetariërs. Het personeel is zeer attent en vriendelijk.
Iris B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Naar basilica gegaan om een hapje te eten; een paar maanden eerder hebben we hier al eens naar tevredenheid gegeten. Deze avond was het echter niet om over naar huis te schrijven. Het restaurant was bijna leeg met een overvloed aan personeel. Desondanks werden we niet opgemerkt en pas na iemand te roepen konden we om de kaart vragen. Vervolgens hebben we 10 minuten met de kaart weer dichtgeslagen zitten wachten zonder dat er iemand reageerde van het personeel. Na wederom roepen eten en drinken besteld: zowel wijn als de spa werden in glazen geserveerd met de lippen afdruk van voorgangers er nog op. We moesten weer seinen om aandacht van het personeel te krijgen die ook niet op oog contact reageerde. Bij het eten wilden we graag de saus apart, maar ook dit ging fout. Ondanks dat er bijna meer personeel dan gasten aanwezig was. Weer om aandacht van het personeel moeten roepen om nieuwe gerechten te krijgen. Het eten was niet bijzonder. De soep als voorgerecht was wel aardig. Als 'goedmaker' hebben we 2 glazen spa rood op het huis gekregen. Al met al een zeer matige ervaring. Waarbij de slechte service het meeste in het oog sprong: geen oog voor de gasten, niet reageren op het zoeken van contact, en ook niet tussentijds vragen of er wellicht nog meer gedronken moest worden terwijl de glazen leeg waren. Jammer.
Sjarel1994 .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2014
Wij waren lekker een speciaalbiertje gaan drinken bij basilica. Het trok ons erg aan omdat het er gezellig uitzag. Eenmaal binnen werden we begroet maar voordat we geholpen werden waren we 5 minuten verder terwijl het niet druk was. Voor de gezelligheid hadden wij een portie bitterballen besteld die al snel geserveerd werd. Wij kwamen al heel snel ter ontdekking dat de bitterballen op de een of andere manier heel erg naar vis stonk. Wij hebben ook maar 3 bitterballen gehad en de rest laten liggen. Toen de serveerster vervolgens langs kwam en vroeg of het gesmaakt had hadden wij duidelijk gemaakt dat de bitterballen naar vis stonken. Vervolgens werd
niks met onze klacht gedaan, geen terugkoppeling of iets dergelijks. Laat voorop staan dat wij natuurlijk wel ervoor wilden betalen wat ook gebeurt is want de bitterballen stonden gewoon op de bon. Al met al zoiets kan altijd gebeuren maar het is vervolgens slecht/niet opgelost door het personeel. Wel een gezellige zaak!
Ferry C.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2014
Sfeervol ingerichte zaak op het vrijthof met een uitstekende lunchkaart. Het eten is niet slecht, zeker voor eetcafé begrippen. Bij een diner krijgt men ook nog een amuse van het huis. Erg attent. Bediening is vriendelijk en alert, al was het een tijdje terug nog beter.
Mireille1970 .
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We gingen zaterdag speciaal naar het Vrijthof in Maastricht om een echte Limburgse rijstevlaai te eten. We hadden ons er erg op verheugd. Helaas leek de rijstevlaai een ordinaire fabrieksvlaai te zijn. Droog en mierzoet met een taaie korst en een kartonsmaak. Een schande voor het Vrijthof. We hebben de helft laten staan. Daarom waarschijnlijk niet de vraag of het gesmaakt had. Voor een hoop geld troep gegeten en een teleurstelling rijker. Schande.
Treb L.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Een warme na- zomeravond op het terras van Basilica in een gezellig druk Maastricht. Wij, een gezelschap van 3 personen, hadden er zin in na onze aanwezigheid bij een geslaagd concert. Al snel hadden we ons eerste drankje te pakken en een prettige amuse "van het huis" verhoogde onze eetlust. De ober bleek echter niet goed op de hoogte te zijn van de kaart en moest enkele keren bij collega's navragen om simpele vragen te beantwoorden of eerdere antwoorden te corrigeren. Na lange tijd (zouden ze ons vergeten zijn?) werden de hoofdgerchten gebracht. De "maaltijdsalade" maakte geen al te verse indruk, de twee porties "zuur vlees" werden geserveerd in twee pannetjes op twee grote persoonsgebonden borden, samen met twee schaaltjes appelmoes, een schaaltje sla op het ene en een schaaltje friet op het andere bord. Af en toe oversteken dus. Het daarna bestelde dessert kostte ook veel tijd. De kaasplank nam de halve tafel in beslag maar onze kaasliefbber was niet onder de indruk: het bijgeleverde notenbrood was droog en leek oud en de walnoten smaakten "slof" en bleven liggen samen met wat niet- geapprecieerd blauw schimmelkaas. Het frambozen sorbetje bleek te bestaan uit een bolletje ijs met wat slagroom eroverheen. De chocolade mousse werd niet vergezeld door het aangekondigde stracciatella maar door vanille ijs. Ons diner werd afgesloten met matige koffie. Mijn geuite kritiek werd in dank afgenomen. Achteraf had toch ik spijt van mijn automatisch gegeven tip, die ik aan de niet onvriendelijke bediening betaalde.
SLS08 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Op aanraden van een vriend gingen wij naar Maastricht. We zouden naar een restaurant gaan, maar helaas was dat restaurant gesloten op maandag. We besloten om naar Basilica te gaan.
Na lang wachten kregen we een menukaart en werden onze drankjes opgenomen. We zaten buiten en het was al iets rustiger op de maandagavond.

Het eten was erg lekker! Maar het duurde vrij lang voordat het op tafel kwam. De tafel werd niet afgeruimd, totdat wij erom vroegen (na een half uur). Toetje kwam wel snel.
De jongen die die avond werkte, werkte wel vrij vlot en was erg vriendelijk. Het meisje werkte wat langzamer, maar was ook vriendelijk.

Erg vriendelijk personeel, lekker eten, maar je moet hier niet komen als je binnen 2 uur weg wilt zijn.
Ans P.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Ik had zin in een steak. Maar wat een teleurstelling. Mijn verzoek was om de steak te trancheren....alleen op het bord lagen geen plakjes....maar brokken vlees...en het was niet mals integendeel het vlees was taai.
Erbij geserveerd haricots verts , maar ook rode kool. Ik vind het geen combinatie.
Aan de bediening kenbaar gemaakt, dat ik niet tevreden was. Als tegemoetkoming werd mijn glas wijn niet op de rekening gezet.
De bediening is vriendelijk, maar de prijs-kwaliteit verhouding is niet goed.