Over het restaurant Basaal

Echt eten!

In een schattig pandje in Den Haag vind je deze knusse zaak. In een warme, intieme sfeer geniet je hier van voortreffelijke gerechten uit de Europese keuken, gemaakt van de allerbeste en meest verse producten. Steak tartaar, huisgemaakte kroketjes, het perfect gebakken visje; het menu is gevuld met puur comfort food. De wijnkaart bevat heel veel betaalbare toppers die je niet wil missen. Een unieke zaak, waar het nooit bij een bezoek zal blijven.

Meer informatie over restaurant Basaal

Dinsdag t/m Vrijdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zaterdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag

Mira .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijke wijn en spijs, fijne bediening, fantastische locatie en een hartverwarmend avondje. Ook onze kleine van 6 heeft genoten: zelf desert uitzoeken in de keuken, mjamm!
JasperDijsel .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Uitstekend klaargemaakte snoekbaarsfilet, met een dressing van gerookte haring, haringkuit. Geurige aardappel met raapstelen.
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben heel gezellig, in een goed sfeer genoten van een zeer zorgvuldig bereid 3 gangenmenu. Heerlijk,
theo F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Er was een feestje in de "grote kamer". Viel achteraf mee.
Nils B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Na een hartelijke ontvangst en toelichting op de menukaart van de gastvrouw kozen mijn disgenoot en ik voor een voor- en hoofdgerecht. Opmerkelijk genoeg werden deze zonder enige uitleg geserveerd door een nogal nonchalante en gehaast overkomende bediende met een vies schort. Het voorgerecht was voor ons beide een tegenvaller. Mijn disgenoot kreeg een bol mozzarella met room en fruitsausje. Een tegenhangend element ontbrak wat het tot een nogal vettig en eentonig gerecht maakte. Mijn terrine bevatte nog verschillende botstukjes en was vlak van smaak en niet smeuïg. Ik had hert als hoofdgerecht. Het vlees was goed bereid, jammer genoeg was de schotel niet een mooi geheel: een beetje sla (schijnbaar voorgesneden uit de supermarkt/groothandel) hier, wat bonen daar en een saus die geen smaaksensatie gaf. Het andere hoofdgerecht was vegetarisch met als hoofdelement ei in filodeeg. Prima als de groente een ongebruikelijke bereiding krijgt maar de gerookte prei smaakte alsof deze uit een tabaksdoos kwam. Als de minimumprijs voor een dessert 9,50 is mag je daar wel een culinair hoogstandje van verwachten. Dat was van de kaart niet af te leiden en lieten we dus maar zitten. Voor een tientje pp meer hadden we in een sterrenrestaurant kunnen eten. Wij komen hier niet meer terug.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooi smaakvariaties, creatieve gerechten, goed verzorgd.
André T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Basaal, gereserveerd via DC met 15 jaar bestaand aanbieding (alleen geldig op zaterdag). Het menu bestaat uit 2 gerechten, voorgerecht salade haring en het hoofdgerecht vis zeeduivel, maar wij kregen ook eerder tosti met paté en brood. Ze waren lekker. Heel vriendelijke gastvrouw/bediening. Sfeer was prima. Herhalingsvatbaar.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijke kaart, vriendelijke bediening, fantastische locatie op een warme avond.
Amanda L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vond het erg tegenvallen. Menu was beperkt en voor 36,50 verwacht je meer spektakel. Vooraf kroketten waren ok maar niet bijzonder smakelijk. Hoofd kip in zoute saus. Bord had duidelijk even gestaan getuige de matte laag op de saus. Kaasplank was smakelijk maar werd niet actief een bijpassende port aangeboden. Verder was er een duidelijk onderscheid tussen de vaste gasten die met alle egards werden behandeld en een tafeltje in het gezellige gedeelte kregen terwijl wij in het begin werden gezet met de deur open is dat erg fris. De rekening was bijna 100 en daar heb ik echt wel beter voor gegeten.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Regelmatig hier lekker gegeten, maar dit keer maakte het weinig indruk. De sprankeling en creativiteit is verdwenen. De succesformule van weleer begint sleets te raken.
De bediening was sjagrijnig.
Jammer, maar moet op zoek naar een nieuw favo restaurant.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijk en vooral gastvrij personeel. We kozen voor een vier gangen menu. Het menu was goed afgestemd en werd begeleid door goede wijnen. Wat ons betreft zeker een restaurant om nog een keer te bezoeken.
Etienll .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sinds kort ook lunch op zaterdag; twee gangen voor een bescheiden bedrag. Zowel de vegetarische lunch als die met vlees en vis zijn met veel smaak opgepeuzeld. Goed glas wijn erbij... Zeer vriendelijke en attente bediening. Zowel de gerechten als het interieur zijn zeer goed verzorgd zonder overdreven te zijn. Fijn rustig moment tijdens een dagje shoppen.
Marjolijn B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Het eten was goed, maar weinig verrassend. We hadden eend in honing-thijmsaus en schol. Prijs-kwaliteitverhouding vond ik niet geweldig.
FoodieSchiedam .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Heel erg lekker gegeten bij Basaal in Den Haag. Mooie combinaties van smaken. Veel lokale producten, of niet lokaal maar met een Nederlandse/ eigengemaakte twist. Een kleine maar goed gesorteerde wijnkaart. De bediening is vriendelijk en accuraat. De kaasplank metwas echt een topper met minder bekende, maar erg lekkere Nederlandse kazen als Blauw Klaver.
monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Aan de Dunne Bierkade in Den Haag zit het leuke Restaurant Basaal. Op het terras hebben we eerst wat gedronken en daarna binnen gedineerd. Vooraf de gebakken kippenlevertjes met spek, één woord heerlijk! Als hoofdgerecht gebakken onglet, perfecte garing met heerlijke groentes erbij! Als dessert rood fruit met melkijs, heerlijk fris en fruitig. Bijpassende werden geschonken door de vriendelijke bediening. Altijd een feest om hier aan te schuiven.
Chasa .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Royaal, dat is het eerste woord dat in me opkomt. Een kleine amuse van aspergesoep, vers brood met roomboter, toast met zelfgemaakte paté: allemaal van het huis. Daarna had ik kreeft. De kok vroeg of ik daarnaast ook van octopus en venusschelpen hield. Dat leverde een spectaculair gerecht op! Je proeft dat de kok zijn producten met liefde uitzoekt en bereidt. Ook heb ik zelden meegemaakt dat bediening zo professioneel en gastvrij is. Oog voor detail en oprechte interesse in de beleving van hun gasten.
Ali N.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk 6-gangen diner met top service. Restaurant is redelijk basic ingericht maar dat nam niets weg van de goede ervaring.
jeroen R.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We hadden een reservering gemaakt bij Basaal, om een hapje te eten, voordat we naar een concert gingen. We hadden -helaas!- maar weinig tijd en gaven dat te kennen. De bediening ging hier zeer attent op in en beraadslaagde vervolgens met de keuken hoe onze menu-keuze kon worden aangepast voor ons tijdschema. Zelden meegemaakt. Een restaurant met zo veel oog voor haar gasten verdient dan ook een mooi bericht.

En buiten de service.. het eten was ook heerlijk. De salade met geitenkaas en de skrei (scandinavische kabeljauw) waren beide subliem.

Dank jullie wel! We komen graag binnenkort terug!
Theo P.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Eerste keer bij Basaal; zal niet de laatste keer zijn! Vier heerlijke gangen waarbij vooral de in Gin & Tonic gemarineerde zalm er uitsprong. Wijnarrangement was lekker en gul geschonken. Bediening was erg goed. Professioneel en vriendelijk. Dank voor een geweldige Valentijsavond!
Cissie84 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Eten smaakte prima, duurde wel lang voordat ze bestelling opnamen en voordat geserveerd werd. Amuse was een toastje met paté welke je zelf moest smeren, smaakte prima, maar niks bijzonders en wijze van serveren kan ook wel wat "netter", niet gezellig zitten, moderne strakke, maar daarmee volgens ons, kille, inrichting, met kunststof stoelen, oncomfortabel.