Over het restaurant Basaal

Echt eten!

In een schattig pandje in Den Haag vind je deze knusse zaak. In een warme, intieme sfeer geniet je hier van voortreffelijke gerechten uit de Europese keuken, gemaakt van de allerbeste en meest verse producten. Steak tartaar, huisgemaakte kroketjes, het perfect gebakken visje; het menu is gevuld met puur comfort food. De wijnkaart bevat heel veel betaalbare toppers die je niet wil missen. Een unieke zaak, waar het nooit bij een bezoek zal blijven.

Meer informatie over restaurant Basaal

Dinsdag t/m Vrijdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zaterdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag

Jouw recensie over het restaurant Basaal

Janine R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Gezellig en lekker gegeten. Leuke, ontspannen bediening
ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
heerlijke gerechten, op een creatieve manier bereid.
erg vriendelijke bediening. we hadden maar beperkt tijd en daar hielden ze perfect rekening mee.
Paul (Pablo) H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Voor de 1e keer gegeten bij Basaal, afgegaan op de mooie recensies, echter zeer teleurstellend. De ontvangst door de gastvrouw was vriendelijk, de voorgerechten waren in orde in tegenstelling tot de hoofdgerechten.
2 van de 5 tafelgenoten kregen patrijs geserveerd ( aanbeveling van de dag) die niet gaar was! De zichtbaar drukke en rusteloos overkomende ober in de bediening zag het ook en nam de borden mee naar de keuken. Enige minuten later kregen wij de opgewarmde borden terug met de patrijs, nu wel gaar maar niet opnieuw opgemaakt zodat we gewoon verder aten waar we gebleven waren. De reactie van de bediening was lauw , men realiseerde zich duidelijk niet dat het eten van rauw gevogelte gevaarlijk is voor de gezondheid! De steak tartaar van 1 van de andere tafelgenoten werd door een ongeïnteresseerd meisje neergezet zonder verder commentaar , het is gebruikelijk dat deze aan tafel wordt bereid maar in dit restaurankkt niets van dit alles. Bij het afrekenen werd gevraagd of "alles naar wens was" en werd er geen geste gemaakt m.b.t het bedrag op de rekening die wij keurig betaald hebben aangezien we geen zin hadden in een hele discussie op de verjaardag van 1 van ons. Vermelding in de Michelin gids 2017 met aanbeveling is voor ons een raadsel , jammer , wij komen hier niet terug.
renee H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Zolang Basaal bestaat komen wij hier met familie of vrienden eten als er iets te vieren valt of als er iets bijzonders aan de hand is. Heerlijk eten, puur maar ook pittig!
Marc1603 B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Frans diner in goed restaurant, dit vind je in Frankrijk niet beter
Carolijn E.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Voor de tweede keer hebben mijn vriend en ik vanavond gegeten bij Basaal en net als de vorige keer was het een feestje. De dame die het restaurant runt doet dat met aanstekelijk plezier en ook de kok maakt (en serveert) zijn gerechten duidelijk met liefde. De dranken waren heerlijk, de gerechten lekker, verrassend en vrolijk. Wij komen zeer graag weer eens terug. Veel dank!
Con K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Altijd goed!
Heerlijk eten, prima service en vooral: heerlijke onverwachte toetjes.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten, gezellig buiten op het terras
Mira .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijke wijn en spijs, fijne bediening, fantastische locatie en een hartverwarmend avondje. Ook onze kleine van 6 heeft genoten: zelf desert uitzoeken in de keuken, mjamm!
JasperDijsel .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Uitstekend klaargemaakte snoekbaarsfilet, met een dressing van gerookte haring, haringkuit. Geurige aardappel met raapstelen.
Jan C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
We hebben heel gezellig, in een goed sfeer genoten van een zeer zorgvuldig bereid 3 gangenmenu. Heerlijk,
theo F.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Er was een feestje in de "grote kamer". Viel achteraf mee.
Nils B.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Na een hartelijke ontvangst en toelichting op de menukaart van de gastvrouw kozen mijn disgenoot en ik voor een voor- en hoofdgerecht. Opmerkelijk genoeg werden deze zonder enige uitleg geserveerd door een nogal nonchalante en gehaast overkomende bediende met een vies schort. Het voorgerecht was voor ons beide een tegenvaller. Mijn disgenoot kreeg een bol mozzarella met room en fruitsausje. Een tegenhangend element ontbrak wat het tot een nogal vettig en eentonig gerecht maakte. Mijn terrine bevatte nog verschillende botstukjes en was vlak van smaak en niet smeuïg. Ik had hert als hoofdgerecht. Het vlees was goed bereid, jammer genoeg was de schotel niet een mooi geheel: een beetje sla (schijnbaar voorgesneden uit de supermarkt/groothandel) hier, wat bonen daar en een saus die geen smaaksensatie gaf. Het andere hoofdgerecht was vegetarisch met als hoofdelement ei in filodeeg. Prima als de groente een ongebruikelijke bereiding krijgt maar de gerookte prei smaakte alsof deze uit een tabaksdoos kwam. Als de minimumprijs voor een dessert 9,50 is mag je daar wel een culinair hoogstandje van verwachten. Dat was van de kaart niet af te leiden en lieten we dus maar zitten. Voor een tientje pp meer hadden we in een sterrenrestaurant kunnen eten. Wij komen hier niet meer terug.
Ellen T.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Mooi smaakvariaties, creatieve gerechten, goed verzorgd.
André T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Basaal, gereserveerd via DC met 15 jaar bestaand aanbieding (alleen geldig op zaterdag). Het menu bestaat uit 2 gerechten, voorgerecht salade haring en het hoofdgerecht vis zeeduivel, maar wij kregen ook eerder tosti met paté en brood. Ze waren lekker. Heel vriendelijke gastvrouw/bediening. Sfeer was prima. Herhalingsvatbaar.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Heerlijke kaart, vriendelijke bediening, fantastische locatie op een warme avond.
Amanda L.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Vond het erg tegenvallen. Menu was beperkt en voor 36,50 verwacht je meer spektakel. Vooraf kroketten waren ok maar niet bijzonder smakelijk. Hoofd kip in zoute saus. Bord had duidelijk even gestaan getuige de matte laag op de saus. Kaasplank was smakelijk maar werd niet actief een bijpassende port aangeboden. Verder was er een duidelijk onderscheid tussen de vaste gasten die met alle egards werden behandeld en een tafeltje in het gezellige gedeelte kregen terwijl wij in het begin werden gezet met de deur open is dat erg fris. De rekening was bijna 100 en daar heb ik echt wel beter voor gegeten.
RayPlay .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Regelmatig hier lekker gegeten, maar dit keer maakte het weinig indruk. De sprankeling en creativiteit is verdwenen. De succesformule van weleer begint sleets te raken.
De bediening was sjagrijnig.
Jammer, maar moet op zoek naar een nieuw favo restaurant.
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Gezellig restaurant met vriendelijk en vooral gastvrij personeel. We kozen voor een vier gangen menu. Het menu was goed afgestemd en werd begeleid door goede wijnen. Wat ons betreft zeker een restaurant om nog een keer te bezoeken.
Etienll .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Sinds kort ook lunch op zaterdag; twee gangen voor een bescheiden bedrag. Zowel de vegetarische lunch als die met vlees en vis zijn met veel smaak opgepeuzeld. Goed glas wijn erbij... Zeer vriendelijke en attente bediening. Zowel de gerechten als het interieur zijn zeer goed verzorgd zonder overdreven te zijn. Fijn rustig moment tijdens een dagje shoppen.