Over het restaurant Basaal

Echt eten!

In een schattig pandje in Den Haag vind je deze knusse zaak. In een warme, intieme sfeer geniet je hier van voortreffelijke gerechten uit de Europese keuken, gemaakt van de allerbeste en meest verse producten. Steak tartaar, huisgemaakte kroketjes, het perfect gebakken visje; het menu is gevuld met puur comfort food. De wijnkaart bevat heel veel betaalbare toppers die je niet wil missen. Een unieke zaak, waar het nooit bij een bezoek zal blijven.

Meer informatie over restaurant Basaal

Dinsdag t/m Vrijdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zaterdag 18:00 - 23:00
- Diner vanaf 18:00
Zondag

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Basaal

Hans-Paul V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2018
Het begon al dat de reservering via iens wel bevestigd werd door iens naar ons toe maar in het restaurant waren ze niet op de hoogte van de reservering.
Het eten was ok. Service slordig . Sfeer niet zo goed.
Rutger V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Heerlijk gegeten, helaas was de reservering vanuit de Iens app niet doorgekomen bij het restaurant en we hadden geluk dat er nog een plekje was! Begreep van de eigenaar dat dit probleem vaker voorkomt dus zou goed zijn om hiernaar te kijken!
Lonneke V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
We hebben lekker gegeten bij Basaal. Interessante gerechten, genoeg keus uit vlees, vis en vegetarisch, en lekkere wijnen. De inrichting is leuk, hoewel het wat aan de koude kant was door wat tocht. Er hing een ontspannen sfeer. Af en toe was het wat lang wachten, omdat een iemand alles loopt. Aan de andere kant is dat ook de charme van de tent.
Mike W.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Bijzondere ervaring,
Met 9 man op 2e kerstdag naar een restaurant, dan verwacht je toch hoffelijk te worden bediend. Nadat 2 menu's zon beetje op tafel werd geworpen (niet eens voor ieder een eigen), was onduidelijk wat nu de bedoeling was. Na vragen legde de mevrouw het ons zeer duidelijk en vriendelijk uit.
Bij het bestellen bleek een hoofdgerecht al op?
De man in de bediening was erg ongeïnteresseerd, flikkerde nog net niet de spullen op tafel, de vrouw deed het wel vriendelijk en netjes.
De muziek was erg misplaatst (gedreun is niet wat ik verwacht als ik uit eten ga).
Het eten was lekker maar erg kleine porties...
Zou het niemand aanraden.
Linda V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Een ervaring om snel te vergeten. .
Personeel fout..
Muziek fout..
Bestek fout..
Eten hmmmm...
Verlichting fout
Ik voelde me niet welkom!
Gelukkig wel in goed en fijn gezelschap ????
Eva S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2017
Zwaar teleurstellend. Bib Gourmand absoluut niet waard. Op zaterdag om 19.30 waren al vier van de acht hoofdgerechten op !? Voorgerecht was goed. Op het hoofdgerecht moesten we meer dan anderhalf uur wachten. Dat was een bremzoute rode mul, in een paddestoelenjus die eveneens veel te zout was, én een heel sterke knoflooksmaak had. De smaak van de mul werd daardoor volledig weggevaagd. Voor het dessert betaal je 9,5€, daar mag je dus ook wel wat voor verwachten. Zou je denken. Het dessert was mokka-ijs met wat bitterkoekjes erbovenop en een koude espresso met likeur ernaast. Een heel matig dessert dat je zo bij van der Valk kan eten, voor een derde van de prijs weliswaar. Samenvattend: veel pretenties die totaal niet waargemaakt worden, en daarmee veel te duur voor wat het is. Nooit meer !
Mee Mee S.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Heerlijk gegeten met mijn man! Ook extra sfeer omdat de stroom uitviel en we een half uur in kaarslicht konden dineren. Alleen jammer van het zure stel naast ons die op alles te zeiken hadden ????
Saskia A.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2017
Afgezien dat de reservering van IENS niet was doorgekomen, dus niet de fout van het restaurant, een zeer aangename ervaring. Heerlijk malse zwijnwangetjes en rookworst met zuurkool en de dorade smaakte ook erg goed volgens mijn vriendin. Heerlijke wijn erbij, geadviseerd door erg vriendelijke bediening en de desserts erg fijne afsluiter. Hoeveelheden meer dan voldoende. Fijn weer n nieuw, smakelijk plekje in Den Haag te hebben ontdekt.
Nunuk S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten, echt een aanrader!
Michel L.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2017
De reservering via IENS was niet doorgekomen (?) volgens de vriendelijke meneer die ons ontvangt. Maar het is bijzonder rustig dus tafels genoeg. We kiezen de paddenstoelen ragout en paté van wild zwijn vooraf en die zijn beiden top. Vervolgens de dagvis (Mulfilet) en mijn tafelgenote een vleesgerecht (ik meen Sirloin steak. Beiden zijn prima. Vergezeld van een klein schoteltje frietjes en heerlijke Mayo. De gerechten zijn lekker, de passie voor de bereiding straalt eraf. Mijn groente garnituur had gevoelsmatig iets langer gemogen. De begeleidende glazen wijn zijn verrassend en heerlijk. De sfeer is modern/ romantisch.
Enige minpuntjes zijn de knetterharde stoelen die echt oncomfortabel worden naarmate de avond vordert. En dat er onterecht twee desserts op de rekening bleken te staan. Als je niet of globaal controleert kost dat zomaar 9,50..
Verder een aanrader voor een goed en smaakvol diner.
Fred Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vooraf gaande aan de museumnacht in Den Haag, met familie wezen eten bij Basaal. Een heerlijke verrassing in een mooi stukje Den Haag. We werden vriendelijk ontvangen door de ober die onze natte jassen en paraplus voor ons opborg. De amuse kwam al snel op tafel en de gekozen gerechten lieten niet lang op zich wachten. De gebakken kippenlevertjes waren hoog op smaak en in combinatie met de gekozen wijn erg lekker. Ook de gekozen hoofdgerechten viel bij alle 4 de gasten in de smaak. De bediening is niet te aanwezig dus als je ze nodig hebt moet je hun aandacht trekken. Helaas weigerde het pinapparaat meerdere malen en bij thuiskomst bleek er toch 2 x te zijn afgeschreven. Na contact met het restaurant is dat heel snel hersteld. Een prima plek voor een rustige en gezellige avond en we komen zeken nog een terug.
Janine R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Gezellig en lekker gegeten. Leuke, ontspannen bediening
ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
heerlijke gerechten, op een creatieve manier bereid.
erg vriendelijke bediening. we hadden maar beperkt tijd en daar hielden ze perfect rekening mee.
Paul (Pablo) H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Voor de 1e keer gegeten bij Basaal, afgegaan op de mooie recensies, echter zeer teleurstellend. De ontvangst door de gastvrouw was vriendelijk, de voorgerechten waren in orde in tegenstelling tot de hoofdgerechten.
2 van de 5 tafelgenoten kregen patrijs geserveerd ( aanbeveling van de dag) die niet gaar was! De zichtbaar drukke en rusteloos overkomende ober in de bediening zag het ook en nam de borden mee naar de keuken. Enige minuten later kregen wij de opgewarmde borden terug met de patrijs, nu wel gaar maar niet opnieuw opgemaakt zodat we gewoon verder aten waar we gebleven waren. De reactie van de bediening was lauw , men realiseerde zich duidelijk niet dat het eten van rauw gevogelte gevaarlijk is voor de gezondheid! De steak tartaar van 1 van de andere tafelgenoten werd door een ongeïnteresseerd meisje neergezet zonder verder commentaar , het is gebruikelijk dat deze aan tafel wordt bereid maar in dit restaurankkt niets van dit alles. Bij het afrekenen werd gevraagd of "alles naar wens was" en werd er geen geste gemaakt m.b.t het bedrag op de rekening die wij keurig betaald hebben aangezien we geen zin hadden in een hele discussie op de verjaardag van 1 van ons. Vermelding in de Michelin gids 2017 met aanbeveling is voor ons een raadsel , jammer , wij komen hier niet terug.
renee H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Zolang Basaal bestaat komen wij hier met familie of vrienden eten als er iets te vieren valt of als er iets bijzonders aan de hand is. Heerlijk eten, puur maar ook pittig!
Marc1603 B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Frans diner in goed restaurant, dit vind je in Frankrijk niet beter
Carolijn E.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2017
Voor de tweede keer hebben mijn vriend en ik vanavond gegeten bij Basaal en net als de vorige keer was het een feestje. De dame die het restaurant runt doet dat met aanstekelijk plezier en ook de kok maakt (en serveert) zijn gerechten duidelijk met liefde. De dranken waren heerlijk, de gerechten lekker, verrassend en vrolijk. Wij komen zeer graag weer eens terug. Veel dank!
Con K.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Altijd goed!
Heerlijk eten, prima service en vooral: heerlijke onverwachte toetjes.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk gegeten, gezellig buiten op het terras
Mira .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Heerlijke wijn en spijs, fijne bediening, fantastische locatie en een hartverwarmend avondje. Ook onze kleine van 6 heeft genoten: zelf desert uitzoeken in de keuken, mjamm!