Bas & Lieke

Havenhoofd 2 4731 MN Oudenbosch Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Bas & Lieke

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:00

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erg voordelig
Johan G.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
vanavond de nieuwe kaart van Bas&lieke geprobeerd en is zeer goed bevallen de service was weer top! Het blijft hier heerlijk eten zeer zeker een aanrader!
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een bijzonder genoeglijke en smakelijke avond gehad bij Bas & Lieke. We hadden een GiftForYou voucher. Officieel alleen geldig voor een hoofd- en nagerecht. Bij Bas & Lieke krijg je daarvoor een compleet menu. Het eten is van bijzonder hoge kwaliteit, mooi opgemaakt en smaakt overheerlijk. In een enkele recensie staat dat de kaart wat beperkt zou zijn, dat is mijn inziens onzin. Het is geen grote kaart, maar voldoende keus om iedereen tevreden te stellen. De bediening is bijzonder vriendelijk en erg attent. Wij keren hier zeer zeker nog een keer terug.
Johan G.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Hunter Douglas Oudenbosch Heeft hier haar personeels feest gehouden. Met een heerlijk lopend buffet met aansluitend een gezellige feest avond! Geheel verzorgd met muziek en diverse hapjes. De bediening was top geregeld leuke vrolijke meiden iedereen was hier heel content over bedankt voor dit geweldige personeels feest Team Bas & Lieke!
Eduard L.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Helaas de vis was niet gaar. Koffie is bocht, veel te sterk. Machine niet schoon of afgesteld. De bediening was zeer onvriendelijk.
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met een voucher van Giftfor2 via het contactformulier gereserveerd, ook nog per e-mail aanvullende info verstrekt, geen bevestiging ontvangen, dus hebben we maar gebeld. De reservering via het contactformulier was wel aangekomen. Gelukkig, maar bij aankomst stonden we toch niet op de reserveringslijst. Dit was echter geen probleem.

We werden vriendelijk ontvangen in een apart ingericht restaurant. Geinig: steigerhout, veilingkistjes voor de wijn, lampen van zinken teilen, vergieten en oude koplampen. Het heeft wel iets.

De kok wist van de allergie af, dus onze komst was bekend.

De serveerster kwam vrij snel de drankwens opnemen en deze werd snel opgediend. Naar het beloofde broodmandje hebben we maar gevraagd.

- Als voorgerecht kozen we voor de krabmouse (met kokos, mago, chili, rijstkrokant en kaffir limoenblad). Leuk opgediend in een kom, smaakvol. Een lepeltje i.p.v. van mes en vork was handiger geweest.
- Het hoofdgerecht werd varkenshaas met pruimen, freekeh, ui, artisjok en paddenstoelenjus. Voor de allergist was er een rode wijnjus. Het geheel werd opgediend met zelfgemaakte frites in de schil. Heerlijk en een mooie hoeveelheid.
- Het dessert bestond uit één dame blanche en één friandises. Jammer dat het ijs al aan het smelten was. Ook was de chocoladesaus er al overheen gegoten. De friandises waren prima.

We hebben uitstekend gegeten, voor herhaling vatbaar. Er is goed geanticipeerd op de allergie.
Iets meer aandacht van de bediening, zodat er niet om de broodmand en 2 keer om de bestelde cola moest worden gevraagd.
GewoneGenieter .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Prachtig gelegen aan de haven, overal parkeerruimte, zichtbaar nieuw aangekleed pand, ruim, modern met een knipoog van ouderwetse spullen verwerkt in plafond en lampen. Rustig, zodat zelfs mijn wat dovere familieleden goed mee konden met alle gesprekken. Ruime en schone sanitaire voorziening.
Vriendelijke mensen, komen vaak even checken of alles goed is, sommige bedienden nog jong, maar dat waardeer ik juist - mogen leren terwijl je werkt. Zo vergat men de nagerechten op de rekening te zetten, wat we hebben laten corrigeren.
Alle gerechten worden prachtig geserveerd.

Bijzonder jammer vond ik de kaart. "Not my kind of cookie".
a) erg beperkt - de hoofdgerechten vond ik wel aantrekkelijk, de voorgerechten allemaal niet (4 van de 6 mensen wilden geen van deze voorgerechten).
b) Als je niet zoveel wilt eten of er zit niets van je smaak bij, dan maakt het in prijs precies €1.- uit als je voorgerecht of nagerecht laat staan. Het 3-gangenmenu kost €27.50, alle hoofdgerechten €18.50, alle voorgerechten én alle nagerechten €7.50. Ik vind zo'n prijs voor bijvoorbeeld een plankje met 5 erg kleine koekjes veel geld. Natuurlijk heeft iedere ondernemer het recht om eigen werkwijze te kiezen. Ik had het alleen graag van te voren geweten (om te weten dat dit restaurant niet bij mij past) - zet het bijvoorbeeld op de website.
c) Hoofdgerecht eendenborst was een afknapper. Ik heb deze 2x eerder in andere restaurants gegeten - heerlijk mals van binnen, heerlijk knapperig van buiten. Nu kreeg ik een aardig stukje vlees met een wat zompig vettig randje erom, ook niet bijzonder van smaak. Prima voor een leek om te serveren maar niet meer. De rode saus was heerlijk! De 3 flinterdunne kleine rondjes rode biet waren hard en smakeloos, de paar flinterdunne schijfjes pompoen eveneens. De miniscule beetjes pompoenpuree vond ik grondachtig (misschien houd ik gewoon niet van pompoenpuree?), de paar ronde boontjes waren best aardig maar niet meer. Afgezien van de smaak verbaasde ik me ook dat er geen lekkere hoeveelheid groente bij zat. Stond er een vegetarische variant op de kaart? Misschien wel, dan heb ik die over het hoofd gezien. Alles bij elkaar voor het eten dus een onvoldoende.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat enkele anderen aan tafel genoten van hun eten.
Coen V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Bas & Lieke zit op een mooie plek in Oudenbosch nabij het haventje. We vonden het eten erg goed, zeker voor de prijs die we betaalden voor het Bas & Lieke menu, namelijk 27,50. Ik vond het een beetje jammer dan de mannelijke "Bas" variant van het menu vlees was en de vrouwelijke "Lieke" vis. Dat is wel een beetje een cliché, maar gelukkig kon je uit beide menu's de lekkerste gerechten kiezen. Deze gerechten zagen er allemaal top uit en hadden verrassende combinaties. Ik vond de rundvlees cannelloni een echte aanrader, het vlees was perfect gestoofd. Verder was er geen enkele wanklank te horen. Het was allemaal lekker en goed.

De bediening was netjes en snel. Sommige dingen moesten ze vragen en er kon wel wat meer informatie gegeven worden over de wijnen. Het decor ten slotte was netjes, niet echt bijzonder maar verder prima in orde.
Annievanderlaan58 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een bijzondere ervaring om te eten bij Bas en Lieke. De kaart is niet groot, maar wat er op staat is heel erg goed. Een aanrader. het voorgerecht zalm met de bijzondere groenten op een specifieke manier gegaard. Het was heerlijk en ook de andere gerechten. Bediening vlot en goed. De entourage was een beetje groot in verhouding van het aantal mensen wat er kan eten naar mijn idee. Wel mooi ingericht.
Maribi .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Ontzettend leuk en bijzonder lekker gegeten. Gerechten waren kunstwerkjes waarbij elke hap anders smaakte door de variatie op het bord. Heel veel aandacht besteed aan zowel de aankleding van de gerechten, de bereiding die met veel zorg en smaak was gedaan en een vriendelijke persoonlijke bediening. Dit was voor herhaling vatbaar.
Clary B.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Bas & Lieke menu uitgeprobeerd. Is ons prima bevallen! Gerechten waren verrassend opgemaakt en uitstekend van smaak. Vriendelijke bediening.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Je moet er even naar zoeken, want deze zaak ligt aan de rand van Oudenbosch in een 'nieuwbouwwijk'. Mooie modern ingerichte zaak met wat knipogen naar het verleden (wasteilen als lampenkappen). Lekker zittende stoelen.

Vriendelijk ontvangst, beknopte maar goed gesorteerde menukaart.
Lekker gerechten, fraai gepresenteerd. En verder een zeer acceptabele rekening voor het gebodene.

Een prettig locatie (vooral zomers op het terras een het water natuurlijk), prettig personeel en uitstekend eten. aanbevolen dus.

Rob W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Op 29 augustus hebben w ij hier 's avonds gegeten en het was buitengewoon goed.
Bij een eerste blik op de menukaart zag ik de prijzen die ze hier vragen en mijn eerste gedachte was, dan is het misschien toch wel minder goed dan de reviews doen geloven. En ik had het helemaal fout. Nou ja, niet helemaal fout, want die prijzen bleken te kloppen.

Maar het eten klopte helemaal, lekker, verrassend, mooi opgemaakt en goede smaakcombinaties.
Vooraf hadden we een millefeuille van meloen en ham, niet een standaard stukje meloen met lekkere ham, maar lekkere ham met bolletjes van verschillende soorten gemarineerde meloen met daartussen flinterdun krokant brood. Gegarandeerd vers dus, want dat brood blijkt maar even zo krokant tussen de meloen. Als twee voorgerecht de zalm gemarineerd in bietjes. De zalm was dieprood en de smaak heerlijk, eerste een beetje biet, daarna de intense smaak van zilte zalm en daarna weer biet. En de kok wilde het geheim achter het recept ook nog delen.
Hoofdgerechten waren de roulade van kip en het lam. Bijgerechten was mooi bijpassen en ook niet hetzelfde op ieder bord. Lam was prima, kip was echt speciaal, sappig, krokant, goed gekruid.
Toetjes: witte chocolade cheesecake en de lemonpie. De lemonpie was lekker, de cheescake was bijzonder lekker, de balsamico dressing erbij gaf een goede tegensmaak. Het was nogal een grote bol cheesecake en daarmee als toetje nogal machtig, maar wel lekker, dus je eet hem helemaal op. Dat zou mijn enige punte van kritiek zijn, ik had teveel op.

De wijn die erbij geschonken werd was lekker en paste prima.

En dan die prijs. Ik ben er nog steeds niet over uit. Meestal zitten wij in de randstad, en daar betaal je voor deze kwaliteit de menuprijs al voor een voorgerecht.

Voor dit geld kun je dus prima heen en weer rijden, zelfs met deze benzineprijzen.

Wij komen terug.

Ilona P.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
heerlijk gegeten bij Bas en Lieke (basiliek) Mooi opgemaakte bordjes met gedurfd contrast in het interieur. mooi gelegen aan de haven van Oudenbosch. eerlijke keuken en leuke menuutjes voor ene mooie prijs ...een aanrader
Cleo16 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Met twee personen op het terras gedineerd. Beiden een menu à 26,50 euro besteld, met een verschillend voor-, hoofd- en nagerecht. Op het eten viel niets aan te merken: smakelijk, mooi opgemaakt en verrassende combinaties.
Logistiek was het deze avond een rommeltje, veroorzaakt door personeelsgebrek volgens degene die ons bediende. We moesten veel te lang wachten op de menukaart, drankjes en alle gangen, ondanks het feit dat er binnen en buiten nog geen 50 % van de beschikbare stoelen bezet waren. Tafels werden niet afgeruimd, er werd niet geïnformeerd of je nog iets wilde drinken. Iedereen op het terras maakte er opmerkingen over. Uiteindelijk kregen we een kop koffie van het huis aangeboden voor het ongemak.
De manager moet echt meer personeel achter de hand hebben op een zaterdagavond in het hoogseizoen. Zo jammer, dat een prima kokende keukenbrigade niet beter ondersteund wordt!
Bezoeker2015 .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Heerlijk gegeten, zeer mooie prijskwaliteit verhoudingen, gerechten erg mooi geserveerd, vriendelijke bediening, hippe tent, geweldig uitzicht, Kortom een grote aanrader!
Peter_HD66 .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wat een geweldige aanwinst voor Oudenbosch! Heerlijke kaart met Franse inslag, allervriendelijkste bediening en....betaalbaar! Enige minpuntje: de akoestiek van nieuwbouwbeton.
Aad V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Hier met zes personen gereserveerd. Ruime tafel, gezellige bediening, uitstekende franse huiswijn, zowel de Chardonnay als de Merlot. De verschillende 3-gangenmenu's waren goed en leuk verzorgd. Echt een aanrader aan de haven van Oudenbosch!
Rita P.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Vrijdag 3 april geopend. 2e Paasdag (6 april) met 4 personen gegeten. Zeer sfeervol ingericht, gezellige attente bediening. Niet al te grote kaart, maar wat je krijgt is verrassend !!! We hadden alle 4 iets anders, allemaal zeer tevreden. Zelf heb ik me laten adviseren door de souschef en heb gekozen voor het Lieke menu, zeker een aanrader. Komen zeker nog eens terug !