Baryo Pilipinas

Fluwelen Burgwal 51 2511 CH Den Haag Nederland Kaart

Over het restaurant Baryo Pilipinas

Gezellig Filipijns dineren

Voor een echte Filipijnse ervaring moet je even bij Baryo Pilipinas in Den Haag binnenlopen! Dineer in traditionele Kamayan-style. Je tafel wordt dan bedekt met bananenbladen, waarop Filipijnse delicatessen worden gepresenteerd. Ben je in een kleiner gezelschap? Geen probleem, dan kun je altijd nog kiezen voor de Bilao! Biliao is een traditionele mand, bedekt met bananen bladeren en boordevol Filipijnse lekkernijen.

Meer informatie over restaurant Baryo Pilipinas

Andre R.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Dit is nu de 3de keer sinds de opening dat ik samen met mijn Filipijnse partner, een echte fijnproever, bij de Filipijnse Restaurant zijn wezen eten. Het is jammer dat ik mijn vorige recensie ( oude Iens ) er niet meer bij kan pakken, maar die van de 2de keer op Facebook was nog makkelijk terug te vinden. Je zou verwachten dat een eigenaar met negatieve terugkerende klachten wat doet maar niet blijkt minder waar.
Bij binnenkomst mochten we zelf een tafel een leuke tafel aan het raam uitzoeken. Uiteindelijk hebben we er 3 geprobeerd want of het is de gebruikte lak ( dat hopen we dan maar ) maar meer waarschijnlijk is het grondig schoonmaken van de tafels dat het oppervlak lijkt op een soort secondelijm. Alles plakt en voor de vaatjes zout en peper is zelfs wat kracht nodig om ze van hun plaats te krijgen. Uiteindelijk drankje bestellen en omdat het erg warm was die dag de bierkaart er maar bij gepakt. We hadden trek in een traditioneel Filipijns biertje dus een San Miguel Light of een Red Horse. Helaas op beide kregen we te horen dat ze uitverkocht waren. Dan maar het standaard biertje van de tap in dit geval Heineken. Helaas ook die was niet beschikbaar want de koeler was kapot. We moesten dus uitwijken naar een ander niet alledaags biertje uit een fles die nog warm was ook.
Voordat het eten kwam even gauw naar het toilet. Dat was inderdaad gauw want zo vies heb ik ze maar zelden gezien. De logistiek in de keuken is net als toen we hier voor het eerst kwamen nog steeds niet op orde. Tussen het opdienen van het gerecht van ons zoontje en dat van ons zat ongeveer 20 minuten waardoor hij al nagenoeg klaar was toen wij nog moesten beginnen. Het wordt ook totaal niet door het bedienend personeel ( 1 in dit geval voor de hele zaak ) in d gaten gehouden. Er is 0,0 interactie met de klanten en een 2de persoon, een soort bedrijfsleider neem ik aan zit heel de avond in een hoekje achter de bar op zijn telefoon/tablet niets te doen.
Het eten zelf was zo zo, niet heel slecht maar bijna alles wordt gefrituurd en het lijkt in het zelfde vet want het smaakt nagenoeg allemaal hetzelfde. Wij vinden het in ieder geval niet te vergelijken met zoals he traditioneel in de Filipijnen zelf smaakt. Echt goedkoop is het ook niet. 95,00 euro voor 3 personen.
Jammer, het was de verjaardag van onze zoon en zijn wens om hier naar toe te gaan terwijl wij eigenlijk na de eerste 2 keer al beter wisten. We hadden gehoopt dat tijd en het opdoen van ervaring het restaurant naar een hoger nivo zou tillen maar helaas. Het gebrek aan horeca ervaring druipt er vanaf en dat is zo jammer. Nederland heeft al nauwelijks Filipijnse Restaurants en zeker in de regio Haaglanden / Rijnmond zijn zij de enige die dus uniek zouden kunnen zijn voor de gehele Nederlands en Filipijnse gemeenschap, mits goed gerund en mits meer aandacht voor persoonlijke aandacht en hygiene.
Nelleke L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Service en eten die wij gisteren nuttigden waren echt 'n belevines/ervaring om nog eens te willen meemaken. Super food, n smaakt erg LEKKER. Mijn Indonisian vrienden waren enthusiasts. We r COMING BACK ... :-)
Nelleke L.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Eten was erg lekker. Wij nuttigden 'n boodle fight menu, en er was meer dan genoeg voor ons. dus d rest hebben wij maar naar huis meegenomen. :-) 's middags na shoppen n het centrum, waren we nog terug voor 'n toetje, halohalo heet die. ook very delicious. mijn vrienden waren erg tevreden. We komen zeker terug
Simone M.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Heerlijk gegeten van de Bilao! Echter was de ontvangst niet zo prettig. Wij moesten zelf naar de bar lopen en aangeven dat we gereserveerd hadden. Verder leuk om een keer meegemaakt te hebben :)
Cristina S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Wederom heerlijk gegeten! Gezellig, knus restaurant. We hadden de Bilao, voor de échte Filipijnse ervaring. En je krijgt zóveel, dat we niet alles opkregen. We komen zeker weer terug!
Wendell E.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het eten was heerlijk
Eric T.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Hier met partner geluncht. Bilao mix-schotel wordt leuk geserveerd, heel authentiek. Lekker met je handen eten.
Verschillende vlees en vis gerechten, smaakvol en met name véél. Hadden hier ook makkelijk met 3-personen van kunnen eten. Lekkere verse mango-juice en afgesloten met Halo2. Top!
Lekkerman J.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Erg lekker gegeten, voor de eerste keer in dit Filipijnse eethuis. Vegetarisch hoofdgerecht met tofu en een flinke variëteit aan werkelijk heerlijke groenten. We hebben er gebakken rijst bijgenomen die ook al zo lekker was klaargemaakt met erwtjes en stukjes peen. Het duurde wel wat (te) lang voor we ons hoofdgerecht kregen. En het was nogal lawaaiig door een gezelschap dat blijkbaar erg veel plezier had. Moet kunnen. Al met al zijn wij heel tevreden over onze keuze voor dit restaurant.
Dick E.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2017
Op 19-02-2017 met partner besteld en in redelijke tijd op tafel Caldareta-Sinigang Pork-Mihoun Speciaal en Beafsteak Brocoli goed bereid en zeer goed op smaak samen met witte rijst en voldaan na afloop. Porties en prijs verhouding goed en zelfs de gelegenheid om mee te nemen .
theo B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
verrassend gezellig
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Voor de 5e keer hier weer erg lekker gegeten. Eerst 3x lekker Bilao gegeten. De laatste 2x à la carte gerechten gekozen. Ook deze gerechten waren alle heel lekker en netjes geserveerd. We hebben nu alles bij elkaar 5 verschillende hoofdschotels (adobong pusit, binagoongan, pakbet met garnalen, kinilaw en sizzling sisig) geproefd, 2 voorafjes en 5x dessertijs besteld. Alles was werkelijk prima van smaak (3 personen unaniem van mening). Dit restaurant is echt een aanrader!
Janelle J.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Erg lekker gegeten met de AH restaurantbonnen. Ook zonder de bonnen krijg je waar voor je geld. De inrichting vh restaurant kan beter.
Nicole N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Het eten was lekker en de bediening heel vriendelijk.
De Chicken mais corn soup, Pinoy Medley, en Garlic Ribs hebben goed gesmaakt.
Zeker voor herhaling vatbaar :-)
michael K.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Heerlijk en verrassend lekker eten. Het was voor ons de eerste keer dat we hier kwamen. Het eten (3 gerechten) kwam in een keer in een grote mand. Zo zaten er voor gerechten, hoofd gerechten en fruit in de mand. Het eten was in een woord heerlijk! Bediening en ontvangst waren goed, het betalen was wat rommelig en onpersoonlijk. De inrichting is mooi, er staat een klein autootje in de zaak, waar je in kan zitten en eten.
Nicky679 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
AH actie, geluncht. Op advies van bediening voor 'typisch Filipijns' combigerecht en bijgerecht gekozen. Hoeveelheid te veel. Eten smaakte matig. Voor iemand die regelmatig verschillende Aziatische keukens proeft was dit niet om over naar huis te schrijven. Geroosterd varkensspek was flauw. Mihoen had alleen kleur, weinig smaak. Veel gefrituurd. Drankjes wel lekker en goed gekoeld. Eindprijs voor 2 personen lunch was voor €50,- echt aan hoge kant. We kregen geen 50%, maar goedkoopste gerecht was gratis.
Henny B.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2017
Echt lekker en gezellig gegeten. Hoofdgerechten waren prima van smaak en verzorgd en het dessertijs was ook heerlijk. Dit is al ons 4-de bezoek en nog steeds nemen we ons voor terug te komen.
cobykempen .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Prachtige locatie en inrichting. De mooi opgemaakte schaal met bananenbladeren was een aaneenschakeling van kleuren en heerlijk eten. Een aanrader.
JohnenAn .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Met de AH-bon hebben wij voor een Filipijns restaurant gekozen. Nog nooit Filipijns gegeten dus wij hebben advies gevraagd aan het personeel. Het personeel heeft goed uitgelegd hoe de AH-actie werkt en waar je voor kan kiezen. Het is de bilao geworden, verschillende hapjes in een brede mand, met daarbij de mango-juice als drinken. Het laatste is verse mango door de blender en dan gekoeld in een groot glas. Wel hebben wij nagedacht over het volgende: er was vrij veel eten in de mand en na 30-40 minuten is het kouder geworden. Hoe kan je het eten warm houden? Normaal gebruik je een rechaud maar door de constructie met de mand werkt dit waarschijnlijk niet.
Na de maaltijd konden wij amper lopen, zovéél gegeten en gedronken. Eind oordeel: wij hebben lekker gegeten en lekker gedronken voor een zacht prijsje (2 personen voor € 31,50). Bedankt Albert Heyn en bedankt Baryo!
Mitomi C.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
Heel lekker maar beetje prijzig voor de porties.
Goed gekeurd door mijn Filipijnze vriend :)

Het is een klein gezellig famillie restaurant met veel keuze en goed kwaliteit eten.
opmnbest .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Hoofdgerechten waren erg lekker, we hadden gevraagd naar typische Filipijnse gerechten. Leuke originele inrichting met vrolijke Filipijnse foodtruck (!), en vriendelijke bediening. Geen chique restaurant, maar precies goed voor een gezellige avond met goeie vrienden.