Barrique

Gerard Doustraat 82 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-202218162

Over het restaurant Barrique

Frans meets lokaal

Midden in de leuke Pijp vind je deze gezellige zaak. De gerechten hebben een Franse basis met internationale en lokale invloeden. De chef werkt het liefst met eerlijke en biologische producten uit de buurt. Zo weet je precies wat je op je bord hebt!

Meer informatie over restaurant Barrique

Maandag 15:30 - 01:00
- Wijnbar 15:30 - 01:00
Dinsdag t/m Vrijdag 15:30 - 01:00
- Wijnbar 15:30 - 01:00
Zaterdag en Zondag 12:30 - 01:00

Nicolette L.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Zeer gastvrij ontvangen met duidelijke uitleg over het concept bij Barrique en het menu. Het eten was erg lekker en de geserveerde wijnen van het wijnarrangement waren lekker en pasten goed bij het menu. Knus en gezellig tentje voor een gezellig avondje uit.
carlafr .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Pretentieus en onder de maat! Aanstellerig voorgerecht , 2 klontjes oranje = mousse van pompoen. Krokantje van zeewier = minuscuul driehoekje met moeite te vinden op het grote bord. Nadat we lieten zien dat het lamsvlees voor de helft uit vet bestond werd het afgedaan dat het doorgegeven zou worden aan de keuken. Verder niet op terug gekomen. Restaurant is warm en slecht geventileerd. Na thuiskomst roken onze kleren naar eten.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Wat een geweldig restaurant in hartje de pijp! Leuke, gezellige en kundige bediening en boven alles super goed eten en een heerlijke wijnkaart! Wij komen zeker nog een keer!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Bij Barrique hebben ze ons weer een heerlijk verrassingsmenu voorgeschoteld! Prachtige opmaak en smaakcombinaties van hoog niveau komen uit de keuken waar in alle rust gewerkt wordt! Heerlijk bijpassend wijnarrangement waar beide sommeliers je verrassen met hun uitgebreide en leuke uitleg. Ongedwongen gastvrijheid. Al met al een zeer geslaagde avond, dank hiervoor!
Karin T.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Menu was een verrassende verrassing, heerlijk gegeten en wijnarrangement erbij ook perfect. Enthousiasme en de wijnkennis van de medewerker maakte het nog lekkerder. Aanrader!
Jurgen R.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Erg lekker gegeten. Mooi verrassingsmenu met prima wijnarrangement .
bouke V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Ge-wel-dig!! Gevarieerd, subtiel, details verzorgd. Juiste hoeveelheid, perfecte wijn. Heel erg tevreden.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, goede uitleg bijpassende wijnen en ontspannen ambiance.Top.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Heerlijk gegeten! Hele mooie gerechten voor een zeer scherpe prijs. De bediening is uitstekend: rekening gehouden met wens voor zitplek, bij alle gerechten rekening gehouden met dieetwens (zwanger, en waar twijfel werd het gevraagd), er werd gevraagd hoeveel tijd we wilden tussen de gerechten en er werd zeer uitgebreid verteld over de wijnen van het wijnarrangement (ook zeer scherp geprijsd). Als met al een heerlijke avond!
Jurgen S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Op aanraden van vrienden restaurant Barrique bezocht. Restaurant met een geweldig en eenvoudig concept; verrassingsmenu van 3 tot 6 gangen met eventueel begeleidende wijnen en eventueel nog een bite naar keuze vooraf! We hebben de 5 gangen met bijpassende wijn besteld. De gerechten waren fantastisch en de wijnen inderdaad bijpassend, waarbij de goede en leuke informatie van de sommelier ook erg nuttig was. De service en flexibiliteit van de bediening was erg goed, mijn partner had namelijk wel genoeg aan 4 gerechten met wijn, dit was geen enkel probleem. We vertrokken met de opmerking "tot de volgende keer" en dat is geen loze belofte!!!
Mirja C.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Al vaak langs dit zaakje gelopen en pas na drie jaar besloten hier te gaan eten.
De ontvangst was goed. Het duurde vrij lang tot we de menukaart kregen, maar zodra we de keuzes hadden gemaakt, kwamen de oesters al snel. Daarna duurde het vrij lang voordat ons 4-gangen menu ''op gang'' kwam. De wijnen die bij de gerechten zaten waren super. Hierbij werd uitgebreid verteld over de wijn en afkomst, was erg leuk. Wel genoten van de gerechten deze avond. Het lijkt of het restaurant nog een beetje zoekend is.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Vorige week donderdag samen met twee vriendinnen bij dit restaurant wezen eten. We hadden gereserveerd en het was nog rustig dus we mochten zelf een leuk plaatsje uitkiezen.

We begonnen met een lekker glaasje Cava en hadden voor het 5 gangen diner gekozen. Alle gangen waren heerlijk, niet heel spectaculair maar wel heerlijke combinaties en vooral het dessert was heerlijk.

Bediening is vriendelijk, het mag wel iets persoonlijker maar verder hebben we een hele gezellige avond gehad. Ik zou dit restaurant zeker aan iedereen aanbevelen!
Sarahmol .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Voorgerecht viel een beetje tegen maar daarna waren de gerechten heerlijk.
Behalve het kaasplankje... die was zo klein, nog nooit zo'n schaars kaasplankje mee gemaakt.
Elske J.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was lekker! Echter de bediening vonden we echt slecht. We moesten 15 min wachten voordat we ons eerste wijntje konden bestellen. En de tijd tussen de verschillende gangen was echt te lang. We zagen dat veel gasten om ons heen zich hier ook aan stoorde . Jammer!
Onna T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Samen met mijn man een voortreffelijk Valentijnsmenu gehad met een heerlijk wijnarrangement.

We hadden een chefs table waar wij mooi mee konden kijken in de keuken, waar met veel passie de gerechten werden voorbereid. Een mooie aanwinst voor de Pijp.
Tim R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Top bediening , vriendelijk precies en snel. leuke sfeer. We zaten aan de chef's table- tof om alles in de keuken mee te maken.
Muriel W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Mooi opgemaakte gerechten, goed van smaak. Aardige, no nonsense bediening. Aanrader
Migel T.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Goed eten. Beleefde bediening. Relaxede kosmopolitische sfeer passend bij de Pjjp.
Willem B.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
De sfeer was heerlijk, het personeel vriendelijk en het wijnarrangement top.. super voor een romantische avond.
Huis62 H.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2017
Gezellig klein restaurant met vriendelijk personeel, heerlijk eten en goede wijnen. We hebben met z'n 6-en op een leuke manier de verjaardag van onze 19-jarige dochter gevierd.