Barrique

Gerard Doustraat 82 1072 Amsterdam Nederland Kaart
31-202218162

Over restaurant Barrique

Frans meets lokaal

Midden in de leuke Pijp vind je deze gezellige zaak. De gerechten hebben een Franse basis met internationale en lokale invloeden. De chef werkt het liefst met eerlijke en biologische producten uit de buurt. Zo weet je precies wat je op je bord hebt!

Meer informatie over restaurant Barrique

Maandag 15:30 - 01:00
- Wijnbar 15:30 - 01:00
Dinsdag t/m Vrijdag 15:30 - 01:00
- Wijnbar 15:30 - 01:00
Zaterdag en Zondag 12:30 - 01:00

K K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Heerlijke avond gehad met lekker eten goede ambiance en vriendelijke mensen. Voor herhaling vatbaar!
Mark D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Zeer prettig ontvangen. Onze zakenrelatie spreekt geen Nederlands maar alle gerechten en wijnen werden in uitstekend Engels uitgelegd terwijl hij geen wijn dronk. Mooie combinaties van wijn en spijs. De wijnen zelf waren ook zeer uniek. Bij de schuifdeur vooraan tocht het wel een beetje.
Ik kom graag nog eens terug.
Marian K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ontspannen sfeer.
2908HJ .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Barrique blijft mijn favoriete adresje in Amsterdam.
Naast de voortreffelijke keuken is de wijnkennis een mooie extra.
De zuurkool soep geserveerd met Zuid-Afrikaanse Riesling was de topper van de avond.
Jacob R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Verzorgde gerechten en zeer goede bijpassende wijnen. Gerechten kunnen hier en daar wat uitgesprokener qua smaak maar lekker en mooi opgemaakte borden. De uitleg over de wijn wordt bijzonder gewaardeerd.
Dessert erg goed, zowel zoet als kaas
Frans Dirk P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Met de kinderen gegeten, was erg lekker goede kwaliteit en verrassende gerechten, heerlijke wijn en een bijzondere sfeervolle ambiance. Komen zeker terug.
Hil85 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Heerlijk gegeten! Fijn restaurant met goede bediening die echt weten waar ze het over hebben. Verrassende combinaties in de gerechten wat ervoor zorgde dat het echt net wat anders dan anders is.
Montecasa .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Weer heerlijk hier gegeten. Oesters vooraf, Coquilles, Kalf en toetje waren allemaal van hoog niveau. De begeleidende wijnen zijn hier altijd een verassing. Ik ben niet onbekend in de wijnen, maar elke keer weten zij er weer een uit de hoed te toveren waar ik nog nooit van gehoord heb en wat werkelijk verrukkelijk is!
Absolute aanrader, tot snel!
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Wat een heerlijk eten serveren ze hier. Hoewel er een paar losse bites op de kaart staan is het de bedoeling dat je een chefs menu neemt variërend van 3 tot 6 gangen. Wij hebben gekozen voor een vier gangen menu met vooraf wat Oesters. Elke gang was om te smullen! De chef maakt er echt een feestje van. De bijpassende wijnen, die uitgebreid toegelicht worden, maakten de maaltijd compleet. Een enorme aanrader!
Uam .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wat een buitengewoon fijn restaurant is Barrique. Mooie wijn / spijs combinaties en vriendelijke bediening. Een vast menu met veel afwisseling qua ingrediënten en smaken. De basis voor veel gerechten is klassiek maar er zit altijd wel een positieve twist aan. Wij zaten aan de bar bij de keuken en dat is zeker aan te raden. Leuk om met de chefs te kunnen praten en meteen wat tips te krijgen als enthousiaste amateurkok. Een knus restaurant met een fijne sfeer en heerlijk eten. De prijs-kwaliteit verhouding is erg goed. Wij komen zeker terug, kortom een aanrader!
Carola J.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Uitstekend eten met een geweldig wijnarrangement voor een prima prijs. Uitgebreide uitleg bij de gerechten en de wijnen, tot aan de kaas toe. De moeite waard om terug te komen.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
het eten was van een goed niveau. De wachttijden tussen de gangen door duurde wel erg lang. Bediening was goed maar liet zich niet vaak genoeg zien. De gastheer had een ongeïnteresseerde en onprettige houding.
Dju .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Bediening was geweldig. De wijnen welke we bij ons menu kregen pasten ook perfect bij de gerechten. Er werd goed rekening gehouden met allergieën.
Sylvia W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
13-8 hier gegeten. Een heel klein restaurant met een moderne inrichting. Het eten was heel goed alleen erg weinig. Wij hadden een 3 gangen menu maar we hadden makkelijk 6 gangen opgekund zo weinig was het. Ik begon met een mozzarella bolletje in een waterig sausje dat niet veel toevoegde, met een theelepel tomatenijs en een paar mini groene blaadjes. Mijn partner had gerookte duivelsvis , lekker en hij heeft het overleeft want die kunnen giftig zijn als ze niet goed gefileerd zijn. Toen kregen we een konijnenpootje en ook een hoopje konijnenvlees met vijg erin. Daarbij lagen 2 halve aardappels en een rondje ratatouille en een veeg saus. Toen kregen we een kaasplankje met 8 stukjes heerlijke kaas met daarbij uitleg wat het was. En ook plakjes vijgenbrood van 1 mm dik en een toefje vijgencreme. De bediening was heel vriendelijk. Dit was trouwens een verrassingsmenu , je kunt alleen kiezen of je geen vis of vlees wilt. De prijzen zijn hier behoorlijk pittig , een fles huiswijn kost 24 euro.
Pinicoleada .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Erg goed gegeten bij restaurant Barrique in de Pijp in Amsterdam! Wij kozen voor chef's menu; een verrassingsmenu met 3, 4, 5 of 6 gangen. WIj gingen voor 4 gangen en hebben erg genoten. Ook op mijn wens voor vegetarische gerechten is goed geanticipeerd. Originele gerechten die op smaak waren. Vooral het dessert was verrassend; groene curry ijs met watermeloen. Ook de service was zeer goed; weten veel uit te leggen over wijnen & het eten. Al met al een top avond; aanrader!
Merlevanriessen .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Wij zaten aan de 'bar' aan de keuken wat het erg leuk maakte; veel interactie met de keuken. Goede wijn uitleg en een lekker en origineel 3 gangen menu. Ontspannen sfeer.
Barbara S.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Een paar keer nu bij dit restaurant gegeten en keer op keer zeer tevreden weggegaan. Je bent hier echt een avond uit. Lekker lang tafelen, heerlijke wijn, smaakrijke, mooie gerechten, een intieme sfeer en top service zijn voor mij key ingrediënten van een geslaagd diner. Hier voldoet Barrique volledig aan! Dikke pluim hoor!!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Altijd goede bediening, ook als iemand in training is, de service is top!
Olijfjes vooraf fijn, het menu altijd mooi samengesteld: de harig was heerlijk, de knoflook soep geweldig!!!
Dan-Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
De maître was arrogant en helemaal niet vriendelijk.
De wijn waren goed maar het eten was teleurstellend. Goedkoopste stuk varken vlees.
Kaas plankje was goed.
HansK99 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Prima eten en goede uitleg. Klein minpuntje, we kozen voor het 3 gangen arrangement en daarbij was mijn opmerking dat ik alles prima vond behalve rood vlees. Dat zou helemaal in orde komen, echter het hoofdgerecht was varkensvlees... Men had mijn wens niet gehonoreerd. Heb het zo gelaten want de smaak was goed, maar is niet helemaal zoals het hoort.