Barrel Wijnlokaal

Donderdag t/m Zaterdag 17:00 - 00:00

• Af te huren
Henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Wat is Barrel toch een mooi verborgen pareltje in de Groninger binnenstad.

Het is in principe meer een wijn- dan eetlokaal maar ook de hapjes die geserveerd worden zijn van uitstekende kwaliteit. De gastheer heeft dagelijks een keur van voortreffelijke wijnen openstaan en adviseert altijd kundig en uitgebreid.

Uistekende plek ook voor een goed glas voor of na een diner.
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Afgelopen vrijdag het weekend ingeluid bij Barrel. Bij binnenkort begroet. Zijn bij andere mensen aan tafel gaan zitten. Was genoeg ruimte. Zalige chardonnay en cava gehad. Een vlees kaas plankje gehad was super lekker. Wel aan de dure kant 4 personen 40 euro. Verschillende kaas soorten. Droge worst 3 stukjes, 2 olijven, 2 cherry tomaten,1augurkje, 7 druiven. Fuet 6 stukjes. Vindt dit te duur, daarom een laag cijfer, was wel lekker. De sfeer is top. Je krijgt een karaf water. Die vullen ze steeds aan! Super gezellige avond gehad.
Beste Alice, dank voor je bezoek aan Barrel en je leuke recensie. Graag plaats ik nog wel een kleine kanttekening: onze borden met kazen en charcuterie kosten voor 4 personen 7,50 per persoon (dus 30 euro totaal) en bevatten ten minste 4 soorten kaas en 4 soorten charcuterie (waaronder afgelopen vrijdag ook Parmaham en pâte en croute). Daarbij serveren we brood naar believen. Druiven en tomaatjes dienen vooral ter garnering, maar ik vind inderdaad de hoeveelheid olijven en augurk die je beschrijft te mager, mijn verontschuldigingen daarvoor. Hopelijk tot een volgende keer!

Reactie van proever:

Dank voor jullie reactie, tuurlijk kom ik terug. We hebben met z'n viertjes genoten van jullie zaak.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Een van mijn favorieten in Groningen! Barrel is een gezellig wijnlokaal in Groningen met een uitermate enthousiaste eigenaar die veel kennis van wijn heeft. Ook de andere mederwerkers zijn stuk voor stuk ontzettend aardig en hebben voldoende wijnkennis om je van advies te voorzien. Elke week een wisselende collectie open wijnen (15 stuks) en daarnaast een erg uitgebreide wijnkaart wijnen per fles. Ik word altijd van goed advies voorzien wanneer ik een glas wijn wil, en mag proeven als ik niet zeker weet wat ik moet kiezen. De planken met kaas en vleeswaar zijn heerlijk, met een hoop verschillende soorten die je niet standaard op elke kaas/worst plank vindt.
Elke keer is het weer een feestje om hier heen te gaan, je ziet gewoon dat aan alles wat ze hier doen veel aandacht is besteedt. Ik ben fan, ga zo door! Ik ga zo snel mogelijk een wijncursus bij jullie doen!
Mirre V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Heerlijke hapjes en lekker veel aandacht voor de gasten bovendien kom je hier natuurlijk voor het mooie wijn aanbod. Heerlijke Franse bordeaux gehad heerlijk.
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
De wildschotel was heerlijk als hapje bij de wijn.
Vriendelijke bediening, elke keer weer. Inmiddels al ruim tien keer geweest.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
Wat is dit een mooi adres en verborgen pareltje in Groningen. Gelegen aan niet de leukste straat maar eenmaal binnen, warme ontvangst en meer dan mooie wijnen, zowel per fles als glas. De begeleidende hapjes zijn ook goed , ook we komen zekdr terug.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Ontzettende aanrader voor een avondje genot. Goede wijnen met goede toelichting. Chef Martijn is een perfecte gastheer en zijn enthousiasme vult de hele zaak.

Ga het zelf beleven!
Martine-M .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Eindelijk een wijn-proef-lokaal waar ze de meest goddelijke wijnen per glas schenken en daarbij je in de watten leggen met idioot lekkere kaas-charcuterie-plankjes.
De setting is authentiek, informeel en charmant.
De service is oprecht, gastvrij en voorkomend.
De wijnen, vooral de Meursault die ik vrijdagavond dronk, was goud in een glas.
Kortom, de plek om samen te komen en te genieten.
Aanwinst voor Groningen. Dank Martijn!

Patrick K.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2014
Via een borrel met een relatie kwam ik met dit wijnlokaal in aanraking. Niet direct op een voor de hand liggende locatie in de stad gelegen maar dit maakt de "vondst" misschien nog wel extra leuk. De belangrijkste zaken, de wijnen waren werkelijk heerlijk en er werd de tijd genomen om iedereen een passende wijn te serveren. Voor wat betreft het eten heb ik nog geen brede ervaring in dit lokaal maar de plankjes met diverse kaasjes, worstjes en andere hapjes waren in ieder geval uitstekend voor elkaar. Ik/wij komen zeker nog eens terug.
Eeffieh .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Geweldig, eindelijk een plek waar je kwaliteitswijn kunt drinken en ook nog iets over wijn leert. Dankzij de super service met een vriendelijke glimlach een heerlijk 'thuisgevoel'. Ook de hapjes zijn van een bijzondere kwaliteit en culinair verrassend. Barrel zit een beetje verstopt maar is het omlopen meer dan waard. Alleen jammer dat ze meestal pas om vijf uur open gaan.
Irene V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Hier al meerdere malen geweest om te genieten van een heerlijk wijntje. Erg leuk concept en echt een aanwinst voor de stad Groningen. De gastheer erg enthousiast en brengt goede sfeer. De hapjes zijn ook erg lekker, mooie vleeswaren en kaas. Huiselijke sfeer. Jammer dat Barrel alleen open is van donderdag t/m zaterdag. Het is een aanrader om een aperitief hier te nemen en dan in de stad hapje te eten.