Barra

Eerste Sweelinckstraat 23 1073 CL Amsterdam Nederland Kaart
31-206718616

Over restaurant Barra

Puur Spaans eten zonder fratsen

Pure gerechten zonder fratsen. Met ingrediënten die veelal uit Spanje worden geïmporteerd creëren ze bij Barra kleine smaakexplosies die je deelt met je tafelgenoten onder het genot van een goed glas wijn. De smaak van Spanje midden in de Pijp!

Meer informatie over restaurant Barra

Maandag t/m Vrijdag 16:00 - 00:00
Zaterdag vanaf 12:00

Jet33 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Heerlijk Spaans gegeten bij Barra in de Pijp op het terras. We kenden het restaurant niet maar na deze ervaring komt het zeker op onze favoriete lijst met Spaanse restaurants te staan en dan behoorlijk bovenaan.
De rode poon gegrild was voortreffelijk ook de tapas van zeer goede kwaliteit.
en tot slot een chocolade taartje om je vingers bij af te likken.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We vonden het personeel bij Barra heel vriendelijk en begripvol, en we zaten prima buiten, de stoelen vielen reuze mee ;-)
Een kleine teleurstelling was dat er eigenlijk weinig te kiezen viel met de AHrestozegels. Diverse hapjes waren heerlijk, de gehaktballetjes bijv. waren voortreffelijk. De vis en het 'varkentje' van het hoofdgerecht waren prima!
Een teleurstelling waren de patatas bravas, die ons gefrituurd leken, i.p.v. zachtjes in de oven gegaard, dit waren frites in patatas bravas-vorm, eigenlijk een totaal ander gerecht.
De taarten als toetjes waren werkelijk voortreffelijk!
Al met al: redelijke ervaring, maar we moeten nog een keer terug om er achter te komen hoe Barra ècht is, als tapa's restaurant, en om vrij te kunnen grasduinen op de tapaskaart. Maar ik kom niet vooraleer ik weet dat Barra patatas bravas gaat maken zoals ze gemaakt horen te worden......dat is op de bakplaat ;-)
Hoi Xavira,
Je vind alles goed behalve een bijgerecht, en je geeft een 6! Ik hoop niet dat je mijn kinderen les geeft:)
Onze patatas komen niet van de plaat zoals t volgens jou moet, maar uit de oven, met ons eigen gemaakte salsa brava.
Ik ken geen 1 recept met patatas bravas van de plaat zoals jij suggereert, maar we zijn verschrikkelijk benieuwd! En je krijgt een etentje in oktober als je het originele recept kan laten zien.
Bedankt voor je recensie.
Janna W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Barra is een leuk restaurantje. We konden die avond buiten zitten, maar ook binnen zag het er gezellig uit. We begonnen met verschillende soorten tapas. Die smaakten lekker, maar waren niet echt buitengewoon. Ook daarna het hoofdgerecht, we hadden vis en het nagerecht waren goed, maar eveneens niet echt bijzonder. De bediening was vriendelijk en aardig. We hebben verder een prima avond gehad, maar ik weet niet of we hier perse weer naar terug zouden gaan.
Beste Jawebes,

Allereerst; wat een mooie naam. En bedankt voor je recensie. Allertweeds: als je twijfelt om nog eens te gaan , nooit doen. Zeker als je t helemaal niet bijzonder vindt. Er is zoveel keus in Amsterdam, je kan iedere week in een nieuwe zaak eten! Zoek t avontuur.
Joli_isabella .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na een dagje uit met vrienden in Amsterdam hebben we heerlijk gegeten met AH actie bij Barro. Het was een heerlijk menu, alles was lekker. De bediening ook erg aardig en ze deden goed hun best. We zaten buiten op terras. Het enige minpuntje waren de stoelen. Na 2 uur daarop zitten waren we blij dat we konden gaan staan. Eten en bediening echter top.
Barra! Barro is onze hond..( Wij hebben de stoelen bewust afgesteld op 2 uur voor mensen met een AH menu, anders komen we niet uit de kosten:)
Dank voor de recensie!

Javier Ristoff de la Coño

Reactie van proever:

Prima klantenbinding deze reactie !!

anf 2e reactie van restaurant:

Excuus Joli, hoopte dat je de ironie herkende.
Voortjes .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
We zaten lekker buiten. Het meubilair buiten is erg simpel.
Eten was erg lekker en leuke bediening!
Het was een heerlijke avond!
(Toiletten kunnen schoner....)
Dank voor uw recensie! Mijn neef Rubén maakt altijd toiletten schoon, ik zal m een standje geven.

• Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met de AH restaurant actie bij Barra gegeten. We kregen een menuutje. Hielden rekening met het feit dat ik geen vlees en kaas eet, erg fijn! Het eten was wel lekker, maar niet bijzonder. Bediening was aardig, maar ondanks het weinig aantal tafeltjes dat bezet waren kwamen ze niet heel vaak langs. Het interieur is niet erg inspirerend. Al met al een prima avond gehad.
Hoi Floor,

Bedankt voor je recensie. Wij vinden het zelf niet zo fijn als r steeds iemand langs loopt om te vragen of alles naar wens is. Vandaar. Interieur niet inspirend? Heb je de gedichten niet gelezen op de spiegels? Dat is nog eens inspiratie:) maar inderdaad sommigen verwachten bij ons Torremolinos, dat is t absoluut niet.
Nogmaals bedankt voor je bezoek.

Richard S.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Het blijft n feest bij Barra te eten. Als je geluk hebt bedient de dochter en de vrouw van de eigenaar. En dat geluk hadden we. We lieten ons verrassen met heerlijk uiteenlopende tappa's. En de zalige citroentaart kwam rechtstreeks uit de oven.
Dank voor uw vriendelijk verhaal. Alleen is t tapas. Tappas is in t Mexicaans een heel goor woord. Krijg ik niet langs de Iens redactie...
Moeben .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Via de ah actie gereserveerd.Goed bevallen!Heerlijke tapas, waar voor je geld!!Bediening aardig maar niet echt capabel.Goede sfeer!
Samantha V.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Samen met mijn vriend via de Albert Heijn restaurant deal naar Barra geweest. Echt super gegeten. De tapas van het voorgerecht overtroffen onze verwachtingen, aangezien wij geen vis liefhebbers zijn, maar deze waren echt uitzonderlijk goed van smaak. Het vlees van het hoofdgerecht was perfect gebakken en heerlijk van smaak. Ook de crema catalana van het desert viel ons erg goed. Het had een mooie dikke gebruleerde suikerlaag en een mooie volle creme. De service was perfect. Heel erg vriendelijk personeel, die je overal bij wilt helpen. Wij komen hier zeker nog een keer terug!!
Dank voor je bezoek en je vriendelijke verhaal Samantha, graag tot een volgende keer. Dan ligt er de afgesproken enveloppe klaar.

Xavier de Vries
Cderuiter1 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2016
Gegeten met 2 personen met de AH actie. Goed begin met lekker tomatenbroodje, gevolgd door 6 tapasjes uiteenlopend van een wat typische smaak (tonijntartaar) tot smakelijk (gazpacho). Hoofdgerechten waren we minder enthousiast over en de toetjes vielen ook wat tegen, misschien ook omdat we al genoeg hadden gegeten. Bediening was heel prettig: vriendelijk, informatief en telkens precies op tijd. Decor ook prima, we hebben buiten gezeten, dekentjes en kachel aanwezig. (Sanitair trouwens ruim en schoon, maar weet niet of dit onder het decor valt ;-).
He, verdorie, net nu we de tweede plaats haalde met onze toetjes op t Willy Dobbe concours. Jammer! Uit huilen op de mooie toiletten en vrolijk verder.

Willem-44 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Ik vond het eten niet geweldig, dat gold helaas voor alle onderdelen. Het voorgerechtje, broodje met tomaat, vonden wij niet bizonder. De tapasjes waren tamelijk simpel en niet heel smakelijk en ook de citroentaart viel tegen.
Alleen de koffie was goed.
Willem 44,
Wij finden jou resenti wel bizonder,
Hartlelijk dank.

Mvg,

Javier Gonzalez Bonita los Coños.
Tsjino .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Leuk personeel en eten is prima. Had wel meer tapas gerechten verwacht. Had nu niet echt een idee dat ik bij een tapas restaurant zat.
Tsjino( is dat je echte naam?) bedankt voor je recentie. We zijn ook geen tapasbar, tenminste niet in de Klassieke zin. Misschien moeten we daar duidelijker in zijn.

Reactie van proever:

Bedankt voor uw reactie. In dat geval hebben wij misschien t ook verkeerd opgevat. Voor als nog wat het verder lekker.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Wij hebben hier gegeten met een Albert Heijn restaurant deal.
Op het terras gezeten. Tafels zijn heel dicht bijelkaar.
Voor hebben wij 6 tapas gekregen.
Waren wel lekker maar er zat niet bijzonders bij. Tonijn tartaar was goed.
Hoofdgerechten van varkens nek was smakelijk. De vis was gefrituurd. Zeker niets bijzonders.
De fles wijn was heerlijk. Service was ook goed.
Waarschijnlijk zonder zo 3 gangen menu waren er veel lekkerder dingen om te eten.
Sandra, hallo.

Bedankt voor je recentie: graag gedaan.
1 ding : wij frituren nooit vis. Deze wordt in ruime pomace olie gebakken. Klinkt toch anders..

Groet, en wellicht tot ziens

Pablo Charisteas Almeida
Crombeen.dave .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Goede vriendelijke bediening.
Het eten was super lekker. Het duurde alleen en beetje lang voordat we ons dessert kregen. Maar dat mag depret niet drukken. Een aanrader!
Dank je Dave! Hadden we even nodig na dat zure verhaal hier onder:)
Charlotte P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Ik moet helaas zeggen dat ik nog nooit zo slecht heb gegeten.
Het menu zag er redelijk aantrekkelijk uit: een pan, 6 tapas, een hoofdgerecht en een dessert na. Helaas zag een gedeelte van de tapas er onsmakelijk uit en rook de vis heel sterk (en de smaak was ook niet heel best). We kregen ter compensatie een tonijntartaar maar deze was vreemd van structuur, veel mayonaise en draderig. Voor de zekerheid nam de helft van het gezelschap het vegetarische hoofdgerecht, maar dit bestond uit rauwe paprika met semi koude plak geitenkaas, hier leek niet de tijd voor genomen om dit gerecht te laten garen.
De bediening heeft geen ondermaatse service verleend, maar gezien het feit dat de zaak zo goed als leeg was, hadden ze wel wat oplettender kunnen zijn naar hun tafels.
Jammer dat u niet tevreden bent! Een 2 ( van een proever in spé) voor t eten is ons in ons 20 jarige bestaan nog niet overkomen. Wat te doen?
zullen we stoppen, of gaan we door? Want zo zuur hebben we ze nog niet ontvangen. Over een week meer.

Javier Gonzalez Byazz

Beste Javier,

Jammer dat u een eerlijk bericht zelf zo zuur oppakt. Het feit dat ik 'een proever in spe' zou zijn, doet toch niets af aan mijn reuk- en proefvermogen. Ik heb mijn recensie achter gelaten vooral in de hoop dat u er iets mee doet voor uw toekomstige klanten.
ArianEssenstam .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten we hebben ons laten verrassen door de keuken. Ideaal met een fles heerlijke sangria. Topper vind ik de gehaktballentjes.
P.wijnberg06 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Het eten viel ons wat tegen, hadden er meer van verwacht na het gezien te hebben bij ATV 5.
Daarbij waren niet alle gerechten op voorraat, een beetje slordig als je om 19.30 al nee moet verkopen.
Voor de rest bediening en sfeer goed, al zou de muziek wat meer gevarieerd mogen zijn, maar al met al toch een geslachte avond.
Wat jammer dat u niet helemaal tevreden bent. Omdat we nu ook 4 dagen lunch hebben en t ook erg druk is kan t zijn dat er een gerecht op gaat. We maken alles iedere dag opnieuw, vandaar. Maar om de avond geslacht te noemen is misschien wat overdreven:)!

Javier Gonzales
Inge B.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
De Pulpo a la Gallega (octopus) met een mooi glas rose was heerlijk! Op het terras met dekentje, een fijn begin van het weekend. Kom zeker een keer terug.
EmmaBrood .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
We kregen een speciaal menu vanwege de tank en dineer actie. Alles werd netjes uitgelegd en de tapas waren zeer smaakvol. De hoofdgerechten erna met een mooi schaaltje patatas bravas en tenslotte een crema catalana. Geslaagd diner.
Dank!
Nico F.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
De bediening was prima en voorkomend. We konden buiten zitten op een aardig terras op prima zittende eenvoudige stalen stoeltjes, echter een kussentje had niet misstaan. De keuze viel op tapas ofwel kleine hapjes, we hebben er een flink aantal genoten. De smaak was goed, wat minder uitgesproken dan je van een Spaans restaurant zou verwachten: mixed gril van kroketjes, spinazie, vis en ham, leuke kleine hapjes, bloedworst, ook wat vlak van smaak, Coquille st Jacques, prima klaargemaakt, gehaktballetjes waren te vlak en smakeloos en een goede crème brûlée