Barceloneta

Kinkerstraat 228 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-203626221

Over het restaurant Barceloneta

Spaanse passie in mooiste vorm

Wat een spannende smaken bij elkaar! Barceloneta is een gastro, restaurant en tapasbar. Eigenaren Pilar en Marti hebben 35 jaar ervaring in de Spaanse keuken dus een etentje hier is een ongeëvenaarde gastronomische rondreis door Catalonie en Spanje. Daar hoort ook de alleraardigste service bij. Klassiekers zoals gamba's a la plancha, patatas bravas en churros op z'n best!

Meer informatie over restaurant Barceloneta

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

9,3

Jouw recensie over het restaurant Barceloneta

Hyleco N.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Heerlijke avond! Lekkere wijn en zeer goede prijs kwaliteits verhouding. De Bisque is zeker een aanrader! Hier kom ik zeker op korte termijn terug...
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat een geweldig restaurant! Het personeel is gewoon TOP! Heel vriendelijk, legt je in de watten en heeft humor, zonder te veel aanwezig te zijn. Bovendien was het eten heerlijk en prachtig opgemaakt. Ook zeer geschikt voor vegetariërs. Het restaurant is altijd druk, gezellig.
Pascale W.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Wat een heerlijke verrassing. Fantastisch gegeten en verrassende combinaties. Eigenaresse vertelt vol enthousiasme en passie ove de gerechten die worden opgediend.
Arthur V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Verrukkelijkkkkkkkkk. Alle voorgaande recensies zijn waar. Wij ( Oostpoortenaren bij Watergraafsmeer) hebben Barceloneta net ontdekt.
Vorige week voor het eerst gegeten en afgelopen Maandag weer.
Grote klasse. De Tapas Bravas( totaal anders dan ooit eerder gegeten), de garnalen, kroketjes, brood, lamsbout ( helaas op bij het 2e bezoek), de punt paprika met geitenkaas, zonder enige overdrijving smaak pupillen- strelend in mooi opgemaakte borden. Het was afgelopen maandag niet barstensvol dus de eigenaar nam ook de tijd om zijn Catelaanse passie voor heerlijke tapas aan ons tafeltje toe te lichten. Van vlees tot paddestoel alles vanuit eigen achterland met liefde bereid. Niet in de minste plaats ook applaus voor de heel attente en vriendelijke bediening. Een min puntje, Barceloneta, doe mij een plezier en schenk de rode, voortreffelijke tempranillo iets kouder, mag best 17 graden hoor. Dan hoeft mijn partner niet elke keer om ijsblokjes te vragen.
Ria en Arthur van Dijk
Claudia C.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Wederom heerlijk gegeten bij Barceloneta. De tapas zijn smaakvol en mooi, de welbekende tapas zijn nét even anders, origineel en erg lekker. De bediening is ontzettend vriendelijk en behulpzaam. Het restaurant is klein en sfeervol, een fijne plek!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijke tapas gegeten in een prettige atmosfeer en met een zeer vriendelijke bediening. De tapas waren vaak verrassend b.v. kroketjes met iberica ham en eekhoorntjesbrood. De paella was helaas nogal gewoontjes. De toetjes waren verrukkelijk. Zo hoort een crème caramel te smaken!
Erwin R.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Wat een aanrader! Niet te chique. Alles precies goed en de tapas (waar je voor komt) waren het hoogtepunt! Het interieur kan iets gezelliger maar al met al een fantastische geslaagde avond gehad! Ook wij komen hier zeker terug.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2017
Leuk sfeervol restaurant! Geweldige bediening en prachtig opgediende gerechten. Het eten was erg lekker en de Paella heerlijk!!! Het was onze eerste maar zeker niet de laatste keer. Dus Barceloneta .... tot de volgende keer!!!
Tom en Ellen Staphorsius.
Ellen S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Tom en Ellen Staphorsius.
Mitchel J.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Meerdere malen gegeten inmiddels. Elke keer heerlijk gegeten, super vriendelijke bediening van een koppel uit Barcelona. Hij is kok en zij bedient. Een dikke aanrader!
Romy ..
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een echte aanrader! Heerlijk eten en vriendelijke service, niks is te veel. Tijdens het eten kwam de kok nog even vragen of alles naar wens was, super leuk. Een top restaurant als je opzoek bent naar een combinatie van lekker eten en een goede sfeer!
Romy ..
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Een top restaurant als je van lekker eten en een goede sfeer houd. Hier met een groep vrienden gegeten, in 1 woord geweldig! Heerlijk eten en een goede service, niks was te veel. Tijdens het eten kwam de kok nog even vragen of alles naar wens was,super leuk. Een echte aanrader!
Gabi L.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Voor het eerst in Barceloneta gegeten, met een AH/Iens deal. De hooggespannen verwachtingen door de lovende recensies werden grotendeels waargemaakt.
Zeer vriendelijke ontvangst in het prettig sober ingerichte, kleine restaurant. De gerechten werden in een zeer hoog tempo opgediend, vrijwel allemaal tegelijk. Een volgende keer zou ik vragen om dat anders te doen, daar zal men vast rekening mee willen houden.
Aantrekkelijke menukaart ingedeeld op groenten, vlees en vis. Mooi opgediende, smaakvolle tapas maar de paella was veel te zout en de rijst was niet gaar. Hier - helaas pas achteraf- iets van gezegd. Men vond het heel vervelend en compenseerde ons met een koffie en een aperitief.
Overzichtelijke, redelijk geprijsde wijnkaart. De rode wijn werd tot onze verrassing geschonken in een heel klein glas, de witte in een royaal ballonglas.
Alles bij elkaar zeker voor herhaling vatbaar.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Bijzonder vriendelijke bediening in dit kleine Catalaanse tapasrestaurant.
De tapas waren erg goed, ik was zeer tevreden met de inktvis met aardappelen en de paprika gevuld met geitenkaas en ibericoham. En de cortado smaakte zoals in Spanje. Heerlijk allemaal.
Christine1973 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij genoten van ons kerstdiner met 5 collega's bij Barceloneta. Ieder gerecht was een traktatie, geen standaard tapas gerechten maar culinaire hoogstandjes. En dan het toetje, een heerlijke variatie op de standaard cheese cake, die moet je gaan proeven. Deze is echt te lekker om over te slaan. Onze complimenten aan de elektricien!

De bediening krijgt ook onze complimenten, een top gastvrouw. Dit is een restaurant om snel weer een keer naar toe te gaan. Ik kan nu al niet kiezen welk gerecht ik dan ga eten.
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ik ben hier al meerdere malen geweest, met alleen mijn partner, met verschillende vrienden, en een keer met een grote groep. De kwaliteit is echter constant hetzelfde geweest.

Dit restaurant is gewoon echt heel erg goed. De gastvrouw is ontzettend vriendelijk en heeft hart voor de zaak. Probeert iedereen persoonlijke aandacht te geven, en is duidelijk betrokken bij alles wat er gebeurt in de zaak. Het eten steelt echter de kroon. De gerechtjes zijn prachtig opgemaakt, en altijd weer nét iets anders dan dat je verwacht. Het kost iets meer dan de gemiddelde AYCE-tapas tent, maar je krijgt er dan ook een stuk meer kwaliteit voor terug.

Ik zou dit restaurant aan iedereen aanraden, voor welke gelegenheid dan ook!
Iskandar T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk uiteten geweest bij dit kleine tapas restaurant. Het eten was fantastisch net zoals de service van de zeer vriendelijke Spaanse eigenaresse! Het zat lekker vol waardoor het ook erg gezellig was!
Lorena M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij La Barceloneta! Ik ben zelf van Spaanse afkomst en heb nog nooit zo lekker Spaanse tapas gegeten in Nederland. De eigenaren zijn erg gastvrij en leggen je in de watten. De tapas worden heel erg mooi opgedekt en smaken voortreffelijk. Het lijkt net of je voor een paar uurtjes in Spanje bent. De prijs-kwaliteit is ook prima en je krijgt echt waar voor je geld!
Dimphy A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een heerlijk echt spaans tapas restaurant is dit! Alsof we in Spanje waren maar dan wel in een bijzonder goede tent. Fijne bediening, Spaans pratend met elkaar en met sommige gasten, lekker sfeertje. Het eten meer dan zomaar een standaard tapas hapje. Culinair! De kok kwam nog even informeren hoe het eten was. Hier is echt aandacht voor zowel het eten als de klant! Een hele mooie afsluiting van een moeder-dochters dagje. Tot snel!!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Op Iens gezocht naar restaurant in Amsterdam west waar je glutenvrij kon eten. Als coeliaki patiënt toch nog gecheked bij het reserveren of glutenvrij eten kon. Dat was geen probleem. Bij binnenkomst had de serveerster nog een keer opgezocht wat glutenvrij was. Dat had eigenlijk al genoeg waarschuwing moeten zijn. Toch gebleven en vier glutenvrijgerechten besteld. Toch wel wat twijfel bij het eerste gerecht bleek het op een bedje van gemalen wit brood te liggen. Toen was het echt duidelijk dat ze ook in de keuken niet goed begrepen wat glutenvrij betekent. Dus twee van de vier gerechten laten staan - volgens mijn date waren ze overigens erg lekker. De andere twee wel gegeten maar was wel erg onrustig want had wel een hap van het eerste gerecht genomen.

Dit is het probleem met de hedendaagse trend van glutenvrij eten. Sommige mensen zoals ik mogen geen gluten want ze worden er ziek van en voor andere is het een vrijwillige dieetkeuze en luistert het niet zo nauw.

Maar als restaurant moet je weten wat gluten zijn zeker als je op je kaart en op Iens en vervolgens ook nog via email bevestigd dat er glutenvrij gekookt kan worden. Dus hier moet het restaurant wat aan doen!

Ik heb een gezellige avond gehad, met een wijntje van het huis en een heel welwillende bediening.