Barceloneta

Kinkerstraat 228 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-203626221

Over het restaurant Barceloneta

Spaanse passie in mooiste vorm

Wat een spannende smaken bij elkaar! Barceloneta is een gastro, restaurant en tapasbar. Eigenaren Pilar en Marti hebben 35 jaar ervaring in de Spaanse keuken dus een etentje hier is een ongeëvenaarde gastronomische rondreis door Catalonie en Spanje. Daar hoort ook de alleraardigste service bij. Klassiekers zoals gamba's a la plancha, patatas bravas en churros op z'n best!

Meer informatie over restaurant Barceloneta

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

9,2
Roy D.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2017
Wat een geweldig restaurant! Het personeel is gewoon TOP! Heel vriendelijk, legt je in de watten en heeft humor, zonder te veel aanwezig te zijn. Bovendien was het eten heerlijk en prachtig opgemaakt. Ook zeer geschikt voor vegetariërs. Het restaurant is altijd druk, gezellig.
Loes K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2017
Bijzonder vriendelijke bediening in dit kleine Catalaanse tapasrestaurant.
De tapas waren erg goed, ik was zeer tevreden met de inktvis met aardappelen en de paprika gevuld met geitenkaas en ibericoham. En de cortado smaakte zoals in Spanje. Heerlijk allemaal.
Christine1973 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Afgelopen vrijdag hebben wij genoten van ons kerstdiner met 5 collega's bij Barceloneta. Ieder gerecht was een traktatie, geen standaard tapas gerechten maar culinaire hoogstandjes. En dan het toetje, een heerlijke variatie op de standaard cheese cake, die moet je gaan proeven. Deze is echt te lekker om over te slaan. Onze complimenten aan de elektricien!

De bediening krijgt ook onze complimenten, een top gastvrouw. Dit is een restaurant om snel weer een keer naar toe te gaan. Ik kan nu al niet kiezen welk gerecht ik dan ga eten.
Nicki V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Ik ben hier al meerdere malen geweest, met alleen mijn partner, met verschillende vrienden, en een keer met een grote groep. De kwaliteit is echter constant hetzelfde geweest.

Dit restaurant is gewoon echt heel erg goed. De gastvrouw is ontzettend vriendelijk en heeft hart voor de zaak. Probeert iedereen persoonlijke aandacht te geven, en is duidelijk betrokken bij alles wat er gebeurt in de zaak. Het eten steelt echter de kroon. De gerechtjes zijn prachtig opgemaakt, en altijd weer nét iets anders dan dat je verwacht. Het kost iets meer dan de gemiddelde AYCE-tapas tent, maar je krijgt er dan ook een stuk meer kwaliteit voor terug.

Ik zou dit restaurant aan iedereen aanraden, voor welke gelegenheid dan ook!
Iskandar T.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Heerlijk uiteten geweest bij dit kleine tapas restaurant. Het eten was fantastisch net zoals de service van de zeer vriendelijke Spaanse eigenaresse! Het zat lekker vol waardoor het ook erg gezellig was!
Lorena M.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij La Barceloneta! Ik ben zelf van Spaanse afkomst en heb nog nooit zo lekker Spaanse tapas gegeten in Nederland. De eigenaren zijn erg gastvrij en leggen je in de watten. De tapas worden heel erg mooi opgedekt en smaken voortreffelijk. Het lijkt net of je voor een paar uurtjes in Spanje bent. De prijs-kwaliteit is ook prima en je krijgt echt waar voor je geld!
Dimphy A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Wat een heerlijk echt spaans tapas restaurant is dit! Alsof we in Spanje waren maar dan wel in een bijzonder goede tent. Fijne bediening, Spaans pratend met elkaar en met sommige gasten, lekker sfeertje. Het eten meer dan zomaar een standaard tapas hapje. Culinair! De kok kwam nog even informeren hoe het eten was. Hier is echt aandacht voor zowel het eten als de klant! Een hele mooie afsluiting van een moeder-dochters dagje. Tot snel!!
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Op Iens gezocht naar restaurant in Amsterdam west waar je glutenvrij kon eten. Als coeliaki patiënt toch nog gecheked bij het reserveren of glutenvrij eten kon. Dat was geen probleem. Bij binnenkomst had de serveerster nog een keer opgezocht wat glutenvrij was. Dat had eigenlijk al genoeg waarschuwing moeten zijn. Toch gebleven en vier glutenvrijgerechten besteld. Toch wel wat twijfel bij het eerste gerecht bleek het op een bedje van gemalen wit brood te liggen. Toen was het echt duidelijk dat ze ook in de keuken niet goed begrepen wat glutenvrij betekent. Dus twee van de vier gerechten laten staan - volgens mijn date waren ze overigens erg lekker. De andere twee wel gegeten maar was wel erg onrustig want had wel een hap van het eerste gerecht genomen.

Dit is het probleem met de hedendaagse trend van glutenvrij eten. Sommige mensen zoals ik mogen geen gluten want ze worden er ziek van en voor andere is het een vrijwillige dieetkeuze en luistert het niet zo nauw.

Maar als restaurant moet je weten wat gluten zijn zeker als je op je kaart en op Iens en vervolgens ook nog via email bevestigd dat er glutenvrij gekookt kan worden. Dus hier moet het restaurant wat aan doen!

Ik heb een gezellige avond gehad, met een wijntje van het huis en een heel welwillende bediening.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Dit restaurant is zó populair, in ieder geval in het weekend, dat je zeker een week tevoren moet reserveren. De populariteit is helemaal terecht! Vriendelijke bediening en de tapas zijn erg bijzonder, wijken af van het gangbare en zijn overheerlijk! Ze zijn ook heel mooi opgediend: echt plaatjes! Wij bestelden voor ons 2-en 5 tapas, die rustig stuk voor stuk werden opgediend. Zo konden we elk hapje helemaal eer aan doen en werden we ook niet overladen. Toen wij er waren was er een gezelschap dat een verjaardag vierde. Het gezelschap was nogal uitbundig, maar door de pijpenla dat het restaurantje is, klonk het erg rumoerig.
Wij komen zeker terug, vooral ook vanwege de prijs-kwaliteitverhouding.
Merel E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Wat een geweldige plek om heerlijk tapas te eten! We hebben ons laten verrassen door de kok en zonder uitzondering heerlijke gerechten op tafel gekregen. Wij vonden het alle vier TOP! de smaken, de wijnen, prachtige gerechten en super vriendelijk personeel.
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Je krijgt echt waar voor je geld. Alles was lekker, de kroketjes, dadels, patatas bravas, garnalen, heerlijk! Bediening ook top, heel leuk met de mensen gepraat. Ik kom zeker terug!
Felice G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekkere, originele tapas voor een prima prijs! Er werd aangeraden 4-5 tapas voor 2 personen te bestellen, dit was inderdaad genoeg. Zeer vriendelijke bediening en simpele maar sfeervolle inrichting. Al met al zeker een aanrader!
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Super leuk restaurant, geïnspireerde bediening, creatieve tapas, we hadden liefst de gehele kaart geproefd! Dessert van de chef delicious!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Erg apartment tapas, gezellige sfeer en vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten met een goede vriend in Barceloneta. De tapas stond snel op tafel omdat we al vroeg in het restaurant arriveerden. We hebben 6 verrukkelijke tapas gegeten, die prima te delen waren met z'n tweeën. Vooral Tortillas de verduras ... en Rocas de Bacalao ... vonden we heerlijk. Bij al dit lekkers hebben we een verfrissende Rueda gedronken. Bediening was erg vriendelijke en attent. Een fijn restaurant, waar je snel thuis voelt!
Bruno P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Geweldig eten! Authentieke Spaanse tapas zoals ze bedoeld zijn. Werkelijk heerlijk.
Wij kwamen laat aan op een zaterdag avond, maar gelukkig werd hier niet moeilijk om gedaan.
Bediening was ook zeer gastvriendelijk.
Wij komen zeker terug hier.
Alexanders72 V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk eten, service die moeite nam om het ons naar de zin te maken. Wel een beetje bemoederen over wat en hoeveel we wilden bestellen. Aanrader zeker!
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In een korte tijd nu twee keer gegeten met een groepje vrienden. De eerste keer was ik al behoorlijk verbaasd over de kwaliteit en nu ook weet de tweede keer. De gerechten waren goed verzorgd en goed in proportie. Mooie opmaak en vers van smaak. Kortom niet het doorsnee tapas restaurant maar eigelijk gewoon een goede Spaanse keuken. Vriendelijke bediening en betaalbaar. Goede betaalbare wijnen een verrassend dessert.. Gefrituurde chocolade bollen met een heerlijke vulling echt een aanrader. Ja het interieur laat wat te wensen over. Ik denk wat meer gezelligheid en ook dit adresje zal dan misschien wel te druk worden.
Frieda F.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Altijd heel gezellig en zalig eten.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten en erg aardige bediening. Goede prijs-kwaliteits verhouding en zeker onderscheidend van andere tapas restaurants