Barceloneta

Kinkerstraat 228 1053 Amsterdam Nederland Kaart
31-203626221

Over restaurant Barceloneta

Spaanse passie in mooiste vorm

Wat een spannende smaken bij elkaar! Barceloneta is een gastro, restaurant en tapasbar. Eigenaren Pilar en Marti hebben 35 jaar ervaring in de Spaanse keuken dus een etentje hier is een ongeëvenaarde gastronomische rondreis door Catalonie en Spanje. Daar hoort ook de alleraardigste service bij. Klassiekers zoals gamba's a la plancha, patatas bravas en churros op z'n best!

Meer informatie over restaurant Barceloneta

Dimphy A.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Op Iens gezocht naar restaurant in Amsterdam west waar je glutenvrij kon eten. Als coeliaki patiënt toch nog gecheked bij het reserveren of glutenvrij eten kon. Dat was geen probleem. Bij binnenkomst had de serveerster nog een keer opgezocht wat glutenvrij was. Dat had eigenlijk al genoeg waarschuwing moeten zijn. Toch gebleven en vier glutenvrijgerechten besteld. Toch wel wat twijfel bij het eerste gerecht bleek het op een bedje van gemalen wit brood te liggen. Toen was het echt duidelijk dat ze ook in de keuken niet goed begrepen wat glutenvrij betekent. Dus twee van de vier gerechten laten staan - volgens mijn date waren ze overigens erg lekker. De andere twee wel gegeten maar was wel erg onrustig want had wel een hap van het eerste gerecht genomen.

Dit is het probleem met de hedendaagse trend van glutenvrij eten. Sommige mensen zoals ik mogen geen gluten want ze worden er ziek van en voor andere is het een vrijwillige dieetkeuze en luistert het niet zo nauw.

Maar als restaurant moet je weten wat gluten zijn zeker als je op je kaart en op Iens en vervolgens ook nog via email bevestigd dat er glutenvrij gekookt kan worden. Dus hier moet het restaurant wat aan doen!

Ik heb een gezellige avond gehad, met een wijntje van het huis en een heel welwillende bediening.
Renske B.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Dit restaurant is zó populair, in ieder geval in het weekend, dat je zeker een week tevoren moet reserveren. De populariteit is helemaal terecht! Vriendelijke bediening en de tapas zijn erg bijzonder, wijken af van het gangbare en zijn overheerlijk! Ze zijn ook heel mooi opgediend: echt plaatjes! Wij bestelden voor ons 2-en 5 tapas, die rustig stuk voor stuk werden opgediend. Zo konden we elk hapje helemaal eer aan doen en werden we ook niet overladen. Toen wij er waren was er een gezelschap dat een verjaardag vierde. Het gezelschap was nogal uitbundig, maar door de pijpenla dat het restaurantje is, klonk het erg rumoerig.
Wij komen zeker terug, vooral ook vanwege de prijs-kwaliteitverhouding.
Kathleen B.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Ontzettend lekker gegeten. Je krijgt echt waar voor je geld. Alles was lekker, de kroketjes, dadels, patatas bravas, garnalen, heerlijk! Bediening ook top, heel leuk met de mensen gepraat. Ik kom zeker terug!
Felice G.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Lekkere, originele tapas voor een prima prijs! Er werd aangeraden 4-5 tapas voor 2 personen te bestellen, dit was inderdaad genoeg. Zeer vriendelijke bediening en simpele maar sfeervolle inrichting. Al met al zeker een aanrader!
Anna V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
Super leuk restaurant, geïnspireerde bediening, creatieve tapas, we hadden liefst de gehele kaart geproefd! Dessert van de chef delicious!
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Heerlijk gegeten. Erg apartment tapas, gezellige sfeer en vriendelijke bediening. We komen zeker terug!
Peter L.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk gegeten met een goede vriend in Barceloneta. De tapas stond snel op tafel omdat we al vroeg in het restaurant arriveerden. We hebben 6 verrukkelijke tapas gegeten, die prima te delen waren met z'n tweeën. Vooral Tortillas de verduras ... en Rocas de Bacalao ... vonden we heerlijk. Bij al dit lekkers hebben we een verfrissende Rueda gedronken. Bediening was erg vriendelijke en attent. Een fijn restaurant, waar je snel thuis voelt!
Bruno P.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Geweldig eten! Authentieke Spaanse tapas zoals ze bedoeld zijn. Werkelijk heerlijk.
Wij kwamen laat aan op een zaterdag avond, maar gelukkig werd hier niet moeilijk om gedaan.
Bediening was ook zeer gastvriendelijk.
Wij komen zeker terug hier.
Alexanders72 V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Heerlijk eten, service die moeite nam om het ons naar de zin te maken. Wel een beetje bemoederen over wat en hoeveel we wilden bestellen. Aanrader zeker!
Mildred D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In een korte tijd nu twee keer gegeten met een groepje vrienden. De eerste keer was ik al behoorlijk verbaasd over de kwaliteit en nu ook weet de tweede keer. De gerechten waren goed verzorgd en goed in proportie. Mooie opmaak en vers van smaak. Kortom niet het doorsnee tapas restaurant maar eigelijk gewoon een goede Spaanse keuken. Vriendelijke bediening en betaalbaar. Goede betaalbare wijnen een verrassend dessert.. Gefrituurde chocolade bollen met een heerlijke vulling echt een aanrader. Ja het interieur laat wat te wensen over. Ik denk wat meer gezelligheid en ook dit adresje zal dan misschien wel te druk worden.
Frieda F.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Altijd heel gezellig en zalig eten.
Jessica V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Heerlijk gegeten en erg aardige bediening. Goede prijs-kwaliteits verhouding en zeker onderscheidend van andere tapas restaurants
Petran D.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2016
Eindelijk weer eens tapas gegeten en dat is zeer goed bevallen! Goede bediening, smakelijke gerechten en het werd snel gebracht. Hier komen we zeker terug!
Danny B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Eten was fantastisch, als ervaren Spaanse keuken kenner (want daar gewoond) kan ik zeggen dat dit tapas op zeer hoog niveau waren. Creatief, mooi opgemaakt en bomvol smaak! De bediening was ook echt Spaans, chaotisch en vergeetachtig. Dit geeft altijd wat stress. De dame maakte met haar vriendelijkheid gelukkig een hoop goed. De grootste ergenis gaf het meubilair. Tent ziet er echt wel aardig uit van binnen maar de stoelen en de tafels zijn vreselijk. Tip voor de eigenaar. Koop wat kussentjes en plan die op de veel te harde stoelen. Voor het eten zou ik hier zeker teruggaan en kan ik iedere liefhebber van creatieve tapas aanraden om hier te gaan eten. Ikzelf twijfel alleen of ik die marteling van de pijn in mijn rug en kot van die afschuwelijke stoelen nog een keer wil doorstaan, hoe lekker het eten ook was..
Justine A.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Top gegeten! Aardige mensen en een kok met passie. Een plek waar we zeker terug gaan komen.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Let op! ruim 2 maanden geleden gegeten hier en het was echt heel goed, originele gerechten, erg lekker klaar gemaakt!

Maar

Gisteren opnieuw geprobeerd omdat ik zo enthousiast was. Kaart behoorlijk aangepast, de originaliteit totaal verdwenen en het eten was gewoonweg echt niet lekker meer. We hebben van elke gerecht (van de 5) de helft laten staan.

Ik hoop dat men asap weer terug gaat naar de keuken van hiervoor, desnoods vragen ze iets meer, want dat was het waard. Maar nu zou ik zeggen: niet gaan, zonde van de avond etc.
Martine B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Het eten is heerlijk. Echt heel lekker. Geen gewone tapas zoals je misschien gewend bent maar op een bijzondere manier gemaakt. Super. En erg vriendelijke bediening.
Luis G.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Perfecte eten, top Spaanse ingrediënten , pure smaak. Ik ben half spanish so ik weet wel wat is authentiek of niet. Ik heb met mijn vrouw top gegeten.