Over het restaurant Barca

Catalaans temperament

Bij Barça in de Pijp, aan het gezellige Marie Heinekenplein, kun je even onthaasten. Strijk als de zon schijnt neer op het prachtige terras, terwijl je van de heerlijke Catalaanse gerechtjes, drankjes en de echte Spaanse sfeer geniet. Ze hebben een ruime keuze aan tapas en hoofdgerechten. Je kunt hier binnenstappen voor een goed glas wijn, bier of Gin Tonic met heerlijke tapas. Maar je kunt ook genieten van uitgebreide maaltijden zoals een heerlijke paella. Bij Barça bieden ze alleen het beste uit de Catalaanse keuken. Alsof je even weg bent in eigen stad.

Meer informatie over restaurant Barca

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

Petra V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten en drinken was lekker, de bediening was zeer vriendelijk en attent en niet opdringerig, wachttijd ook prima, de tafels wel wat klein voor tapas. De aankleding en sfeer in het restaurant was mooi en gezellig en levendig, Het zat bomvol maar we hadden totaal geen last van lawaai van anderen. Kortom, aangezien ik óók nog fijn gezelschap had, een heerlijke avond gehad.
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Met vriendin naar Barca op 24 december. misschien komt het door die dag, maar het was om half 2 bijna leeg. Terwijl de lokatie natuurlijk erg goed is en het binnen ook gewoon goed oogt.
Ik moest even wachten totdat Maria er was en ik kon genieten van de witte Verdejo wijn. Geurig en smakelijk. Dat begon goed.
Ik heb ook niets te klagen over de bediening: vlot (maar ja, leeg), vriendelijk en behulpzaam. Maria koos zalm sandwich en dat werd niet goed gepresenteerd: grote bruine boterhammen op een relatief klein bord. Oogde niet smakelijk. Separaat nog een bordje met wat gebakken aardappelen en minimale groente. Ik had drie tapas: pimientos padron (daar kan je weinig aan bederven; was dus gewoon goed), lamskarbonaatjes (goed geroosterd, wat vlakjes gekruid) en boquerones vinaigre. Beste Barca, leg die kleine sardienenfiletjes toch alsjeblieft nooit meer op een stapel gezoute chips. Bah, foei!
Er zijn veel betere adressen als je goede tapas wilt eten. Jammer.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Toevallig op het Marie Heinekenplein aangekomen en etenstijd... tapas leek wel wat, tent zag er gezellig uit. Dus maar eens proberen! En dat viel niet tegen. Vlotte bediening, goed eten, redelijke porties. Kleine tafeltjes, maar ja wat verwacht je op een dergelijke locatie? Het paste allemaal precies.
Eén ding viel heel erg tegen: onderweg naar het toilet, langs de rookruimte! Stank, anders kan ik het echt niet noemen. Dat moet toch beter kunnen? Wil je je gasten echt binnenhouden, zorg dan voor goede afzuiging!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Beetje prijzig voor onze smaak, maar het is een mooi restaurant met gastvrije en vriendelijke bediening.
Mariet V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijke tapas gegeten en wijn gedronken. Wat een vriendelijke bediening en een gezellige avond gehad in Barca in kerstsfeer!
1988 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Lekker gegeten en een goede ober. Het dessert, een chocolade souflé, was helaas mislukt maar wij kregen een nieuw dessert van het huis, ook hoefde wij niet te betalen voor de souflé. Goede service Barca!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Of het nou voor een borrel is, paar tapas op het terras of een diner. Je kan altijd naar Barca! Interieur is leuk gedaan. Bediening is vlot (qua karakter) maar niet altijd in de snelheid wat betreft de opmerkzaamheid aan de tafel. Iets proactiever mag wel. Verder goed qua eten en sfeer, dus kom zeker terug!
meesterman .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het restaurant heeft een warme, moderne uitstraling .Lekkere muziek. De bediening was snel en accuraat. De tappas goed en voldoende (alleen de patatas iets te weinig, maar had mischien meer kunnen vragen ).Enige min puntje was het feit dat als er nieuwe mensen binnen komen je op sommige plekken last hebt van tocht . Mischien een mooi tochtgordijn bij de deur ??? Voor de rest ern aanrader
siepie82 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor de voorgerechten hoef je hier niet te komen, maar de paella was fantastisch. Dat is uiteindelijk wel waar het voor ons om draaide. Voorgerecht was enorm prijzig, de champignons waren niet bijzonder, brood/bruschetta was extreem overprized, tomatensoep was goed gevuld en prima. Lang moeten wachten totdat we een nagerecht konden bestellen en uiteindelijk gekozen hier niet voor te gaan, omdat het allemaal enorm lang duurde ondanks er maar zes andere gasten in het restaurant waren. Goed gegeten, ja prima, maar behalve de paella misschien verder niet voor herhaling vatbaar
E.M. W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben heerlijke gegeten, fantastische tapas gesnoept! Het was een gezellige avond met een compliment voor de fijne bediening! Het glas van het drankje bij de koffie mag iets meer gevuld, was vooral ijs ;-)
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het was niet druk en de keuken was erg langzaam, magere bezetting, waardoor er onnodig lang gewacht moest worden, verbeterpuntje!
Niels ..
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vanavond bij Barca gegeten met z'n drieën. Het was druk met drinkers niet met eters 3/4u wachten op het eerste deel en 1u op het 2e dat is echt te lang. Tussendoor ook geen interactie of het smaakt of je nog wat wilt drinken. En toch deed het personeel wel hun best voor de drinkers. Tapa's waren over het algemeen best ok maar zeker niet bijzonder. Ze mogen zich wat mij betreft geen restaurant noemen daar is de service totaal niet op gericht wel een gezellige kroeg met (luxe) borrelhapjes. Geloof me ik heb het (kwa tekst) echt netjes gehouden;)
Beste Niels, erg jammer om te horen dat de service je zo is tegen gevallen. Graag zouden we daarom ook even contact met je hebben om te kijken of we dit met jullie op mogen lossen. We streven uiteraard naar zeer tevreden gasten, dus hopen dat jullie ons nog een kans willen geven? Je mag mailen naar info@barca.nl We hopen van je te horen. Mvg Lotte
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We moesten lang op ons eten wachten en de klassieke paella was koud en had weinig smaak. Ook de rijst van de paella was erg droog (en op bepaalde plekken aangebrand). Al met al geen goede ervaring. Barca is prima voor een biertje, maar helaas niet voor een smaakvol diner.
Beste Pieter, erg jammer om te horen dat het eten je zo is tegen gevallen. Graag zouden we daarom ook even contact met je hebben om te kijken of we dit met jullie op mogen lossen. We streven uiteraard naar zeer tevreden gasten, dus hopen dat jullie ons nog een kans willen geven? je mag mailen naar info@barca.nl. We hopen van je te horen. Mvg Lotte
jpk .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Vanavond voor de derde keer met drie personen een kans gegeven om hier te eten om de gezellige locatie en leuke ambiance.
Maar helaas weer zwaar teleurgesteld.
We begonnen met een 3 biertjes, fles wijn en fles spa blauw om alvast gezellig te beginnen.
Vissoep als voorgerecht. Als er een echte kok in de keuken staat dan had hij moeten weten dat een citroentje de smaakbeleving beter tot z'n recht had laten komen. Bittere nasmaak.
Daarna zou er nog wat losse gerechtjes met paella geserveerd worden. Serveerster komt vertellen dat de paella iets langer duurt omdat t vers gemaakt word. Vervolgens zien wij onze klassieke paella met witvis ipv chorizo bij onze buren op tafel staan. Uiteindelijk na 2 uur, met 3 soepjes en drank op tafel kwam er koude paella op tafel die eerst bij de buren op tafel stond en vervolgens werd weggehaald omdat het verkeerd was geserveerd. Geen eens van alle gerechten genoten, verre van dat, de rekening gevraagd. Drankje van het huis afgeslagen en een paella tegoed bon meegekregen. Nadat we een bon hebben betaald van €77,- euro.
Horeca gaat in mijn beleving om service, kwaliteit en beleving... Na drie pogingen moeten wij helaas zeggen dat het bij Barca ver te zoeken is. Bittere nasmaak voor €77,- euro en een geïrriteerde beleving.
Heel jammer van zo'n locatie met een trendy ambiance.
Directie en management werk eraan!
Beste JPK, onze excuses voor de latere reactie. Dank voor uw feedback. We zijn eerst even verhaal gaan halen bij de verantwoordelijke van de avond. Allereerst vinden wij het super vervelend dat u voor een derde keer een mindere ervaring bij ons heeft opgedaan. Hiervoor onze oprechte excuses. Klopt het dat u de vorige tweemaal geen melding heeft gemaakt van uw klachten? Ik kan deze nergens terugvinden. Ik zou deze namelijk ook graag ontvangen zodat we ook hieraan kunnen werken. Verder begreep ik dat ze u een tegoedbon hebben gegeven voor de vervelende ervaring. Wij hopen dat u even contact met ons op kunt nemen zodat we mondeling nog het e.a. kunnen bespreken/vragen/toelichting. Wellicht kunnen we u ook nog overtuigen uw tegoedbon binnekort toch nog bij ons te komen verzilveren. Nogmaals dank voor uw feedback. Mvg Lotte
jacky24 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
vond de gerechtjes weinig en de wijn is heel erg aangepast. Kleine glaasjes en ook nog minder dan de helft gevuld... :(.
Beste Jacky, dank voor je feedback. Jammer om te horen dat je zowel de gerechtjes als de wijn als weinig hebt ervaren. Tapas zijn kleine gerechtjes welke gemaakt zijn om te delen, waarvan we altijd aanraden er dus ook echt een aantal te bestellen. M.b.t de wijn zou de wijn netjes tot het logo in geschonken moeten worden. We zijn hier erg alert op, daarom helemaal jammer te vernemen dat dit bij jullie blijkbaar niet zo is gedaan. Mocht u binnenkort weer eens in de buurt zijn laat het ons dan even weten. Dan verwelkomen we u graag me een glas van het huis. Mvg Lotte
Lisa S.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hebben een hele gezellige avond gehad met heerlijk eten in een leuke ambiance! De bediening was top en komen zeker nog een keer terug
Beste Sweety,

Dank voor je lovende woorden. We zijn blij dit te horen.

coosjehoogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Prima avond op het terras. Goede keus aan interessante tapas, lekkere wijn, en attente en vriendelijke bediening. Wij komen er zeker terug!
Beste Coosje,

Dank voor je aardige woorden. We zijn blij dit te horen.

Jeroen T.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Voor de tweede keer tapas gegeten, nu met een standaard menu. Hier zaten naar mijn idee niet de allerlekkerste gerechten in. Het was wel prima van smaak en ook de sfeer was goed. Ik zal nog eens terug komen en gerichte tapas bestellen.
Beste Jeroen,

Dank voor je feedback. We vernemen graag welke tapas je hebt gegeten, zodat we het met de chef op kunnen nemen en kunnen verbeteren.

Hopelijk horen we van je.

Reactie van proever:

Dag Lotte,
Wij hadden Plato de Barca besteld
Groet, Jeroen

anf 2e reactie van restaurant:

Hi Jeroen, dank voor je reactie! We gaan het aan de chef doorgeven.
Mvg Lotte
Madzz .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Leuk restaurant qua sfeer en inrichting. Personeel een beetje afstandelijk. We moesten erg lang wachten om te bestellen. Heel vervelend. Maar omdat we honger hadden bleven we toch zitten. Uiteindelijk naar de barman gestapt om te vragen om bediening. Excuses. Er zaten wat mensen op het terras, maar niet eens zo gek druk. Uiteindelijk hebben we best lekkere tapas gegeten. De kip in yoghurt saus is een aanrader.
Een dessert en koffie bestellen was weer problematisch. Geen aandacht van de bediening. Uiteindelijk kreeg ik roomijs met aardbeiensaus (blegh) wat ik niet had besteld. Werd wel gecorrigeerd. Kortom, eten is lekker, maar de slechte (trage en afstandelijke) bediening geeft een nasmaak. Jammer.
Beste Madzz, we vinden we het erg jammer om te horen dat jullie ontevreden waren over de service. We gaan dit dan ook opnemen met het personeel.

Graag zouden we willen vragen of je contact kunt opnemen via info@barca.nl dan kunnen we kijken of we iets kunnen betekenen. Dank hiervoor.

Mvg Lotte
Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vorige week donderdag hebben wij enorm genoten van ons diner bij Barca.
Het eten was top. Wij hebben de tapasschotel met crostini's als eerst gedeeld, daarna de paella, gevolgd door nog wat kleine tapashapjes. Niets is te gek gevraagd voor de bediening en we hebben dit dan ook als zeer prettig ervaren.

Bedankt voor de top avond en we komen zeker weer een keertje terug!
Beste Claudia,

Dank voor je lovende woorden. We zijn blij dit te horen.