Over het restaurant Barca

Catalaans temperament

Bij Barça in de Pijp, aan het gezellige Marie Heinekenplein, kun je even onthaasten. Strijk als de zon schijnt neer op het prachtige terras, terwijl je van de heerlijke Catalaanse gerechtjes, drankjes en de echte Spaanse sfeer geniet. Ze hebben een ruime keuze aan tapas en hoofdgerechten. Je kunt hier binnenstappen voor een goed glas wijn, bier of Gin Tonic met heerlijke tapas. Maar je kunt ook genieten van uitgebreide maaltijden zoals een heerlijke paella. Bij Barça bieden ze alleen het beste uit de Catalaanse keuken. Alsof je even weg bent in eigen stad.

Meer informatie over restaurant Barca

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 00:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 02:00

Sabine B.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Heb hier gisteravond gegeten met vriendinnen! De inrichting van het restaurant is gezellig en sfeer is goed. Vanaf het begin viel het mij op dat de bediening niet alles onder controle had, de reserveringslijst leek kwijt, en alles duurde heel lang voordat het op tafel stond. Ik had van tevoren gezegd dat er iemand een glutenallergie had, en het meisje aan de telefoon had het nog een keer bevestigd diezelfde dag. Toen we vroegen om glutenbrood brood, deden de mannen in de bediening er heel verward over en duurde het heel lang om aan de keuken te vragen. Daarnaast hebben we 45 minuten moeten wachten een plateau wat we als voorgerecht gingen nemen. Het eten was lekker, maar alles duurde té lang, dus hebben we maar betaald.
Inger E.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Zeer Vriendelijk en attent personeel! Helaas viel de tapas voor twee menu een beetje tegen. Weinig in vergelijking met andere tapas-restaurantjes maar de cocktails en wijntjes maken veel goed. Gezellige sfeer dus zeker een aanrader! Wel zal ik de volgende keer mijn eigen tapas bestellen of iets á la carte. bestellen.
Ronald K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Tapas werden niet direct op tafel gezet, ze verzamelden ze eerst, daarom lauwe tapas. Het smaakte overigens prima. Eigenlijk meer een restaurant wat tapas er bij doet, dan een echte tapasbar, had ook niet die sfeer.
Nino H.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Lekker gegeten jammer van het lebberende stel naast en achter ons maar we waren zeer tevreden met het sfeer
Maj D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hadden een tapasbuffet. Eerst een ronde koude gerechten, daarna een ronde warme gerechten. De koude gerechtjes vielen erg tegen. De warme gerechten waren een stuk beter. Met name de yoghurtkip, de gehaktballetjes en de filodeegrolletjes met spinazie en feta vielen bij ons in de smaak.
Verder prima service. Er werd rekening gehouden met onze beperkte tijd en werden steeds goed en snel geholpen.
carlinevansetten .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Lekkere gerechten, relatief groot restaurant. Bediening kan wat enthousiaster. Wij kwamen met een bon en voelde ons niet meteen heel welkom.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Het eten en drinken was lekker, de bediening was zeer vriendelijk en attent en niet opdringerig, wachttijd ook prima, de tafels wel wat klein voor tapas. De aankleding en sfeer in het restaurant was mooi en gezellig en levendig, Het zat bomvol maar we hadden totaal geen last van lawaai van anderen. Kortom, aangezien ik óók nog fijn gezelschap had, een heerlijke avond gehad.
Kim G.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Lekkere tapas, aan de dure kant voor wat je krijgt, maar wel een top avond gehad. Het restaurant ziet er erg mooi uit. Vooral de Patatas Bravas waren heerlijk!
Thomas H.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Met vriendin naar Barca op 24 december. misschien komt het door die dag, maar het was om half 2 bijna leeg. Terwijl de lokatie natuurlijk erg goed is en het binnen ook gewoon goed oogt.
Ik moest even wachten totdat Maria er was en ik kon genieten van de witte Verdejo wijn. Geurig en smakelijk. Dat begon goed.
Ik heb ook niets te klagen over de bediening: vlot (maar ja, leeg), vriendelijk en behulpzaam. Maria koos zalm sandwich en dat werd niet goed gepresenteerd: grote bruine boterhammen op een relatief klein bord. Oogde niet smakelijk. Separaat nog een bordje met wat gebakken aardappelen en minimale groente. Ik had drie tapas: pimientos padron (daar kan je weinig aan bederven; was dus gewoon goed), lamskarbonaatjes (goed geroosterd, wat vlakjes gekruid) en boquerones vinaigre. Beste Barca, leg die kleine sardienenfiletjes toch alsjeblieft nooit meer op een stapel gezoute chips. Bah, foei!
Er zijn veel betere adressen als je goede tapas wilt eten. Jammer.
Ada V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Toevallig op het Marie Heinekenplein aangekomen en etenstijd... tapas leek wel wat, tent zag er gezellig uit. Dus maar eens proberen! En dat viel niet tegen. Vlotte bediening, goed eten, redelijke porties. Kleine tafeltjes, maar ja wat verwacht je op een dergelijke locatie? Het paste allemaal precies.
Eén ding viel heel erg tegen: onderweg naar het toilet, langs de rookruimte! Stank, anders kan ik het echt niet noemen. Dat moet toch beter kunnen? Wil je je gasten echt binnenhouden, zorg dan voor goede afzuiging!
Nienke V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Heerlijk gegeten! Beetje prijzig voor onze smaak, maar het is een mooi restaurant met gastvrije en vriendelijke bediening.
Mariet V.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Heerlijke tapas gegeten en wijn gedronken. Wat een vriendelijke bediening en een gezellige avond gehad in Barca in kerstsfeer!
1988 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Lekker gegeten en een goede ober. Het dessert, een chocolade souflé, was helaas mislukt maar wij kregen een nieuw dessert van het huis, ook hoefde wij niet te betalen voor de souflé. Goede service Barca!
Thomas M.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Of het nou voor een borrel is, paar tapas op het terras of een diner. Je kan altijd naar Barca! Interieur is leuk gedaan. Bediening is vlot (qua karakter) maar niet altijd in de snelheid wat betreft de opmerkzaamheid aan de tafel. Iets proactiever mag wel. Verder goed qua eten en sfeer, dus kom zeker terug!
meesterman .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Het restaurant heeft een warme, moderne uitstraling .Lekkere muziek. De bediening was snel en accuraat. De tappas goed en voldoende (alleen de patatas iets te weinig, maar had mischien meer kunnen vragen ).Enige min puntje was het feit dat als er nieuwe mensen binnen komen je op sommige plekken last hebt van tocht . Mischien een mooi tochtgordijn bij de deur ??? Voor de rest ern aanrader
siepie82 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Voor de voorgerechten hoef je hier niet te komen, maar de paella was fantastisch. Dat is uiteindelijk wel waar het voor ons om draaide. Voorgerecht was enorm prijzig, de champignons waren niet bijzonder, brood/bruschetta was extreem overprized, tomatensoep was goed gevuld en prima. Lang moeten wachten totdat we een nagerecht konden bestellen en uiteindelijk gekozen hier niet voor te gaan, omdat het allemaal enorm lang duurde ondanks er maar zes andere gasten in het restaurant waren. Goed gegeten, ja prima, maar behalve de paella misschien verder niet voor herhaling vatbaar
E.M. W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We hebben heerlijke gegeten, fantastische tapas gesnoept! Het was een gezellige avond met een compliment voor de fijne bediening! Het glas van het drankje bij de koffie mag iets meer gevuld, was vooral ijs ;-)
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Het was niet druk en de keuken was erg langzaam, magere bezetting, waardoor er onnodig lang gewacht moest worden, verbeterpuntje!
Niels ..
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Vanavond bij Barca gegeten met z'n drieën. Het was druk met drinkers niet met eters 3/4u wachten op het eerste deel en 1u op het 2e dat is echt te lang. Tussendoor ook geen interactie of het smaakt of je nog wat wilt drinken. En toch deed het personeel wel hun best voor de drinkers. Tapa's waren over het algemeen best ok maar zeker niet bijzonder. Ze mogen zich wat mij betreft geen restaurant noemen daar is de service totaal niet op gericht wel een gezellige kroeg met (luxe) borrelhapjes. Geloof me ik heb het (kwa tekst) echt netjes gehouden;)
Beste Niels, erg jammer om te horen dat de service je zo is tegen gevallen. Graag zouden we daarom ook even contact met je hebben om te kijken of we dit met jullie op mogen lossen. We streven uiteraard naar zeer tevreden gasten, dus hopen dat jullie ons nog een kans willen geven? Je mag mailen naar info@barca.nl We hopen van je te horen. Mvg Lotte
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
We moesten lang op ons eten wachten en de klassieke paella was koud en had weinig smaak. Ook de rijst van de paella was erg droog (en op bepaalde plekken aangebrand). Al met al geen goede ervaring. Barca is prima voor een biertje, maar helaas niet voor een smaakvol diner.
Beste Pieter, erg jammer om te horen dat het eten je zo is tegen gevallen. Graag zouden we daarom ook even contact met je hebben om te kijken of we dit met jullie op mogen lossen. We streven uiteraard naar zeer tevreden gasten, dus hopen dat jullie ons nog een kans willen geven? je mag mailen naar info@barca.nl. We hopen van je te horen. Mvg Lotte