Bar Restaurant Graaf Otto

6821 DC 6821 DC Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Bar Restaurant Graaf Otto

Aan het Graaf Ottoplein in Arnhem houdt Graaf Otto zelf de wacht. Vanaf de eerste verdieping van zijn eigen restaurant heeft hij het perfecte uitzicht over het hele plein. Wie komen vandaag eten bij Restaurant Graaf Otto? Wie kiest voor het levendige terras, de gezellige bar op de begane grond of het informele restaurant? De kwaliteit van het eten en de bediening is gelukkig op iedere plek even goed.

Meer informatie over restaurant Bar Restaurant Graaf Otto

Maandag gesloten
Dinsdag vanaf 11.30 uur
Woensdag vanaf 11.30 uur
Donderdag vanaf 11.30 uur
Vrijdag vanaf 11.30 uur
Zaterdag vanaf 10.00 uur
Zondag vanaf 10.00 uur

*onze keuken is geopend tot 21.30 uur.

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Ed103 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
Lekker eten in een ongedwongen sfeer, gerechten zijn mooi gepresenteerd en smaken geweldig .
We aten 4-gangen zeer verrassend en prima porties. Leuk is ook dat ze tegenwoordig passende wijnen schenken. Attente en goede bediening die je het naar de zin maakt
Prijs - kwaliteit meer dan prima!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Onlangs gegeten met mijn familie. Heel lekker gegeten met een goede sfeer in het restaurant. De bediening was ook heel goed, kon iets meer vertellen over het gerecht dan alleen de naam. Achteraf een kaasplankje met rode wijn! Echt een aanrader dit restaurant.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Onlangs voor het eerst met de kinderen gegeten bij Graaf Otto. Hebben een leuke kaart die regelmatig wisselt. Kordate en vlotte bediening die goede wijnen schenkt.
Ctv444 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuk zitten bij graaf Otto. aardige bediening, lekkere wijnen. Eten dat je krijgt is lekker, maar het is niet veel en groenten ontbreken helemaal.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Even nieuwsgierig naar aanleiding van al die positieve recensies. En bovendien ligt het voor ons op loopafstand. Is inderdaad aangename verrassing. Leuk restaurant. Gezellig ook. Klein maar fijn, heet zoiets. Op de kaart genoeg om van te genieten. Wij eerst aan de ijsthee. Ja dus gewoon ijsthee. De lunch was een brood tonijnsalade voor mij en voor m'n man een panini mozzarella. En dat werd vlot gebracht. De lunch was heerlijk. En niet krap afgemeten. Is ons heel goed bevallen. Dus ja de recensies kloppen. Tot de volgende keer bij Graaf Otto, zou ik zeggen.
Birgit V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2016
Bij ontvangst een heerlijke huisgemaakte limochello. Begonnen met brood, als voorgerecht steak tartare, tussengerecht inktvis met opperdoes, hoofdgerecht kabeljauw, asperges, tuinbonen en als nagerecht hangop van buffalo, witte chocolade creme en rood fruit. In 1 woord: fantastisch! Een dikke 10!
Harm S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Vandaag met onze dochters gegeten bij Graaf Otto; goed, leuk & gezellig. De inrichting is met zorg gedaan (al zitten de plastic kuipstoelen vrij matig en vooral (te) laag) en ziet er goed uit! Een open keuken (altijd een pre maar wel vrij veel geur), barretjes, banken en stoelen, voor iedereen keus dus. Het personeel is vriendelijk en kundig maar wel een tikje traag (dat mag van mij, zeker met kinderen, sneller). Het eten staat snel, warm & vakkundig op tafel. Het is net wat luxer (maar zeker ook duurder) dan een "gewoon" eetcafe. Volgens mij huisgemaakte mayonaise en ook dat is weer een pre. Kortom, wij komen terug om nog eens wat meer te proeven want dat verdient dit restaurant zeer zeker. Fijn dat de breedte in kwaliteit in Arnhem steeds verder toeneemt. Nu nog een écht toprestaurant erbij!
Kevin T.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2016
Vandaag voor het eerst - en zeker niet voor het laatst - gegeten bij het gemoedelijk ingerichte Graaf Otto. We kozen twee keer vegetarisch: zowel het voor- als nagerecht. Om te beginnen een verrukkelijke, fris-zuur-zilte salade van onder meer gierst, koolrabi, manchego en zeekraal; we deelden één portie met z'n tweetjes, en daar hadden we eigenlijk direct spijt van, zo lekker en subtiel was dit gerecht. Het hoofdgerecht, groene en witte asperges met gebakken basilicum gnocci en een aardappelmousseline, was eveneens een voltreffer: de gnocci fijn gebakken en gekruid, romig maar niet te vet, elke hap asperge anders, de verschillende smaken mooi gecompleteerd met worteltjes en wat blaadjes rucola. Vlees en vis geen seconde gemist, al moet ik zeggen dat de spareribs die onze buurvrouwen geserveerd kregen, verlokkend lekker roken.

Nog een kleine kanttekening, waar ik graag een reactie van het restaurant op zou willen. We gingen voor vegetarisch in plaats van vlees en vis, omdat Graaf Otto niet aan biologisch of 'diervriendelijk' vlees doet, en omdat de vis ogenschijnlijk niet op basis van duurzaamheid wordt geselecteerd. Toen ik een tijd geleden hiernaar vroeg via Facebook, kreeg ik als reactie dat de vis duurzaam gevangen of gekweekt wordt, geleverd door het bedrijf Dutch Canadian Foodline. Over het duurzaamheidsbeleid van dit bedrijf kan ik niets vinden, en de menukaart van Graaf Otto sprak dat eerdere antwoord ook tegen: op het menu stond vanavond onder meer rogvleugel, en duurzaam gevangen of gekweekte rog bestaat niet. Een flinke misser dus, van het restaurant, en daarom krijgt het wat het eten betreft van mij geen 9 maar een 8. Hoe zit het nou met die vis, Graaf Otto?
Dank voor je recensie Kevin en fijn om te lezen dat je genoten hebt.
Onze chef kok heeft inmiddels met je contact gehad in een persoonlijk berichtenwisseling, maar toch ook van deze plaats een korte reactie, ook al valt over duurzaamheid heel erg veel te zeggen. Graaf Otto afficheert zich niet als een specifiek biologisch restaurant, maar als een restaurant waar je samen kan genieten van mooie, eerlijke producten. DIt neemt niet weg dat wij zeer zeker wel duurzaamheid en een goed leven voor dieren hoog in het vaandel hebben staan. Zo werken wij zo veel mogelijk met streekprodukten (groenten/zuivel uit de regio Arnhem e.o.), met vlees afkomstig van EXtensieve veeteelt en kopen we zo mogelijk vis in met ten minste een MSC certificering. (we zijn met je eens dat roggen vaak bijvangst zijn vanuit net bevissing en dat er over het MSC keurmerk zelf ook van alles val te zeggen). Veel van onze wijnen zijn van biologische oorsprong (ook al mag dat dan vanwege regelgeving vaak weer niet op het etiket staan). Samen met jou zijn we van mening dat duurzamer leven belangrijk is, alleen al voor de generaties na ons.
Graag tot volgende keer!
Amber S.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Geluncht bij Graaf Otto, broodje tonijnsalade en sap. Broodje was erg lekker en kwam snel. Sapje was aangelengd met water, dat was jammer. Interieur ziet er erg mooi uit. Komen zeker nog een keer terug voor het hoofdgerecht!
Hallo Amber,
Bedankt voor je recensie!
We vinden het jammer te lezen dat jouw verse sap waterig heeft gesmaakt, maar we kunnen echt met de hand op ons hart zeggen dat onze sappen a la minute worden geperst vanuit verse groenten en fruit en dat dit niet wordt aangelengd met water. We kunnen helaas niet meer achterhalen wat jij op die specifieke dag hebt gedronken (want dagelijkse variaties), maar bij je volgende bezoek laten we je graag zien hoe we je drankje maken.
Graag tot volgende keer!

Reactie van proever:

Die volgende keer komt er zeker. ;)
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Na eerder al eens een taartje te hebben gegeten bij Graaf Otto, nu genoten van een heerlijk diner. Als aperitief kozen wij voor de huis-aperitief, namelijk prosecco met limoncello. Deze werd mooi geserveerd met stukjes verse aardbei en een blaadje munt; erg lekker! Als voorgerecht kozen wij beide voor de chorizo van garnalen (met zeekraal, stukken avocado en avocadomousse). Een perfect voorgerecht, want heel erg lekker en erg licht! De kruiden combineren erg goed met de garnalen. Als hoofdgerecht namen wij wederom hetzelfde: de ribs. Super mals, vlees viel van het bot en de smaak was heerlijk! Als nagerecht ging ik voor de panna cotta met rabarber en mijn vriend voor de kaasjes. Ook dit smaakte allemaal weer erg lekker. Alle gerechten waren van een hoogstaand niveau en echt heel erg goed! Bij alle 3 de gangen bestelden wij bijpassende wijnen. Deze combineerden erg goed met de gerechten. De bediening was, net als de vorige keer, erg leuk en fijn. Dit restaurant is zeker een aanwinst voor de buurt en wij kijken nu al uit naar ons volgende bezoek!
Kristof E.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Lekker gegeten bij Graaf Otto. Weinig op- of aanmerkingen behalve dat het laatste glaasje dat ik besteld had wat weinig ijsblokjes en geen schijfje citroen had. Voor de rest lekker gezeten tot sluitingstijd en niet eens heel lang moeten wachten op een tafeltje omdat alle tafeltjes "splitsbaar" zijn.

Tartaar was lekker. Patat had vers mogen zijn en niet uit de diepvries, maar dat is ook de enige opmerking.
Geurt H.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
sinds de opening 3 keer geweest bij graaf otto,ik vind ze steeds beter worden genoeg wijnkeuzes en gerechten. nu gegeten marble gerookte lende en een lekkere bavette met o.a bietjes en snijbiet ,als nagerecht een appel,komkommergerecht met iets arnhemse gin..en ze hebben lekker appelgebak voor bij de koffie. ik hoop nog vaak terug te komen..
Enaksekali .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Leuk, Graaf Otto. Dit pand hebben wij 30 jaar gekend als werkplaats voor een fietsenmaker, en dan sta je wel even raar te kijken van der verandering, hoewel ze al maanden open zijn. Mooi geworden, zeg!

Jammer dat we niet eerder geweest zijn. Beneden bevindt zich het borrelgedeelte (van de zomer met terras op het plein, zoals ons verteld werd) en boven het eetgebeuren.
En dat liegt er niet om. Modern en smaakvol.

We werden verwelkomd met een fles water met munt en sinaasappel, en het huisaperitief met rum, citruspartjes en -schil en ginger ale. Heerlijk!

Aan de ene kant begon het diner met een verrukkelijke marbré van gerookte lende met notenbrood en époisse, gevolgd door een steak tartare (jammer, gemalen en niet gehakt), die wel erg lekker was aangemaakt, met daarnaast wat dopjes ansjovismayonaise en boerenbrood. Dat doe ik vaker, twee voorgerechten en geen hoofdgerecht, anders wordt het me veel te veel.
Daardoor was er toch plaats voor een voorbeeldig kaasplateau, met louter Spaanse kazen (behalve de époisse), noten, notenbrood en kweeperengelei. Vanwege mijn afschuw van blauwe kaas (mea culpa, schiet u gerust op mij) werd die vervangen door een andere kaas. Glaasje tawny port erbij, helemaal gelukkig.

De overkant begon met een prachtige klassieke carpaccio, helemaal niets mis mee. Daarna spareribs. Voor mijn smaak wat te zoet, maar de overkant smulde. Zo kunnen smaken verschillen.
Er zat een heerlijke pittige rodekoolsalade bij. Ik kom nog langs voor het recept :-).
De aardappels uit de oven vielen wat minder in de smaak, donker en slap, maar de mayonaise met Turkse kruiden maakte veel goed.
Dat alles is nog vriendelijk geprijsd ook.

En als je nergens trek meer in hebt: de koffie is top. Doen! Wij verheugen ons op de volgende keer en op de zomer op het terras. Dit gaat leuk worden.
Ed103 .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Vorig jaar hier gegeten, toen was het al goed maar je merkt dat deze zaak aan het bouwen is!
Attente ontvangst en dito bediening,
De keuken blijft zich ontwikkelen in smaken en verassende combinaties.
Een marbre van notenbrood gerookte lende en epoise met ingemaakte groente was een fantastisch begin van ons diner. Ook het vegetarische voorgerecht van eidooier met aardpeer paddestoel en truffel was voortreffelijk beide de longhaas als hoofdgerecht, heerlijk vlees en die saus!!! .
De dessert zijn hier een feestje!!!!
De porties zijn goed gedoseerd om voldaan naar huis te gaan maar niet overvol.
Bediening mag iets meer kennis hebben van de gerechten maar zijnwel erg attent.
Wij komen hier graag weer terug!
Th123 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij Graaf Otto, na een vriendelijke ontvangst erg lekker gegeten. Alle gerechten waren prima en de bediening is top ! Het was gezellig druk, een aanrader voor wie lekker wil eten in Arnhem.
Niels S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Vlak na de opening hier geweest en toen moesten de punten nog op de i. En dat is gelukt! Kaart is veel beter geworden en met name de desserts zijn verbeterd. Sterker: die zijn heel lekker. De taart van Mams is erg goed.
Lyan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Heerlijk gegeten vanavond en dito wijnen. We hadden heerlijke oesters om onze cava te begeleiden. Daarna steak tartaar en runderfilet en als hoofdgerecht zeer malse ribbetjes. Echt een aanrader! Een kale muur verdient nog een schilderij, maar verder was alles top!
Elkejansen .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
We hebben hier gisteren ons jaarlijkse VVE-etentje met onze buren gedaan, en waren allemaal aangenaam verrast. Als kritische eters reserveerden we licht achterdochtig bij deze nieuwe eetgelegenheid, maar vanaf het eerste contact met de aardige ober voelde het goed. En het smaakte boven verwachting! De oesters waren lekker, het sucadevlees (biologisch) was heerlijk mals, de scholfilet beviel ook goed (bij beide gerechten een mooi smakenpalet aan bijgerechtjes) en de taarten waren allemaal ronduit verrukkelijk. Hier komen we graag nog eens terug!
Cindy L.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Al vaker geborreld en geluncht bij Graaf Otto. Altijd gezellig en goed. Lekkere biertjes en een ruime keuze aan open wijnen. Afgelopen zaterdag gedineerd. Heerlijk! De sucade was mij aangeraden door een vriendin en die was idd super. Vooraf oesters. Kan ik nooit weerstaan en zeker geen spijt van. Heerlijke volle gillardeau's. Het dessert bestond uit ingrediënten als chocolade, peer en koffie. Ik dacht: poire Belle Helene! Maar dit was een stuk verrassender en lekkerder. Goede wijnadviezen erbij. Top! Tot snel weer.
Finstral .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Met 35 man(!) heerlijk gegeten bij Graaf Otto. Groot gezelschap voor deze locatie, maar door actief het meedenken qua tafelschikking en het menu (vlees of vis) kijken wij terug op een zeer geslaagde avond. Complimenten voor de keuken en de bediening! Mooi en op tijd uitgeserveerd en zeer smaakvol. Ook goede bijpassende wijnen geadviseerd. Na het eten boven nog, beneden nog heerlijk aan de bar geborreld. We komen zeker terug!