Bar-Lounge The College Hotel

Roelof Hartstraat 1 1071 VE Amsterdam Nederland Kaart
31-205711511

Over restaurant Bar-Lounge The College Hotel

Amsterdamse topper

The College Hotel is gehuisvest in een stijlvol 19e-eeuws gebouw, dat in 1895 als school in gebruik werd genomen. Ook vandaag de dag draagt het hotel bij aan het ontwikkelen van talent; het team van medewerkers bestaat uit young-professionals (studenten van diverse Hotelscholen) , die worden opgeleid en gecoached door ervaren professionals.

De gerechten worden geserveerd in onze intieme bar/lounge en met mooi weer op ons terras.

Meer informatie over restaurant Bar-Lounge The College Hotel

• : Valet parking

Maandag t/m Zondag
- Ontbijt 07:00 - 10:00
- High Tea 12:00 - 16:00

Monique D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We zaten midden in een wijziging van het keukenpersoneel, was geen a la carte, alleen menu, was weinig keus, had vooraf aangegeven dat ik vegetarisch eet, dit was niet bekend, kok heeft er toch een eigen variatie aan gegeven, dit was prima, het personeel was een beetje de weg kwijt, kon zien dat er geen goede leiding aanwezig was om ze te sturen....savonds nog even een borreltje op terras, het was ongeveer 23.oo uur, er kwam niemand meer buiten, zelf drankjes maar gehaald...
Beste info889,

hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen ons op de hoogte te stellen van uw recente ervaring bij ons. Het spijt mij om te horen dat wij niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen en graag bied ik mijn oprechte excuses hiervoor aan. Zou u zo vriendelijk willen zijn direct contact met ons op te nemen hierover, zodat wij dit verder kunnen uitzoeken en goed kunnen maken met u? Alvast bedankt! U kunt mij contacteren via fomanager@thecollegehotel.com.

Wclark .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Heerlijk gezeten, sfeer is top!! Verassende menukaart. En aardige bediening die bereid is aan te passen aan onze wensen.
Beste wclark,

Bedankt voor uw mooie beoordeling op Iens, aan de hand van uw recente bezoek aan het restaurant van THECOLLEGEHOTEL. Het is fijn om te lezen dat de sfeer, de kaart en de service zo goed naar wens zijn geweest. Wij zien er naar uit u nogmaals bij ons te mogen begroeten!

Mareintje .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Het eten was goed (voorgerecht bospeen wel erg klein). Brood in zakje staat een beetje "zuunig". Bediening zeer goedbedoeld, soms wat onbeholpen.
Beste Mareintje,

bedankt voor uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL, alsmede het feit dat u de tijd heeft genomen om een beoordeling te plaatsen. Het is fijn om te lezen dat de algemene ervaring positief was; de puntjes ter verbetering zullen wij ook zeker meenemen. Bedankt dat u deze punten onder de aandacht heeft gebracht.

Wij hopen u snel weer bij ons te mogen verwelkomen.

Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Eten mooi opgediend, was lekker. Zeer attente bediening. Ze kunnen martinis maken (ja, die van Bond, James Bond, shaken not stirred), alleen niet met olijven, want ze hebben alleen olijven in olie. We zaten op het bijzonder sfeervolle terras en het was schitterend weer. Voor herhaling vatbaar.
Beste Wouter,

Hartelijk dank voor uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL, alsmede voor het achterlaten van deze mooie recensie. Het is fijn om te lezen dat het eten lekker en mooi was, en dat ook de bediening naar wens is geweest.

Hopelijk zien wij u snel weer bij ons terug!

Johnn J.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
zaterdag 4 juni 2016 met 4 personen gegeten bij The College Hotel. Prima ontvangst en konden vanwege het schitterende weer gebruik maken van het prachtige buiten terras. Het was ons bekend dat de bediening wordt uitgevoerd door studenten van hotelscholen geen probleem maar Jammer dat deze hard werkende jongeren geen enkele coaching kregen. Na bestelling moest door personeel worden aangegeven dat op de kaart staande gerechten niet voorradig waren of in een andere samenstelling werden opgediend. Hetzelfde gold voor de wijn. De voor- en hoofdgerechten waren middelmatig. Zal veel aan gespijkerd moeten worden om tot de klasse restaurants te horen.
Geachte heer Jansen,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen ons te voorzien van waardevolle feedback, aan de hand van uw recente bezoek aan ons restaurant en terras. Het is fijn om te zien dat het bezoek in zijn algemeen naar wens is geweest, echter spijt het mij om te lezen dat een aantal essentiele zaken niet correct zijn uitgevoerd. Mijn excuses voor het ongemak dat het niet op voorraad zijn van de gerechten en de wijn heeft veroorzaakt. Wij zullen uw opmerkingen zeker ten harte nemen en ervoor zorgen dat met de juiste (her)training, eventuele herhaling in de toekomst voorkomen zal worden. Bedankt dat u ons hierop heeft geattendeerd.

Graag zien wij u nogmaals terug bij ons. Mocht u van plan zijn ons nogmaals te bezoeken, kunt u direct bij ons reserveren via info@thecollegehotel.com.

Reactie van proever:

Dank voor de prima benadering van uw gasten hier is maar een slogan van toepassing "Goed voorbeeld doet goed volgen"
Marvin V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Waanzinnig lekker gegeten op een prachtige locatie, karakteristiek pand midden in Amsterdam!! Het college hotel is vernieuwd heb ik vernomen en dat zie je terug in alles... Ze hebben hun eigen Wagyu vlees voor een serieus goede prijs! Heerlijke koffie en goede bediening! Oh ja ze hebben ook een top terras buiten. Heerlijk afgeschermd.
Beste Marvin,

Hartelijk dank voor uw mooie recensie en de lovende woorden betreffende uw recente bezoek aan THECOLLEGEHOTEL. Ik zal uw goede complimenten uiteraard met ons gehele restaurant en keuken team delen!

Wij hopen u snel weer bij ons te mogen verwelkomen voor een hapje of drankje op ons heerlijke terras.

Simonevandenberk .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Heerlijke gin tonics en wagyu burgers, prachtige inrichting en aardige bediening. De tuin ernaast is in de zomer ook top
Beste mevrouw van den Berk,

Hartelijk dank voor uw mooie recensie op Iens.nl, wij zijn erg blij en trots om te lezen dat uw bezoek aan ons restaurant zo naar wens is geweest. Wij hopen u snel weer eens bij ons terug te zien!

Rob S.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Gisteren met mijn verloofde gaan eten in de college hotel. We hadden hebben het menu van de chef gegeten. Zeer lekker, uitstekende prijs in een mooie locatie en een charmante bediening
Knopkruid .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Smakelijke gerechten. Vlotte, vriendelijke en vakkundige bediening. Keurig opgedekte tafels met wit linnen lakens en servetten. De messen zijn scherp en de glazen onberispelijk gepoleerd. Wij hebben met vier personen boven verwachting gegeten.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Bij mooi zomers weer het enige leuke terras/tuin in de buurt om te eten. Wij bestelden een eenvoudige groene salade, die weliswaar niet op de kaart stond, maar toch klantvriendelijk geleverd werd, en ossenstaart soep met ravioli gevuld met stoofvlees. De service is evenwel traag en amateuristisch. De voorgerechten werden opgediend terwijl wij geen bestek hadden. Toen wij er twee keer om vroegen duurde het een goede 5 minuten voordat het bestek kwam. De overigens heerlijk smakende soep had reeds vellen bij het opdienen, die nog dikker werden bij het wachten op de lepel. En was natuurlijk lauw geworden. Het heerlijke brood werd ook pas opgediend halverwege het nuttigen van het voorgerecht. Hoofdgerecht was een voortreffelijke kabeljauw. Met vel, maar niet knapperig gebakken vel. Een ietwat bescheiden stukje vis, met een klein beetje groente en een weinig aardappel puree. Mooi opgediend, goed van smaak, maar een beetje weinig. De portie zou beter hebben gepast in een veel gangen diner. Prima glas chardonnay en uitstekend espresso machiato. Alles heel redelijk geprijsd. Enig geduld qua tempo van bedienen is wel vereist.
Debeijerdominicus .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
De bediening duurde erg lang:
Het was 12.15 u dus nog niet druk en er stonden 6 man personeel buiten om de "bar" te praten en te wachten terwijl wij zeker 15 minuten op onze eerste drankjes moesten wachten.
Toen de lunch, ook na enige tijd pas geserveerd werd, zag de bediening niet dat onze glazen inmiddels leeg waren en werd dus geen volgend drankje opgenomen
E.mutsaerts .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Heerlijk buiten in de tuin geluncht met groep vrienden. Het was geen probleem voor het personeel om, ondanks de gereserveerde tafel die binnen voor ons klaarstond, voor ons snel buiten een grote tafel voor elkaar te maken. Leuke ambiance, vriendelijke bediening, heerlijke lunch.
Derkjan V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Het collegehotel stelt mbo en hbo studenten in de gelegenheid om 'live' ervaring op te doen in de vediening en de keuken. Prima! Het is leuk om met een jonge over te discussiëren over wijn, herkomst etc. Het is niet leuk om de verkeerfe gerechten voorgeschoteld te krijgen. En het is allermonst leuk om gerechten te jrijgen die niet te eten zijn. Onze paasbrunch miest a la carte - ondanks de aankpndiging op de website van een verzorgd buffet - en voor 40 euro per persoon hebben we ons door een volstrekt smakeloze lunch moeten heenwerken. Te warm voorgerecht (mozarella uitgelopen) en rode hamburger aangeprezen als bijzpnder rundvlees - het wad om te huilen. Mijden deze tent!
Beste Derkjan,

Mijn dank voor het plaatsen van een review op Iens betreffende uw recente ervaring in THECOLLEGEHOTEL. Het spijt mij om te lezen dat uw paasbrunch niet naar wens is geweest; mijn oprechte excuses daarvoor. Graag zou ik u willen vragen of u mij direct zou kunnen contacteren betreffende deze ervaring, door te e-mailen naar info@thecollegehotel.com. Op deze wijze wil ik graag uitzoeken wat er exact is gebeurd, zodat wij een passende oplossing kunnen vinden.

Alvast bedankt.

Stella H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
We hebben hier gisteren lekker gegeten. Het is een beetje een rommelig restaurant
met een vreemde indeling van aparte "zaaltjes" maar wel sfeervol.
We kregen een vriendelijke ontvangst en begonnen met een glaasje prosecco.
Gelijk een mandje koud brood wat niet helemaal vers was helaas, maar oké.
We begonnen met buffel mozzarella met serranoham en basilicum mayonaise.
Dit was zeer smakelijk, alleen wilden we daar ook graag een glaasje wijn bij.
Uiteindelijk konden we iemands aandacht trekken voor de wijnkaart. Waarschijnlijk is het niet gebruikelijk dat je deze gewoon bij de menukaart krijgt hier.
Verder kozen we voor de hamburger op brioche met bacon, kaas en truffelmayonaise en friet.
De hamburger was echt uitstekend, maar truffelmayonaise slaat gewoon helemaal nergens op.
Een bakje tomatenketchup en een bakje standaard mayonaise.
Mayonaise inkopen kan gewoonweg niet meer anno 2016...zeker niet voor zo'n hotel wat het voorbeeld moet geven aan horeca leerlingen.
Maar dat je truffelmayonaise op de kaart durft te zetten en dit voorschotelen zonder begeleidend commentaar is helemaal erg.
Al met al toch best lekker gegeten en de wijn was ook prima.
Misschien ook een tip om rennende en schreeuwende kinderen te weren uit een eetzaal...of in ieder geval de ouders er op aan te spreken.

Beste A1972C,

Hartelijk dank dat u de tijd heeft genomen een uitgebreide recensie te schrijven over uw ervaring bij THECOLLEGEHOTEL.

Het is fijn om te lezen dat uw algemene indruk en ervaring positief waren. Ik wil u ook bedanken voor uw complimenten over zowel de sfeer en het ontvangst als het voorgerecht en de hamburger.

Het spijt mij te lezen dat niet alles helemaal naar wens is geweest, maar desalniettemin ben ik zeer blij met uw opbouwende en specifieke kritiek! Wij zijn inderdaad een hotel en restaurant waar veel leerlingen werken en staan dus altijd open voor commentaren die ons kunnen helpen de leerlingen beter te trainen, of de algehele kwaliteit naar een nog hoger niveau te tillen. Daarom wil ik u er van verzekeren dat wij uw feedback ter harte zullen nemen, en dit met het volledige restaurant team zullen doorspreken.

Wij hopen u binnenkort weer bij ons te mogen verwelkomen.

Henk V.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Vriendelijke ontvangst in een sfeervolle, drukke omgeving, vlotte bediening en mooi gepresenteerde gerechten, met een perfecte smaak en redelijke prijzen.
Een aanrader,
Hermien en Henk
Beste Hermien en Henk,

Hartelijk dank voor uw positieve recensie op Iens.nl. Het is fijn om te lezen dat u zo genoten heeft van het diner in THECOLLEGEHOTEL, mede dankzij het vriendelijke ontvangst, de sfeer en de vlotte bediening. Wij hopen u snel weer bij ons te mogen verwelkomen!

M.W.F. H.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Door de plaatsing van de tafels in kleinere ruimtes is het gezellig, bovendien valt op dat ook de tafels voor twee personen niet te dicht op elkaar staan hetgeen de privacy in de gesprekken ten goede komt.
Het eten is prima, ruim voldoende en goed vlees.De prijs is zeer billijk.
De bediening wordt door een serveerster verzorgd die attent is en over veel humor beschikt.
Kortom een verademing na het eten bij het ( oude) College Hotel.
Mirco L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Als we uit eten gaan kiezen we vaak voor een chef's menu, surprise us denken we dan.
Als het eten echter op tafel wordt geserveerd en het enige wat je te bij de gerechten (alle gangen overigens) te horen krijgt een "eet smakelijk" is mag je je smaakpapillen extra hard laten werken. M.a.w., enige uitleg over wat je voorgeschoteld krijgt is wel prettig. Het personeel (studenten) lieten geen grote steken vallen maar het was het allemaal nét niet. I.p.v. een leuke karaf water, zoals wel te zien op andere tafels, een grote plastic (!) fles te krijgen is een spoiler. En op de vraag om een alcohol alternatief moet je niet te horen krijgen "we hebben water maar eigenlijk van alles", nee, dan ga je echt een paar leuke alternatieven bedenken. En bij een lekker stukje vlees zou de vraag om extra peper ook niet nodig hoeven te zijn. En ook als je weggaat moet je niet hoeven vragen om je jassen als je al 5 minuten staat te wachten. Eten an sich was zo-zo, porties qua grootte net aan, qua smaak redelijk maar wellicht waren onze verwachtingen door de fraaie website aan de (te?) hoge kant.
Al met al niet slecht maar ik zie ons ook niet heel snel terugkomen, daarvoor zijn nog teveel leuke alternatieven te bedenken in onze hoofdstad.
Sjaak___ .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
We hebben heerlijk en heel gezellig gegeten. De inrichting is mooi en de bediening heel vriendelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Moniekvanslagmaat .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Het eten was heerlijk, de bediening bijzonder vriendelijk en de sfeer gezellig terwijl we ook een rustig gesprek konden voeren. Wij gaan zeker nog eens terug!
Wizzardws .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Gisterenavond met veel plezier gegeten. Het was een geweldige avond en erg sfeervol. Personeel is erg attent. Het eten was echter niet wat wij verwachten voor deze prijs. Ingewikkelde en nieuwe gerechten zijn natuurlijk heel leuk, maar dan moet het wel goed klaar gemaakt worden. Er klopte vrij weinig van allemaal. Het dessert was zo slecht dat we het hebben laten staan, hoe is het mogelijk.
Wellicht bij een andere kaart wel een plek om heen te gaan?