Bar Lempicka

Sarphatistraat 23 1018 EV Amsterdam Nederland Kaart
31-206220209

Over restaurant Bar Lempicka

Stijlvolle brasserie & cocktailbar

Van de moderne en warme inrichting met Art Deco-elementen, het schitterende uitzicht over de Amstel en zonnige terras, tot aan de voortreffelijke gerechten: hier kom je om te genieten. Deze stijlvolle brasserie serveert daarnaast ook nog de lekkerste cocktails aan de bar. Een plek om heerlijk te eten en lang na te borrelen.

Meer informatie over restaurant Bar Lempicka

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
6,8
Swh .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Afgelopen week hier gegeten voorafgaand aan een avondje Carré. De sfeer was prima. Heerlijk avondzonnetje. Helaas was onze bestelling van twee Newyorkers niet doorgekomen (ondanks dat de bediening dit ingevoerd had op de handcomputers). Nadat we dit hadden aangegeven moesten we desondanks nog 40 minuten wachten. In totaal 1,5 uur gewacht op twee redelijke hamburgers, niks speciaals. Ondanks excuses werd er niet eens een drankje van de rekening gehaald als compensatie. Een gemiste kans. We waren net op tijd voor de voorstelling (gezien eerdere recensies komt dit vaker voor). We zullen hier niet gauw weer komen.
Loekk .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Bar Lempicka is veruit een van de mooiste zaken in Amsterdam, echt een mooie zaak. Vandaag dan ook weer wezen lunchen. De bediening stond met te weinig waardoor bestellen amper lukte. Hier konden zij zelf niks aan doen en ze bleven beleefd maar er had echt meer personeel moeten staan..

De sandwich garnalenkroket was top! De caesar salade was lekker alleen skip ik de volgende keer de kip erbij, deze was te vettig.

Kortom, eten is lekker, zaak is prachtig en als het rustig is (of druk met genoeg personeel) prima vertoeven hier!
44694 K.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Niets spannends aan de keuken van Lempicka. Maar net genoeg oog voor detail om het toch interessant te maken. Zoals het lekkere maïsbrood bij de uitsmijter (apart om vragen!). De bediening is adequaat, het decor behoorlijk sjofel. Wel leuke kosmopolitische sfeer.
Ams1059 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Met Hema High Tea bon vandaag super leuk ge-high-tea-d bij Lempicka, decor is sfeervol en gezellig. High Tea was ontzettend veel en veelzijdig, van een eerste gang met diverse smaakvolle broodjes en daarna nog een tweede gang met zoet. Alles tot in de puntjes aangekleed en met lekkere munt thee erbij. Bediening was uiterst vriendelijk en met humor. Ontzettend leuk gehad, dikke aanrader!
Isam .
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2016
Lekkere plek voor de lunch. Mooi aan het water en je kijkt tegen het prachtige Amstel hotel aan. Broodjes zijn er gewoon goed. De bedoening was prima. Ik kom zeker terug!!
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Voor de lunch kozen we voor Bar Lempicka, goed gegeten onder het genot van een heerlijke cocktail. Fraai uitzicht zo aan het water en heel vrolijk en vriendelijk personeel. De entourage met het uitzicht over de Amstel is bijzonder mooi. Een perfecte plek om op een (zonnige) zaterdagmiddag te zijn.
Ad R.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Vrijdagmiddag, volle zaak, plekje aan de grote (lees-) tafel gevonden. Als lunch het speltbrood met makreel, goed van smaak. De stukken brood erg dik en slecht te snijden. Verder een tosti met buikspek en cheddar en friet. Ook goed van smaak, alleen te lang gewacht met uitserveren waardoor flink afgekoeld. Misschien door de drukte, maar ik kreeg de indruk dat de bediening meer aandacht voor elkaar had.
Marbb .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Het eten bij Lempicka is goed, de entourage idem dito, maar de service is bar slecht.
Contact met het bedienend personeel is erg moeizaam te krijgen.
Ze stonden vooral met hun rug naar de klanten toe, en kijken niet rond, zoals goed bedienend personeel zou moeten doen.
Het duurt dan ook veel te lang voor je iets kunt bestellen, zodat er bijvoorbeeld geen tijd is voor een toetje omdat we naar Carré gaan. Dit terwijl we voor het eten 1,5 uur de tijd uit getrokken hadden.
Wij zoeken voortaan iets anders op.
Pascha1912 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Een namaak jugendstil decor maar niet onaangenaam.een professionele bediening en een normale kaart.salade lempicka gekozen omwille van enkele minder gangbare ingredienten zoals gepofte kastanjes en gepofte druiven.best lekker en origineel alleen was de hoofdzaak van de salade....sla.goede poging maar toch beter wat meer smaakelementen
MJ1985 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Aardige zaak: gegeten en gedronken met wat bekenden op vrijdagavond. Eerst aan de bar wat biertjes gedronken en daarna aan tafel. Bediening was okay: vlot en vriendelijk. Menu van de dag werd voorgelezen van een papiertje en ook de wijnkennis was niet optimaal. Eten was eveneens okay, maar naar mijn smaak net aan de (te) dure kant. De hamburger van ruim 15 euro had weinig pit en ik ben het met een andere recensent eens dat hij vrij rauw geserveerd werd. Frietjes waren in orde. De zaak is leuk ingericht, maar zeer gehorig. Zeker toen de muziek harder ging zat een normaal gesprek voeren er niet meer in. De volgende keer laat ik het bij een borreltje: daar is deze zaak zeer geschikt voor.
Ankievb .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Wat een afschuwelijke zaak! De hamburger is rauw. Als we vragen om een gare hamburger krijgen we nogmaals een heel erg rauw exemplaar. Bij de kalfsoester geen frites, hoewel dat later wel op de rekening stond. Tafel wordt niet schoongemaakt. En koffie wordt neergekwakt naast de niet afgeruimde borden. Nooit meer naartoe dus!
Guidotje .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
De burger is geweldig lekker, de tonno salade goed op smaak.
Helaas was op deze drukke dag de service tergend traag en onattend.
John T.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op heerlijke zonnige lentedag eerst genieten van een biertje en wijntje op het terras en daarna een hapje eten. Allemaal vlot genoeg om te zorgen dat we ruim op tijd in de Ziggo Dome konden zijn voor een concert.
Hadden niet gereserveerd en dat ging maar net goed omdat we het laatste tafeltje voor 18:00h hadden.
Eten was simpel maar goed zoals je mag verwachten van een eetcafe dat zijn zaken op orde heeft. Tikkeltje creatieve hamburger en gegrilde lamskoteletjes.
Leuke tent.
Ina M.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Hier gisteravond weer eens neergestreken voor een hapje en een drankje. Perfecte locatie en leuk (seizoensgebonden) menu. De bediening blijft een issue hier; stuk voor stuk erg vriendelijk en enthousiast maar de organisatie van het geheel oogt wat chaotisch. Soms kun je heel snel bestellen, vaker worden het terras en de tafels binnen op het oog willekeurig bediend, is het niet helder bij wie je je bestelling zou moeten plaatsen, en duurt het wachten echt veel te lang. De kaartjes op tafel met hapjes, wijn en bieren waren viezig en plakkerig. De huiswijnen zijn aardig (met uitzondering van de pinot grigio) maar voor deze prijs en op deze locatie verwacht ik net een beetje meer kwaliteit. Diner was ok, de frites hadden wat knapperiger gebakken gemogen maar goede porties. Redelijk vette taaie kalfsoester maar lekkere jus en perfect gegaarde asperges. Belangrijke plus: karafjes kraanwater zonder gedoe.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Ik kom al jaren per tram langs bij Lempicka en meerdere keren heb ik me voorgenomen om er eens te gaan lunchen. De zaak ziet er namelijk zeer aantrekkelijk uit: in art-decostijl en met een zeer grote drankkast achter de toog. Eindelijk was het zo ver. Eenmaal binnen valt het toch wel enigszins tegen. Zo zijn de stoelen wel heel erg oud en zelfs half verrot. Ik had de courgettesoep en de portobelloburger. Over beide gerechten kan ik kort zijn: ze waren niet of nauwelijks op smaak. Wil je bij de soep wat brood dan moet je dat apart bestellen. Wil je friet bij de burger idem dito en dat voor maar liefst vier euro. De prijs-kwaliteitverhouding is ver te zoeken bij Lempicka.
Sjaak Z.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Met twee vrienden gegeten, alle drie hebben we de Lempicka burger gegeten, dus ik kan alleen over de hamburger oordelen. In één woord: fantastisch! Één van de lekkerste, zo niet de lekkerste burger die ik ooit gegeten heb. Heerlijk sappig en mals, precies goed gegaard, licht roze vanbinnen, heerlijk fors broodje met licht knapperige korst, dikke frieten erbij, smullen.
Als gezegd, van de rest weet ik niets, en mocht ik hier weer gaan eten wordt het weer de burger, want die is om voor om te fietsen! En met een prijs van 14,95 prima prijs-kwaliteit verhouding.
Lientje123 .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
High Tea geboekt met een Hema High Tea bon. Zeer vriendelijke bediening, maar de high tea was bijzonder karig en zeer eenzijdig. We kregen voor 2 personen 3 door geroosterde sandwiches met zalmbeleg, op de tweede een dun plakje salami met tomaat en op de derde sandwich een plakje mozzarella met tomaat. Het zoete gedeelte bestond voor ieder uit 2 petit fours en een chocolade fondant die we moesten delen. Koffie en thee was lekker en onbeperkt. De inrichting is onpersoonlijk en ongezellig. Voor een high tea voor de prijs van 40 euro was dit toch wel een grote tegenvaller. Eens maar nooit weer hier een high tea.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2015
Prima gegeten. De ravioli en de Lempickaburger waren uitstekend van smaak. De kwaliteit van het vlees van de burger is nauwelijks te overtreffen. Vlotte, aangename bediening. Het is een mooie zaak, die ook voor een snelle maaltijd heel geschikt is. De plek op die mooie hoek van de Amstel en de Sarphatistraat is geweldig.
Skramer123 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
Heerlijke start van een avondje Carré! Snel en goede prijs-kwaliteitverhouding. De burger is een aanrader, zeker met de frietjes.
Gordon B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Gewoon Supergezellig ding in Amsterdam met leuke bediening, lekker eten en helemaal top als je van Art Deco stijl houdt.