Bar Bruut

Steenstraat 22 2312 CC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant Bar Bruut

Ongecompliceerd, maar niet simpel. Dat is het motto van de retro gestylde Bar Bruut in Leiden. Hier eet je frisse salades, een goed stuk vlees, plateau’s charcuterie en taart van chocolade of rabarber om met je vrienden te delen, met daarbij een speciaal biertje of gin en tonic. Een vaste prijs voor driegangen, dus je komt nooit voor onplezierige verrassingen te staan!

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Bar Bruut

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 12:00

Sjors L.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2017
Top tent! Leuk en gastvrij personeel die je goed kunnen adviseren op het gebied van Hippe drankjes en heerlijke gerechten. Volgende week ga ik met collega's naar Leiden en neem ze hier mee naartoe!
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Heerlijk, gezellig, flinke lunch!
Waarom R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
We hebben lekker gegeten, lekker gedronken. Personeel was aardig. Het was een gezellige avond. Zou er zo nog een keer eten.
Veronica V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Op 14 maart gezellig samen met mn vriend wat wezen eten ...
Het personeel was vriendelijk en het eten smaakte prima..
We komen zeer zeker nog een keer eten .
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2017
Zaterdag met me vriend hier uit eten geweest, warm onthaald. We begonnen met een lekker seizoensbiertje en als voorgerecht had ik de gerookte eend en mijn vriend de kaasfondue. Leuk opgemaakt en smaakte heerlijk. als hoofdgerecht had ik de burger en mijn vriend de kipsaté. We eindigde met een kaasplankje en een bananen split. Al met al was het een super leuke gezellige avond, heerlijk gegeten en genoten van een biertje en wijntje voor een leuke prijs.
Fieke V.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Vorig weekend voor de eerste keer hier gegeten. Gezellig sfeer en vriendelijke bediening. Goede gerechten met een verassende twist. Zeker voor herhaling vatbaar!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2017
Vorige week voor het eerst gegeten bij Bar Bruut. We gingen voor het 3-gangen menu voor 24,50. Vooraf had ik de taco's, als hoofdgerecht een heerlijke slibtong met gebakken groenten en het toetje was de beste red velvet cake ooit. Rollend naar buiten! Ook echt een aanrader zijn de vele gin tonics. Hiervoor kom ik zeker nog een keer terug!
William A.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Laten we met het positieve beginnen: de ontvangst was vriendelijk en ook het afrekenen verliep netjes. Verder hebben we helaas weinig positiefs te melden.

Allereerst was de bediening aan tafel bijzonder stug en heeft het tweede drankje onze tafel nooit bereikt. Het eten zelf was simpelweg slecht. Wij zijn niet per se hele kritische types, maar voor 16 euro per persoon wil ik toch op z'n minst mijn bordje leeg willen eten.

De vegetarische moussaka was super zout, de aubergine was bijna niet te vinden en het geheel smaakte gewoon niet naar moussaka. Ook was het erg weinig. De salade hierbij was tevens miniscuul en smakeloos. De tongetjes waren smakeloos en slecht gebakken. De gegrilde groenten waren taai, draderig en extreem zout. Hierbij was de portie beter, maar omdat het niet smaakte heb ik hier niet van kunnen profiteren.

Helaas een teleurstellend etentje dus.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Al diverse keren hier gegeten en gedronken. Heerlijke spareribs en superaanbiedingen: hoofdgerecht + speciaalbier voor 12,50. Toen ik al een glas wijn had besteld werd dit alsnog als aanbieding gerekend. Zeer coulant. Bediening altijd attent!
Agaath B.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Onduidelijk menu met kleine porties voor relatief veel geld.. Ik had curry met garnalen maar dat was meer waterige saus met currysmaak en ik kreeg er een klein stukje Turks brood bij ipv rijst?? In totaal 1 uur en 15 minuten op het gerecht gewacht. De gerechten worden ook niet tegelijk geserveerd met als gevolg dat iedereen in onze groep (10personen) het eten op had en ik nog aan het wachten was. Ook mijn bijgerecht werd vergeten; voor €5,50 kreeg ik een klein bakje met sla, paar reepjes ui en wat kiemgroente gedrenkt in een dikke laag olie en azijn.. viel al met al dus erg tegen. De rode wijn was gelukkig lekker, maar dat mag ook wel voor €4,40 per glas.
Enes D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het personeel hier is erg vrolijk en attent. De inrichting is modern en speels en verandert al naar gelang er evenementen inde stad zijn. En niet te vergeten: het beste aanbid van Gin & Tonics van Leiden (en een aantal mooie bieren). Ik moet vaak in Leiden zijn en stop altijd wel even bij Bruut voor een drankje of iets te eten. De kaart is eenvoudig en goed. Zeker een aanrader!
liesbethA .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
de salade met geitenkaas vond ik
niet lekker, omdat de kaas droog was. mijn tafelgenoot had de spareribs deze waren eveneens tikje aan de droge kant. voor een drankje is deze locatie heel goed te doen, service vriendelijk doch onervaren.
Meatlover764 V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Kom hier graag op een mooie dag na het werk nog even wat zon, lekker biertje en te eten pakken. Vandaag viel jammer genoeg een beetje tegen, dus even een klagen om ze scherp te houden.
Er kon geen lachje vanaf, de lamskoteletjes smaakten niet al te best, waren te gaar, was weinig vlees en de vruchtensaus was een klomp waarvoor ik moeite moest doen om wat bij m'n hapje vlees te krijgen. De patat was ook niet al teveel en leek voor de 3e keer opgebakken.
Floor L.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Gisteren voor het eerst gaan eten bij Bar Bruut, wat een leuke zaak! Erg hip ingericht, een groot terras, een originele kaart en hele vriendelijke bediening. We kozen 3 gangen en sloten af met een goed kopje koffie. We hebben gesmuld. Ook de rekening viel mee. Tot snel weer Bar Bruut!
MrsQ .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Voor het eerst bij bar Bruut gegeten. Het ziet er leuk uit van binnen met hoge en lage tafels en veel ramen (en daarmee licht). De muziek stond een klein tikje te hard, maar het in dan ook een bar. Het was in ieder geval wel heel leuke muziek.
Het eten was er prima; niet heel ingewikkeld, maar je kan voor 24.50 een driegangen menu krijgen. Een hele goede prijs-kwaliteit verhouding, daarom ook een 8.
Zelf hebben we alleen voor een hoofd- en nagerecht gekozen. De Irish koffie werd geserveerd met ongezoete room (en niet met gezoete slagroom) zoals dat eigenlijk hoort. Leuk!
De bediening was heel vriendelijk maar (deels) onervaren.
Bastiaan_S .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Meerdere keren fantastisch gegeten zowel voor lunch als diner. Prijs kwaliteit is heel erg goed! Het eten is iedere keer weer verassend en klassiekers worden op een leuke manier gepresenteerd. Porties zijn ook ruim, wat ook wel eens anders is. Met een zonnetje is het ook heerlijk om op het grote terras te zitten. In de avond drink je een heerljike proeverij van 3 verschillende gin-tonics.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Mijn vriendin Dit restaurant via via en had me hier naartoe genomen en het was echt super! Eten is heel lekker en wordt mooi gepresenteerd en ook vond ik het personeel heel vriendelijk! En de biertjes smaken er ook goed! Komen zeker nog een keer terug
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Vandaag lekker geluncht bij bar bruut.
We hadden besloten om allebei een broodje gezond te nemen.
Toen het broodje op tafel kwam,schrokken we ons een hoedje!wauw wat een mooi broodje!!
En het broodje was ook nog eens super lekker met heerlijke verse ingrediënten.
De bediening is vriendelijk.
Prijs kwaliteit is een dikke 10
Tot snel!
Bar bruut
Pauline B.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Heerlijk gegeten, verrassende kaart. Niet veel keuze maar super leuke en verrassende gerechten en combinaties. 3 gangen menu voor €23.50 is een goede prijs voor het eten. Het was redelijk druk voor op een woensdagavond.
Eeels .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op aanraden van een vriendin gegeten bij Bar Bruut. We kozen voor het 3 gangen menu, normaal zou ik het voorgerecht overslaan maar de prijs was zo vriendelijk dat ik toch maar de heerlijke pompoensoep heb genomen, het eten was heerlijk. Wat ik vooral erg leuk vond dat de koekjes bij de koffie zelf gebakken waren. Een goede ervaring, kom zeker nog een keertje terug.