Bar Brasserie Engels

Stationsplein 45 3013 Rotterdam Nederland Kaart
31-104119552

Over het restaurant Bar Brasserie Engels

In Bar Brasserie Engels ervaart u Rotterdamse allure en nuchterheid, met een flinke knipoog naar vroeger. Overdag is Engels de perfecte plek voor een heerlijke kop koffie, lunch of high tea. Naarmate de avond nadert, verandert Engels in een echte brasserie. Perfect voor een diner of een gezellige borrel.
In de enorme open keuken worden de gerechten op klassieke wijze bereid en bestaan voornamelijk uit verse lokale ingrediënten. Ook de typisch Rotterdamse gerechten zijn terug te vinden op de menukaart, zoals een voorgerecht van gemarineerde kroten.
Iets te vieren? Engels verzorgt jou aanvraag op maat. Onze dynamische Entresol met uniek balkon terras zorgt voor een prachtig uitzicht op het Stationsplein.
Indien u een voorstel wenst te ontvangen of andere vragen heeft, kunt u contact opnemen via het contactformulier op onze website.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bar Brasserie Engels

U stapt het Centraal Station van Rotterdam aan de centrumzijde uit en ziet aan uw rechterhand Brasserie Engels
  • Kom je met de auto?
    Houdt u voor uw navigatiesysteem Conradstraat aan. Zodra u de Conradstraat inrijdt ziet u parkeergarage P1 Engels/Groot Handelsgebouw aan uw rechterhand. Looproute vanuit parkeergarage P1 Engels/Groot Handelsgebouw - parkeer uw auto zover mogelijk ach
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Elke dag geopend van 09:30 - 22:00 uur
Lunch 11:30 - 16:30 uur
Diner 17:00 - 20:00 uur

Jouw recensie over het restaurant Bar Brasserie Engels

Wijnand L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2018
We hebben Engels gekozen op de locatie bij het station, overstappend van de metro naar de trein. We hebben een heerlijke, precies goed gegaarde kabeljauwmoot gegeten, met spinazie en gekookte mosselen. Het bord was prachtig opgemaakt. Jammer van de bijgeleverde frieten-met-frietsaus (aviekootjes?), half opgewarmd, half koud. Echte frieten en versgemaakte mayo hadden het super gemaakt. Of een mooi gekruide aardappelpuree?
jan-nijssen .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Jonge, vrolijke bediening. Een goede hap voor een goede prijs.
Grote ruimte is wel wat rumoerig. Gezellig "Rotterdams".
Komen graag nog eens terug!
nicovandervliet .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Is een bekend Rotterdams establishment met allure en karakter.
Fijne mensen die je het gezellig maken en hun best doen je te laten relaxen in een fijne ambiance.
Het is er druk, maar je merkt het niet.
S.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Wij hebben met een groep van twaalf ouderen waarvan twee in een rolstoel geluncht. Ik had de avond ervoor pas erg laat gereserveerd. De medewerkers van het restaurant hebben hun best gedaan om ons een gezellige tafel te geven ondanks het feit dat er al een aantal groepen waren die veel eerder hadden gereserveerd dan ik. Het was gezellig druk en de bediening was zeer attent en snel en de lunch erg lekker.
Complimenten aan de medewerkers van de hele groep.
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
Wat een gezellige avond hebben we gehad! Met familie vierden we ons 25-jarig huwelijks jubileum. Destijds hebben we ons bruidsfeest ook bij Engels gevierd. We werden heel hartelijk ontvangen en het is ons de hele avond goed naar onze zin gemaakt. We hebben heel lekker gegeten en zullen dit keer zeker geen 25 jaar wachten voor een volgend bezoek.
P.W. T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2018
Goede zakelijke ontmoetingsplek in Rotterdam. Tafels iets te dicht op elkaar. Eten goed en gevarieerd.Twee voorgerechten is een mooi alternatief. Bediening zou iets sneller kunnen.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2018
Prettige sfeer. De inrichting maakt het mogelijk met een kleine groep van 3-4 mensen een goed zakelijk gesprek te hebben. Waardeer het erg dat de bediening niet om de 5 minuten komt vragen of we nog iets willen drinken etc. Je wordt op een prettige manier met rust gelaten. Koffie en lunch van prima kwaliteit. Prettige, vriendelijke bediening.
Ligging naast Rotterdam CS fenomenaal goed, zoadat ook gesprekken met mensen uit Amsterdam of Vlaanderen goed mogelijk zijn.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
Heel vriendelijk ontvangst! Vlotte bediening! Heel lekker gegeten in een mooi en stijlvol kader! Echte aanrader! Wanneer we Rotterdam nog eens bezoeken, komen we zeker nog eens langs!
Johan J.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Prima lunch gehad.
K.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Zeer lekker eten, supervriendlijke onvangst in een mooi kader, aperitief op terras en dan binnen lekker eten. We zijn hier komen eten met een bongo-bon en heel vriendelijk ontvangen.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ondanks een grote verbouwing blijft het een constante teleurstelling. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Magere kaart zonder fantasie. De nieuwe stijl met grappig bedoelde slecht Engels geformuleerde zinnen past niet. Concept zou compleet anders moeten. Dit zie je ook terug in de leegte in de zaak. Deze is precies zoals voor de verbouwing. Of je nu zakelijk, romantisch of informeel wilt zitten. Er is altijd een betere plek te vinden in Rotterdam.
Beste Remko,

Bedankt voor de feedback. Jammer om te horen dat u bezoek niet het gewenste gevoel heeft gegeven. Wij nemen de feedback mee in onze volgende vergadering.

Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We hebben een 75e verjaardag gevierd en daar hebben we met volle teugen van genoten.
Engels heeft het geweldig verzorgd.
Beste Bastiaan,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat de verjaardag geslaagd was. Hopelijk tot snel.

neeltjephilippe D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Ik vond de bediening heel enthousiast maar de gerechten van de kaart waren een beetje saai. Het was allemaal wat voorspelbaar. De inrichting van de ruimte was ook niet erg levendig. De sfeer was ook een beetje saai.
Beste Neeltje,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat u enthousiast geholpen was. Wij nemen uw feedback over de sfeer/inrichting en gerechten mee in onze volgende vergadering.

Juliadewijn0421 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Heerlijk gegeten voor een bezoek aan de Doelen. Bediening vlot en vriendelijk. Gerechten goed en goede porties. Zeker nog een keer terug.
Beste Julia,

Bedankt voor de recensie. Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

• Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Ontvangst in een prettige, rustige sfeer, uitstekend eten (lunchgerecht:1 persoon forelsalade, 2e persoon zwamballetjes ) en prima, vlotte en hoffelijke bediening. De ober wist achtergronden over de gekozen gerechten te vertellen. De bediening kwam niet te vaak langs, maar precies vaak genoeg.
Beste Manfred,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat alles positief is bevallen. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Gastvrije ontvangst door vriendelijke mensen, er werd positief meegedacht om voor het geplande overleg een relatief rustige plek te vinden. Resultaat: goed overleg gehad en heerlijk gegeten
Beste Ton,

Bedankt voor uw recensie en fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben lekker gegeten. We waren laat, maar kregen rustig de tijd om nog koffie te drinken na het eten.
Het was erg rustig in de zaak.
G.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Oeps ! Het was zoals we Engels Kennen Mijn Moeder kwam hier al Jaarlijks met de kinderen En het eten was Formidabel En voor ons makkelijk te bereiken van af de trein uit Leeuwarden ..........
John M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
High tea gehad, Prima verzorgd met vriendelijke bediening. Erg leuk retro interieur, helemaal passend bij het gebouw.
De verse muntthee was een leuke verassing
C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Snelle bediening. Prima gerechten. Niet heel goedkoop, wel goed. Super locatie, fris (want bijna nieuw) interieur.
Lunchkaart is niet heel groot, maar wel verrassend.