Bar Brasserie Engels

Stationsplein 45 3013 Rotterdam Nederland Kaart
31-104119552

Over het restaurant Bar Brasserie Engels

In Bar Brasserie Engels ervaart u Rotterdamse allure en nuchterheid, met een flinke knipoog naar vroeger. Overdag is Engels de perfecte plek voor een heerlijke kop koffie, lunch of high tea. Naarmate de avond nadert, verandert Engels in een echte brasserie. Perfect voor een diner of een gezellige borrel.
In de enorme open keuken worden de gerechten op klassieke wijze bereid en bestaan voornamelijk uit verse lokale ingrediënten. Ook de typisch Rotterdamse gerechten zijn terug te vinden op de menukaart, zoals een voorgerecht van gemarineerde kroten.
Iets te vieren? Engels verzorgt jou aanvraag op maat. Onze dynamische Entresol met uniek balkon terras zorgt voor een prachtig uitzicht op het Stationsplein.
Indien u een voorstel wenst te ontvangen of andere vragen heeft, kunt u contact opnemen via het contactformulier op onze website.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Bar Brasserie Engels

U stapt het Centraal Station van Rotterdam aan de centrumzijde uit en ziet aan uw rechterhand Brasserie Engels
  • Kom je met de auto?
    Houdt u voor uw navigatiesysteem Conradstraat aan. Zodra u de Conradstraat inrijdt ziet u parkeergarage P1 Engels/Groot Handelsgebouw aan uw rechterhand. Looproute vanuit parkeergarage P1 Engels/Groot Handelsgebouw - parkeer uw auto zover mogelijk ach
  • : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
Prima lunch gehad.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Ondanks een grote verbouwing blijft het een constante teleurstelling. Slechte prijs/kwaliteit verhouding. Magere kaart zonder fantasie. De nieuwe stijl met grappig bedoelde slecht Engels geformuleerde zinnen past niet. Concept zou compleet anders moeten. Dit zie je ook terug in de leegte in de zaak. Deze is precies zoals voor de verbouwing. Of je nu zakelijk, romantisch of informeel wilt zitten. Er is altijd een betere plek te vinden in Rotterdam.
Beste Remko,

Bedankt voor de feedback. Jammer om te horen dat u bezoek niet het gewenste gevoel heeft gegeven. Wij nemen de feedback mee in onze volgende vergadering.

Bastiaan V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We hebben een 75e verjaardag gevierd en daar hebben we met volle teugen van genoten.
Engels heeft het geweldig verzorgd.
Beste Bastiaan,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat de verjaardag geslaagd was. Hopelijk tot snel.

neeltjephilippe D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Ik vond de bediening heel enthousiast maar de gerechten van de kaart waren een beetje saai. Het was allemaal wat voorspelbaar. De inrichting van de ruimte was ook niet erg levendig. De sfeer was ook een beetje saai.
Beste Neeltje,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat u enthousiast geholpen was. Wij nemen uw feedback over de sfeer/inrichting en gerechten mee in onze volgende vergadering.

Juliadewijn0421 .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Heerlijk gegeten voor een bezoek aan de Doelen. Bediening vlot en vriendelijk. Gerechten goed en goede porties. Zeker nog een keer terug.
Beste Julia,

Bedankt voor de recensie. Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2018
Ontvangst in een prettige, rustige sfeer, uitstekend eten (lunchgerecht:1 persoon forelsalade, 2e persoon zwamballetjes ) en prima, vlotte en hoffelijke bediening. De ober wist achtergronden over de gekozen gerechten te vertellen. De bediening kwam niet te vaak langs, maar precies vaak genoeg.
Beste Manfred,

Bedankt voor uw recensie. Fijn om te horen dat alles positief is bevallen. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

Ton V.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
Gastvrije ontvangst door vriendelijke mensen, er werd positief meegedacht om voor het geplande overleg een relatief rustige plek te vinden. Resultaat: goed overleg gehad en heerlijk gegeten
Beste Ton,

Bedankt voor uw recensie en fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Wij kijken uit naar uw volgende bezoek.

Pauline V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
We hebben lekker gegeten. We waren laat, maar kregen rustig de tijd om nog koffie te drinken na het eten.
Het was erg rustig in de zaak.
G.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Oeps ! Het was zoals we Engels Kennen Mijn Moeder kwam hier al Jaarlijks met de kinderen En het eten was Formidabel En voor ons makkelijk te bereiken van af de trein uit Leeuwarden ..........
John M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
High tea gehad, Prima verzorgd met vriendelijke bediening. Erg leuk retro interieur, helemaal passend bij het gebouw.
De verse muntthee was een leuke verassing
C.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Snelle bediening. Prima gerechten. Niet heel goedkoop, wel goed. Super locatie, fris (want bijna nieuw) interieur.
Lunchkaart is niet heel groot, maar wel verrassend.
Margo .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
We zijn wel geweest maar hebben niet gegeten. Engels is verbouwd en wij vonden het meer geschikt voor de lunch dan voor een diner voor een voor ons speciale gelegenheid. We vertelden de ober dat we niet bleven eten en ook de reden waarom. Hij reageerde ontzettend sportief, kon het zich eigenlijk best voorstellen en om de teleurstelling een beetje goed te maken bood hij ons een drankje aan. Geweldig, wat een inlevingsvermogen, wij gaan zeker terug om te lunchen. Uiteindelijk gingen we toch met een goed gevoel de deur uit.
Irma S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
eten was erg lekker, de bediening erg vriendelijk. Zit op een goede en centrale plek in Rotterdam.
voor herhalingvatbaar.
Beste,

Bedankt voor uw recensie en de feedback. Fijn om te horen dat alles naar wens is geweest. Tot een volgende keer.

Hans K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Goed genoeg voor iets te eten ,te weinig sfeer en beleving om uit eten te gaan voor een beleving. Kwaliteit van de gebruikte producten zijn goed maar eenvoudig
Beste,

Bedankt voor uw komst en uw feedback. Wellicht dat onze nieuwe menukaart u meer doet verassen. De nieuwe menukaart gaat van start per 1 februari. Wij zien u graag terug in de Brasserie.

Ida V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Ontzettend prettig geholpen, alles was mogelijk en overal werd rekening mee gehouden. Echt een aanrader met lekker eten en ontzettend vriendelijk personeel!
Nel K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
jammer genoeg was de zoete verassing koud en niet echt super feestelijk
alles leek wel zo uit een dood gehaald te zijn ipv zelf gemaakt .jammer
Ik denk dat als de zoete zonde eerder uit de koelkast was gehaald het net even lekkerder zou zijn. Jammer dat er naar mijn idee niks zelf gemaakt bij zat Dat zou het wel leuker hebben gemaakt Mogelijk op een andere manier serveren.Dames van de bediening waren erg aardig
Claudia P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Bij binnenkomst werden we niet gezien toen zelf maar op een serveerster afgelopen om te zeggen dat we hadden gereserveerd. We hadden beiden de zalm salade (gemarineerde zalm, tomaat, avocado, lente ui en venkel) Ik heb nog nooit zo'n karige maaltijd gezien. Er lagen letterlijk 4 mini plakjes (gerookte) zalm op wat sla, enkele stukjes avocado en precies 2 plakjes tomaat. Wat een domper. Voor een lunch maaltijd viel dit echt slecht tegen en wel voor 12.50 dan mag je wel wat meer verwachten, in de zin dat het in ieder geval je maag vult. Voor een konijn als ik is iets al snel te veel. Maar dit sloeg werkelijk alles. Ook merkte ik dat er niemand goed oplet. Je moet letterlijk zwaaien om de aandacht van het personeel te krijgen. Zelfs bij het afrekenen bij de bar zagen de kletsende serveersters me niet staan. Eerste keer en de laatste keer.
Rein H.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Op 2e pinksterdag hier gegeten.
We konden nog een plekje uitzoeken we waren vroeg in de avond of laat in de middag net hoe je het bekijkt.
Na een vriendelijke verwelkoming en uitzoeken van de wijn ging het van start.
Als je brood bij je diner neemt dan is dat een vers gebakken broodje met een 3-tal smeersels.
Het brood is erg lekker en warm.
Het menu was een verrassingsmenu. Er werd wel gevraagd of we iets niet lusten, heel attent.
Voorgerecht was een carpaccio van Nederlands rund met Rotterdamse kaas. Een goed begin.
De wijn was een witte wijn die goed smaakte bij de gerechten.
Hoofdgerecht: Op de huid gebakken zeebaars. Zelf ben ik niet zo een eter maar dit was wel erg lekker.
Heb er geen spijt van dat ik niet gezegd had dat vis niet mijn favoriet is.
Er bij wat diverse groenten, grove friet, en een salade.
Het geheel was zeer smakelijk.
Toe was er een champagne bavawa met een kletskop met sesam zaadjes.
Al met al was het een gezellig avond met goed eten en een vriendelijke bediening.
Huib B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Een begrip in Rotterdam met centrale ligging tegenover het Centraal Station, Heerlijk gegeten in de vorm van een verrassingsmenu, professionele bediening, zeer goede aandacht voor glutenvrije dieet
Jasper H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
27-5-17 om 16:45een reservering gemaakt via de alberthein restaurant actie voor 19:30 voor 2 personen
Daar aangekomen werd ons verteld dat we te laat gerserveerd hadden, en dat we dus niet via de actie konden dineren.. er werd ook geen compensatie of suggestie voorgesteld.
Slechte behandeling en bijna onbeschofd.
Het toilet is wel erg mooi.