Bar Botanique

Meer informatie over restaurant Bar Botanique

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker gegeten en aardige bediening. De prijs/kwaliteit verhouding was goed. We zaten bovenin en daar was het wel wat rumoerig en warm.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het ontvangst was heel vriendelijk, we werden snel geholpen. Knus restaurant met goede en vriendelijke bediening! Eten is prima in orde.
Marike K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
heerlijk gegeten, lekkere wijn, sfeervolle inrichting, onnadrukkelijk aanwezig maar vriendelijk en efficiënt personeel, heel leuke avond gehad!
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heel erg lekker gegeten met een vlotte en gezellige bediening. De burrata en de artisjok als voorgerecht waren beide heerlijk. En de salades was iedereen ook heel enthousiast over! Echter de pizza was niet lekker, smakeloos, opzich ook wel te verwachten van een niet Italiaans restaurant. Dus dat zou ik zeker afraden, maar de andere hoofdgerechten zagen er goed uit en daarom verdient dit restaurant zeker nog een tweede kans.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Erg leuke sfeer en lekkere pizza's! Wel erg druk. De service was prima, we werden redelijk vlug geholpen. Inrichting is vrolijk en sfeervol.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Het eten was lekker (ik had zelf het artisjokvoorgerecht en de kabeljauw, mijn tafelgenoten waren ook tevreden) de sfeer gezellig en de service goed - alleen het lawaai was overdreven.
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Prima keuken en fijne bediening. Eenvoudige kaart met heerlijke gerechten. Originele inrichting van het restaurant op een leuke locatie. Prima te bereiken en goede parkeergelegenheden. Akoestiek is redelijk, wellicht minder geschikt voor groepen.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Super lekker gegeten en mega vriendelijke bediening. Dinner in het bovendeel - cocktails aan de bar. Bar Botanique is een van Amsterdams top spots.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Super bediening en heerlijk gegeten, een van de leukste spots in Amsterdam. In het bovengedeelte gegeten, cocktails gedronken aan de bar beneden. Bar Botanique is een absolute aanrader.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Op een zaterdagavond met z'n 4-en aangewaaid zonder te reserveren. We begonnen op het verwarmde terras met lekkere wijn, de burrata en de plat tropique, het hoofdgerecht hebben we binnen opgegeten toen er weer plek was. Iedereen vond het erg lekker (mosselen, picanha, ceasar salad). Leuke sfeer, leuke bediening, kortom: leuke plek!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
We zijn inmiddels in alle restaurants van de drie Wijzen uit het Oosten geweest, maar hier nog niet. Dat gemis hebben we vanavond goedgemaakt en we werden niet teleurgesteld.
De inrichting lijkt nog erg op de vroegere Ponteneur, maar het vele groen, zowel de verf als de planten, suggereert iets tropisch en botanisch. Het ziet er gewoon goed uit.
De bediening is, zoals in alle zaken van de drie Wijzen, alert, snel, vriendelijk en voorkomend. Niets op aan te merken.
Ook ons eten was prima. Al is de avondkaart niet goed, er is een goede verdeling naar soort gerechten. En ons vlees was voortreffelijk en het bijbehorende garnituur voldeed volkomen.
Het toetje, dat ik koos (merengue) was zelfs voortreffelijk.
Kortom een prima adres waar je voor een redelijke prijs goed eet en waar het nog gezellig is ook!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten, de artisjok als voorgerecht een echte aanrader!
Kabeljauw als hoofdgerecht zeker ook aan te raden.
Goede sfeer, prettig en vriendelijk personeel.
De wijn viel wat tegen, witte wijn, begonnen met een glas Viognier, anders dan ik gewend ben, 2e glas een glas Chardonnay, viel ook tegen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Op de plek waar vroeger De Ponteneur zat, zit tegenwoordig Bar Botanique. Je kunt buiten zitten op onder andere een overdekt terras, of binnen, waarbij je de keuze hebt uit twee verdiepingen. De wanden en het plafond zijn nagenoeg helemaal groen geschilderd en door de vele grote planten krijg je de indruk van een tropische locatie. Naast de puike inrichting hebben ze bij Bar Botanique ook dito personeel. Een minpuntje was het geluidsniveau van de muziek: die stond voor mij te hard. Mijn lunch dan. Ik had de courgettesoep met kummel en crème fraîche. De soep was lekker maar had wat mij betreft iets pittiger gemogen. Het brood dat erbij geserveerd werd, was uitstekend. Verder had ik de sandwich met burrata, gebakken champignons, pompoencrème en Parmezaanse kaas. Ik vond de sandwich tegenvallen, vooral omdat de Parmezaanse kaas, nou net das gewisse etwas, ontbrak.
Kelseyfranck .
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Super leuk restaurant, echt genoten van de uitstraling/eten en drinken.
Alleen was zaterdag avond en de pianist stond echt wat te hard, wij konden elkaar moeilijk verstaan boven! Verder top, maar misschien kleine tip voor volgende keer
Gvmansfeld .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Wow. Zelden in het 'ongastvrije' Amsterdam bij zo'n fijne plek gegeten! Het was zeer druk, maar er was direct een heerlijk plekje op een luie stoel aan de zijkant voor ons om te wachten op een plekje. In een drukke zaak moet je even wachten, maar we werden constant op de hoogte gehouden en er werd vaak geïnformeerd of alles nog naar wens was. Ook toen het eten eenmaal op tafel stond was het top! Heerlijke mosselen, uitstekende burger en de beste steak van oost. Snelle service zonder poespas en brandschone wc's; ik kom hier er zeker terug!
Remzas .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteren bij Bar Botanique gegeten en ik moet zeggen: wat een prachtige tent! Ongedwongen sfeer en geweldige bediening: niet onvindbaar maar hier tot in perfectie uitgevoerd! Geweldige burger maar wauw die picaña-steak was uitmuntend! En dan de bediening: het was super druk maar we kregen zo veel aandacht van die leuke dames, we werden echt goed verzorgd! En de eigenaar kwam nog met ons een drankje drinken en een sterk verhaal vertellen!
The place to be!
KeesAmsterdam88 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Bij deze werkelijk prachtige zaak zijn wij inmiddels meerdere keren gaan dineren en ook wezen lunchen. De service is zowel bij de lunch als diner erg goed. Qua lunch spraken de croque marocain en het broodje hummus ons erg aan. Bij het diner hebben we genoten van de picanha steak. Ook met alleen een drankje is het zeer goed toeven aan de bar op een vrijdag of zaterdag avond. Wij zijn fan!
Jildou F.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Inmiddels zowel geluncht als gedineerd bij deze nieuwe zaak in de eerste van Swindenstraat. Beide keren een zeer goede ervaring gehad. Tijdens de lunch Eggs Atlantic gegeten met een heerlijke hollandaisesaus en tijdens het diner gekozen voor de eend. De garing van de eend was perfect en de combinatie van de zoete saus met de bittere witlof erg lekker. Mijn tafelgenoot koos voor de mosselen en was hier heel tevreden over. De geweldige service en bijzondere inrichting daarbij opgeteld maken het een heerlijke plek, waar ik zeker nog een keer terug kom.
Depijpamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vandaag gegeten omdat de combinatie van pizza en gewone kaart erg aansprak en ik er al aantal keer met veel plezier gedronken heb. Helaas kwam ik van een koude kermis thuis. Voorgerecht zalm en steak tartaar. Beide niet slecht, maar gewoon heel flauw. Brood met kruidenboter vooraf zou lekkerder zijn geweest. Hoofdgerecht pizza margarita en steak. De steak kwam met groene groene groenten en gebakken (waarschijnlijk gefrituurde) aardappelen. Groenten waren niveau bejaardenhuis oma. Biefstuk was half doorgebakken en taai. Aardappelen waren wel lekker. Halve maaltijd laten staan. Geen vraag of het lekker was helaas want dan had ik dit niet hoeven schrijven. Pizza was daarentegen wel erg lekker. Juist daar had ik aan getwijfeld. Dus ik kom daar nog wel voor een biertje of pizza en misschien dat ik hamburger nog eens durf te proberen, maar verder niet helaas.
Beste Depijpamsterdam, jammer om te horen dat je ervaring minder was dan verwacht. De aardappeltjes worden niet gefrituurd, maar per kleine porties in de pan gebakken. Verder nemen wij de feedback zeker mee. Ik hoop dat wij je bij het volgende bezoek blij kunnen verassen. Vriendelijke groet, equipe Tropique
Lxx_33 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Alles wat deze ondernemer aanraakt veranderd in goud, maar deze keer moet ik zeggen dat mijn ervaring bij 1 van zijn ondernemingen zwaar beneden peil is. Gisteren een lunch en een broodje daar genomen. Ik begon met een cappuccino en mijn vriendin en latte magiato. In mijn cappuccino zat een vlieg. Vroeg de dame die ons bediende nog of ik deze gewoon wil, of misschien een ander (WTF!?!). De bestelde beef met brood was zeker geen aanrader. Een dikke dikke vetrand om de beef heen wat gewoon niet te eten is. De BLTCA (bacon, lettuce, tomato, chicken, advocodo) was te eten maar niet echt een smaak sensatie. Voor 2 koffie en 2 broodjes waar veel op aan te merken was en de rekening van bijna 22,50 euro, was dit alles een behoorlijke een domper...... Veel mooie en leuke horeca op dit moment in Oost, dus gelukkig keuze genoeg voor de volgende keer.
Hallo lxx_33, wat verveld dat je een matige ervaring hebt gehad bij ons. Wij nemen je feedback serieus op en gaan er zeker iets mee doen. Wij hopen dat je in de toekomst nog een keer langs komt.
Vriendelijke groet,
Equipe Tropique

Reactie van proever:

Bedankt voor de reactie op mijn reactie :). Ik ben normaal zeer te spreken van jullie ondernemingen en ben fan van zowel de WATERKANT tot aan ELSA'S, dus geloof best dat het allemaal goed komt :).