Bar Botanique

Debbie H.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Alexander S.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Linzensoep was heerlijk, Lamsschouder mals maar te zout helaas
mechtild1 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Leuk restaurant, goeie sfeer, top bediening, lekker eten. Het is wel echt druk, zeker op vrijdag. Dat maakt het wat rumoerig maar niet minder gezellig.
Croque-Madame .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Superleuke zaak. Heel vriendelijk personeel. Het eten was lekker, en goed in verhouding met de prijs.
We begonnen met eten in het diner-gedeelte beneden, maar wilde liever in de lounge eten, dit was geen probleem. We hebben in de lounge verder gegeten en wat gedronken.
De entourage is super
Het kaasplankje is zeer aan te raden.
We komen zeker terug!
Jay N.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Leuke menu kaart en zeker lekker gegeten. Onze gastvrouw was top! Ze ziet alles, heel behulpzaam, humoristisch, gezellig praatje en dat maakt het bezoek echt heel aangenaam. Wij komen zeker terug!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Superlekker eten, en aardige bediening. Fijn ingericht. Er zou alleen iets aan de akoestiek moeten worden gedaan. De kaart is mooi en evenwichtig. Voor de prijs van een eetcafé, heel restaurant-waardig eten!
Anja P.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2017
Goede spullen, goed gemaakt, fantastisch gegeten!
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Lekker gegeten en aardige bediening. De prijs/kwaliteit verhouding was goed. We zaten bovenin en daar was het wel wat rumoerig en warm.
Leonie V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
Het ontvangst was heel vriendelijk, we werden snel geholpen. Knus restaurant met goede en vriendelijke bediening! Eten is prima in orde.
Marike K.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
heerlijk gegeten, lekkere wijn, sfeervolle inrichting, onnadrukkelijk aanwezig maar vriendelijk en efficiënt personeel, heel leuke avond gehad!
Anouk W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Heel erg lekker gegeten met een vlotte en gezellige bediening. De burrata en de artisjok als voorgerecht waren beide heerlijk. En de salades was iedereen ook heel enthousiast over! Echter de pizza was niet lekker, smakeloos, opzich ook wel te verwachten van een niet Italiaans restaurant. Dus dat zou ik zeker afraden, maar de andere hoofdgerechten zagen er goed uit en daarom verdient dit restaurant zeker nog een tweede kans.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Erg leuke sfeer en lekkere pizza's! Wel erg druk. De service was prima, we werden redelijk vlug geholpen. Inrichting is vrolijk en sfeervol.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Het eten was lekker (ik had zelf het artisjokvoorgerecht en de kabeljauw, mijn tafelgenoten waren ook tevreden) de sfeer gezellig en de service goed - alleen het lawaai was overdreven.
Pascal V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Prima keuken en fijne bediening. Eenvoudige kaart met heerlijke gerechten. Originele inrichting van het restaurant op een leuke locatie. Prima te bereiken en goede parkeergelegenheden. Akoestiek is redelijk, wellicht minder geschikt voor groepen.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Super lekker gegeten en mega vriendelijke bediening. Dinner in het bovendeel - cocktails aan de bar. Bar Botanique is een van Amsterdams top spots.
Tim D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Super bediening en heerlijk gegeten, een van de leukste spots in Amsterdam. In het bovengedeelte gegeten, cocktails gedronken aan de bar beneden. Bar Botanique is een absolute aanrader.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Op een zaterdagavond met z'n 4-en aangewaaid zonder te reserveren. We begonnen op het verwarmde terras met lekkere wijn, de burrata en de plat tropique, het hoofdgerecht hebben we binnen opgegeten toen er weer plek was. Iedereen vond het erg lekker (mosselen, picanha, ceasar salad). Leuke sfeer, leuke bediening, kortom: leuke plek!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
We zijn inmiddels in alle restaurants van de drie Wijzen uit het Oosten geweest, maar hier nog niet. Dat gemis hebben we vanavond goedgemaakt en we werden niet teleurgesteld.
De inrichting lijkt nog erg op de vroegere Ponteneur, maar het vele groen, zowel de verf als de planten, suggereert iets tropisch en botanisch. Het ziet er gewoon goed uit.
De bediening is, zoals in alle zaken van de drie Wijzen, alert, snel, vriendelijk en voorkomend. Niets op aan te merken.
Ook ons eten was prima. Al is de avondkaart niet goed, er is een goede verdeling naar soort gerechten. En ons vlees was voortreffelijk en het bijbehorende garnituur voldeed volkomen.
Het toetje, dat ik koos (merengue) was zelfs voortreffelijk.
Kortom een prima adres waar je voor een redelijke prijs goed eet en waar het nog gezellig is ook!
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Heerlijk gegeten, de artisjok als voorgerecht een echte aanrader!
Kabeljauw als hoofdgerecht zeker ook aan te raden.
Goede sfeer, prettig en vriendelijk personeel.
De wijn viel wat tegen, witte wijn, begonnen met een glas Viognier, anders dan ik gewend ben, 2e glas een glas Chardonnay, viel ook tegen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Op de plek waar vroeger De Ponteneur zat, zit tegenwoordig Bar Botanique. Je kunt buiten zitten op onder andere een overdekt terras, of binnen, waarbij je de keuze hebt uit twee verdiepingen. De wanden en het plafond zijn nagenoeg helemaal groen geschilderd en door de vele grote planten krijg je de indruk van een tropische locatie. Naast de puike inrichting hebben ze bij Bar Botanique ook dito personeel. Een minpuntje was het geluidsniveau van de muziek: die stond voor mij te hard. Mijn lunch dan. Ik had de courgettesoep met kummel en crème fraîche. De soep was lekker maar had wat mij betreft iets pittiger gemogen. Het brood dat erbij geserveerd werd, was uitstekend. Verder had ik de sandwich met burrata, gebakken champignons, pompoencrème en Parmezaanse kaas. Ik vond de sandwich tegenvallen, vooral omdat de Parmezaanse kaas, nou net das gewisse etwas, ontbrak.