Bar Boef

9,1
Voordelig
Reinout T.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Gewoon super sfeer, goed eten, goede bediening en het concept van kleine live evementen waarbij een gitarist verzoek nummer speelt en/of een spelletjesavond...is gewoon super uniek. Ben je in haarlem en wil je een ontspannen/relaxte avond met goed eten...this is the place to be!
Maarten D.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Hier vanavond met een groep van zeven gegeten. Na enig onderhandelen uiteindelijk voor de shared dining gekozen, waarbij op aanvraag ook de mosselen waren toegevoegd. Zonder uitzondering waren alle gerechten heerlijk.
De gastheer doet erg zijn best (misschien zelfs iets teveel af en toe) om het concept uit te leggen, maar de overdrevenheid kan ook aan enthousiasme worden toegeschreven, want daar ontbreekt het zeker niet aan.
Een eenvoudige kaart met wat interessante twists, en goeie wijn. Absoluut een aanrader!
Noor23 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Afgelopen zaterdag met mijn vriend gegeten bij bar boef. Het was een heerlijke avond. Het personeel was vriendelijk uitnodigend en ongedwongen. We kregen een goeie uitleg over de kaart en besloten toen voor het shared dining te gaan. Enorm leuk concept waardoor het samen eten alleen maar leuker wordt! De wijn die geschonken werd was heerlijke daar kan menig restaurant nog wat van leren! Kortom geweldig conceof heerlijk ongedwongen relaxt borrelen en/of eten wij komen zeker terug!
Fever .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Ontzettend leuk en bijna lief tentje zo in het centrum van haarlem. Bar boef is een leuke aanvulling op het reeds bestaande aanbod in de stad. Hoe simpel maar hoe geweldig blij je kan worden van: TOSTI! Op de lunchkaart alleen tosti's! Maar dan echt goed gemaakt, mooie dikke sneetjes brood en rijkelijk belegd. Kan er niet over uit hoe lekker dit was zonder alle onnodige poespas!
Mark C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Na een dagje slenteren door het mooie Haarlem, waren mijn goede vriendin en ik toe aan een hapje. In de Korte Houtstraat komen wij langs Bar Boef. Ziet er gezellig uit met een leuk klein terras voor de deur. Binnen meer dan hartelijk ontvangen door wat de eigenaar en zijn vriendin blijken te zijn. Op de vraag of we wat willen drinken knikken wij beide bevestigend. Met de drankjes worden ook direct een paar kaasstengeltjes neergezet met humus. Lekker.
Aan de bediening in deze bar/eetcafé zal het absoluut niet liggen. Wat een bijzonder enthousiasme leggen deze mensen aan de dag in de bediening van hun gasten. Je voelt je direct heel welkom.
Aangezien we trek hebben kiezen mijn tafelgenoot en ik voor het zogeheten "shared dining". Een drie gangen menu waarbij je per gang een viertal gerechten geserveerd krijgt die men kan delen. Een erg gezellige manier van samen eten. Voor alle gangen geldt dat ze met zorg worden bereid en op mooie grote planken worden geserveerd. Ziet er leuk uit. Dat vonden ook de dames die later achter ons op het terras plaats namen.
Het decor doet heel huiselijk aan. Er hangt een bijzonder ongedwongen sfeer in de zaak.
Een aanrader wanneer je een keer lekker ongedwongen wil eten in het mooie Haarlem.
Anke T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Ontzettend vriendelijke bediening. Helaas teleurgesteld door de kok. Shared dining voorgerecht bracht niets verrassend. Tomatensoep smaakte naar bindmiddel, plakken tomaat en mozarella waren dik en fantasieloos. Zalm plak idem. Te simpel. Te weinig smaak.Het decor is niet consequent. Onduidelijk wat dit restaurant wil zijn. Na de voorgerechten het hoofdgerecht gecancelled. Restaurant op n leuke plek, potentie, goede bediening maar zeer teleurgesteld door het eten.
Wat vervelend om dit te lezen, toch wil ik u bedanken voor de feedback. Wij willen u en andere gasten juist verrassen met het serveren van de shared dining gerechten. Graag nodigen wij u uit om op onze kosten het voorgerecht opnieuw te ervaren. Mogen we een tafel voor u reserveren?

Met vriendelijke groet,
Sabine van Bar Boef
Gerard D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Vorige week ben ik hier met een zakenrelatie op het terras terechtgekomen voor een korte meeting. Wat direct opviel wat het enthousiasme van het personeel. Open, vrolijk, geinteresseerd, maar zeker niet opdringerig. Tijdens heerlijk wijntjes en biertjes genoten we van een plank met heerlijke hapjes.

De afspraak die ik daarna elders had gemaakt heb ik naar Bar Boef laten gekomen om hier vervolgens heerlijk te eten. De Steak Tartare is een regelrechte aanrader. Mijn tafelgenoot had een Steak die er ook heel erg lekker uitzag. Het geheel wordt begeleid door heerlijke wijnen. Ze hebben de kaart leuk ingedeeld, volgens mij met wijnen van Grape District. Erg leuk gedaan, en vooral erg lekker van smaak.

Later op de avond kwam er nog een vriend langs. Zakenrelatie vertrok weer en daar heb ik nog aan de bar een heerlijk kaasplankje mee gegeten en wat Sambuca's gedronken. Ze hadden zelfs 2 verschillende smaken. Waar vind je dat nog.

Achter in de zaak staat een grote kast met gezelschapsspelletjes. Als ik ergens een hekel aan heb is het spelletjes spelen, maar door het enthousiasme van het personeel en overige gasten die aanschoven hebben we nog een tijdje spelletjes zitten spelen. En hoe suf het ook klinkt als ik het teruglees; het was eigenlijk een hele leuk avond met perfect eten, goede bediening en heerlijke dranken. Ik ga hier snel nog een keer terugkomen om de rest van de kaart te proberen.

Claudia V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Ontzettend leuke bediening, zowel de eigenaresse als de eigenaar zijn oprecht aardig en gastvrij!

Leuke kaart, voor ieder wat wils. Ik had de zalmfilet en deze was perfect bereid. Ook de gerechten van mijn collega's (kippetje, hamburger en steak Tartare) waren goed van kwaliteit en smakelijk.
De wijnen zijn ook goed, ik had een heerlijke chardonnay.

De zaak is toegankelijk met een frisse lichte bar, fijne ruime tafels en een goed terras. Kortom een aanrader als je lekker wilt eten in een ongedwongen, relaxte sfeer of een gezellige borrel wil drinken.
Joostdebruijn .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Ik heb gisteren gedineerd bij Bar Boef. Je kon in de Kleine Houtstraat in Haarlem nog net lekker in het zonnetje zitten.
Wat een attente bediening. Dat zie je niet vaak meer.
We begonnen de avond met de Boef Plank. Een plank met allemaal lekkere dingen om op toastjes te doen. De eigenaren vertelde ons dat dit hun lievelings 'things to put on a toastje' zijn. Smaak hebben ze!
Daarna ging ik door voor een perfecte steak met heerlijke (volgens mij handgemaakte) frites en mayo. De tafelgenoten hadden een Boef Burger en een Salade. Zag er heerlijk uit en hoorde louter complimenten.
Bar Boef is een 'stadscafe' zoals ze zichzelf noemen, maar tegelijkertijd ook een ge-wel-dig restaurant met een heerlijke sfeer. Ongedwongen, huiselijk, modern en gezellig.
Het personeel denkt mee, lacht mee, doet mee, maar op een heel vanzelfsprekende manier.
Dit zou wel eens een heel groot succes kunnen gaan worden!