Bar Bistro Puck

Meer informatie over restaurant Bar Bistro Puck

Voordelig
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vorige week zaterdag in dit gezellige en nostalgisch ingerichte restaurant met een Social Deal gegeten. Een bijna letterlijk bruin café-restaurant aan de Ringvaart: bruine lambrisering en bruine plafondbalken tegen het wit van het plafond. Het pand is ingedeeld in min of meer verschillende met elkaar in verbinding staande vertrekken. Wij mochten een tafel uitkiezen. Daarbij lieten we onze keuze vallen op een tafel aan het raam en wat verder weg van de overige gasten, zodat we meer beenruimte hadden en met elkaar konden praten zonder dat ons gesprek door geroezemoes werd verstoord. Vanaf onze plek hadden we een mooi uitzicht (hoewel het natuurlijk donker was) over het water en het land erachter. Het was helder weer, waardoor je in de verte de lichten van het verkeer goed kon zien. Het gaf een lekker weids en vrij gevoel. Het nostalgische werd onderstreept door de attributen die op de vensterbank stonden: twee heel oude naaimachines, waarvan er een zelfs nog schijnt te werken en o.a. een historisch strijkijzer. Mijn partner wist me te vertellen dat zij die vroeger in Indonesië nog door haar moeder gebruikt had zien worden. Het apparaat werkte op het verbranden van kooltjes. Aan de wand veel schilderijtjes met horeca-afbeeldingen: wijnglazen, broodjes, koekjes. En een schilderij met daarop een koe die me droevig aankeek. Nu had ik bij het hoofdgerecht biefstuk, dus dat verklaart misschien een en ander.
Nadat we een drankje hadden besteld – zoete witte wijn (vond ze heel erg lekker) met een flesje bruiswater voor mijn lief en een Affligem tripel voor mezelf, kregen we heerlijk vers brood (zowel bruin als wit (of lichtbruin bij dit licht)) met tapenade, aïoli en kruidenboter. Hoewel lekker, hebben we daarvan niet te veel genomen, omdat we onze gerechten nog moesten krijgen en we weer vrij laat in de middag hadden geluncht.
Het voorgerecht van mijn tafelgenote bestond uit champignons in een knoflooksaus. Die liet ze zich goed smaken. Zelf opteerde ik voor de carpaccio. Het ossenhaasvlees was belegd met diverse soorten sla, waaronder natuurlijk rucola maar ook bijvoorbeeld Red Chard, pijnboompitten en Parmezaanse kaas. Een gewoon heel goede carpaccio. Voordat we aan ons hoofdgerecht begonnen, bestelden we nog een eender drankje als aan het begin van de avond.
Voor het hoofdgerecht besloot mijn gezellin voor de dorade filet te kiezen, terwijl ik me als pure vleesliefhebber liet trakteren op een uitstekend bereide biefstuk. Bij beide gerechten werden wat warme groenten als sperziebonen en champignons mee geserveerd. Daarbovenop kregen we een schaal met knapperige frites en een rauwkostsalade. Van zowel de frites als de salade hebben we heel weinig genomen, omdat zowel de dorade als de biefstuk flink vullend waren. De biefstuk was een prima stuk vlees en heel goed gegrild: mooi dichtgeschroeid aan de buitenkant en prachtig rosé van binnen. Heel mals en sappig. Het mes vloog erdoorheen als door de bekende boter. Echte verwennerij voor de tong.
Het dessert tenslotte was een stroopwafel coupe voor mijn geliefde en een Dame Blanche met warme chocoladesaus voor mezelf. Beiden waren we ook heel tevreden met ons nagerecht.
Afsluiten deden we de avond met een verse muntthee.
Het personeel kwam op ons heel vriendelijk en relaxt over. Een flinke pluim dus voor hen.
Smuller78 .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Het kan warm worden aan het raam, maar je zit er leuk, de bediening is gezellig, het eten is goed en de porties zijn dat ook.
Andre G.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Een oude bekende maar onder nieuwe leiding.

Puck aan de Kaag, Bar Bistro Puck, kippenrestaurant Puck zijn de voorgangers van Brasserie Puck

Een jaar of 8 geleden was Puck een gewoon goed restaurant.
Na veranderingen is er hopelijk nu weer een vaste uitbater.
Zoals bij iedere verandering zijn we er een keertje “proef” gaan eten.
Gelukkig een overzichtelijke kaart waarop producten staan die herkenbaar zijn.
We hebben buiten een broodje met een smeerseltje een schnitzel en een steak (black angus) besteld.
Een sausje wisselen? Werd gevraagd zonder dat ik de opmerking hoefde te maken dat ik een zoete saus niet zo lekker vind. Dit veranderd in een room pepersausje.

Gelukkig geen onhandig gedoe maar vlotte en vriendelijke bediening.
Puck had een goede naam de nieuwe uitbater is zeker van plan deze te bevestigen met smakelijke en netjes geserveerde gerechten.
Mijn steak was van goede kwaliteit op de juiste manier gebakken en voorzien van een modern pakketje groenten. De saus was lekker en voldoende.
Ook mijn partner had met haar schnitzel een goede keuze gemaakt.

De smaken van de kok die al duidelijk werden bij de standaard zoete saus bij de steak werden nog een benadrukt door het zoete in de gemende sla zie als garnituur werd gegeven. Een keus die je vooral het noorden van Nederland tegenkomt. Echter de kok is een Fransman

Trouwens van de wijnen heb ik alleen maar de rode huiswijn geproefd. Geen hoogdravende wijnen maar soepel en toegankelijk en niet te warm. Kortom ook hierin scoort waar het mij betreft Puck een heel ruime voldoende

Nu woon ik maar een paar kilometen van Brasserie Puck vandaan en dat is maar gelukkig ook want we komen zeker terug en zullen dan uitgebreider eten.
Wij waren er toe het restaurant 6 weken geopend was. Ze hadden twee goede weekenden gehad. Als men de zich op deze manier blijft presenteren komt het zeker goed.

Wij wensen jullie een voorspoedige start en een goed seizoen.

Andre & Anneke
Het zou Iens sieren de juiste benaming op de site toe te passen.
Stephan T.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Heerlijk gegeten, mooie locatie en goede parkeergelegenheid. Het eten is van sublieme kwaliteit, ook leuk om met de boot aan te meren en te gaan eten. Toppers
Sabina D.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Restaurant Puck heeft een historie van vette plussen en helaas wat minnen. De minnen zijn nog terug te vinden in het wat oubollige interieur waar twee hardwerkende jongemannen met veel enthousiasme en zorg een heerlijke maaltijd verzorgen. De kaart is overzichtelijk en het eten absoluut heerlijk. Zeker de moeite waard om eens een hapje te gaan eten.
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Voir het eerst gegeten bij Bistro Puck. 'Of the beaten track' in de Randstad. 20 minuutjes vanaf Amsterdam of Leiden. Dichtbij maar ook ver genoeg om er helemaal even uit te zijn. Gratis en voldoende parkeerruimte. Ongedwongen eten met een persoonlijke bediening. Herkenbaar kwalitatieve kaart met verrassende creativiteit van de kok. Ideaal voor een ongedwongen avondje uit, waarna je in de auto stapt en voldaan nog even verder gaat of lekker in je bedje stapt!
Simone354 .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
Voor de 2e maal gegeten bij Bar Bistro Puck en weer erg lekker. Een gezellig restaurant met leuke bediening en heerlijke gerechten. Een aanrader.
Paula L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Gisteravond heerlijk gegeten bij Bistro Puck. Dit gaat mijn vaste stek worden als ik een hapje buiten de deur ga eten. Met brie gevulde varkenshaas gegeten en dat was heerlijk. Ook de grote frieten waren subliem! En het voorgerecht carpaccio was ook top en toetje was ook heerlijk. De bediening is fantastisch en zeer vriendelijk. Tot gauw ziens!
Michiel O.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Gisteravond gegeten bij Bar Bistro Puck. Dat is uitstekend bevallen. We werden zeer gastvrij ontvangen en de bediening was uitstekend. De sfeer is warm, knus en gezellig. Het eten is van een zeer hoog niveau, veel hoger dan de prijzen doen vermoeden. Het driegangenmenu maandmenu bestond uit zeer smaakvolle bospaddestoelensoep, gekonfijte eend zo mals dat die van het bot af viel en een dessert waar de kok al zijn fantasie in had verwerkt. Ook "standaard" gerechten, zoals saté en entrecote, worden hier naar een hoger plan getild qua smaak en presentatie. Kortom, dit restaurant is zeer aan te raden voor iedereen die wil genieten van heerlijk eten in een mooie omgeving.
Debbie V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Onlangs gegeten met ons vieren bij dit restaurant. Mooi en gezellig ingericht, hele huiselijk sfeer met leuke zitjes bij open haard en gezellige bar. Het eten was erg lekker, mooi op smaak en aantrekkelijk gepresenteerd. Hebben genoten van de gerechten en het was zo gezellig met Sander en Dimitri dat wij tot sluitingstijd aan de bar zijn blijven hangen.. Zou dit restaurant zeker aanraden voor een heerlijk avondje uit waarbij je zeker weet dat er niets te klagen valt want alles was perfect, de sfeer, de gastvrijheid en het heerlijke eten! 2 mensen die met passie hun klanten ontvangen en die weten hoe het moet!!
Benita V.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Na diverse wisselingen in de afgelopen jaren van de uitbaters, zijn we met z'n viertjes bij Puck gaan eten. Het was echt geweldig!! Erg uitgebreide kaart. Alle gerechten werden zeer mooi opgediend en waren erg smaakvol en goed gekruid. De prijs kwaliteit verhouding is ook erg goed. Sander en Dimitri, wij wensen jullie veel succes met jullie restaurant en wij komen zeker terug .
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
Wat een leuk restaurant. Omdat het weer goed was , lekker buiten gezeten. Vooraf had mijn man de uiensoep, goed!, Daarna de spareribs waar het vlees vanaf voel zo mals, heerlijke sausjes erbij en mijn man had de kabeljauw, ook prima! Als toetje de creme brulee met ijs, leuk opgediend op een hele grote lepel. Leuke vlotte bediening. Al met al voor herhaling vatbaar. Lokatie is perfect, je kunt zelfs je bootje voor de deur aanleggen.
Harry R.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2014
Van de week heerlijk gegeten in Bar Bistro Puck.
Nieuwe eigenaar sinds 1 april!!
Zeer vriendelijke bediening en een heerlijke malse Lamsrack!!
Absolute aanrader!

Lady-C .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Met een groepje van 6 personen gegeten. Was heel gezellig en lekker gegeten.
Gerechten worden mooi geserveerd. Bediening prima.
Enige minpuntje: de satésaus, die was niet erg lekker. Voor de rest waren de andere gerechten zoals de asperges(soep), paling, spareribs, gamba's, etc. erg lekker! Prijs/kwaliteit verhouding is zeer goed! Wij komen zeker terug.